globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?
Vážení kolegové motorkáři,

jak již název napovídá, opět přicházím s jedním trochu kontroverzním tématem pro všechny motorkáře a motorkářky (nesmíme zapomínat na něžná pohlaví ), které by mělo být jakousi studií nás Jawistů a snad i malým návodem pro Jawu, co by nám tak asi měla nabízet (jedná se pouze o mojí soukromou studii a nejsem nijak pracovně provázán s Jawou v Týnci, ani jakoukoli jinou ).

Mnozí zde stále skuhrají, že Jawa nevyrábí to a tamto, že si to nechceme koupit protože je to drahé, nelíbí se nám to a podobně. Pojďme tedy každý z nás vyjádřit ten svůj názor a uvést zde náš motocyklový sen, který si třeba chceme v Jawě koupit a tím tak opět po úpadku podpořit vlastního výrobce motocyklů, avšak který nemůžeme v jejich nabídce najít.

Základní popis by měl asi obsahovat kategorii motocyklu (chopper, enduro...), přibližnou objemovou třídu (500 ccm, 250 ccm...) a orientační cenu, která by pro vás byla přijatelná.

Když už jsem s tím začal, asi bych měl představit i svou vizi.
Za mě tedy větší cestovní enduro s možností plné cestovní výbavy, dvouválec cca 750 ccm a cena v základu do 200 tis.

Díky všem za názory!

P. S.: Toto vlákno je určeno pouze pro lidi, kteří chtějí vyjádřit svou představu, nikoli pro rejpaly s názory, že je Jawa mrtvá, dělá samé šroty a podobně - prosím respektujte.

Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?

13.10.2016 v 21:20 | Nahoru | #181
Bez ohledu na množství slov, která se o problému jawy napíšou, je to asi tak, že existují továrny, kde motorky vyrábějí nebo se na to chystají - a pak společnosti, které by je možná vyrábět chtěly, ale možná ani ne... Vlastně taková je asi jen jedna. Už jí to nežerou ani vlastní nejvěrnější fanoušci, když nepočítám asi 2-3 , kteří to zřejmě nevytrhnou....

Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?

13.10.2016 v 21:22 | Nahoru | #182
Sofía> ty bys do týmu Jawy zapad - máš schopnost krásně okecávat její neschopnost. Tebou popsaný úskalí oveřovacích zkoušek (byť s tím pospisem v něčem nesouhlasím, ale to je vedlejší) paltí pro všechny výrobce motorek, ale ti seriózní nemají potřebu ohlašovat své novinky osum let dopředu, respektive dokáží si rozplánovat a dodržet časový harmonogram vývoje.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?

13.10.2016 v 21:27 | Nahoru | #183
Kynklačka> hele ja v zadny, ale myslim ze na prikladu blaty se da jednoduse dokazat ze to lze udelat v par lidech a bez 100 milionovejch dotaci.
Takhle jak to popisujete, slozite se v maloseriich na ktery jawa muze pomejslet nedelaj ani ultralehky letadla.
Vase popisky jsou ala "kdo chce hleda zpusoby, kdo nechce hleda duvody.

1 reakcí na tento příspěvek Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?

13.10.2016 v 21:28 | Nahoru | #184
hrnous> já si ty úskalí homologace Euro4 uvědomuju. Ale jestli jsem tomu dobře rozuměl (ono to tam v tom chumlu lidí při diskuzi úplně dobře nešlo), tak pan kraft říkal něco v tom smyslu, že se budou snažit tu homologaci připravit. Jestli je to vůbec smysluplný tah, to je otázka druhá, na kterou sám nedokážu odpovědět...

(reakce na) Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?

13.10.2016 v 21:32 | Nahoru | #185
JohnnyS08> No proč se o to nepokoušet, když to někdo zaplatí... žeano.. dál bych to nerozváděl..

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?

