bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak brzdit
 
8.8.2016 v 22:14
Podle autoškoly i motoškoly se má brzdit postupným odřazováním, na každém stupni pustit spojku. Má to nějaký dobrý důvod?
Já brzdím brzdou až do rychlosti např. 10 km/h a pak to najednou přehrkám z pětky na jedničku. Příjde mi to tak pohodlnější. Motorka neprotestuje, žádné ošklivé zvuky se z ní nelinou. Mluvím o brždění před křižovatkou. Před zatáčkou to dělám stejně, ale nejdu na jedničku přirozeně.

Jak brzdíte vy?
Anketa: Jak brzdím
Převážně motorem, stupeň po stupni
98%
152
Převážně brzdou, řazení přehrkám najednou
2%
3

1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit

9.8.2016 v 13:53 | Nahoru | #91
Ještě bych rád opravil tovu mylnou představu, že když je zmáčknutá spojka (tedy v rozpojeném stavu), tak se lamely neopotřebovávají. je to přesně naopak. Lamely v rozpojeném stavu nejsou schopny přenést krouťák, alo nejso uplně od sebe. ony po sobě kloužou a otírají se a tudíž se opotřebovávají velmi hodně, a intenzivně se zahřívají. Pokud držíš spojku zmáčknutou dlouho, můžeš jí spálit.. Smrdí to podobně jako spálené brzdy. Nejvíc se pak opotřebovávají v okamžiku rozjezdu, kdyz při plynulém rozjezdu začínáš pouštět spojku a přidávat plyn. Zvýšíš přítlak, ale přidáním plynu I krouťákák, takže dochází k velmi intenzivnímu tření až do okamžiku, kdy dojde k plnému přenosu krou´táku a lamely přenesou veškerou třecí sílu a přestanou po sobě kouzat. Tento přechodový časový okamžik je naštěstí krátký, jinakby to spojka odnesla. Po té co už je spojka spojená se lamely již neopotřebovávají. takže skutečnost je přesně opačná než ses domníval, spojku opotřebováváš, kdž jí držíš zmáčknutou, tj při řazení a při rozjezdech. nikoliv jízdou.

2 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit

9.8.2016 v 13:56 | Nahoru | #92
Měl jsem možnost projet teď několiktrát Tuono 2003, ale aby to zase nějak závratně brzdilo motorem se říct nedá, spíš moto reaguje oproti 4V tím, že se hůř dávkuje na nižší kvalty. Samo sebou, že to brzdí víc jak 4V, ale aby Ti to blokovalo kolo, nebo jsi nemusel vůbec brzdit, je naprostá blbost. Je tam anti-hop, ale ten funguje jen ve větších otáčkách, takže na jízdu jen s ubraním plynu to nemá vliv.

(reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 13:58 | Nahoru | #93
Hlemýžď_007> přesně

(reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 14:02 | Nahoru | #94

udinar píše: Proč brzdit motorem? Motocykl má jen dvě kola a dvě brzdy, byť celkem účinné! Přesto však je brzdného účinku méně, než jiná vozidla na silnici! Proč teda nevyužít další možnou brzdnou sílu, když jí má motocykl nedostatek, resp. nemá přebytek? Je hloupost toho nevyužít, nehledě na ostatní výhody, jako šetření převodovky, spojky a možnost okamžité síly k akceleraci
Jinak jízda, resp. řízení motocyklu se diametrálně liší od řízení automobilu a to i systémem řazení a konstrukcí převodovky, proto je nutné se naučit chovat k motocyklu tak jak je potřeba



No tady bych byl zrovna opatrnej s tímhle tvrzením. Ten brzdný účinek motoru přenáší na silnici zase jen jedno z těch kol motorky a navíc v tomhle případě (brždění motorem)to zadní, které se dostane do smyku podstatně dřív. V reálu o co víc brzdíš na tom zadním kole motorem o to míń tam můžeš poslat případně na zadní brzdě protože si protě vyčerpáš adhezi, kterou zvládne pneumatika přenést. Nemůžeš to sčítat. Takže celkový větší brzdný účinek motorky tím nezískáš. Spíš v mnoha směrech lepší a plynulejší chování o tom žádná.

(reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 14:09 | Nahoru | #95
vikik> Souhlas. Taky podřazuju. Myslím si, že před zatáčkou - světlama, vůbec obecně je lepší mít "nabito" kdybys potřeboval nějak reagovat. Ale je to en můj názor-nejsem odborník.

(reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 14:12 | Nahoru | #96
Cosmo> máš V-Stroma, stačí zaklapnout plyn a brzdíš naprosto přirozenou cestou a nejrychleji. Až padnou otáčky, opět podřazení a takhle plynule až do chvíle,než zpomalíš kam jsi chtěl. A když motor nestačí, přidáš brzdy.

1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit

9.8.2016 v 14:56 | Nahoru | #97
No to zaklapnutí plynu u motoru, kterej brzdí hodně, má jednu velkou nevýhodu - nesvítí brzdový světlo, takže je dobrý stejně přibrzďovat, aby za váma věděli...

(reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 15:08 | Nahoru | #98
Torquis> dík, to jsem si vůbec neuvědomil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 15:10 | Nahoru | #99
Sonicek> divný, mně brzdí Vévoda jako kjáva.... Když neletíš palici, tak vůbec nemusíš sahat na brzdy...

Jak brzdit

9.8.2016 v 15:21 | Nahoru | #100
Co furt resite, jasne ze podrazovat...

...dyt ten rachot pri podrazovani je na tom jezdeni to nejlepsi...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 15:25 | Nahoru | #101

Sonicek píše: Měl jsem možnost projet teď několiktrát Tuono 2003, ale aby to zase nějak závratně brzdilo motorem se říct nedá, spíš moto reaguje oproti 4V tím, že se hůř dávkuje na nižší kvalty. Samo sebou, že to brzdí víc jak 4V, ale aby Ti to blokovalo kolo, nebo jsi nemusel vůbec brzdit, je naprostá blbost. Je tam anti-hop, ale ten funguje jen ve větších otáčkách, takže na jízdu jen s ubraním plynu to nemá vliv.


takže si jel na Tuonu 2003 platí to pro všechny dvouvály? ...neblázni člověče.
A jestli je to ten originál Aprilia "antihop " tak to není antihop...

Hlemýžď píše: Ještě bych rád opravil tovu mylnou představu, že když je zmáčknutá spojka (tedy v rozpojeném stavu), tak se lamely neopotřebovávají. je to přesně naopak. Lamely v rozpojeném stavu nejsou schopny přenést krouťák, alo nejso uplně od sebe. ony po sobě kloužou a otírají se a tudíž se opotřebovávají velmi hodně, a intenzivně se zahřívají. Pokud držíš spojku zmáčknutou dlouho, můžeš jí spálit.. Smrdí to podobně jako spálené brzdy. Nejvíc se pak opotřebovávají v okamžiku rozjezdu, kdyz při plynulém rozjezdu začínáš pouštět spojku a přidávat plyn. Zvýšíš přítlak, ale přidáním plynu I krouťákák, takže dochází k velmi intenzivnímu tření až do okamžiku, kdy dojde k plnému přenosu krou´táku a lamely přenesou veškerou třecí sílu a přestanou po sobě kouzat. Tento přechodový časový okamžik je naštěstí krátký, jinakby to spojka odnesla. Po té co už je spojka spojená se lamely již neopotřebovávají. takže skutečnost je přesně opačná než ses domníval, spojku opotřebováváš, kdž jí držíš zmáčknutou, tj při řazení a při rozjezdech. nikoliv jízdou.



při vystavení spojky je tření mizivý... určitě ne takový, že by se pálila ( v autě už vůbec ne, tam spíš dostává na frak ložisko)...a už vůbec ne v olejový lázni - na to zapomeň ... zbytek máš více méně pravdu.
Největší kouř dostává při rozjezdech a podřazování bez srovnání otáček ... zvedání na zadní přes spojku atd. to jsou věci co jí extrémně vadí.

