globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Synchro. karburátorů - stále rozladěné
Zdravím. Mám problém s neustále rozladěnou synchronizací karburátoru.
Minulou sezónu jsem měl problém s jízdou v 3700 ot/min motor při přidání cukal a na stálé rychlosti tzv tarokoval(snad jsem to pochopil zprávně)
V zimě karburátory rozebrané, vyčištěné ultrazvukem, zkontrolovné membrány a těsnění
Po složení samozřejmě rozhozená synchronizace...
Synchronizaci jsem udělal a moto jela klidněji i v nižších otáčkách se najednou dalo projet městem...
Po cca 800km postupně pomalu klesnul volnoběh na 900 ot/min a začala pískat do výfuku
Podle teploty svodu problém na spodním válci.
Při pohledu na klapky určitě nebyly stejně pootevřené tak jsem dneska dělal synchronizaci znovu
Synchro udělaná a při zkušební jízdě po asi 50km zase na volnoběh začíná kuckat do výfuku...
Otázka je co dělám blbě?
Hadice připojují místo pumpy a podtlakového ventilu(přívod paliva zajištěn)
Nastavím vyšší volnoběh , seřídím budíky až ručičky jen jemně kmitají a nastavuju.
Znovu nastavím volnoběh....
Motor je při nastavení zahřátý...

Je něco v mém postupu špatně?
Díky za rady a postřehy

PS: servis je poslední možnost zatím ještě ne.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Synchro. karburátorů - stále rozladěné

27.5.2017 v 17:54 | Nahoru | #1
Děláš chybu v zásadě jedné věci, nepouživáš karburátory Mikuni. Potřebuješ tedy koupit japonskou motorku. Následně za ušetřené peníze z nastavování desmoprdících rozvodů nech dělat pravidelný servis profesionála. Jako jsem já.

Synchro. karburátorů - stále rozladěné

27.5.2017 v 18:03 | Nahoru | #2
Zjisti si prvně servisáku co má Ducati za karburátory ju
Ale i tato rada se cení

Synchro. karburátorů - stále rozladěné

27.5.2017 v 18:17 | Nahoru | #3
nevím co máš za měřák,ale kmitat by ručičky neměly,má tam být maličká tryska,aby to moc nepulzovalo....

dále si myslím,že by se to mělo ladit na volnoběh,kontrola i ve zvýšených otáčkách,ale primárně volnoběh.

taky by to chtělo zkontrolovat ventilové vůle a změřit tlaky v motoru.

1 reakcí na tento příspěvek Synchro. karburátorů - stále rozladěné

27.5.2017 v 19:15 | Nahoru | #4
Na měření používám podtlakové budíky (vakuometr?) mám 4ks a po prohození ukazují všechny stejně.
Ventily dělané v zimě s karburátorem.
Jestli ladím na volnoběh nebo v otáčkách je jedno ukazují stejně. Četl jsem že se změnou otáček mírně rozladí ale mě to nedělá. Prostě zvýším na cca 2-3tis a nastavím synchro. Stejně se během synchronizace otáčky mění jak to reaguje na nastavení....
Tlaky jsem nedělal. Pokud stihnu tak přez týden... .
Právě ty tlaky by měly být kompenzovány nastavením synchronizace nebo se pletu? Snad se mi tak rychle tlak ve válci k horšímu nemění....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Synchro. karburátorů - stále rozladěné

Skvělá odpověď, děkuji! 27.5.2017 v 19:32 | Nahoru | #5
syrrius> ....nepleteš.
ale není normální,aby jedna klapka byla viditelně více otevřená,než ta druhá.

(reakce na) Synchro. karburátorů - stále rozladěné

27.5.2017 v 20:25 | Nahoru | #6
Dolph-cz> Díky za nápad. Určitě změřím

1 reakcí na tento příspěvek Synchro. karburátorů - stále rozladěné

27.5.2017 v 20:49 | Nahoru | #7
A kam se připojuješ do sání? Psal si něco o hadičce k otvírání přívodu paliva a druhej budík připojuješ kam?