13.10.2016 v 21:58 | Nahoru | #186
gugo> tak složitě by se to ale mělo dělat a velké továrny typu Hondy, WV atd. to takhle dělají. A myslím že je to na jejich výrobcích vidět. Nedívej se na to jako garážovej výrobce, ale jako majitel velké fabriky. Proinvestuješ miliony do vývoje a ve výsledku budeš mít poruchový šmejd jen proto, že jsi spěchal a nedotáhl jsi to do konce. Příkladem z minulosti může být třeba jawa 90. Po první projížďce řekneš, že je to na tu dobu a v tomhle objemu skvělá motorka. Z druhé projížďky se vrátíš autem. A ze třetí také. A to jen proto, že někdo příliš věřil vlastnímu úsudku a zkušenostem. A rozhodně lidé co to navrhovali nebyli žádní idioti a měli spoustu zkušeností a zázemí. Proto se vlastně dohromady nic nestalo. Devadesátka zmizela a neštěkl po ní ani pes.
Já nevím co v Jawě dělají nebo ne. Je mi to jedno. Nechci bránit jejich práci, jen mi vadí takové ty chytré řeči co se hodí k několikátému pivu. Ono opravdu navrhnout nějakou kravinu typu sloupová vrtačka, štípačka, ohýbačka atd. zabere spoustu času (vlastní zkušenost) a je to jen návrh - tlustý spis výpočtů a poznámek. Taky je třeba si uvědomit, jaké v Jawě mají zkušenosti s konstrukcí motorů za posledních 20 let? Jestli na tom fakt dělají, tak se nedivím, že jim to tak trvá a posouvají to, jestli ne, tak to je spíše věc pro nějaký činný orgán...
Co vím, tak Blaťa na tom teď není zrovna nejlépe.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?

14.10.2016 v 01:11 | Nahoru | #187
Kynklačka> Neviem, čo máš proti Jawe 90, jazdil si na tom, keď to bolo nové? Posledné modely mali dokonca až 15 koní. Samozrejme, že nemali životnosť ako starý perák, ale jazdilo to v pohode, len sa o to trebalo starať.

(reakce na) Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?

14.10.2016 v 08:52 | Nahoru | #188

prochi20 píše: Sofía> Vážený pane kolego původně se mi ani nechtělo do odpovědi vzhledem k tomu, že mi psaní elaborátů nikdy nedělalo dobře.
Sice nejsem z automotive, ale již jsem také několik prezentací na zahraničních konferencích absolvoval. Ale nerad bych, abychom si tady poměřovali pindíky. Vzhledem k Vašemu relativně nízkému věku mne překvapuje Vaše nezanedbatelná účast na obhajobách jak bakalářských tak i magisterských prací. Ale budiž.
A teď k věci:
ad 1) Blbost. Toto není důvod pro neexistenci diskuze. Stejně by byla většina otázek o tom, kdy už vyjede ten litr. Pokud by byla nějaká choulostivá otázka, vždy je možné se odvolat na firemní tajemství. Primárně se ovšem mělo diskutovat o tom, co bylo odpřednášeno. Tedy například moje otázka by byla, proč počítali návratnost výroby kyvky pro 1000ks? Tolik těch motorek totiž nevznikne ani omylem.
ad 2) Ano tohle je možný. Krom toho tu diskuzi by měl oživit a hlavně řídit chairman tedy člověk, který to celé na začátku uváděl.
A k té poslední věte mohu říct jen to, že motor Minarelli nesplňuje Euro4.



Vážený pane kolego z jiného oboru ,

těší mne, že Vás touto formou poznávám a dovolte mi, v krátkosti reagovat.
Asi bych měl začít tím věkem . Můj věk zde uvedený není zcela pravdivý a to hlavně proto, protože jako kontrolní otázka při ztrátě hesla se často používá předem vložený datum narození, nicméně protože já si snáze pamatuji jiné datum (jak paradoxní ), tak zde mam jiné datum, které si dobře pamatuji. Zde přeci na věku nijak nezáleží, tak proč ne .

Nehodlám si s Vámi poměřovat pindíky ani cokoli jiného, možná s Vámi souhlasit, akorát z jiného důvodu. Tj. diskuze plenární formou mi opravdu chyběla, ale z mého subjektivního názoru, když jsem se přišel zeptat na něco technického (jak proběhlo vyhodnocení životnostní zkoušky, jak se při použití ocelové vidle změnilo to a tamto...) na to jsem uspokojivou odpověď vždy dostal, proto subjektivně netvrdím, že diskuze nebyla.

