Já brzdím brzdou až do rychlosti např. 10 km/h a pak to najednou přehrkám z pětky na jedničku. Příjde mi to tak pohodlnější. Motorka neprotestuje, žádné ošklivé zvuky se z ní nelinou. Mluvím o brždění před křižovatkou. Před zatáčkou to dělám stejně, ale nejdu na jedničku přirozeně.
Jak brzdíte vy?
1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit
2 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit
udinar píše: Proč brzdit motorem? Motocykl má jen dvě kola a dvě brzdy, byť celkem účinné! Přesto však je brzdného účinku méně, než jiná vozidla na silnici! Proč teda nevyužít další možnou brzdnou sílu, když jí má motocykl nedostatek, resp. nemá přebytek? Je hloupost toho nevyužít, nehledě na ostatní výhody, jako šetření převodovky, spojky a možnost okamžité síly k akceleraci
Jinak jízda, resp. řízení motocyklu se diametrálně liší od řízení automobilu a to i systémem řazení a konstrukcí převodovky, proto je nutné se naučit chovat k motocyklu tak jak je potřeba
No tady bych byl zrovna opatrnej s tímhle tvrzením. Ten brzdný účinek motoru přenáší na silnici zase jen jedno z těch kol motorky a navíc v tomhle případě (brždění motorem)to zadní, které se dostane do smyku podstatně dřív. V reálu o co víc brzdíš na tom zadním kole motorem o to míń tam můžeš poslat případně na zadní brzdě protože si protě vyčerpáš adhezi, kterou zvládne pneumatika přenést. Nemůžeš to sčítat. Takže celkový větší brzdný účinek motorky tím nezískáš. Spíš v mnoha směrech lepší a plynulejší chování o tom žádná.
1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
Sonicek píše: Měl jsem možnost projet teď několiktrát Tuono 2003, ale aby to zase nějak závratně brzdilo motorem se říct nedá, spíš moto reaguje oproti 4V tím, že se hůř dávkuje na nižší kvalty. Samo sebou, že to brzdí víc jak 4V, ale aby Ti to blokovalo kolo, nebo jsi nemusel vůbec brzdit, je naprostá blbost. Je tam anti-hop, ale ten funguje jen ve větších otáčkách, takže na jízdu jen s ubraním plynu to nemá vliv.
takže si jel na Tuonu 2003 platí to pro všechny dvouvály? ...neblázni člověče.
A jestli je to ten originál Aprilia "antihop " tak to není antihop...
Hlemýžď píše: Ještě bych rád opravil tovu mylnou představu, že když je zmáčknutá spojka (tedy v rozpojeném stavu), tak se lamely neopotřebovávají. je to přesně naopak. Lamely v rozpojeném stavu nejsou schopny přenést krouťák, alo nejso uplně od sebe. ony po sobě kloužou a otírají se a tudíž se opotřebovávají velmi hodně, a intenzivně se zahřívají. Pokud držíš spojku zmáčknutou dlouho, můžeš jí spálit.. Smrdí to podobně jako spálené brzdy. Nejvíc se pak opotřebovávají v okamžiku rozjezdu, kdyz při plynulém rozjezdu začínáš pouštět spojku a přidávat plyn. Zvýšíš přítlak, ale přidáním plynu I krouťákák, takže dochází k velmi intenzivnímu tření až do okamžiku, kdy dojde k plnému přenosu krou´táku a lamely přenesou veškerou třecí sílu a přestanou po sobě kouzat. Tento přechodový časový okamžik je naštěstí krátký, jinakby to spojka odnesla. Po té co už je spojka spojená se lamely již neopotřebovávají. takže skutečnost je přesně opačná než ses domníval, spojku opotřebováváš, kdž jí držíš zmáčknutou, tj při řazení a při rozjezdech. nikoliv jízdou.
při vystavení spojky je tření mizivý... určitě ne takový, že by se pálila ( v autě už vůbec ne, tam spíš dostává na frak ložisko)...a už vůbec ne v olejový lázni - na to zapomeň ... zbytek máš více méně pravdu.
Největší kouř dostává při rozjezdech a podřazování bez srovnání otáček ... zvedání na zadní přes spojku atd. to jsou věci co jí extrémně vadí.