(reakce na) Synchro. karburátorů - stále rozladěné

27.5.2017 v 21:02 | Nahoru | #8
dave-lister> Místo podtlakové pumpy.... Stejné připojování místo na přírubě jako pro podtlakový ventil akorát druhý válec.
Hadice stejně dlouhé

1 reakcí na tento příspěvek Synchro. karburátorů - stále rozladěné

27.5.2017 v 21:38 | Nahoru | #9
Tipnul bych si,že se ti rozmrdávají šrouby na seřizování,jinak to není možný.Ale je pravda že na prvním Elefantovy jsem to taky nebyl schopen seštelovat.
Zkouknul si ventily?

(reakce na) Synchro. karburátorů - stále rozladěné

28.5.2017 v 08:42 | Nahoru | #10
Anti> Ventily byly v zimě venku a podpálené nejsou jen jsem z nich odstranil usady a měnil gufera(braly už olej)
Vůle kontrolované.
Zkusím dneska sundat airbox abych na karburátory pořádně viděl jestli kolem nich něco nedrhne

(reakce na) Synchro. karburátorů - stále rozladěné

28.5.2017 v 08:56 | Nahoru | #11
MarcelTheRevenger> ty ses teda abnormalni pi....

1 reakcí na tento příspěvek Synchro. karburátorů - stále rozladěné

28.5.2017 v 23:37 | Nahoru | #12
A příruby máš těsné? nepřisává si?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Synchro. karburátorů - stále rozladěné

29.5.2017 v 06:35 | Nahoru | #13
kuzmič> Příruby kontrolované při skládání a vše těsné(zkoušeno čističem na brzdy)

Zkoušel jsem změřit tlaky ve válcích ale jen příložným měřidlem(Válelo se to kdysi dědovi v krabici po škoda 105).
Přední válec 9,5 a horní 10.
Číslo nic moc ale startuje na první max druhé převalení a čert ví jestli je ten měřák zkalibrovaný....
Stejně by mělo být důležité že jsou tlaky podobné nebo se pletu?

Myslím že bude problém v karburátoru. Když je moto zahřátá a vypnu sitič tak otáčky poklesnou a čím déle to nechám na volnoběh tím více to střelí do sání po přidání plynu.
Čím víc a rychleji přidám tím víc benzínu horní válec plivne do airboxu. Po tomto odplivnutí motor normálně vyletí do otáček
Když přidám hned po sobě žádná střelba se nekoná
Že by se karbec přechlastal?
Co se dalo zkontrolovat na nasazených karburátorech to jsem zkontrolovat a vše se tváří průchozí....

Teď mě napadlo že jsem nekontroloval hladinu v plovákové komoře
Odpoledne na ni mrknu

(reakce na) Synchro. karburátorů - stále rozladěné

Skvělá odpověď, děkuji! 29.5.2017 v 07:58 | Nahoru | #14
syrrius> tlaky jsou OK

1 reakcí na tento příspěvek Synchro. karburátorů - stále rozladěné

29.5.2017 v 09:53 | Nahoru | #15
Dela to neco takovydleho?


Pak bych si tipnul protrzenou membranu.

Jinak Miknunacky karbce jsou evergreen ve vsech motorkach. Problem maji i TDMka, XTZka od Yamahy. Tady je popsanej:
http://www.ducati.ms...ni-carb-rebuild.html
A tady reseni:
http://www.factorypr...%20Mikuni,%20buy.htm
V kostce - emulzni trubice se casem vymacka a do karbce pak tece palivo uplne jinak, nez bylo vyrobcem originalne nastaveno.

Synchro. karburátorů - stále rozladěné

30.5.2017 v 13:19 | Nahoru | #16
Necetl jsem, jen to video jsem zahledl naprosto OK.

