globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak brzdit
 
8.8.2016 v 22:14
Podle autoškoly i motoškoly se má brzdit postupným odřazováním, na každém stupni pustit spojku. Má to nějaký dobrý důvod?
Já brzdím brzdou až do rychlosti např. 10 km/h a pak to najednou přehrkám z pětky na jedničku. Příjde mi to tak pohodlnější. Motorka neprotestuje, žádné ošklivé zvuky se z ní nelinou. Mluvím o brždění před křižovatkou. Před zatáčkou to dělám stejně, ale nejdu na jedničku přirozeně.

Jak brzdíte vy?
Anketa: Jak brzdím
Převážně motorem, stupeň po stupni
98%
152
Převážně brzdou, řazení přehrkám najednou
2%
3

(reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 22:31 | Nahoru | #121
Dave81> Divil by ses, na co všechno je zadní brzda dobrá

1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit

9.8.2016 v 23:42 | Nahoru | #122
Kdo brzdí nevyhrává a jen padá


Naposledy editováno 09.08.2016 23:42:38

Jak brzdit

10.8.2016 v 00:24 | Nahoru | #123
Jezdi, brzdi a podřazuj jak to cítíš a je ti pohodlné.
Já podřazuji páč má dvouvál a ten docela brzdí, tak proč ještě brousit desky. No a taky se mi líbí ten zvuk jak motka chrochtá do airboxu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

10.8.2016 v 06:29 | Nahoru | #124

selkie píše: Sonicek> divný, mně brzdí Vévoda jako kjáva.... Když neletíš palici, tak vůbec nemusíš sahat na brzdy...



vážne bych neřekl, že je to nějaký peklo, předtím co jsem měl gsx-r 1000k4, tak ta nebrzdila motorek skoro vůbec, teď na FZ1 to celkem přibržďuje, ale i tak jsem čekal že 2V mě tímto bude srát když pustím plyn, ale nějak se nic neděje že by se mi bloklo kolo, tak to už vůbec!

(reakce na) Jak brzdit

10.8.2016 v 06:34 | Nahoru | #125
t_freedom> hele s 2V už nějakou zkušenost mám, jak na SV650, Ducati Multistrada, a již zmíněné Tuono, a musím konstatovat, že jsem čekal mnohem větší brzdný účinek od motoru, ale nejvíc zatím asi takto brzdilo to SV.

Jinak Tuono má i nemá antihop, jak to vezmeš, klasickej to není, ale je tam podtlaková membrána, takže na tu spojku to působí tak, jako by jsi měl antihop, čím větší točky, tím méně bzdného účinku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

10.8.2016 v 06:45 | Nahoru | #126

ZombiRider píše: Kdo brzdí nevyhrává a jen padá


takhle blbě jsem hodil držku taky, jen to teda bylo ve větším náklonu, prudší zatáčce a po česku...tedy spadnout, zvednout se, posbírat si svých pět švestek a s ohnutým řídítkem odjet domů...příště si zavolám hasiče, sanitku a budu chtít i židličku abych nemusel sedět na zemi

(reakce na) Jak brzdit

10.8.2016 v 07:37 | Nahoru | #127
fockewulf> No jo, ale ty jsi nebyl na miste jako je v tom videu. Coz je misto kde americka luza jezdi ukazovat sve stroje a svou osobu vsem ostatnim jaci jsou to frajeri ze maji motorku nebo auto. Sice to vytahnou tak 2x do roka na tuhle silnici, ale i tak to staci zamestnavat trvaly dohled policie a zachranaru (vcetne vrtulniku) na tuto jedinou silnici. U nas by neco takoveho mohlo byt Buchlaky, ale tam vetsinou jedou ti co to umi nebo alespon nejak umi a par mimonu. Pro typy jako je ten na tom videu je benzinka s kavou ve meste blize nez Buchlaky

(reakce na) Jak brzdit

10.8.2016 v 07:40 | Nahoru | #128

Krejza píše: t_freedom> Hele, ale tohle není kdovíjaký problém pro kochačku. Problém nastává, když člověk neumí nic jinýho



pri kochacce je brzda zbytecnou pritezi

(reakce na) Jak brzdit

10.8.2016 v 07:42 | Nahoru | #129

JohnnyS08 píše: Nevim, jak BMW, ale brzdy dvoutaktů, které jsem měl tu možnost protáhnout po Alpách, sjezdy ustály celkem v klidu...