Ovšem souhlasím s Vámi, že návratnost pro 1000 ks je asi v totmo případě nesmyslná, avšak po pravdě, já si toho ani nevšiml, protože jsem se zaměřil spíše na relevanci konstrukce, než na ekonomické hledisko (mj. proto, že jak na tom Jawa ekonmicky je nebo není nevím a nemohu soudit, proto řeším jen to, co je evidentní).

V bodě dva s Vámi bez výhrad souhlasím... o tom žádná.

A taktéž děkuji za informaci k uvažovanému konci výroby modelu 660, jen tak přemýšlím, jestli náhodou, když už mají tuto vidlici hotovou, jestli jí třeba jednou nevyužujou na nějakém následujícím modelu, protože pak by se jim ta návratnost 1000 ks vrátila (případně v jejím prodeji jako nezbytný náhradní díl ).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?

14.10.2016 v 09:14 | Nahoru | #189
Kynklačka>

V posledním příspěvku bych kolegu trochu podpořil jednou poznámkou, o které občas slyšíme v televizi.

V případě jakékoli výroby, zvláště velkosériové je vždy třeba, vyrábět již plně vyvinutý produkt, protože z toho může být taky pěkný průšvih. Ukázka toho jsou třeba některé případy automobilek, kde v průběhu výroby se zjistí, že nějaký komponent je vadný nebo dokonce nebezpečný, jenže ono už jezdí několik desítek nebo stovek tisíc kusů.Automobilce pak nezbývá, než svolat všechna tato auta do servisů a nechat to vyměnit za bezvadný produkt. (Dokonce byl před lety stejný problém i se silikony ). Toto bohužel stojí kupu peněz, protože ta automobilka musí zaplatit nejen nový díl, ale každému servisu i jeho práci. (A to nepočítám škodu na dobrém jménu značky.)
Takže pak je ekonomická otázka taková, zda nepřidat nějakou korunu na vývoj a vyhnout se tomuto, nebo to risknout "na první dobrou" a doufat.

Zajisté nehodlám diskutovat o tom, zda by Jawa podobnou svolávací akci zorganizovala nebo nikoli (a spoléhala na majitele "dodělej doma"), avšak z průšvihu s nebezpečným dílem by se jen tak nevylízala (čehož je si asi vědoma).
Je tedy často na managementu (nikoli konstrukci), co si dovolí poslat do světa a co nikoli.

OTÁZKA:

Rád bych se ještě pro zajímavost zeptal kolegy guga nebo kohokoli jiného, kdo zná odpověď, kolik je u minibike Blata počítaná ŽIVOTNOST??? Není tam tacho, takže klidně na motohodiny. Jde mi o to, zda je trvanlivost motoru mezi generálkami např. 80 mth, nebo 800 mth nebo kolik. Taktéž jestli někdo ví, kolik je výpočtová trvanlivost podvozku minibike. Celkem by mě to zajímalo, ale nehodlám kvůli tomu zakládat nové téma s jednou relevantní odpovědí, tak se ptám zde

Naposledy editováno 14.10.2016 09:14:34

(reakce na) Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?

14.10.2016 v 10:01 | Nahoru | #190
Sofía> Hele ja ti na to tezko odpovim. Uz z toho duvodu ze zivotnost stroje se kterym se mlati a jezdi v terenu bude jina nez zivotnost cestaka.
Jestli si to nepochopil tak jsem to tam daval jen jako priklad toho, ze to jde, kdyz se chce.
Jawa chce pozirat dotace a nic vyrabet nechce. Natom je proste videt naivita nekterych (napriklad tebe) , kteri veri tomu ze se tam jeste neco slusneho vyrobi na jedne strane a na druhe ta nesmyslnost toho cokoliv dotovat.