(reakce na) Synchro. karburátorů - stále rozladěné

30.5.2017 v 13:45 | Nahoru | #17
Slávek-TDM> Membrány jsou ok měl jsem je v neděli venku a kontroloval je
Projev šoupátka je rozhodně lepší a otvírá vždy při nasátí motoru (jakoby pulzuje) podle otevření klapky....
Dneska to zkusím nahrát na mobil a mrknu na ty hladiny v karburátorech...

1 reakcí na tento příspěvek Synchro. karburátorů - stále rozladěné

1.6.2017 v 12:48 | Nahoru | #18
Tak asi vyřešeno...
Problem synchronizace bych asi hodil na Chybu měření a opotřebení karburátorů.
Karburátor horního válce má tendenci se na volnoběh ulívat a v tom je největší problém...
Nakonec nastaveno na zlatý střed kdy můžu motorku nechat bublat na volnoběh nekonečně dlouho a nestřílí do výfuku.
V otáčkách má motor snad nejkultivovanější chod co si pamatuju...

Ten projev " tarokování " je nejspíš přechlastání při prudkém přidání. Zkoušel jsem zvednout jehlu o zářez a je to mnohem horší.
Možná kecám ale už to není taková hrůza tak to zatím nechám tak jak to je....

Jen pro info přidávám video chování karburátoru před opravou:
Výstřel cca v 10sec.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Synchro. karburátorů - stále rozladěné

1.6.2017 v 13:01 | Nahoru | #19
syrrius> tak zkus tu jehlu ještě spustit dolů - ochudit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Synchro. karburátorů - stále rozladěné

1.6.2017 v 14:03 | Nahoru | #20
D-fens> Taky mě to napadlo že bych mohl posunout ještě níž ale pak to bude chudé v maximu kde právě s posunutím jehly nahoru narostl výkon při plném otevření plynu.
Musel bych zkoušet ladit trysku a přiznám se že nemám na to potřebný čas. Přeci jen ke karburátoru je cesta komplikovanější
Pokud se do toho někdy vrhnu dám vědět výsledek

(reakce na) Synchro. karburátorů - stále rozladěné

1.6.2017 v 14:24 | Nahoru | #21
syrrius> taky mě čeká další laborování na VTR, osadil jsem dynojet, trysky, jehly a ejhle do 4tis. je to - chce nechce jet, ale od těch 4 je to super, tak musím polaborovat spodek. Laboraci zdar

1 reakcí na tento příspěvek Synchro. karburátorů - stále rozladěné

1.6.2017 v 17:36 | Nahoru | #22
syrrius> v maximu - tedy pri plnym knedliku a uplne vytazenym soupeti, uz jehla nehraje roli, pak je limitujici pouze velikost trysky. Jelikoz problem nejsip bude (jak jsem psal) ve vychozenych komincich karburatoru Mikuni, sundanim jehly co nejniz se chovani ve strednich otackach vetsinou vyrazne zlepsi. Zvlast na horach a v teplym pocasi je to velkej rozdil.

(reakce na) Synchro. karburátorů - stále rozladěné

1.6.2017 v 20:17 | Nahoru | #23

Slávek-TDM píše: syrrius> v maximu - tedy pri plnym knedliku a uplne vytazenym soupeti, uz jehla nehraje roli, pak je limitujici pouze velikost trysky. Jelikoz problem nejsip bude (jak jsem psal) ve vychozenych komincich karburatoru Mikuni, sundanim jehly co nejniz se chovani ve strednich otackach vetsinou vyrazne zlepsi. Zvlast na horach a v teplym pocasi je to velkej rozdil.