To snad vsichni kdo maji alespon zakladni povedomi o motorkach vedi, ze 2T prakticky motorem nebrzdi a proto se pouzivaji hodne brzdy a taky ze i z kopce se musi jet pod plynem aby to mazalo, protoze jinak hrozi, ze motor mu zabrzdi perfektne a definitivne.

Tak ale muze se zkouset upraveny dotaz zakladatele vlakna. Z rozjete petky tam na 2T pred krizovatkou hodit dvojku, k tomu plny at to radne maze a pokud je to neco s priverou, tak ho urcite nikdo v nejblizsim okoli krizovatky neprehledne a udelaji mu radi prostor

1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit

10.8.2016 v 08:19 | Nahoru | #130
ještě se chci vrátit k tomu, jak tady zaznělo, jak je strašně škodlivé při podřazování držet vymáčklou spojku, protože se tato opotřebovává budu na to myslet mimo silnice, kdy se se spojkou dělá pořád něco...a to nemyslím jenom "spojkování" do výjezdů...neříkám, že jí to prospívá, ale je třeba si uvědomit, že spojka je spotřebák, odejde každému a vyměnit se prostě bude muset. ¨
Jasně, někdo za 100 tkm, u jiného po 50tkm, ale nevyhne se tomu nikdo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

10.8.2016 v 08:41 | Nahoru | #131
selkie> Nějak jsem si nevšiml, že bys tady zakladateli tématu nějak zásadně poradil Ironický poznámky si nech doma pro starou Jarine Jenom reješ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

10.8.2016 v 08:45 | Nahoru | #132

Krejza píše:
Třeba se mi vůbec nelíbí, jak se učí výhybný manévr. Intenzivní brzdění, takže se soustředíš jen na něj a ne situaci kolem tebe. Potom vymáčknout spojku, tím se ti stane z motorky kurevsky těžké kolo. A jako poslední ji sklopit pod sebe ve velikém úhlu. Raději bych viděl začít ne tak silným brzděním a během toho hledat únikovou cestu a překážku objet klidně ve vyšší rychlosti.



Hele tak tohle mě hodně zajímá. Aneb jestli v krizovce (nemyslim teď zatáčku) vymáčknout spojku nebo ne. Ikdyž někdy i pro tu utaženou zatáčku to někdo radí.
Ono totiž krizový brždění před uhýbným manévrem bude doprovázený vymáčknutím spojky. Takže je logický, že i samotnej vyhýbací manévr budeš pokračovat na kurevsky těžkym kole. Vůbec vyhýbací manévr je těžkej, když se předtim musí brzdit, jelikož musíš povolit tlak na páčku a manévr ideálně provést s konst plynem nebo s vymáčklou spojkou. Troufám si tvrdit, že většina lidí tohle prostě nedá a se zahamtnutou brzdou to pošle do překážky (včetně mně). Tady je asi opravdu lepší spíš natrénovat manévr bez brzd zato ve větší rychlosti.

Jo a mimochodem, jak tady někdo psal, brát si příklad ze starších a zkušenějších kámošů nemusí být uplně nejlepší nápad. To že někdo jezdí dobře ještě totiž vůbec neznamená, že má zdravý návyky a správnou techniku

Jak brzdit

10.8.2016 v 08:50 | Nahoru | #133
Tady je to jak v úvodu Twistu wristu...
Musíš tak...nene to musíš jinak...lepší je to... nedělat vůbec tohle...

Ideální u mojí moto je jezdit jen na 1. stupeň.
To je tak do 90-100 km/h.
Přesně na předpisovou rychlost.
Neopotřebovává se převodovka ani spojka řazením, výkonu mám furt dost a dost to brzdí motorem.
No a jen vyjímečně při stání na červenou se zmáčkne spojka.
Vůbec nevím, na co tam ty ostatní stupně jsou.

(reakce na) Jak brzdit

10.8.2016 v 08:53 | Nahoru | #134
JIRKA_CZ> zakladateli odpověděla spousta lidí, netřeba se opakovat. Tys mi třeba neodpověděl skoro vůbec....a když jsem tě donutil použít mozek, tak se cejtíš dotčenej, Pepíku

Jak brzdit

10.8.2016 v 08:55 | Nahoru | #135
Nově se v autoškole učí výhybný manévr bez brzdění! Akorát to vymačkávání spojky při něm se mi taky nelíbí. Raději mám možnost si plynem korigovat chování motorky.

