jak již název napovídá, opět přicházím s jedním trochu kontroverzním tématem pro všechny motorkáře a motorkářky (nesmíme zapomínat na něžná pohlaví ), které by mělo být jakousi studií nás Jawistů a snad i malým návodem pro Jawu, co by nám tak asi měla nabízet (jedná se pouze o mojí soukromou studii a nejsem nijak pracovně provázán s Jawou v Týnci, ani jakoukoli jinou ).
Mnozí zde stále skuhrají, že Jawa nevyrábí to a tamto, že si to nechceme koupit protože je to drahé, nelíbí se nám to a podobně. Pojďme tedy každý z nás vyjádřit ten svůj názor a uvést zde náš motocyklový sen, který si třeba chceme v Jawě koupit a tím tak opět po úpadku podpořit vlastního výrobce motocyklů, avšak který nemůžeme v jejich nabídce najít.
Základní popis by měl asi obsahovat kategorii motocyklu (chopper, enduro...), přibližnou objemovou třídu (500 ccm, 250 ccm...) a orientační cenu, která by pro vás byla přijatelná.
Když už jsem s tím začal, asi bych měl představit i svou vizi.
Za mě tedy větší cestovní enduro s možností plné cestovní výbavy, dvouválec cca 750 ccm a cena v základu do 200 tis.
Díky všem za názory!
P. S.: Toto vlákno je určeno pouze pro lidi, kteří chtějí vyjádřit svou představu, nikoli pro rejpaly s názory, že je Jawa mrtvá, dělá samé šroty a podobně - prosím respektujte.
2 reakcí na tento příspěvek Jakou byste si přáli a koupili novou Jawu?
Aneb píší lidé, kteří o tom ví úplné hovno. Vývoj čehokoliv je strašně nákladná a hlavně zdlouhavá záležitost. Máte dvě stránky - jedna věc je to vyrobit, aby to fungovalo tak jak chcete. To obnáší spoustu hodin konstruování v CADu, počítání se spoustou neznámých, protože nikdo neví jak se to bude chovat, dokud to nebude hotové. Druhá věc je to vyrobit podle nejnovějších norem a následně nechat projít sérií všech možných zkoušek. A takhle díl po dílu. A pak máte hotový prototyp a ten musíte zkoušet v různých provozních režimech, s různým stádiem údržby, ve všech možných prostředích a povětrnostních podmínkách s nájezdem x desítek tisíc kilometrů. Pak zjistíte, že třeba nějaká součást motoru je poddimenzovaná (třeba nevydrží více než 30 tis. km) a najednou musíte upravit celý odlitek bloku. Nebo nevrhnout novou převodovku. Nebo změnit rám. Pokud ale nejste třeba Suzuki nebo Honda a vaše konstrukční kancelář nemá stovky pracovníků, ale jen třeba dvacet (jak tomu v jawě nejspíš bude), tak každá takováto operace může trvat týdny i měsíce navíc.
Ono jenom než testovací jezdci s prototypem najezdí 100 000 kilometrů trvá skoro rok...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Starý motor Jawa Nezařazené | Dajdo84 | 5 | 6.4.2021 v 10:48 Dolin |
Babetta BVH-1 - veteránisti a znalc... [1, 2] Jawa Nezařazené | FiZzeR | 58 | 21.9.2020 v 21:58 FiZzeR |
Jawa 175/505 rykša, problém s couvá... Jawa Nezařazené | Johny79 | 23 | 11.11.2019 v 07:42 jawarmaniak |
Jawa 500/824 Boxer - kde je k viděn... Jawa Nezařazené | Bert-Jawatesty | 12 | 1.6.2019 v 12:34 MartinED250 |
Sedadla na veterána Jawa Nezařazené | chmatak1973 | 4 | 25.11.2017 v 08:12 V_i_c_i |