bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Triumph Tiger 800 XRt + origo kufry = nad 130km/h kýve se jako kačena
20.9.2016 v 21:16
Mám Triumph Tiger 800 XRt rv 2016. Jsou na něm origo hliníkové kufry. Při rychlosti nad 130km/h se začíná komíhat jako kačena a nad 140 je skoro neovladatelný. Pokud jezdím jen s topboxem, problém není. Problémy dělají boční kufry. Zkoušela jsem vše možné. Jezdila po dálnici sem a tam jako magor a zkoušela je mít vyvážené, s a bez top boxu. Nic nepomohlo. Nastavila jsem vše podle návodu na jezdce s bagáží.

V DK mi tvrdí, že jsem jediná, kdo si stěžuje. Což mi přijde divné. Jaké máte zkušenosti?

Možná se pletu, ale kufr vedle výfuku je výrazně vybočenější. Při vyšších rychlostech by ten větší odpor už mohl dělat trabl. Už jen o kolik víc je zasviněný od much!!! Mouchy ale z komíhání neviním.

Ovšem v podstatě není co reklamovat, když zátěž kufrů i topboxu je dle výrobce max 5kg. Komické!! JO a rychlost s kufry má být 120km/h max..

1 reakcí na tento příspěvek Triumph Tiger 800 XRt + origo kufry = nad 130km/h kýve se ja...

23.9.2016 v 19:21 | Nahoru | #1
Když už jsi si s tím dala tolik práce, tak zkus ještě jednu věc. Vyřízni z polystyrénu nebo nějaké stavební pěny nástavec ve tvaru půlválce a nějak jednoduše to přichytni ( třeba gumou, nebo lepící páskou) na přední stranu toho vystrčeného kufru.. Tam, kde jsou ty mouchy . Mělo by to vypadat podobně jako náběžná hrana křídla, nemusí to být dokonalé . To výrazně zlepší obtékání toho kufru, sníží se odpor a uvidíš, co se stane. V každém případě alespoň zjistíš, jestli je to způsobeno aerodynamikou.
Jo, anebo tam jenom přivaž spacák, nebo samonafukovací karimatku, cokoli, co zakulatí předek.

Naposledy editováno 23.09.2016 19:23:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger 800 XRt + origo kufry = nad 130km/h kýve se ja...

23.9.2016 v 19:43 | Nahoru | #2

MrHip píše: Když už jsi si s tím dala tolik práce, tak zkus ještě jednu věc. Vyřízni z polystyrénu nebo nějaké stavební pěny nástavec ve tvaru půlválce a nějak jednoduše to přichytni ( třeba gumou, nebo lepící páskou) na přední stranu toho vystrčeného kufru.. Tam, kde jsou ty mouchy . Mělo by to vypadat podobně jako náběžná hrana křídla, nemusí to být dokonalé . To výrazně zlepší obtékání toho kufru, sníží se odpor a uvidíš, co se stane. V každém případě alespoň zjistíš, jestli je to způsobeno aerodynamikou.
Jo, anebo tam jenom přivaž spacák, nebo samonafukovací karimatku, cokoli, co zakulatí předek.



Mno už jsme o něčem podobné s kamarádem, co dělá do letadýlek uvažovali. Vyzkouším. Takové TMP řešení na zkoušku je dobrý nápad. Myslím, že velká petka když se řízne by mohla fungovat. Jen abych z toho nevyrobila letadlo.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
dealer tool pre triumph Triumph Tiger 800 XR capo111 23 20.4.2024 v 15:56 Juraj22
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Cena servisu Triumph Triumph Tiger 800 XR michla 29 17.12.2023 v 18:42 tencotancismoto
Gumy na Triumph Tiger 800 Xrt Triumph Tiger 800 XR davidic 4 26.9.2023 v 19:08 Juraj22
Triumph Tiger 800XR - řidítka, plex... Triumph Tiger 800 XR Karaya1 11 27.8.2023 v 18:57 Karaya1


TOPlist