A o faktu ze nektery motorky jezdej z nedotazenejma vecma ktery se proste po 20-30 tkm pokazej , fakt vim, dokonce natom parazituju

1 reakcí na tento příspěvek Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?

14.10.2016 v 10:11 | Nahoru | #191
Z mý strany už jenom tohle. Já jsem nad jawou definitivně zlomil hůl a rozhodně je nehodlám v ničem omlouvat.
Tohle je jen příklad jak se to dělat nemá a není to vůbec o penězích či lidech : http://www.jawa.eu/novinky.htm
Ta fb (který spoustu lidí ani nemá) je taky velký kulový.
Jinak na přednesu jsem se cítil jako dinosaurus a to i přes to, že tady můj věk je aktuální
P.S. : Jo a ještě to, kolik má ten Minarelli motor výkon, je taky docela úsměvný...

Naposledy editováno 14.10.2016 10:21:03

Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?

14.10.2016 v 10:19 | Nahoru | #192
Když už jsme tak u tohoto věku.. takto asi vypadá zájem při vyhledávání, respektive procházení webu http://www.jawa660.cz





Naposledy editováno 14.10.2016 10:20:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?

14.10.2016 v 10:23 | Nahoru | #193
prochi20> Ten Minarelli jak ty říkáš má sice zhruba 36kW, nicméně po drobných úpravách se z něj dá s přehledem dostat 52kW..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?

14.10.2016 v 10:31 | Nahoru | #194
hrnous> No já to spíš myslel tak, že by to měli prodávat s 35 kW, abys na to nemusel mít velkej řidičák.

(reakce na) Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?

14.10.2016 v 10:39 | Nahoru | #195
prochi20> No... to není tak jednoduché jak vypadá... jediný fígl jak dostat 35kw udělala yamaha tak, že od jistého roku začala používat jiné sání, respektive variantu airboxu s jinou rezonanční komorou. Posléze si to mohli majitelé učritých výrobních čísel, kterých se to týkalo nechat zapsat do TP jako "administrativní snížení" ale jenom proto, že to ten o prd menší výkon mělo celou dobu.. Posléze se to upravilo tak, aby to sedělo na všech nových. Jawa má také narozdíl od XT velice pěkně vyřešený výfukový tlumič, a ve výsledku je ten výkon ještě o píď vyšší.. Jistěže,. šlo by to.. ale stálo by to peníze... Jinak pozor.. kdo by chtěl J660 s menšíma papírama, tak není problém dodat stroj se zapsanýma 25kW seškrcenýma dorazem na klapce z výroby






Naposledy editováno 14.10.2016 10:43:17

Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?

14.10.2016 v 10:49 | Nahoru | #196
V ramci CR kvuli pojistkam 4T do 350ccm ve verzi naked a enduro. Proste nejaky slusny univerzal. Ale s kvalitou dilu puvodni Jawy. Vzhledem k tomu, ze to uz nejsou ani nove nahradni dily v teto kvalite, tak to nehrozi a Jawa uz toho stejne ani neni schopna. Mnohem realnejsi by bylo prodat znacku Cinanum, ale podrzet si vetsinu akcii a tim i moznost rozhodovat. S pomoci Ciny vyrabet nejaky takovy univerzal, dohlednout na jeho kvalitu, diky jmenu se vratit na vetsinu puvodnich trhu ( i diky pohlidani slusnejsi kvality ) a z tech penez tady ciste v CR maloserie veci Jako 500OHC, Perak, 90 a podobne v top puvodni kvalite se zamerenim na sberatele a lidi co maji penize nebo jsou ochotni si to koupit. Jenze to chce nekoho kdo chce vizi a umi to vest, to nikdy nebude nikdo kdo je zavisly na kojeni z dotaci a neni schopny ani zadat udelat web stranky pro studenta, ktery udela do 5tis. Kc neco, ze aktualni prezentace proti tomu bude jak kamen s klinovym pismem (ale i ten je lepsi proti soucasnemu stavu).

Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?

