globalmoto_duben_nolan





Téma: Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
Nějak mi nejde do hlavy o čem tyhle modely mají být. Tak např. NC 700 má 35kW a ke všemu krouťák slabých 60N.m. Jsou tam motorky s přízviskem X, které mají být jakože trochu terénní, ale přitom pro to nesplňují ani tu nejelementárnější věc a to možnost obutí do teréních pneu, nehledě na 17" přední kolo a nic moc světlost. Jsou navíc docela těžké.

Když půjdu trochu víc do historie, tak tahle věc začala Transalpem 700. Ten oproti předchůdci má o 20kg vyšší suchou hmotnost (nějakých 215kg), výkon i krouťák pořád slabý (nějakých 44kW a 60N.m, kvůli vyšší hmotnosti to dá stejné kw na kg), je to těžká motorka a přitom s tímhle výkonem na tom budou dva lidi cestovat dost blbě. Přitom Honda Deuville 700 má 48kw a 66N.m, a párkrát jsem četl, že jsou to stejné motory, takže vyšší výkon se z nich vymáčknout zřejmě dá.

Pak tyhle zdá se stejné motory montují do dalších podivných motorek CTX 700 a NM4 Vultus.

Takže kromě vzhledu mi příjde, že se tyhle motorky moc nechytají na V Stroma, ani na Versyse nebo TDM 900.

Co akorát by mohlo být zajímavé, tak tenhle motor ve verzi 750 má sice jen 40kW ale zato 68N.m.

Tak co, mají snad tyhle stroje nějaké schované eso v rukávu?


Naposledy editováno 27.02.2018 08:28:56

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

14.3.2018 v 11:54 | Nahoru | #2401

Zlesa píše: gugo> elektrolodě



budes se divit ale tenhle zmer podnikani uz se rozjel . Akorat nevim jestli to uveze ty kontejnery pres ocean a kde jsou dobijeci stanice.
Och jsem rad ze budu svet znecistovat dvema 3.0l mercury motorama. Jen skoda ze to neni v nafte

1 reakcí na tento příspěvek Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

14.3.2018 v 11:54 | Nahoru | #2402
Už v dnešní době vyrábí konkrétně ČR tolik elektřiny navíc, že by to pokrylo spotřebu všech aut a ještě by zbylo.
Stím dobíjením to taky vidíte moc černě. Prostě přijedete domů, pichnete kabel a ráno je nabito. Ještě hodit na střechu solární panel a jezdíte skoro zadara.

Btw ty nákladní lodě ale nejezdí po městech, a jinak mají výbornou účinnost, levněji dopravovat zboží z alieexpresu asi nejde.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

14.3.2018 v 12:13 | Nahoru | #2403
Tech> Jeden elektromobil spotrebuje udajne na 100km 15kWh - to je udaj z nejakych zelenych stranek, rekneme ze je pravdivy (ikdyz nevim cim to auto v zime topi apod). V Praze je evidovano asi 1 mio aut. Po jizni spojce projede za den 130 tisic aut. nenasel jsem statistiku kolik aut za den ujede v Praze kolik km, treba nekde je. Ale teoreticky si vem ze v Praze pojede 100tis aut denne a ujede 50 km. Spotrebuje tedy 100 000 x 8 kWh . Vynasob to cislo a pak si uvedom ze to je DENNE a bez se podivat na stranky ERU kolik ma Praha spotrebu mesicne .
No a ted si k tomu ze tu elektriku nemas celkove pripocti ze ji nemas ja Jiznim meste kde slusna koncentace lidi a aut, taky si pripocti ze nynejsi spotrebu muzes celkem dobre ridit za pomoci tarifu protoze akumulack a bojlery si pustis kdyz se ti to hodi a mas prebytek, ale auta si lidi budou nabijet kdyz budou potrebovat a vetsina znich bude potrebovat mezi 16-19 hod.

Az to spocitas tak rekni k cemu jsi dosel. (to jako pocitani v globalu)

A ted lokalne


Takove male parkoviste nekde v Plzni. baj woko 80 aut. Pocitejme tedy ze za den kazde auto spotrebuje 8kWh a bude se chtit za 8 hodin nocniho klidu nabit.
Pro 8kwh pri 240 V , jestli pocita dobre potrebujes nejaky 4A po dobu tech 8 hodin pro jedno auto. Tech aut je tam 80.
Kolik potrebuju amper abych vsechny auta dobil a mel je rano schopne odjezdu ?

