globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: SV 650 cvakání
17.5.2016 v 20:13
Ahoj, na SVu mi v motoru něco cvaká, nemůžu posoudit jak dlouho to dělá, je to druhej motor co jsem koupil, je to opravdu spíš cvakání než nějaký bouchání, má to celkem vysokou frekvenci, jde to s otáčkama motoru, ale občas mi přijde jako že to zarezonuje, hlavně při 4tisících to je slyšet, ale i při volnoběhu, na studenym motoru nic. Ventily jsou zkontrolovaný, napínáky tak v 1/3 motor má podle mě nalítáno 60tkm+, napínáky to nebudou mam je vymezený, tak že ani necvaknou když jsou venku. Když jedu tak to v helmě neslyšim, ale bez helmy je to cvakání slyšet jak při akceleraci, tak deceleraci. S tímhle motorem mám najeto 500km a jede bez problémů. Vím, že jsou hlučnější, ale tohle mi příjde dost. Chtěl bych se zeptat, jestli s tím má někdo nějakou zkušenost. Díky Tom.

SV 650 cvakání

18.5.2016 v 18:12 | Nahoru | #31
Takhle to klape mne

Naposledy editováno 18.05.2016 18:13:15

SV 650 cvakání

18.5.2016 v 18:15 | Nahoru | #32
Něco podobnýho sem řešil a bylo špatný olejový čerpadlo.Za studena ticho a jak se olej ohřál tak šicí stroj.Největší rachot byl při deceleraci.Čerpadlo dávalo malej tlak a ventily chodily skoro na sucho.

SV 650 cvakání

18.5.2016 v 19:37 | Nahoru | #33
Jarrin> díky za video
dangs1100g> projevovalo se to pouze tím rachotěním? Já v helmě nic od motoru neslyšim, a je to tak do otaček 4000 pak je totální ticho, tlak bych změřit mohl, ale horší bude sehnat tlakoměr
studený motor, už chvilku běžel, vytáčeno do 2500ot/min

plně ohřátý motor

SV 650 cvakání

18.5.2016 v 19:39 | Nahoru | #34
mě to cvrdliká podobně.

SV 650 cvakání

18.5.2016 v 19:41 | Nahoru | #35
Videa mi tu nejdou přehrát tak skusim ještě takhle odkaz

SV 650 cvakání

18.5.2016 v 19:42 | Nahoru | #36

1 reakcí na tento příspěvek SV 650 cvakání

18.5.2016 v 19:45 | Nahoru | #37
ono to nejspíš bude asi normální no, ale padl tu dobrý názor přeměřit tlak oleje protože jinak kromě nějakých větších věcí jako pístní čep, klika už mě moc nenapadá co by šlo zkontrolovat

(reakce na) SV 650 cvakání

18.5.2016 v 21:25 | Nahoru | #38
Rolda89> Jo takhle nák to cvakalo a když sem brzdil motorem tak to bylo jak kdyby tam někdo mlátil do kovadliny.Ale bylo to na jiný motorce.Když to bylo studený tak nic a asi jak začal bejt po ohřátí olej řidší a bylo ho v hlavě málo tak to začlo.

1 reakcí na tento příspěvek SV 650 cvakání

18.5.2016 v 21:52 | Nahoru | #39
Aha. Tak to na to vazne mrknu, jak do kovadliny to neni a zjistil si to merenim tlaku v kanalech, nebo nejak jinak?

(reakce na) SV 650 cvakání

18.5.2016 v 23:04 | Nahoru | #40
Rolda89> Jestli chceš mít klid tak bych pro jistotu zkontroloval ojnici na předním válci, jestli jsi měl dole vačky tak už to takovej problém nebude

1 reakcí na tento příspěvek SV 650 cvakání

19.5.2016 v 06:12 | Nahoru | #41
GooDBody44> Problém ne, ale je mi jasný, že to pak dopadne jak s mym motorem, když už se to sundá, tak je dobrý udělat ventily s guferama, určitě lepší obě hlavy, když už by se to dělalo, pak zjistim, že jsou stopy na pístních čepech a bude čekat na vyměnění ojnic jako ten můj, tenhle motor měl bejt na tuhle sezónu, než si dám dokupy ten svůj, ani jedno neni laciná záležitost už jen na těsnění, nemluvim o ojnicích, šálách a dalších věcech co je třeba vyměnit. Zkoušel jsem to bez půlení motoru, ale SV oproti TL má prostě málo místa, bylo mi to tak doporučeno, nehledě na to, že bych tam pak nedostal momenťák, motor mam připravenej na půlení, vymění se vše co bude potřeba, ale neni na to moc času a taky finance

Nevíte někdo, jaký je závit na tý díře kontroly tlaku? Respektive na hadici tlakoměru?

