Já brzdím brzdou až do rychlosti např. 10 km/h a pak to najednou přehrkám z pětky na jedničku. Příjde mi to tak pohodlnější. Motorka neprotestuje, žádné ošklivé zvuky se z ní nelinou. Mluvím o brždění před křižovatkou. Před zatáčkou to dělám stejně, ale nejdu na jedničku přirozeně.
Jak brzdíte vy?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
Simitom píše: Jo a všiml jsem si kolik lidí podřazuje s meziplynem. Ale nějak mi to nejde do hlavy protože většina motorem nemá mezí kvalty neutráli. Meziplyn znamená: spojka - vyřadit - pusti spojku - zvýšit otáčky motoru - spojka - zařadit kvalt - pustit spojka. Takže zřejmě všichni co řadí s meziplynem jen rovnají otačký při podřazení. Ale to je samozřejmě správně Jen je to špatně pojmenované.
Meziplyn nemusí nutně znamenat mezi kvalty neutrál. Dřív se muselo dávat meziplyn,když převodovky nebyly synchronizované. Bez meziplynu nešlo téměř nikdy řadit dolů. Meziplynem jsi musel srovnat otáčky hřídelí v převodovce a pak šlo teprve řadit.
Dnes je to podobné i když jsou převodovky synchronizované. Jde o srovnání otáček a zabránění prokluzu zadního kola. Samozřejmě se nebavím o rychlosti 40km/hod kdy seřazuješ ze 6 na 5 a níž. To dávat meziplyn je úplně mimo mísu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
nejsou tam neutrály... jinak já šlapu dvě spojky při řazení dolů v mý krabici na sušenky s 2,4D pořád... je to rychlejší a lepší, zejména pokud se jede ostřeji...