globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Optimální otáčky
20.5.2016 v 13:11
Ahoj. Položím asi pro někoho hloupou otázku, ale přesto:
jaké jsou optimální otáčky pro čtyřválec? Konkrétně Suzuki GSR 600, ale ono to bude asi i pro jiné 4V.
Jde mi o to, jestli je pro pohodovou jízdu, ne pilu, pro motor lepší jezdit kolem 3-4k nebo více točit. Děkuji za přínosné odpovědi.
Předchozí
1 2 3
Následující

Optimální otáčky

26.5.2016 v 13:17 | Nahoru | #61
Tak já teda těmhle technickejm věcem nerozumím jo, ale podle některých příspěvků mi přijde, že motory jsou po dvaceti tisících za zenitem. Lidi proberte se. Ty motory jsou stavěný na tyhle otáčky a podmínky. Netvrdím že v režimu vysokých otáček vydrží dvě stě tisíc ale zároveň neodejdou po třiceti.

(reakce na) Optimální otáčky

26.5.2016 v 14:11 | Nahoru | #62
Jurawood> ...víš co mě se tu na těch diskusích líbí úplně nejvíc?

Jak tu každej podkládá svoje doměnky argumety ... třeba typu "ano...motor je na to konstruovaný"

držme se tedy příkladu co jsem dal... litr s maximem krouťáku v 10t rpm ...a výkonu v 11trpm si jistě bude libovat ve 2trpm...protože je na to konstruovaný a dle tvé teze, kdyby tedy někdo chtěl jezdit úsporně, je to cesta jak dojít ke snížení spotřeby. Víš kam mířím...
Když už ses otíral o tu teorii tak bych očekával, že zohledníš určitý teoretický fakta.
třeba že největším nepřítelem vačkovejch mechanismů nejsou ani tak vyšší otáčky (psal jsem 8t rpm- a držme se mého příkladu inline4 1000ccm) jako rezonance (ty jistě v nízkých otáčkách nebudou, že?)
A že díky časování ventilů můžeš při podtáčení motoru podpalovat ty sací.
Jako, že se na to dnes stavěj převodovky, aby ti nechaly tahat motor na 1,2-1,7t rpm je věc druhá...ale je podle mýho hnaná spíš honbou za snížením emisí a spotřeby. To že by jinak používanej motor vydržel půl míče...ale takhle odejde po 300t km je každýmu v automotivu u prdele
Taky to, že tvá teorie vychází u jednoho konkrétního auta neznamená, že je to obecně platný zákon. Zásadní je, jak je postavenej "program" ... třeba moje mapa v S4RSku podtáčením na spotřebě nic nedožene ...
Ve finále jsou pro snížení spotřeby zásadní odpory - a ten nejzásadnější je aerodynamika - tedy ježděním pomalu, na vyhozenou a bez brzd ušetříš asi nejvíc a nemusíš dávat motoru čočku tím, že ho budeš tahat na 20% jmenovitých otáček pod plným plynem.
A u aut je to sice někdě jinde - ohledně otáček - ale opravdu nešlapu svýmu 2,4 ropákovi na plnej v 1,3t rpm...kór když mám turbo.
A neříkám, že to nejde ... ale "optimální"...jak je v nadpisu vlákna, to jistě nebude...

Naposledy editováno 26.05.2016 15:07:20

1 reakcí na tento příspěvek Optimální otáčky

26.5.2016 v 21:52 | Nahoru | #63
Lidi je to super jak se všichni snažíme. No není to krása?
Asi nejlepší rada bude: sedni na motorku a vyzkoušej si co to dělá když...
Podle zvuku, vibrací a zátahu poznáš....
Souhlasím s T_freedom, jednoduchý návod dát nelze, protože každý výrobce a každý motor je jiný.
Prostě na choperu se jezdí jinak než na supersportu.

Jen jednu prličku: systém vstřikování OBDII (používaný firmou BOSCH u aut možná i motorek) se učí styl jízdy řidiče.
Pokud někdo jezdí klidně s lehkou nohou, tak mu upraví tzv. palivovou mapu jinak než závodníkovi, který na to šlape.
Jinak můj Fiat Stilo 1,4 s tímto systémem jezdí pod 6l benzínu a dnes s najetými 250 000km prošel !poctivě! emisemi.
Je vidět kdo umí ten umí a nemusí švindlovat.

(reakce na) Optimální otáčky

26.5.2016 v 22:32 | Nahoru | #64
zizour> yo..tak nějak to bude... ale ono Euro 3 a dnešní Euro 6 bude fakt rozdíl
Problém pro motory dneška je to, že se vlastně zcela záměrně znásilňujou do polohy chudosti, kvůli NOx ... benzínovej motor má nejlepší parametry výkonu a chlazení při 5% obohacení ... nebavíme se o spotřebě a účinnosti. Ale to dnes už nejde...