Kazdy elektroekolog by si mel takovouhle jednoduchou ulohu zpracovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

14.3.2018 v 12:20 | Nahoru | #2404
gugo> problém je v tom, že každý prodejce se chlubí rychlostí nabíjení a na nabíjecí zásuvku požaduje třeba 16A na všech 3 fázích. Ve tvém příkladu by se dalo zatížení rozložit na třetiny

Naposledy editováno 14.03.2018 12:21:04

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

14.3.2018 v 12:21 | Nahoru | #2405
gugo> No a další ekologické dopady. Kdo vybuduje rozvodnou sit? z ceho? cim se bude elektrina rozvadet? kdo ty kabely vyrobi? Co dopad na krajinu se sloupama rozvodnyho vedeni atd... Podle me elektromibil je mnohem vetsi zatez na zivotni prostredi nez spalovak. Jenze lidi vidi ze elektromobil necoudi tak je ekologickej ale infrastruktura pro vyrobu a provoz zatiti zivotni prostredi x krat vic...

Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

14.3.2018 v 12:36 | Nahoru | #2406
 
13.03.2018 15:20:51
VW si zajistil dodávky baterií pro elektromobily za 20 mld. EUR a plánuje mít až 50 mld. EUR

Automobilka VW oznámila, že si zajistila dodávky baterií pro své elektromobily v následujíích letech v celkové hodnotě cca 20 mld. EUR.

VW počítá s tím, že produkce elektromobilů v roce 2022 bude obstarávat až 16 továren oproti stávajícím 3. V roce 2025 by už mohla automobilka produkovat 3 milióny elektromobilů ročně. Pro toto si již zajistila odpovídající produkci baterií ve výše zmíněném rozsahu. Dodávky by měly obstarat společnosti z Evropy a Číny jako jsou například Samsung SDI, LG Chem a Contemporary Amperex Technologies.

Následovat by mělo také zajištění dodávek baterií z USA s cílem zajistit si celkově jejich dodávky za cca 50 mld. EUR.
VW předpokládá, že počínaje příštím rokem bude představovat nový elektricky poháněný model v podstatě každý měsíc s cílem dominovat tomuto segmentu ve světovém měřítku.
Automobilka také oznámila, že usilovně hledá cesty a možnosti, jak snížit závislost elektromobilů respektive jejich baterií na nedostatkovém kobaltu

Americká Tesla si doposud zajistila dodávky baterií v objemu cca 17,5 mld. USD primárně od Panasonicu.


Zdroj: https://www.kurzy.c...e-mit-az-50-mld-eur/
 

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

14.3.2018 v 12:59 | Nahoru | #2407
kubacech> Tomas fuk ,proste modelovej pripad, vono je celkem jedno jestli na tohle parkoviste by to vedlo jednou fazi a druhou fazi na to co je za rohem a nebo na obe by sly vsechny 3. Kdyby si takhle zasitoval cely sidliste , zjistis ze bys to na ty jednotlivy parkoviste musel tahat 3kV a transformovat az na miste, protoze by ses dostaval do prurezu ktery se nedelaj.
A uplne nejlepsi predstava je na tech zelenych obrazcich kde prijedes autem k panelaku kterej ma na strese les panelu a dole dobijis jedno dve auta .
A samozrejme na obrazku krasne sviti slunicko ...jak jinak.

Naposledy editováno 14.03.2018 13:12:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

14.3.2018 v 13:00 | Nahoru | #2408

assassin píše: nevim - jen ciste elektro bude klast jine naroky na baterie nez hybrid....

Rád sa nechám poučiť... bez irónie, zatiaľ som nepočul argument, iba špekulácie z jednej aj druhej strany, tak fakt neviem.