14.10.2016 v 11:01 | Nahoru | #197
Jen jak jsem tu videl ty ruzny popisy soucasneho automotive vyvoje - spousty hodin u CADu, FEM, rapid prototyping a narocne testovani - tak vyrobky z jawy nevypadaji, ze by tam neco takoveho probihalo :)

1 reakcí na tento příspěvek Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?

14.10.2016 v 11:17 | Nahoru | #198
To byla přednáška o 1000ks původní hliníkové kyvky nebo nové ocelové sportarda? A vyjede pár kousků californiana 660?

hrnous> jak ten tvůj web pozná věk návštěvníků? A výšce sedla 82cm dle jawy nevěřim, v manuálu mají zase 87cm (to už vypadá reálněji). Oni matou i plno hmotnostma a klidně nechají na českém netu fake stránku www.jawaeshop.cz

puffybodie> souhlasim. Nevim proč si každý pod povzdechem nad 500ohc představí nesmyslně obnovení výroby+optimalizaci na euro4. Mohl tu být spíš podobný design s moderním motorem a podvozkem (ale dotace šly do 650,1000)

assassin> nakopíruju tu na co vezmou pár milionů, čím balamutí úředníky:

JAWA Moto je pokračovatelem tradičního českého výrobce motocyklů JAWA v Týnci nad Sázavou. V minulých letech nastartovala masivní investiční cyklus, zahrnující vývoj produktu (nové motocyklové řady JAWA 660, JAWA 1000 a JAWA 1200), zásadní obnovu výrobnítechnologie a její změnu z jednoúčelové na pružnou efektivní a moderní, šetrnou vůči životnímu prostředí a s vyšší energetickou účinností a zároveň komplexní revitalizaci výrobního areálu v Týnci nad Sázavou. Poslední nutný "střípek" do mozaiky je rekonstrukce a rozšíření vývojového centra firmy, zaměřenou na další efektivní vývoj motocyklů. Toto centrum bude zahrnovat moderní zkušební pracoviště s asynchronním dynamometrem o výkonu 120-150 kW pro vývoj nových motorů JAWA, záběhové stolice pro testování nových motorů JAWA, testovací zařízení pro vývoj jízdních vlastností nových motocyklů JAWA a zařízení pro tenzometrická měření a měření fyzikálních veličin v reálném dynamickém režimu jízdy motocyklu. Pořízení těchto zkušebních technologií tvoří rozhodující část plánovaných nákladů projektu. Drobné výdaje budou určeny též na rekonstrukci stávajícího zařízení (tyto výdaje jsou vyvolány pořízením nové technologie). Projekt je tedy zaměřen na průmyslový výzkum, vývoj a inovace nových výrobků a technologií, vedoucí k implementaci technologicky nových a zlepšených výrobků, resp. výrobkových řad, jakož i výrobních procesů a technologií. Cílem je přenášet poznatky a výsledky vývojovéh centra zejména do vlastní sériové výroby firmy JAWA Moto.



Naposledy editováno 14.10.2016 13:27:42

Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?

14.10.2016 v 11:25 | Nahoru | #199
Bledemon: hele vzhledem k tomu ze se tvari, ze tam vlastne posledni leta nedelaj nic jinyho nez "vyvoj" tak je vtipny, ze poslednim stripkem v te zgeneralkovane fabrice bude vyvojove oddeleni :) az jim na to da stat kacky

(reakce na) Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?

14.10.2016 v 11:57 | Nahoru | #200
bledemon> Gooogle o nás ví dneska víc, než vy sami.. :) To jsou přímo analýzy googlu, se kterýma je ten web propojený.. Pozná to zhruba podobně, jako když určí tvoji polohu bez GPS a ukáže i na tvůj barák.. a ne nepoužívá k tomu GeoIP a podobně..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?

14.10.2016 v 19:53 | Nahoru | #201
krokoš> úplně novou né, takový kmet zase nejsem, nicméně v rodině byla úplně nová. Po čase začala být hodně problematická až skončila na dlouhá léta ve stodole, kde jsem jí později oživil já. Nicméně stejně se dřív nebo později vždy něco stalo. Zapalování, karburátor, převodovka...když to srovnám s velkou jawou nebo zetkou, tak ta proti 90 byla nesmrtelná. Proto jsem to psal, je to skvělá motorka a na svoji dobu hodně moderní, ale jenom dokud jezdí. Já už jsem s tím léta nejel (mám pocit že je dokonce něco s převodovkou, což bylo důvodem ukončení mé spolupráce s tímto strojem).