Taky bych to tak viděl

Synchro. karburátorů - stále rozladěné

1.6.2017 v 22:58 | Nahoru | #24
Nebaví mě tu pročítat vše, co tu kdo napsal, tak sory, jestli opakuju to, co už tu někdo zmínil..., synchonizace má vliv jen na volnoběh, to střílení je daný chudou směsí právě na volnoběhu, to se doladí šroubkem bohatosti - správně by to mělo být se sondou ve výfucích, která to změří, ale můžeš to udělat i metodou "pokus omyl"
Samozřejmě má na chod vliv stav filtru a to, jestli si někdo nehrál s tryskama. Takový ty videa, jak někdo nahrává špatnou funkci karburátorů při otevřeným plynu a má rozdělanej airbox bez filtru, jsou absurdní

Naposledy editováno 01.06.2017 22:58:35

1 reakcí na tento příspěvek Synchro. karburátorů - stále rozladěné

2.6.2017 v 09:05 | Nahoru | #25
nesvacil46> obavam se, ze je to presne naopak - to chcipani na volnobeh a strileni zpet do karbu je zpusobeny prilis BOHATOU smesi. Stravil jsem rozborkou a zkoumanim svych Mikuni karburatoru dost casu na to, abych veril, ze mam pravdu.

Synchro. karburátorů - stále rozladěné

2.6.2017 v 13:48 | Nahoru | #26
Souhlasím s Slávek-TDM. Když nechám moto bublat na volnoběh tak horní válec má příliš bohatou směs a svíčka je černá....
Snažím se to srovnat šroubem bohatosti směsi alespoň aby se svíčka příliš nezanášela...

Edit: To video mělo jen poukázat jak moc karburátor plive palivo po rychlém pootevření....
Je mi jasné že karbec provozovaný bez filtru má špatné podmínky a nepojede jako s odporem který mu filtr vytvoří...

Naposledy editováno 02.06.2017 13:51:35

(reakce na) Synchro. karburátorů - stále rozladěné

4.6.2017 v 17:36 | Nahoru | #27
Slávek-TDM> nebo bohatou, tedy obecně špatnou směsí - pointa byla taková, že se to musí odladit

Synchro. karburátorů - stále rozladěné

16.8.2017 v 14:34 | Nahoru | #28
Doplňuji pro budoucí kdyby měli stejný problém a našli toto.

Tak nakonec se mi podařilo problém vyřešit...

Nedalo mi a znovu jsem otevřel karburátory, Pořádně překontroloval membrány a našel mikroprasklinu v jednom místě..
Doufám teda že tam nevznikla až mezi kontrolami

Po montáži nové membrány je moto asi tak jak má být. Minimálně projev na volnoběh a v nízkých otáčkách je mnohem lepší.

Chybami se člověk učí a mě by nenapadlo jak moc silné natahování ta guma snese a že snese

Rád bych poděkoval všem co mi radili dobře a já neposlechl

1 reakcí na tento příspěvek Synchro. karburátorů - stále rozladěné

18.8.2017 v 11:37 | Nahoru | #29
Tady jsem nasel krasny video od Bonese ze supertenere.cz, kde popisuje problemy starych Mikuni karbcu a nahrazuje je novym kusem:

(reakce na) Synchro. karburátorů - stále rozladěné

19.8.2017 v 20:11 | Nahoru | #30
Slávek-TDM> Tu problematiku jsem u nich četl i tu hromadnou objednávku těch nových karbů. Ale video jsem neviděl díky za něj

U mě rozhodně není opotřebení šoupátek tak vysoké jako je na videu.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Serizeni ventilu Duc M900 Ducati Monster 900 Honziikk 8 9.6.2023 v 07:22 honzabiker
Elektroinstalace - průřezy vodičů Ducati Monster 900 (i.e.) honzabiker 25 12.5.2023 v 19:01 honzabiker
Lakování karbonu - bubliny Ducati Monster 900 (i.e.) honzabiker 12 15.10.2022 v 12:09 honzabiker
rozdíly v rámech Ducati Monster Ducati Monster 900 (i.e.) ramesse 2 4.5.2022 v 06:56 honzabiker
Ducati Monster - o-kroužky vidlice ... Ducati Monster 900 (i.e.) honzabiker 4 26.8.2021 v 11:54 honzabiker

TOPlist