Inak ja predpokladám, že nabíjať sa bude vo vlastných garážach cez noc; kto nemá kde, môže mať benzín/naftu. Väčšina z druhej skupiny aj tak býva v mestách a tam sa často jazdí hromadnou...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

14.3.2018 v 13:05 | Nahoru | #2409
 

gugo píše: Kdyby si takhle zasitoval cely sidliste, zjistis, ze bys to na ty jednotlivy parkoviste musel tahat 3 kW


3 kV
 

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

14.3.2018 v 13:12 | Nahoru | #2410
Dovi> spravne preklep...dekuji

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

14.3.2018 v 13:16 | Nahoru | #2411
gugo> Tvé matice nerozumím, ale už jsem to jednou počítal a fakt elektřiny se vyrobí dost. Ale prodá se po vysokém napětí do zahraničí, takže ano, stávající okresní infrastruktura by fakt nestačila. A že by byl problém se sídlištěma chápu, tak si to holt pořídíme nejdřív my co bydlíme v normálních domech.

Pořád tu povídáte že na to není nic připraveno - jistě že není, nemůžete si představovat že to bude ze dne na den. Ale uvědomujete si vůbec, co stála výstavba ropných, vrtů, plošin, ropovodů, benzinek, rafinerií ? Vždyť to je ještě mnohem složitější.

A prosím ne všichni, kterým se libí idea elektroaut jsou nějaký bláznivý ekologové. Elektroauto má prostě výhodu ve velké jednoduchosti, 0 zpoždění při akceleraci, rekuperaci. Tolik věcí se zjednodušuje....Jen hlupák nevidí ty výhody.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

14.3.2018 v 14:00 | Nahoru | #2412
Tech: Hele, třeba Norové už narazili. Podporovali elektroauta sníženými daněmi, dotacemi, odpustky z dálničních poplatků... a poměrně brzy už teď narazili na limity rozvodných sítí. A to je bohatá země, která si může posílení infrastruktury snadno dovolit.

Kde jsi přišel na to, že "elektřiny se vyrobí dost"?

Ano, elektromotor má proti spalovacímu motoru výhody. Ale elektroauto má taky kupu nevýhod, které nejsou zjevné na první pohled. Kupříkladu vytápění v zimě. Spalovací motor produkuje odpadní teplo, které kabinu pěkně vyhřeje. Elektromotor produkuje tepla mnohem méně, takže - kde ho vzít, aby cestující nemrznuli? Topit si elektřinou z baterií? To půjde dojezd okamžitě na zlomek původní hodnoty..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

14.3.2018 v 14:07 | Nahoru | #2413
1100Virago> daj si tam benzinovyho bufika nebo svete div se tepelny cerpadlo.
Edit: takze kdyz si ted vlete nasranej ze ti nejde klima, tak ve stastne budoucnosti elektromobilu budes zmrzlej a nebo si na tebe budou ostatni ekologove ukazovat prstem ze topis na benzin .

Naposledy editováno 14.03.2018 14:08:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

14.3.2018 v 14:10 | Nahoru | #2414
gugo> Třeba daj k elektromobilu teplé zimní prádlo

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

14.3.2018 v 14:15 | Nahoru | #2415
Tech> No kdybys to pocital tak bys zjistil ze ten prebytek 20TWh ti stacit nebude A] , B]nemuzes pouzit celej prebytek, pokud chces zustat sobestacnej tak v nasich podminkach vyvazis hlavne kdyz mas prebytky, ktery proste mit musis.

Ale jinak jsem ti to pocital z toho duvodu, ze problem mas hlavne v rozvodny siti, me se jednotlive elektromobil jako reseni docela libi, nic proti tomu nemam. Mam hodne proti tem nasilnejm ekojasacum, ktery tlacej elektromobily jako jedinou moznou variantu., kdyz je logicky ze to v masovem meritku stejne nemuzes nasadit.

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

14.3.2018 v 14:15 | Nahoru | #2416

Zlesa píše: gugo> Třeba daj k elektromobilu teplé zimní prádlo



nebo lihovej krb

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

14.3.2018 v 14:17 | Nahoru | #2417

Tech píše: gugo> Tvé matice nerozumím, ale už jsem to jednou počítal a fakt elektřiny se vyrobí dost. Ale prodá se po vysokém napětí do zahraničí, takže ano, stávající okresní infrastruktura by fakt nestačila. A že by byl problém se sídlištěma chápu, tak si to holt pořídíme nejdřív my co bydlíme v normálních domech.