Dneska vypustim vodu, zkontroluju ventily, přes závit ve svíčce aspoň obě ojnice, a pohraju si s klikou, jestli nemá při otáčení nějakou vůli někde, pokud nedám dohromady tlakoměr (v práci máme šroubení a dyštak si přechodku vytočim) tak klidně můžu vyměnit i to olejový čerpadlo, těsnění doma mam jedno nový pod pravej dekl.

Nenapadá ještě někoho co zkontrolovat, když už to bude rozdělaný takhle?

Jinak díky moc za rady

(reakce na) SV 650 cvakání

19.5.2016 v 09:09 | Nahoru | #42
Rolda89> Stačí vepředu sundat hlavu a válec a zkusit jestli ojnice nemá radiální vůli na klice, žádný složitosti bych v tom neviděl

(reakce na) SV 650 cvakání

19.5.2016 v 11:00 | Nahoru | #43
gugo> já myslel že ten ostrej konec přijde do ucha \

SV 650 cvakání

19.5.2016 v 11:51 | Nahoru | #44
GooDBody44> Jako sundaný to mam za chvíli to jo, ale je potřeba koupit těsnění nový, obě jsou asi za 1100, plus teda vyčistit hlavu a píst když už to bude dole, výměna gufer je podle mě samozřejmost, když nevíš jestli to přes ně nežere a to už je lepší nechat při jednom udělat i ventily, nejsem moc zvyklej dělat věci na půl a pak to předělávat ve výsledku za víc peněz = vlastní zkušenosti. Kdyby to bylo na klice, tak to ztrácí tlak oleje ne? A asi by to nejezdilo dlouho.. Jinak právě ve svym motoru jsem taky žádný složitosti nehledal a pak tohle na obou












má to asi každej motor, každej na to jezdí, mohl jsem to vrátit, zřejmě bych to nikdy neřešil a nebo někdy jo, ale zdálo se mi to jako prasárna. SVo si chci nechat ať si kdo chce říká co chce jaká to je motorka. Mam v plánu sehnat ojnice z novýho modelu, má už pouzdra, komplet šály a tak. Ani na Číze jsem nikdy jen neshodil válec, ale udělal aspoň komplet dekarbonizaci a tak, jsem tak naučenej prostě

SV 650 cvakání

19.5.2016 v 11:56 | Nahoru | #45
Mám najeto 60tis, taky mi to cvaká a poradil jsem si s tím prostě. NIc neřeším a jezdím. Od doby, kdy jsem si všimnul cvakání mám najeto 15tis a žádná změna. Jak se začne do motoru rýpat, akorát se to začne srát.

Jinak jak píše gugo. Smeták byl u nás v servise hned druhý nejpoužívanější diagnostický prostředek hned po VAGu na čtení ř.j. a ani se nemusí strouhat do špičky. Jeden konec násady na motor, druhý přes pěst na ucho. Hotový stetoskop. Akorát zákazník se musel poslat za roh. Jakmile to totiž není super hyper elektronické a za statisíce, nemůže to fungovat.

SV 650 cvakání

19.5.2016 v 12:06 | Nahoru | #46
fidlimydli> přesně, po zkušenostech do motoru co nejmíň jako zkusim to zkouknout přes kliku a ten závit svíčky, někdo tu psal nastavit přes horní úvrať aby byla ojnice v tahu a zkusit zatlačit na pís.. Já tak včera taky lezl kolem motorky u garáží a sousedi koukali co blbnu :D Z motoru jsem žádný ťukání neslyšel. Mam udělaný přechodky na M8 aM10 k tlakoměru, tak snad to bude aspoň jeden z nich. Ještě zkusim vyhodit tu vymezovací podložku z toho napínáku, jestli to bude ona tak mě trefí, sice je na přesno, ale po ohřátí bude mít určitě vůli..

Cvaká ti v tom nějak podobně?

Naposledy editováno 19.05.2016 12:06:36

SV 650 cvakání

19.5.2016 v 12:33 | Nahoru | #47
Ne, podobně ne. Víc.

Nejsem perfekcionalista, který poslouchá kde se co šustne a se vším letí hned do servisu. Aby to byl průser, musí to mlátit opravdu už hodně. Kdybych to otevřel, vrazím do toho tisíc jen za těsnění + další tisíce za díly , což je u motorky v hodnotě 30K nerentabilní a výsledek bude, že to bude klepat trošku méně. Nejsem závodník, jezdím převážně v pásmu 5000ot. , tak spoléhám, že mi to dalších několik desítek tis. vydrží a to už bude motorka stejně po smrti.

Edit: Aby jsi poznal vůli zatlačením na píst, když je ojnice v tahu, musel by tam být vakl, že by to mlátilo jak při chemickém poplachu. Tyhle setinové vůle v statickém zatížení hravě vykompenzuje olej.

