Motka se nakonec po vypnutí světel uprostřed jedoucí skupiny dobila a já dojel domů. S myšlenkou že jde o baterii jsem ji naposled zkusil nabít a hele baterie je ok!
Po zkoušce funkce regulátoru a alternátoru padlo podezření na alternátor.
Při měření na prázdno(odpojené žluté vodiče) dává při volnoběhu 20V což by mohlo být ok ale se zvýšenými otáčkami (4tis) klesá až k 12,6V
Je mi jasné že rozborka mě asi nemine ale nedá mi spát čím to? Odpor vedení je 0,5ohm, proti kostře max odpor tak proražený asi nebude....
Ta závada mi nejde z hlavy jak může místo rostoucího napětí s otáčkami napětí klesat....
Jinak napětí na baterii na volnoběh bez světel 13,8V se zátěží 12,4V
Konektory samo oxidované a konektor z alternátoru jemně speklý a vyhřátý....
Jo a perlička na konec: žárovička v kontrolce baterie samo chybí!!!
Že bych se ozval prodejci po 10měsících se skrytou závadou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) (Ne)fungující dobíjení-alternátor?
Jurawood píše: cuir: pán bude už platit?
ne ,ale je to zabavne pozorovat jak se dva dohaduji a vzpomel jsem si na tenhle vtip :D
Cikan,zid a skin rybari. Vytahnou zlatou rybku,ryba povida: kdyz me pustite,splnim kazdemu jedno prani. Tak ji pusti. Cikan povida: at chcipne zid! Zid povida: at chcipne cikan! Skin na to: tak ja uz snad jenom kavicku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) (Ne)fungující dobíjení-alternátor?
shadow_7pade píše: je to mozne,menil som len uhliky na starteri,altak som zatial nekuchal,nebol dovod,mudrlanti.
Já mám uhlíky na altíku.Regulátor není originál ale náhrada (výrobce není nikde vidět) a je bez výstupu pro kontrolku dobíjení
Nyní nameřím 13,8V při 4tis a 13,2V na volnoběh při zátěži (dálkové, tlumené, brzdové, a vyhřívané hefty).
Jelikož na volnoběh nejezdím tak to takhle vydržím
Teď zkusím poprosit jestli někdo nezná nějaké schéma zapojení kontrolky(led-diody) která nahradí kontrolku dobíjení? Dejme tomu že do 13V bude kontrolka svítit a po zvýšení napětí zhasne? Něco bych už sám zbastlil jen nevím jak to pojmenovat tudiš ani nevím co hledat....
Cuir: Kávička
Edit: Čeština
Naposledy editováno 12.08.2016 20:28:40
Napětí ok a přepětí pořeším taky asi odvozením tohodle ale to jsou věci co mě netrápí tolik jako stav kdy se vše tváří že funguje ok a já chcípnu moto daleko od civilizace a už nenakopnu...
Spíš vymyslím něco co se vejde na palubovku Monstera do prostoru pro ukazatel dobíjení
Byl to teda krburator..coz je trochu lepsi nez kdyz jse o strikacku. Obecne na toto jsou lepsi starsi motorky.
Nicmene to prebijeni je naopak veledulezite...buchne ti baterka pod prdeli, vyhori ti elektroinstalace, vse zajebane od kyseliny vcetne kalhot a bot. A pokud to sebou nevezme u novejch masin elektroniku tak jses rad.
U toho stareho monstera..chuj s tym...ale u novejsich masin je to veselejsi :D
Já právě nic po dobu asi 50 km nezaznamenal a pak jsem na benzině chcípnul a už nenastartoval. Budíky svítily vše fungovalo jak má ale startér už neotočil...
na baterce neco málo nad 12V po roztlačení tak to podle mě dlouho tak tak nějak zvládalo na hraně....
cuir: Ty hlídáš přepětí na baterii? Nemám a nikdy jsem neseděl na moto s palubním PC tak ani nevím zda moderní počítače umí zabránit vlastnímu poškození z důvodu přepětí ale pochybuji o tom
Po důkladném projetí přestalo dobíjení dobíjet tentokrát už úplně. Změřen regulátor a dioda v závěrném směru na usměrňovači v regulátoru prostřelená...
Altík dával 15A na 20V což myslím dobré parametry na krátko
Kupovat starší jsem nechtěl na novy origo se mi rolujou ponozky.
Píšu do VAPE a pán nabízí model pouze do 300W (R92 max 300W) ale jak sám upozorňuje Ducati má altík 350W ale jen pro ducati už výkonější jednofázový regulátor (R82) nemají skladem.
Píšu do Ignitech a pán popisuje stejný problém, Ducati má extra výkoný jednofázový 350W altík a na něj nic nevyrábí ale něco vymyslíme.
Za týden přišel balík a uvnitř VAPE R82 (max 360W ikdyž jen krátkodobě)
Po připojení a změření: Výstup z regulátoru: 13,8V - 14,1V a Výstup z Altíku: 20V - 80V (1500-6000 ot).
Tímto děkuji p. Jiřímu Krejzlovi za pomoc s řešením regulátoru....
PS: Ať nekecám k dnešnímu dní má i VAPE regulátor R82 zase skladem....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Serizeni ventilu Duc M900 Ducati Monster 900 | Honziikk | 8 | 9.6.2023 v 07:22 honzabiker |
Elektroinstalace - průřezy vodičů Ducati Monster 900 (i.e.) | honzabiker | 25 | 12.5.2023 v 19:01 honzabiker |
Lakování karbonu - bubliny Ducati Monster 900 (i.e.) | honzabiker | 12 | 15.10.2022 v 12:09 honzabiker |
Synchro. karburátorů - stále rozlad... [1, 2] Ducati Monster 900 | syrrius | 31 | 21.9.2022 v 12:44 uš |
rozdíly v rámech Ducati Monster Ducati Monster 900 (i.e.) | ramesse | 2 | 4.5.2022 v 06:56 honzabiker |