Naposledy editováno 09.08.2016 15:39:32

1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit

9.8.2016 v 16:16 | Nahoru | #102
Mějte rozum a nebrzděte. Je to ztráta času a ničí se tím desky a kotouče....

(reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 16:21 | Nahoru | #103

JollyJoker píše: Mějte rozum a nebrzděte. Je to ztráta času a ničí se tím desky a kotouče....



ale to já jen tak, kdyby fakt chtěl ...jinak máš samože pravdu ...brzdit je ekologická nezodpovědnost...a ztráta energie, kterou pak musíš za cenu těžkejch ztrát zase nabírat...hrůza

Jak brzdit

9.8.2016 v 16:50 | Nahoru | #104
Není motorka jak motorka, třeba v neděli jsem jel z trenčína za bandou čoprů a těm pořád svítila brzdová světla a mně stačilo podřadit, podřazuji i v autě. jsem ze staré školy, kdy retardéry nebyly, jenom jednookruhový brzdy.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 17:07 | Nahoru | #105

mariano píše: když potřebuješ rychle změnit směr a těžiště, poslat motorku "pod sebe" a pak ji narovnat mi přijde rychlejší, než se naklonit se (byť míň) s motorkou a narovnat. ale asi jen v rychlostech pod 50, potom už se pereš se setrvačnostmi.
používám to občas - a vím, že špatně - i pro normální ježdění, jako jeden za způsobů zatáčení na delších cestách...zkrátka abych se nenudil



Souhlasím, že je to rychlejší. Ale zároveň tím dostaneš kola na hranu dříve a extrémně změníš pozici těla, čímž se ti bude motorka špatně ovládat . Čím vyšší rychlost, tím větší hovadina motorku pod sebe sklápět.

Dá se tento způsob využít, když se potřebuješ na malou vzdálenost vyhnout díře, kanálu, nebo třeba krátký slalom. Ale pokud to moc neumíš, spíš si usteleš než dosáhneš požadovaného cíle.
Třeba se mi vůbec nelíbí, jak se učí výhybný manévr. Intenzivní brzdění, takže se soustředíš jen na něj a ne situaci kolem tebe. Potom vymáčknout spojku, tím se ti stane z motorky kurevsky těžké kolo. A jako poslední ji sklopit pod sebe ve velikém úhlu. Raději bych viděl začít ne tak silným brzděním a během toho hledat únikovou cestu a překážku objet klidně ve vyšší rychlosti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 17:43 | Nahoru | #106

Krejza píše: Souhlasím, že je to rychlejší. Ale zároveň tím dostaneš kola na hranu dříve a extrémně změníš pozici těla, čímž se ti bude motorka špatně ovládat . Čím vyšší rychlost, tím větší hovadina motorku pod sebe sklápět.

Dá se tento způsob využít, když se potřebuješ na malou vzdálenost vyhnout díře, kanálu, nebo třeba krátký slalom. Ale pokud to moc neumíš, spíš si usteleš než dosáhneš požadovaného cíle.
Třeba se mi vůbec nelíbí, jak se učí výhybný manévr. Intenzivní brzdění, takže se soustředíš jen na něj a ne situaci kolem tebe. Potom vymáčknout spojku, tím se ti stane z motorky kurevsky těžké kolo. A jako poslední ji sklopit pod sebe ve velikém úhlu. Raději bych viděl začít ne tak silným brzděním a během toho hledat únikovou cestu a překážku objet klidně ve vyšší rychlosti.



tohle spíš závisí na konkrétním pilotovi a jak vyhodnotí situaci...

3 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit

9.8.2016 v 19:26 | Nahoru | #107
Já osobně kombinuju brždění motorem společně se zadní brzdou a když už by se to zdálo málo tak přední...chci ten motor trochu pošetřit...furt mě přijde lepší dát pár stovek za destičky než cvakat nějaký prasárny co se můžou podělat ve věčně vytočeným motoru...

(reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 20:12 | Nahoru | #108

mariano píše: tohle spíš závisí na konkrétním pilotovi a jak vyhodnotí situaci...