Tohle všechno jsem si na vlastní kůži zjistil přemapováním svýho motoru 998 v monsteru... dokud byl dle Euro 3... byla to ucukaná mrcha... od chvíle kdy je to opět MOTOR ... se líp chladí a jede v plným spektru jako lokomotiva

Optimální otáčky

27.5.2016 v 05:17 | Nahoru | #65


Naposledy editováno 30.05.2016 12:38:01

Optimální otáčky

27.5.2016 v 07:40 | Nahoru | #66
Hele, všechny příspěvky jsem nečetl, ale když chceš jet normálně na pohodu, tak i na 6ku múžeš točit 3-4 tisíce a jedeš kolem 50km/h a 5ti litrů. Když se chceš svézt a jet kudlu, zak od 7- 8 tisíc to jede, od 8- 10ti tisíc to sakra jede a od 10 do 16 ti tisíc to kurva letí, tak co řešíš? Je to o citu, motor musíš cítit. Jestli jseš poleno a musíš se ptát na takové věci, tak to radši prodej.

Hodně km na GSRku ti přeju, je to dobrá motorka.

Optimální otáčky

27.5.2016 v 18:37 | Nahoru | #67
zizour: OBDII není systém vstřikování, ale protokol, popisující diagnostiku osobních automobilů.
Nejde mě o to tě opravovat, chápu co myslíš...

Ale ten učící se bosh to nebude tak horký , nesmíš věřit marketingovým plkům. Vězmi měřáky předstihu, wideband lambdu, zajeď motor jako důchodce a hodnoty si zapiš.
Pak smaž epromku a najezdi to jako závodník....
No a zjistíš, že celá adaptace spočívá pouze v nastavění polohy klapky pro volnoběh. To je asi tak vše...
Pokud by ECU měla měnit mapy jak říkáš, neprošel bys emisema - (LA=1)
Ani motorky nic takového jako změnu map, či režimy přepínání palivových map nemají.
To je chyba českého překladu a celkovým úpadkem průměrné lidské inteligence.

t_freedom: s tou vačkou asi myslíš kavitaci...
Na kontaktních plochách vaček a zdvihátek mohou nastat tři typy opotřebení: pitting,
polish wear a scuffing. Pitting je způsoben nadměrným cyklicky se opakujícím
kontaktním tlakem mezi vačkou a zdvihátkem. Polish wear je fáze opotřebení vyskytující
se mezi pittingem a scuffingem. Scuffing je opotřebení, které vzniká u vysoce zatížených
stykových ploch, které se po sobě smýkají a současně jsou nedostatečně mazané.

Všechno je to tedy důsledek nedostaku oleje, stárnutí nebo nekvalitní materiál a poté otáčky, tedy odstředivá síla a nastupující dynamická hmotnost ventilové skupiny(ventil, pružina, miska....,)
Čím vyšší otáčky, tím větší opotřebení.

Nerad bych aby to pro nově příchozí vyznělo, že nabádám k nevyužívání maximálních otáček, to prrr

Naposledy editováno 27.05.2016 18:50:57

2 reakcí na tento příspěvek Optimální otáčky

13.6.2016 v 10:27 | Nahoru | #68
Můj názor je, že dobře se cítí kolem 7000. To jsou taky mimochodem otáčky, kdy jedu na 6tku 130. Pod 5000 už je tam trochu škubání při otvírání a zavíraní plynu a vůbec se to hůř dávkuje. Na týhle motorce je poměrně dost znát, že je to spíš rebel. Nejlíp funguje, když zrychluju nebo zpomaluju. Konstantní rychlost neni nic moc. To mě trochu mrzí, protože mě láká cestování a na to GSR moc neni. Osobně jsem z toho už vyrostl a preferoval bych asi spíš enduro s jinym spektrem otáček a lepším kochacím režimem. Na GSR mám všechno rozmazaný a spotřebu teda pod 7 litrama udržet neumim.

(reakce na) Optimální otáčky

14.6.2016 v 18:24 | Nahoru | #69
Rentaboy> nad sedm litrů??? To já jsem s otevřenýma výfukama na 5-6 litrech, a neřek bych že jí šetřím.

(reakce na) Optimální otáčky

14.6.2016 v 23:27 | Nahoru | #70
Rentaboy> Normálně jezdím kochačku kolem 90 km/h a to není nutné točit na 7000. Na pohodu jedu mezi 4 - 6k a nepřijde mi, že by kuckala nebo se trápila. A pokud chceš jet nad 7k, podřaď. Faktem je, že na cestování je asi optimalnější cestovní enduro než naháč, to platí obecně.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
garáž Suzuki GSR 600 Jankosaro 4 1.12.2023 v 16:13 Juraj22
Řetěz [1, 2] Suzuki GSR 600 Ebčak 31 15.10.2023 v 23:32 assassin
Suzuki GSR x Kawasaki ER 6N | Ktero... Suzuki GSR 600, Kawasaki ER 6N ERINN 4 31.7.2023 v 08:57 Animals21
Řešení pro cukání plynu , kolísání ... Suzuki GSR 600 Blackaligator 2 7.6.2023 v 10:01 Blackaligator
Vybita baterie po týdnu stání Suzuki GSR 600 Hunterkill 16 15.5.2023 v 11:29 Hunterkill


TOPlist