Pořád tu povídáte že na to není nic připraveno - jistě že není, nemůžete si představovat že to bude ze dne na den. Ale uvědomujete si vůbec, co stála výstavba ropných, vrtů, plošin, ropovodů, benzinek, rafinerií ? Vždyť to je ještě mnohem složitější.

A prosím ne všichni, kterým se libí idea elektroaut jsou nějaký bláznivý ekologové. Elektroauto má prostě výhodu ve velké jednoduchosti, 0 zpoždění při akceleraci, rekuperaci. Tolik věcí se zjednodušuje....Jen hlupák nevidí ty výhody.



bez znovuobnoveni dojezdu v radu minut je elektroauto k nicemu ... ano , pro urcite ucely pouzitelne, ale az budes planovat cestu mimo dojezd, narazis .. a proto se to zatim neuchyti

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

14.3.2018 v 14:24 | Nahoru | #2418
Veverčák> Naucis se lepe planovat sve cesty a hlavne budes ekologicky mene skodlivy...svetu mir

edit: neuchyti neuchyti ... delas jak kdyby slo o nejakou svobodnou vuli. Proste zakazou napred naftu, pak benzin a pak si chod pesky nebo na elektriku. U zarovek naprosto jasne predvedli ze to zvladaj.

Naposledy editováno 14.03.2018 14:25:51

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

14.3.2018 v 14:29 | Nahoru | #2419
gugo> Tady ale spoleham na celkem silnou lobby naftovyho prumyslu

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

14.3.2018 v 14:31 | Nahoru | #2420

Zlesa píše: gugo> Tady ale spoleham na celkem silnou lobby naftovyho prumyslu



vzhledem k tomu ze nektera velka evropska mesta zacinaj vyhlasovat terminy kdy zakazou vjezd naftakum a automobilky zacinaj vyhlasovat kdy prestanou vyrabet spalovaci motory, tak bych rekl ze se dost flakaj

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

14.3.2018 v 14:33 | Nahoru | #2421
Elektrodoprava má smysl hlavně tam, kde vedou troleje. Odpadá problém s distribucí elektřiny a nabíjením. Ale nedovedu si představit, že by se většina silnic zasíťovala a baterie sloužiy jen k přejezdu od trojele k troleji. Možná v hodně vzdálené budoucnosti, kdy by troleje zároveň fungovaly jako vodítka pro autonomní vozidla.

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

14.3.2018 v 14:40 | Nahoru | #2422
1100Virago> Náhodou ty troleje neni tak blbej napad. Po meste to das a mezi mestama prejedes

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

14.3.2018 v 16:16 | Nahoru | #2423

Veverčák píše: bez znovuobnoveni dojezdu v radu minut je elektroauto k nicemu ... ano , pro urcite ucely pouzitelne, ale az budes planovat cestu mimo dojezd, narazis .. a proto se to zatim neuchyti

S tým nesúhlasím. S dnešnými dojazdami pod 200 km možno nie, ale keď to bude mať (reálny) dojazd povedzme vyše 600 km (za predpokladu, že sa to podarí, ale nevidím to nereálne), zamysli sa nad nasledovným:
- ako často jazdíš dlhšie vzdialenosti bez dlhšej pauzy? Ak si náhodou niečo typu obchodný cestovateľ, ako často podľa Teba takto jazdia obyčajní ľudia? Je nereálne si na tieto príležitosti auto prenajať?
- ak máš alebo máte v rodine viacero áut, je naozaj nutné, aby mali všetky veľký dojazd? Poznám viacero rodín s viacerými autami; do práce jazdia každý svojím, ak idú na dovolenku do cudziny, idú jedným.

Takže elektroauto má aj napriek dlhému "tankovaniu" šancu uchytiť sa a stať sa aspoň signifikantnou menšinou, len musí byť ekonomicky výhodnejšie, ako je dnes, a (možno) mať väčší dojazd.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

14.3.2018 v 17:04 | Nahoru | #2424
Metric> by me jen tak zajimalo cim by staty zalepily tu diru ve statnim rozpoctu po prechodu obyvatelstva na elektro. Kdyz to tak touzebne propagujou.

1 reakcí na tento příspěvek Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

14.3.2018 v 17:57 | Nahoru | #2425
V ČR se spotřebuje asi 2 miliardy litrů benzínu - když bude druhá polovina osobních aut nafťáku - 4 miliardy litrů. Při průměrné spotřebě cca 6,5l/100 to dělá 6,15x10^10 naježděných km

Elektromobil s průměrnou spotřebou 16kwh/100 by na stejnou porci km potřeboval 9,9 Twh elektřiny. Při započítání učinnosti přenosové soustavy a nabíjení baterek 0,8 to dělá nějakých 12Twh energie. Takže by ještě zbylo. Když vezmu že budou jezdit asi hezkou chvilku společně se spalovákama, máme energie habaděj.

Mimochodem 6,5l/100km dělá nějakých 60kwh/100km, což je 3,75x víc než elektromobil, jen srovnání jak jsou spalovací motory účinné v autě kde většinu času běží na volnoběh nebo brzdí motorem.

Naposledy editováno 14.03.2018 18:00:07

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

14.3.2018 v 21:45 | Nahoru | #2426

Metric píše: Rád sa nechám poučiť... bez irónie, zatiaľ som nepočul argument, iba špekulácie z jednej aj druhej strany, tak fakt neviem.

Inak ja predpokladám, že nabíjať sa bude vo vlastných garážach cez noc; kto nemá kde, môže mať benzín/naftu. Väčšina z druhej skupiny aj tak býva v mestách a tam sa často jazdí hromadnou...



jestli jsi nejakym hybridem jezdil - tak ono to na baterky skoro nejezdi... sem tam si to s nima pomaha = neprobiha hluboke vybiti aku, klidne to muze cyklovat mezi 60-80proc. nabiti a zbytek taha spalovak.... tzn baterky klidne muzou byt provozovany v rezimu kdy maji velkou zivotnost, dojezd na nich neni tak zavislej.
u elektromobilu nabijis baterky na max a snazis se z nich max dostat, pouzivat je v rezimu jako u hybridu, tak najedes 20km a konec....
ja jezdil novou ravkou (lexus 300h) a to skoro na baterky nejede, sem tam si to pomuze, ale spalovak jede temer porad...

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

14.3.2018 v 21:47 | Nahoru | #2427
gugo> Môj tajný tip: Ďaľšie dane na spaľovacie...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

15.3.2018 v 10:51 | Nahoru | #2428

Tech píše:

Mimochodem 6,5l/100km dělá nějakých 60kwh/100km, což je 3,75x víc než elektromobil, jen srovnání jak jsou spalovací motory účinné v autě kde většinu času běží na volnoběh nebo brzdí motorem.



Tady by bylo fér započítat účinnost výroby elektřiny z fosilních paliv a budeš na podobném čísle..

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

15.3.2018 v 16:11 | Nahoru | #2429
ynzha> Dobře, uhelná elektrárna učinnost cca 40%, to dělá z těch 16kwh/100km zhruba 24kwh do větru. Podíl uhelek v Čr na výrobě 50%, tzn. 12kwh navíc. 12 + 16 = 28kwh /100km včetně uhlí.

Pořád polovina proti spalováku, a to by ti ta nafta do nádrže musela dolítnout. Nehledě na předpoklad snižování podílu uhelných elektráren v budoucnu.

Nejsem žádný fanatik, ale je třeba to brát objektivně.

Naposledy editováno 15.03.2018 16:16:06

4 reakcí na tento příspěvek Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

15.3.2018 v 16:35 | Nahoru | #2430
"jen srovnání jak jsou spalovací motory účinné v autě kde většinu času běží na volnoběh nebo brzdí motorem."

jo, zrovna jsem si představil jak moc běžel motor na volnoběh nebo brzdí, když jsem se vrátil po 550km dlouhém výletu s průměrem lehce přes 100km/h
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Potřebuji přezout své Nc 750x Honda NC 750X stafler 11 19.4.2024 v 20:44 stafler
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK
HondaNC 750X rv2019 model 2020 Honda NC 750X 0Storm1 7 12.3.2024 v 10:25 0Storm1
Padaci ram z iron-skill Ukrajina Honda NC 750X skulo 2 22.2.2024 v 13:39 Pavel_NC750XD
Řazení bez spojky (Honda NC750X - 2... [1, 2, 3] Honda NC 750X ok4rm 73 31.1.2024 v 11:22 assassin


TOPlist