(reakce na) Jak brzdit

10.8.2016 v 09:00 | Nahoru | #136

fockewulf píše: ještě se chci vrátit k tomu, jak tady zaznělo, jak je strašně škodlivé při podřazování držet vymáčklou spojku, protože se tato opotřebovává budu na to myslet mimo silnice, kdy se se spojkou dělá pořád něco...a to nemyslím jenom "spojkování" do výjezdů...neříkám, že jí to prospívá, ale je třeba si uvědomit, že spojka je spotřebák, odejde každému a vyměnit se prostě bude muset. ¨
Jasně, někdo za 100 tkm, u jiného po 50tkm, ale nevyhne se tomu nikdo...



já tu spojku taky opotřebovávám protože motorem nebrzdím a při podřazování tím tlumím ráz místo meziplynu. Nebyl jsem schopnej zároveň brzdit, podřazovat, dávat meziplyn, a mít motorku pod kontrolou tak jak bych chtěl, a po pár letech jsem si to konečně přiznal

Vidím to stejně, spotřebák stejně jako gumy, přece kvůli tomu nebudu jezdit hůř.

1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit

10.8.2016 v 09:01 | Nahoru | #137
Vymáčklou spojku chápu v případě, že tím chtějí předejít zastavení motoru (přebrždění zadní brzdou), tím pádem i zastavení zadního kola, který by se v momentě uvolnění zadní brzdy neroztočilo, nýbrž by zůstalo zablokováný, a vzhledem k faktu, že motorka už by prováděla úhybný manévr, by mohlo dojít ke smyku zadního kola, což by mělo za následek havárii samotného motocyklu a ohrožení života jezdce.

Ale to je jenom taková hypotetická odpověď, proč vymáčklou spojku....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

10.8.2016 v 09:06 | Nahoru | #138
selkie> hlavně aby ti při tom krizovym brždění nechcípnul motor nebo se nepral s brzdama, jinými slovy se můžeš soustředit jen na ten úhybnej manévr.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

10.8.2016 v 09:11 | Nahoru | #139
Stev> můj názor je, že tohle se musí pořád trénovat, pak je větší jistota, že až přijde na lámání chleba, tak to člověk nezkurví tolik a možná se mu i nic nestane

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

10.8.2016 v 09:16 | Nahoru | #140
selkie> ale když natrénováno nemáš, tak nejmenší šanci něco zmrvit máš s tou vymáčknutou spojkou, a možná i když natrénováno máš, teda podle mýho názoru.

(reakce na) Jak brzdit

10.8.2016 v 09:17 | Nahoru | #141
Stev> no proto se to v tý autoškole asi učí...

1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit

10.8.2016 v 09:19 | Nahoru | #142
Při krizovce, je většinou lepší při brzdění vymáčknout spojku - jinak zadní brzda musí brzdit i motor. No ale není krizovka jako krizovka, ani brždění jako brždění mě třeba při nehodě zachránila zadní brzda, ale to ještě nebyly takovýhle diskuze a jen jsem jezdil a udělal podle svýho rychlýho soudu to nejlepší. Je to podle situace a to se člověk naučí odhadovat s určitou pravděpodobností po naježdění x desítek tisíc km. Prostě striktně univezální rady neexitujou, jsou to spíš doporučení, který si musí každej sám ošahat třeba i na asfaltu

Naposledy editováno 10.08.2016 09:31:48

1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit

10.8.2016 v 09:50 | Nahoru | #143
Při krizovém brždění jak na moto, tak v autě jednoznačně spojku vymáčknout, vozidlo se pak (alespoň mě) opravdu líp kontroluje a "netáhne", ale o tom tohle téma není, ne? Tady řeší "normální provozní" dobržďování?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

10.8.2016 v 10:01 | Nahoru | #144
fockewulf> to už snad bylo vyřešený na první stránce, ne? Tak proč neprobrat i tohle?