1 reakcí na tento příspěvek Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?

15.10.2016 v 19:18 | Nahoru | #202
Od Jawy bych čekal, chtěl:
pěknou klasickou motorku v kubatuře 250(nebo dnes moderní nastupující 300).
Cestu bych viděl v nákupu kvalitnější "číny"(třeba Quinqi, nebo jak se to píše )...
Prostě to, co Jawa uměla a na co jsme od ní byli zvyklí..Praktickou lehkou motorku s nízkými provozními náklady!
Klidně tak, jak se prezentuje Jawa Jižní Amerika.Tam se jako Jawa prodávala třeba nám dobře známý Regal Raptor (Yuki SPT 300)...
Dále bych chtěl soudobou spolehlivost a soudobý servis(prodej, servis...).

Kdysi jsem koupil novou 350/639(91?), protože jsem byl rád, že jsem sehnal vůbec tento nový typ s kotoučem !O MZ jsem si mohl nechat zdát ...
Po roce jsem ji prodal a koupil ojetou MZ 150 a spokojeně jezdil(lehčí, živější, tolik se nevlnila a brzdila taky líp).

Chtěl jsem před pár lety koupit 4T 250 Travel, nebo od Matesa upravenou na Four(vzhled 634).Ani Jawa, ani Mates se mnou vůbec nekomunikovali!!!
Psal jsem e-maily s dotazy na cenu, možnosti a způsob objednávky.Mrtvo...Tak jsem se na to vykašlal a svý těžce vydělaný prachy utratil za ojetinu...
Takže bych asi dále chtěl i účinný marketing a zvládnutou komunikaci se zákazníky!Ale i možná jen klasickou lidskou slušnost, která by nahradila zatím tolik používanou arogantní rétoriku ( vůči potencionálním zákazníkům, vůči médiím, vůči daňovým poplatníkům...)!

Naposledy editováno 15.10.2016 19:37:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?

15.10.2016 v 22:00 | Nahoru | #203
fatman> Tak Jawa už travelku docela dlouho nedělá ne? A na čtyřky dodává Matesovi jen díly. A Mates už na to delší dobu také sere, protože to nemá tolik zákazníků, aby se mu vyplatil čas strávený přestavbou. Ono kdyby ti idioti udělali 5 rychlostí, hned by to bylo o něčem jiném a možná i já bych uvažoval o koupi (a se mnou jistě víc lidí). Prototypy už byly a fungovaly dobře, jenže přišly v době privatizace a tak se to uložilo k ledu. Nicméně to že za celých 20 let fakt nebyli schopní s tím motorem nic udělat a jen přemýšlí nad tím, jak ho nadále udržet ve výrobě formou úpravy výfuků, která celkem určitě povede ke snížení už tak mizerného výkonu, mě dohání k slzám (způsobené smíchem?).

Naposledy editováno 15.10.2016 22:02:44

(reakce na) Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?

16.10.2016 v 00:08 | Nahoru | #204

Kynklačka píše: krokoš> úplně novou né, takový kmet zase nejsem, nicméně v rodině byla úplně nová. Po čase začala být hodně problematická až skončila na dlouhá léta ve stodole, kde jsem jí později oživil já. Nicméně stejně se dřív nebo později vždy něco stalo. Zapalování, karburátor, převodovka...když to srovnám s velkou jawou nebo zetkou, tak ta proti 90 byla nesmrtelná. Proto jsem to psal, je to skvělá motorka a na svoji dobu hodně moderní, ale jenom dokud jezdí. Já už jsem s tím léta nejel (mám pocit že je dokonce něco s převodovkou, což bylo důvodem ukončení mé spolupráce s tímto strojem).