Naposledy editováno 19.05.2016 12:39:24

1 reakcí na tento příspěvek SV 650 cvakání

19.5.2016 v 13:40 | Nahoru | #48
fidlimydli> ty čepy tam jdou hodně s vůlí, na jawky se dělaly přesnější pouzdra píst má ve válci taky velkou vůli, ale kroužky jsou přesný, můžu to vyfotit pro zajímavost. Dnes to všechno zkouknu a pak napíšu jak a co, do motoru se mi prostě hrabat teď nechce, ale když to bude nezbytný, tak co nadělám.

(reakce na) SV 650 cvakání

19.5.2016 v 13:48 | Nahoru | #49
Rolda89> Jasně, píst musí mít ve válci vůli. Hlavně na spalovací straně kvůli tepelné roztažnosti. Proto se taky dělají konické.

1 reakcí na tento příspěvek SV 650 cvakání

19.5.2016 v 13:56 | Nahoru | #50
fidlimydli> to je jasný, nějaký výbrusjsme už udělali na pionýry a čízy, ale tohle je vůle úplně jiná ;)

(reakce na) SV 650 cvakání

19.5.2016 v 15:28 | Nahoru | #51
Rolda89> Pokud ten zvuk vyloženě netrhá uši a do motoru nechceš investovat tak bych to asi zatím neřešil a jezdil

SV 650 cvakání

19.5.2016 v 19:50 | Nahoru | #52
cvrdliká to, žádný mlácení, tak výfukový ventily 0,22 (0,2-0,3), sací maj víc než jsem si myslel a to od 0,14 do 0,16 (0,1-0,2) a zajímavý je, že po zahřátí na teplotu měření tlaku oleje, motor běží 10 minut na 2000ot/min se výfukový ani nehly, ale sací vylezly na 0,2, tlak oleje trochu víc než 2bary v manuálu 2-6bar, při studenym motoru tam bylo 5bar, takže snad OK? Co myslíte?. Nebo mám pro jistotu to čerpadlo vyměnit? Tlačením na píst a otáčením nic. Řekl bych, že to cinkání jsou právě ty sací ventily.

Tlakoměr






Olej do hlav jde skoro okamžitě a ventily jsou zalitý, je to na teplym motoru

SV 650 cvakání

19.5.2016 v 19:51 | Nahoru | #53


Naposledy editováno 19.05.2016 19:51:56

SV 650 cvakání

20.5.2016 v 09:24 | Nahoru | #54
zkoušel jsi, jestli nemají vačkový hřídele stranovou vůli? Odpovídalo by to tomu, že to jde s otáčkama. U GS 500 je to třeba typickej jev a existujou na to vymezovací podložky.

SV 650 cvakání

20.5.2016 v 09:44 | Nahoru | #55
Vůle tam je, ale né nic opotřebenýho, v manuálu o tom nic neni, takže těžko říct..

SV 650 cvakání

20.5.2016 v 11:00 | Nahoru | #56
Měl jsem 8 let Cagivu s motorem Suzuki TL a vždycky mi to cvakalo. Je to prý normální, neřešil jsem to. Všechno fungovalo v pohodě, žádný problém.

Vlákno

Vlákno 2

SV 650 cvakání

20.5.2016 v 11:06 | Nahoru | #57
Jojo, vše mám zkontolováno a nic neukazuje na žádný problém zatim, váhám jestli vyměnit to čerpadlo, moje je dom a je v hodně hezkym stavu. Motor TL je nahoře úplně jiný konstrukce, takže to nelze srovnávat.

SV 650 cvakání

23.5.2016 v 20:41 | Nahoru | #58
těsnění hlav valcu : http://www.merakoshop.cz/ mam na svém SV 650,nalítano 25 000 a vpoho

SV 650 cvakání

24.5.2016 v 08:45 | Nahoru | #59
zdenysrx6>přesně tohle jsem koupil do budoucna na můj motor, paráda že drží , cvakání bude zřejmě opravdu od ventilů, uvidim co tuhle sezónu, ale svůj motor pomalu dávám dokupy :)




SV 650 cvakání

27.5.2016 v 07:39 | Nahoru | #60
Je to SV V2,tak to klepe a búcha.Mal som 2003 na tachometri cca 24 000km a klepalo.Teraz mám posledný model cca 13 000km a klepe.Asi to tak má byť.Môžeš nájsť chybičku a prestane to klepať,ale aj s klepaním to bude vlastne v poriadku.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 Rolda89 12 27.3.2024 v 07:43 Rolda89
Budiky Suzuki SV 650 Treable 4 29.2.2024 v 19:24 Mňojo
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... čábe 14 16.10.2023 v 20:06 čábe
2 válec brždění motorem [1, 2] Suzuki SV 650 simon123 45 17.9.2023 v 02:41 eMnatřetí
Výměna pneu - Písek Suzuki SV 650 piknikk 4 29.6.2023 v 12:55 Rebel245


TOPlist