Naposledy editováno 09.08.2016 15:39:32
1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit
JollyJoker píše: Mějte rozum a nebrzděte. Je to ztráta času a ničí se tím desky a kotouče....
ale to já jen tak, kdyby fakt chtěl ...jinak máš samože pravdu ...brzdit je ekologická nezodpovědnost...a ztráta energie, kterou pak musíš za cenu těžkejch ztrát zase nabírat...hrůza
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
mariano píše: když potřebuješ rychle změnit směr a těžiště, poslat motorku "pod sebe" a pak ji narovnat mi přijde rychlejší, než se naklonit se (byť míň) s motorkou a narovnat. ale asi jen v rychlostech pod 50, potom už se pereš se setrvačnostmi.
používám to občas - a vím, že špatně - i pro normální ježdění, jako jeden za způsobů zatáčení na delších cestách...zkrátka abych se nenudil
Souhlasím, že je to rychlejší. Ale zároveň tím dostaneš kola na hranu dříve a extrémně změníš pozici těla, čímž se ti bude motorka špatně ovládat . Čím vyšší rychlost, tím větší hovadina motorku pod sebe sklápět.
Dá se tento způsob využít, když se potřebuješ na malou vzdálenost vyhnout díře, kanálu, nebo třeba krátký slalom. Ale pokud to moc neumíš, spíš si usteleš než dosáhneš požadovaného cíle.
Třeba se mi vůbec nelíbí, jak se učí výhybný manévr. Intenzivní brzdění, takže se soustředíš jen na něj a ne situaci kolem tebe. Potom vymáčknout spojku, tím se ti stane z motorky kurevsky těžké kolo. A jako poslední ji sklopit pod sebe ve velikém úhlu. Raději bych viděl začít ne tak silným brzděním a během toho hledat únikovou cestu a překážku objet klidně ve vyšší rychlosti.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
Krejza píše: Souhlasím, že je to rychlejší. Ale zároveň tím dostaneš kola na hranu dříve a extrémně změníš pozici těla, čímž se ti bude motorka špatně ovládat . Čím vyšší rychlost, tím větší hovadina motorku pod sebe sklápět.
Dá se tento způsob využít, když se potřebuješ na malou vzdálenost vyhnout díře, kanálu, nebo třeba krátký slalom. Ale pokud to moc neumíš, spíš si usteleš než dosáhneš požadovaného cíle.
Třeba se mi vůbec nelíbí, jak se učí výhybný manévr. Intenzivní brzdění, takže se soustředíš jen na něj a ne situaci kolem tebe. Potom vymáčknout spojku, tím se ti stane z motorky kurevsky těžké kolo. A jako poslední ji sklopit pod sebe ve velikém úhlu. Raději bych viděl začít ne tak silným brzděním a během toho hledat únikovou cestu a překážku objet klidně ve vyšší rychlosti.
tohle spíš závisí na konkrétním pilotovi a jak vyhodnotí situaci...
3 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
JIRKA_CZ píše: Já osobně kombinuju brždění motorem společně se zadní brzdou a když už by se to zdálo málo tak přední...chci ten motor trochu pošetřit...furt mě přijde lepší dát pár stovek za destičky než cvakat nějaký prasárny co se můžou podělat ve věčně vytočeným motoru...
Jaký prasárny?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
Naposledy editováno 09.08.2016 20:40:08
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
JIRKA_CZ píše: Já osobně kombinuju brždění motorem společně se zadní brzdou a když už by se to zdálo málo tak přední...chci ten motor trochu pošetřit...furt mě přijde lepší dát pár stovek za destičky než cvakat nějaký prasárny co se můžou podělat ve věčně vytočeným motoru...
Tyhle teorie fakt stojí za tesání do tvarohu...
takže všechen brzdnej účinek necháš na zadní gumě, která je odlehčená, je na ní jeden malej kotouč a většinou dvoupístek....
to je supr jízdní návyk
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
radim2 píše: Cosmo: co napsat na takovou blbou otázku? Myslíš to vážně nebo jsi opravdu ... Skus si třeba sjet nějáké Alpy a pořád brzdi brzdama při sjíždění a pak se ozvi (pokud přežiješ) možná ti to zapálí a zjistíš jak to má být.
Nevim, jak BMW, ale brzdy dvoutaktů, které jsem měl tu možnost protáhnout po Alpách, sjezdy ustály celkem v klidu...
1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit
Zakladateli doporučuji sehnat nějakého vyjezděného a trpělivého kamaráda, který mu vše vysvětlí, v praxi predvede a pak na něj trochu dohlídne.
Základ správného průjezdu zatáčky je správně zařazená rychlost. Nikdy se zatáčka nejede s vymacklou spojkou, nebo brutálně podtočeným motorem. A ty rady o zadní brzde a "nouzovém" přidání přední to prosimte ignoruj. Zadkem toho moc neubrzdíš. Najdi volnou plochu a opatrně vyzkoušej účinnost přední a zadní brzdy....
Naposledy editováno 09.08.2016 22:23:33