Čau, jéj to boli časy, keď to bolo nové. Predstav si kývačku 250a Jawu 90 a Ty máš 17 a papiere na velkú mašinu. Čo by si bral? Jawa 250 proti 90 bola už vtedy staromódna a chcípla. Roadster stál 4800 Kčs a Mustang 4200 Kčs. Tá 90 bol perfektný stroj pre mladých, životnosť dve letá, ale trebalo sa o to starať, oproti 250. Vtedy v tých časoch vyšli aj Jawa Bizon, kto to mal bol čávo, nehovorím o Nortone a Jawe 500 OHC. No o tej nesmrtelnosti máš pravdu . Ja som mal aj toho nešťasného Mustanga. bol som na brigáde v DDR a robil som s Nemcom, čo si ho tiež kúpil. Totiž Timťony boli na prídel a Mustang na voľno, cena tá istá. Bože, to som sa napočúval, aký hnoj to vyrábame , mal pravdu Nemec, ale ja so si to zlízol za toho mustanga 4 týždne som ho počúvať musel HAHAHAHAHA. Ešte šťastie, že nemal tú 90 tku.

Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?

16.10.2016 v 08:49 | Nahoru | #205
Ahoj
Ja bych si od Jawy koupil pěkné litrove enduro.
Bohuzel toho se nedoziju

(reakce na) Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?

16.10.2016 v 09:09 | Nahoru | #206

krokoš píše: Kynklačka> Neviem, čo máš proti Jawe 90, jazdil si na tom, keď to bolo nové? Posledné modely mali dokonca až 15 koní. Samozrejme, že nemali životnosť ako starý perák, ale jazdilo to v pohode, len sa o to trebalo starať.



cítím mokro...a pak jsem se probudil s rukou v záchodě

(reakce na) Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?

17.10.2016 v 11:08 | Nahoru | #207
Kynklačka> K Blatovi : ta firma mě vcelku zajímá, jejich 125 jsou povedené motorky, ( dokonce jsem uvažoval o koupi Blaty 125 pro dceru ) , ale poměrně problémové ( volnoběžka, elektrika) . Jeho záměr vyrábět tisícikusové série nevyšel a že na tom ted' není dobře , to jsem taky slyšel. Už prý nemá ani náhradní díly k těm 125, co prodal...v tomto ohledu je na tom Jawa přece jen lépe.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?

17.10.2016 v 13:37 | Nahoru | #208

gugo píše: Kynklačka> hele ja v zadny, ale myslim ze na prikladu blaty se da jednoduse dokazat ze to lze udelat v par lidech a bez 100 milionovejch dotaci.
Takhle jak to popisujete, slozite se v maloseriich na ktery jawa muze pomejslet nedelaj ani ultralehky letadla.
Vase popisky jsou ala "kdo chce hleda zpusoby, kdo nechce hleda duvody.



S tím se dá souhlasit, nicméně si troufám říct, že vyrobit a prodat ultralehký letadlo je paradoxně legislativně jednodušší, než vyrobit a prodat motorku.

(reakce na) Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?

17.10.2016 v 13:41 | Nahoru | #209
MartinNTV> jo lehci to je. Ale nadruhou stranu pred tim nez ti ho uznaj do provozu tak projde zkouskama, ktery by mely odhalit zda to prezijes nebo ne
Treba lamaci zkouska kridla atd.

(reakce na) Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?

17.10.2016 v 15:17 | Nahoru | #210
Kynklačka>
Už je to dýl. ..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Starý motor Jawa Nezařazené Dajdo84 5 6.4.2021 v 10:48 Dolin
Babetta BVH-1 - veteránisti a znalc... [1, 2] Jawa Nezařazené FiZzeR 58 21.9.2020 v 21:58 FiZzeR
Jawa 175/505 rykša, problém s couvá... Jawa Nezařazené Johny79 23 11.11.2019 v 07:42 jawarmaniak
Jawa 500/824 Boxer - kde je k viděn... Jawa Nezařazené Bert-Jawatesty 12 1.6.2019 v 12:34 MartinED250
Sedadla na veterána Jawa Nezařazené chmatak1973 4 25.11.2017 v 08:12 V_i_c_i


TOPlist