Z hlediska jednotlivce určitě, z pohledu výuky o tom dost silně pochybuji

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 20:25 | Nahoru | #109

JIRKA_CZ píše: Já osobně kombinuju brždění motorem společně se zadní brzdou a když už by se to zdálo málo tak přední...chci ten motor trochu pošetřit...furt mě přijde lepší dát pár stovek za destičky než cvakat nějaký prasárny co se můžou podělat ve věčně vytočeným motoru...


Jaký prasárny?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 20:38 | Nahoru | #110
selkie> nevím no, tak nejsem odborník, ale fyziku snad neojebe nikdo ne...když tomu dáváš hašte tak to opotřebení dílů motoru je prostě větší ne? na to nemusím být mechanik...to neber jako útok...mě to tak přijde logický a i mi to tak bylo podaný...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 20:38 | Nahoru | #111
Tak snad nepodřazuju tak abych to rval do červenýho, ne?

Naposledy editováno 09.08.2016 20:40:08

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 20:54 | Nahoru | #112
JIRKA_CZ> tak to ale ani moc nepřidávej, páč ten motor se při zrychlování točí taky....a někdy i rychleji

(reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 20:56 | Nahoru | #113

Piwell píše: Tak snad nepodřazuju tak abych to rval do červenýho, ne?



Přesně, aneb chci vidět kokota, kterýho to napadne

(reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 20:58 | Nahoru | #114

selkie píše: JIRKA_CZ> tak to ale ani moc nepřidávej, páč ten motor se při zrychlování točí taky....a někdy i rychleji



Ono bude lepší to vůbec nestartovat

Jak brzdit

9.8.2016 v 21:03 | Nahoru | #115
neochuzuj se o podřazování , nebylo by to ono

(reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 21:11 | Nahoru | #116

Piwell píše: Tak snad nepodřazuju tak abych to rval do červenýho, ne?

tak to jsem v pohodě, nemám červený, mám oranžový

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 21:56 | Nahoru | #117

JIRKA_CZ píše: Já osobně kombinuju brždění motorem společně se zadní brzdou a když už by se to zdálo málo tak přední...chci ten motor trochu pošetřit...furt mě přijde lepší dát pár stovek za destičky než cvakat nějaký prasárny co se můžou podělat ve věčně vytočeným motoru...



Tyhle teorie fakt stojí za tesání do tvarohu...
takže všechen brzdnej účinek necháš na zadní gumě, která je odlehčená, je na ní jeden malej kotouč a většinou dvoupístek....
to je supr jízdní návyk

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 22:06 | Nahoru | #118
t_freedom> Hele, ale tohle není kdovíjaký problém pro kochačku. Problém nastává, když člověk neumí nic jinýho

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 22:06 | Nahoru | #119

radim2 píše: Cosmo: co napsat na takovou blbou otázku? Myslíš to vážně nebo jsi opravdu ... Skus si třeba sjet nějáké Alpy a pořád brzdi brzdama při sjíždění a pak se ozvi (pokud přežiješ) možná ti to zapálí a zjistíš jak to má být.



Nevim, jak BMW, ale brzdy dvoutaktů, které jsem měl tu možnost protáhnout po Alpách, sjezdy ustály celkem v klidu...

1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit

9.8.2016 v 22:22 | Nahoru | #120
Někteří by měli dostat zákaz veřejně prezentovat svoje moudra, neboť v případě, že je někdo poslechne, dostává se do přímého ohrožení života.
Zakladateli doporučuji sehnat nějakého vyjezděného a trpělivého kamaráda, který mu vše vysvětlí, v praxi predvede a pak na něj trochu dohlídne.
Základ správného průjezdu zatáčky je správně zařazená rychlost. Nikdy se zatáčka nejede s vymacklou spojkou, nebo brutálně podtočeným motorem. A ty rady o zadní brzde a "nouzovém" přidání přední to prosimte ignoruj. Zadkem toho moc neubrzdíš. Najdi volnou plochu a opatrně vyzkoušej účinnost přední a zadní brzdy....

Naposledy editováno 09.08.2016 22:23:33
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist