bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: jawa 350/354 1955
20.6.2016 v 19:28
Dobrý den, sehnal jsem moto ale nevím co je za značení na motoru, tam kde bývá normálně 354 - xxxxxx je tohle. Děkuji za identifikaci. Jinak motor je 350, stará víka beze znaku.










jawa 350/354 1955

20.6.2016 v 20:51 | Nahoru | #1
Vyměněné kartry-koupeno v mototechně jako náhradní díl a číslo bylo dodatečně vyraženo. tato výměna se zapisovala do TP.Pokud to nemáš zapsáno nech udělat výmaz motoru a máš pokoj.

jawa 350/354 1955

21.6.2016 v 08:18 | Nahoru | #2
To nemusí být s tím výmazem tak jednoduché, rýpal na stk bude hledat typ motoru a ten je kde? Jedná se asi o úředně přidělené číslo tehdejším DI VB. Jestli je stroj v původním stavu nenapaden tak gratuluji ke koupi, jinak se podívej na jawarmaniakovy stránky a tam najdeš vše, ale ty asi znáš. Při přihlášení na V by ty čísla měly asi projít, ale to už jsme někde jinde a k nim je dlouhá cesta.

jawa 350/354 1955

24.6.2016 v 22:04 | Nahoru | #3
takhle vypada, je na ni jeste prace ale to nevadí



jawa 350/354 1955

25.6.2016 v 13:06 | Nahoru | #4
Na 354 by měly být kulatý hlavy, ale je klidně možný že při té výměně namontovali motor z 360-ky. Nechci být šťoural ale nesedí mi tam ještě zadní kolo, konkrétně buben je taky jako na 360-ce. I když jsem někde čet že při přechodu na novější typ 360 se tyto kola montovaly. K těm kolům mi zase nesedí ta spínačka na nádrži.
Kdyby tady byl někdo zkušenější co by mi vyvrátil mojí teorii, tak ať prosím napíše.
Samozřejmě taky gratuluju máš aspoň motorku snad "nenapadenou kutilem". To se o mé 354 říct nedá.

jawa 350/354 1955

25.6.2016 v 20:31 | Nahoru | #5
Jestli jde o rok 55 tak hlavy kulaté, které je problém sehnat a jsou tuším 2 typy, doutníky k otevřenému sání určitě ne, zadní kolo se mi na fotce dle štítu jeví jako panelkové, kryt řetězu taky nevidím a je rozdílný panelka/kývačka a levně ho asi neseženeš, kastlík je taky panelkový, musíš mít otvírání na šroubovák, opakuji rozdíly jsou jasně a přehledně na jawarmaniakových stránkách, stavěl jsem podle nich 354/1958 a to je teprve guláš, nicméně už ji mám na zelených RZ. Jestli ji máš na platných bílých značkách, tak si ji můžeš udělat k obrazu svému nebo ji dělat postupně. Kryt karburace je? Abys to neměl tak jednoduché r.v.1955 by se mohl i jednat o tzv. půlbubna s jinými koly a blatníky bez lemu.

Naposledy editováno 25.06.2016 20:39:16

jawa 350/354 1955

25.6.2016 v 21:23 | Nahoru | #6
Taky mám rok 55...vrak
Brzdy máš správné(celobuben),jen tu zadní dej kývačkovou.Jak už tu psali ostatní..kastlíky,výfuky,hlavy..asi neviditelnější uprava na novější 354/360,to bych vyměnil a jinak vše ostatní nechal.
Pokud budeš shánět hlavy a ten kryt karbecu tak to nebudeš mít jednoduché.na 354 skoro nic není.

Edit: chybí mi pravý válec s přepážkou a kryt karbecu..kdyby někdo měl díky

Naposledy editováno 26.06.2016 09:37:07

jawa 350/354 1955

26.6.2016 v 06:44 | Nahoru | #7
Věci na 354 nejsou ale dají se sehnat i když hodně draze. Vrak? My doma měli původní rám se štítkem bez přední vidlice, nářaďový kastlík a zadřený motor bez příslušenství, ostatní bylo nepoužitelné. Chybějící díly byly nakoupeny na burzách a v inzerci kde jsme byli párkrát podvedeni. Nedávno jsem nechal kolegovi hlavy, kryt řetězu a karburátoru které se doma sešly navíc protože renovace mě trochu vyšťavila.

Naposledy editováno 26.06.2016 06:46:42

jawa 350/354 1955

27.6.2016 v 21:28 | Nahoru | #8
Ahoj, děkuji za postřehy. Hlavy nejsou originál, mám jednu s jedním vodorovným žebrem a to taky není ta co potřebuji. Budu shánět. Výfuky - rybiny, pořeší renovace. Zadní kolo je z panely, originál mám, kastlík je už přehozený za správný. Rám je na kaši asi z bouračky, vařený a popraskaný a i vidlice je novější - budu shánět tu starší. Rám mám s TP rok 56 tak ho použiju Lákala mne patinovka ale plechařina volá po klempířovi a ten rám na ježdění není, takže vyhrála renovace.

jawa 350/354 1955

27.6.2016 v 22:34 | Nahoru | #9
Spoustu info najdeš tuším i na vetranportal.cz/moto wiki, jsou tam veškeré rozdily kývaček. Jinak je všude plno pseudoradilů tak ověř info z více zdrojů.
Nedávno jsem sehnal patinovku 353 s komplet původními chromy a krásným lakem krom nádrže a kastlíků, jeden dosud nepoužitý už mám. Dnes se za patinovky schovávají štětkostříbřenkové rarity, protože renovace není zrovna lehká ani levná záležitost.
Jo pochopitelně ke kývačkovému kolu potřebuješ i unašeč, panelka má unašeč s gumou.
Jestli máš TP a rz tak se nemusíš tak ortodoxně držet r.v. a nakonec ti nějaký lulan stejně řekne že dávali co bylo na skladě . Hodně štěstí při renovaci.

Naposledy editováno 27.06.2016 23:30:08

jawa 350/354 1955

28.6.2016 v 20:41 | Nahoru | #10
Působí to jako skladacka až nevzhledne, něco 50.ty léta něco 60.tý a to je tzv.bastl. sežeň si fotky jak to má z roku 55 vypadat a postupně výměn co půjde. Hlavy na této moto z panelky vypadají až hrůzné, ale co už. Tp to má??? motor mám z r. 58, ale jen 250.ten př. Blatník prověř,zda je správný.

jawa 350/354 1955

28.6.2016 v 22:29 | Nahoru | #11
Tak kryt retezu i rozeta jsou. Takže až na ty nízké hlavy s dvěma vodorovnými žebry a starší přední vidle je moto komlet. Teď už jen něco pošetřit do kasičk dosehnat věci a pustit se do ní.

jawa 350/354 1955

29.6.2016 v 09:26 | Nahoru | #12
No pokud je to rok 1955 a tak nízké číslo jako máš Ty, tak je to opravdu nutné brát jen jako základ. Rok 1955 byl defakto ještě starý půlbuben, jen ve Tvém případě bez těch půlbubnových kol. Ty bys měl mít klasické celobubny 353/354 - zadní máš panelku.

Když to vezmu zepředu :
Blatník - OK ten je v pořádku. Bez předního falcu
Kolo - OK to je v pořádku, tedy mělo by to být jakoby kolo záměnné, předozadní s pokličkou,.....
Světlo - špatně - Ty musíš mít rámeček bez štelování sklonu
Maska horní - špatně - Ty musíš mít se štelováním sklonu světla
Tachometr - měl by být s bílo zeleným ciferníkem do 140
Přední vidlice - ..nevím, ale jako není potřeba měnit, to nikdo nepozná, pokud jsou krycí trubky pružin s uchcením "na ucho" tak bych to neřešil
Rám - potřebuješ s okem na sidecar
Nádrž - vypadá OK
Spínačka - OK (zatím jsem nenašel kdy se v roce měnily původní bakelitové za tyto s Al vrškem.....
Motor - vypadá OK, víka správně bez znaku Jawa
Hlavy - máš panelkové, ty musíš sehnat nízké se dvěma žebrama - značené shora
kolena a výfuky - dlouhé kolena a rybiny, Ty máš pozdější doutníky
Kastlík - Ty máš paneklový
Zadní tlumiče - špatně, patří tam "tlusté" staršího typu, tyto jsou modernější.
Zadní blatník - pokud je dole bez falcu (částečně tak je OK)

Tak jen na první pohled,......

jawa 350/354 1955

29.6.2016 v 10:07 | Nahoru | #13
Jestli máš papíry vyhni se mixu dílů panelka-kývačka, vpodstatě se jen opakujeme, postav si ji k obrazu svému a díly se dají časem dovyměnit jinak by si vyjel asi za hodně moc dlouho třeba ty zadní tlumiče jsem dlouho nikde neviděl. Nenech se viklat že něco musíš, nemusíš.

Naposledy editováno 29.06.2016 20:39:04

jawa 350/354 1955

29.6.2016 v 20:29 | Nahoru | #14
No sám bych s touto renovací měl problém, peníze jsou v podstatě až na prvním místě a tohle je opravdu
už raritka v uvozovkách a díky jsou drahý jak voda na měsíci. Sám nevím jestli by mi to stálo za to.
Už jen ten tachák apod. Je to takový "dar nedar " koupíš dobře ale strašný love to schlamstne
sám mám panelku a na to se sháněly díky poměrně snadno semo tamo replika no a co, na tohle to bude o dost horší.
Unašeč zadního kola vč rozety mám z roku 58, možná by seti hodil.

jawa 350/354 1955

29.6.2016 v 21:40 | Nahoru | #15
Když bych ji měl postavit podle TP na rok 56 tak by takhle být mohla. Všechny díly až na ty vidle a hlavy jsou o.k. Možná snad zadní blatník s tím střiženým rohem aby seděl s předním bych mohl sehnat. Ono zase tak rychlá renovace to nebude

jawa 350/354 1955

30.6.2016 v 09:14 | Nahoru | #16
Jestli jsou na vidlích péra uvnitř nebo venku je jedno, hlavně ať jsou rovný. Nechal jsem si dělat jejich komplet repas u hoštaplerů v Brně a v klidu mě nechali namontovat jednu křivou jak luk. Když jsem kdysi sháněl vidle tak mě podvodník zrovna poslal s perama uvnitř. Taky jsme nacpali do komplet renovací ranec, ale motorky na srazech, až na vyjímky vypadají trochu jinak než záplava patinoštětkovic. S tvým základem k renovaci bych problém neměl.

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350/354 1955

4.7.2016 v 21:41 | Nahoru | #17
motorka mě přijde, že je po opravě v mototechně po nějaké nehodě(motor,rám,předek-maska,světlo,klakson) nebo dobový tuning
pokud je to rok 1955-tak jak píše dolin, neměl by být motor dvoupáka a kola půlbuben?
pokud by to mělo být na rok 1956-tak tlumiče z půlbubna-ale bez bočních šroubů, pozor na tlumiče z malé kývačky-mají jinačí pružiny, kryt karbecu podobný jak na péráku, mřížka klaksonu se štítkem PAL
hlavy se dvěma vodorovnýma žebrama tak kolem 4 tisíc (když je člověk vůbec sežene), kastlíky 1000-1500 za sadu, půlbubnové kola (na velkou kývačku skoro nesehnatelné) se štíty tak 4000-5000 Kč, viděl jsem je kdysi už zrenovované myslím, že u montyho
tyhle starší kývačky jsou super hlasitě závidím, pokud to zrenovuješ podle roku 1955 budeš borec
sám jsem dal za renovaci 350/354 kolem 90 tisíc i s cenou motorky(díly i před dvěma roky byly těžko sehnatelné-teď je to ještě horší), na srazu v Luhačovicích jsem viděl 354 půlbuben (1955) a dal se do řeči s majitelem, kývačku měl jak novou a říkal, že renovace ho stála kolem 120 tisíc i s cenou motorky (jen sedlo prý stálo 4000 Kč ) ale jak řekl půlbubny nejsou a nebudou...

(reakce na) jawa 350/354 1955

5.7.2016 v 18:34 | Nahoru | #18
jawa354> Toto je podle čísla celobuben 354/03,půlbuben byl do čísla 6890,a to poslední třetina z nich už byly jednopáky.Jinak hlavy se fakt blbě shání,na tento typ hranaté dosedací plochy! za 2500..

jawa 350/354 1955

6.7.2016 v 12:25 | Nahoru | #19
je to možné , jen ty dosedací plochy hlav by si měl majitel sám ověřit, zda nemá měněné válce za pozdější provedení

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350/354 1955

10.7.2016 v 09:56 | Nahoru | #20
Válce jsou kývačka s kulatou dosedací plochou, starší válce mám taky. Hlavy jsou panela. Klakson se štítkem PAL mám. Ještě dotaz, dá se zjistit rok výroby motoru když je číslo nevyražené nebo je tam tohle mototechnové?Děkuji.

(reakce na) jawa 350/354 1955

10.7.2016 v 16:12 | Nahoru | #21
blazajan87> Rok výroby odhadem..více info ZDE ,podle toho vyraženého čísla těžko.levý kartr by měli být zespod značen číslem začínající 354.(18kou se značí první kývačka)

jawa 350/354 1955

14.7.2016 v 22:01 | Nahoru | #22

jawa 350/354 1955

30.7.2016 v 21:36 | Nahoru | #23
jawarmaniak-super stránky!!!

jawa 350/354 1955

5.8.2016 v 10:44 | Nahoru | #24
Čau chlapi, poptavam zadní blatník bez lemu. Kdyby byl někdo ochotný třeba za něco vyměnit nebo prodat. Děkuji

Naposledy editováno 22.09.2016 21:40:45

jawa 350/354 1955

26.11.2016 v 01:27 | Nahoru | #25
dva roky zpátky jsem ty blatníky bez lemu viděl na burze za slušné peníze a dneska je cena 3-4x výše? Navíc z. blatník v provedení r.56-60 jsem už hodně dlouho v inzerci neviděl a na burze taky ne(za poslední dva roky asi 3-4 kusy), přijde mě, že jsou snad vzácnější jak ty půlbubnové..... Prostě plechařina už nebude a repliky budou hodně drahé....

jawa 350/354 1955

1.12.2016 v 11:41 | Nahoru | #26
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3869, 3870] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116071 Dnes v 00:55 Bimbam
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... Jirk_K 3 4.3.2024 v 22:59 kokoška.
Turecké výfuky JAWA Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka anton_ 6 19.2.2024 v 07:14 cmiral
na fichtlu přes rakousko Jawa 50/23 Mustang, Jawa 350/354 Kývačka Matmote123 24 17.1.2024 v 19:44 Frantas
Rok výroby mororu Jawa 350/354 Kývačka jawari 1 26.11.2023 v 23:17 Kohlstein


TOPlist