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

10.8.2016 v 10:22 | Nahoru | #145
selkie> to by mne taky dost zajímalo - každý radí něco jiného jak zvládnot krizové brždění, když není na výběr, kudy se vyhnout. tedy konkrétně - mám virago 535, rady "vždy jen zadní brzda", případně "zadní ani náhodou" mne na suchém povrchu poučily o své diskutabilnosti (v prvém případě horkotěžko udržený smyk zadního, v druhém případě bleskové ulítnutí předku a pád v rychlosti cca 40) . Poslední zkušenost - na mokru : pád dvou jezdců přede mnou, trochu obrala plyn a současně přibrzdila nějak na obě, přitom ale začal klouzat zadek do smyku. Další si vůbec neuvědomuju, ale motka se srovnala a já prolítla mezi těmi padlými. Kdo máte zkušenosti - můžete mi vysvětlit? vše bylo velmi rychlé, neměli jsme velké rozestupy, rychlost kolem 90.

(reakce na) Jak brzdit

10.8.2016 v 10:32 | Nahoru | #146
zezelvik> prvně bych začal tím, naučit se brzdit, protože z toho, co píšeš, to vypadá, že jsi na ty brzdy skočila moc rychle. Kdybys byla z Prahy, tak bych Ti doporučil kluky, co by Ti to vysvětlili, ale kolem Mil nikoho neznám. Takhle Ti můžu jenom poradit: zajeď si někam na volnej plac a tam jezdi, zkoušej brzdit, zatáčet, naklánět se...sleduj, jak se motorka chová a při jaký situaci.

K poslední situaci - těžko říct, mozek je neskutečnej a když mu do toho nekecáš, tak si poradí. A nebo to bylo štěstí. A nebo to nebylo tak vážný, jak se zdálo a motorka to normálně pobrala sama. X možností....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

10.8.2016 v 11:21 | Nahoru | #147
prochi20> Na to mám názor naprosto stejný. Většina lidí, i když si to jednou dvakrát zkusili někde nanečisto, to spíš pošle na zem nebo přebrzdí a do překážky. Z toho důvodu také raději vidím vyhnout se ve vyšší rychlosti a více se tak soustředit na to vyhodnotit, kam se vyhnout.

Napadá mě příklad, kdy výrazné zpomalení nebo dokonce zastavení přinese více škody než užitku. Řešení krizovky ve skupině.

To že někdo jezdí dobře ještě totiž vůbec neznamená, že má zdravý návyky a správnou techniku


Nebo že to umí vysvětlit a předat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

10.8.2016 v 11:22 | Nahoru | #148
zezelvik> každej posez, každej stroj podle svý geometrie reaguje trochu jinak.
První a ZÁKLADNÍ věc, je se zbavit ÚLEKOVÝCH REAKCÍ ...kdy nekontrolovaně, neřízeně, reflexivně děláš něco nerozumnýho.
- zjištění krizovky a bezrosmyslové chňapnutí po brzdách
- zaspání na brzdách ve chvíli, kdy není šance dobrzdit a jedinou variantou je pustit a řešit vyhnutí
- zaspaní na brzdách v úleku, že jsem rychej místo složení do zatáčky
- brždění ve chvíli kdy mám v zatáčce pocit, že jsem rychlejší než bych si přál.

Potom už jen musíš cvičit brždění a zjistit si, co ten bajku dokáže a co mu vyhovuje. Já osobně na okruhu brzdím oběma brzdama, ale jsou lidi co o zadní ani nezavaděj.... a dokážou lítat neskutečnou palici. Argumentem je, že když brzdíš fakt "efektivně" na předek, zadek je vlastně bez adheze a nemá to smysl. Někdo zase tvrdí, že tě zadek drží líp ve směru.... každopádně je rozumný používat oboje brzdy, obecně ... kdy motor něco vezme, zadní něco(málo) vezme a předek bere většinu ... a když to člověk trochu umí nemusí dostat na hranu ani jednu z nich..

Naposledy editováno 10.08.2016 13:17:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

10.8.2016 v 11:26 | Nahoru | #149

t_freedom píše: zezelvik>
První a ZÁKLADNÍ věc, je se zbavit ÚLEKOVÝVH REAKCÍ ....



tesat do kamene ...

(reakce na) Jak brzdit

10.8.2016 v 11:33 | Nahoru | #150

Veverčák píše: tesat do kamene ...



+1

A těch ÚLEKOVÝCH REAKCÍ se zase zbavíš jenom tréninkem, takže učit se, učit se, učit se
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist