globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 250 kývačka vs. panelka
6.5.2016 v 22:58
Ahoj, uvažuji o koupi Jawy250, ale nemám prakticky žádné zkušenosti (pouze s fichtlem)
Líbí se mi kývačka i panelka, co byste mi doporučili?
Moto bych měl na kratší výlety, ale rád bych, aby to frčelo i těch 90km/h a neutavilo se to - neměl bych uvažovat radši o 350?
Budu rád za rady..

Jawa 250 kývačka vs. panelka

23.5.2016 v 13:45 | Nahoru | #181
mira 592 - MZ250 je pěkná věc, výkonu má dost, pětikvalt, kotouč... akorát to byl trochu sráč, ostatně t je problém věšiny starých věcí, takže se to po těch desítkách let vyrovná s konkurenty.... nicméně dneska je to trochu problém, protože toho tu nebylo moc a chce to trochu trpělivosti ohledně dílů.... Nicméně ona by mu mohla stačit i MZ150, kterých je tu naopak celkem dost, byly spolehlivější a výkon zhruba odpovídá hranatým 175 čízám, a kulatým 250ccm všem, opět pětikvalt, opět kotouč, dobré... Sice je to trochu plaché, ale když se to člověk nestydí roztočit, tak se sveze dobře.

Druhá strana mince je ta, že jwy už levné nejsou a za peníze co stojí průměrná Jawa / Čz se dneska koupí hezká GS5, XJ6, a mnoho dalšího - celkem spolehlivé stroje co dobře jezdí.

Naposledy editováno 23.05.2016 14:03:56

Jawa 250 kývačka vs. panelka

23.5.2016 v 14:40 | Nahoru | #182
ty MZ se mi nelíběji..
Jasně, japonci jsou za slušný prachy, ale nechci to..
Rád bych Jawu/ČZ
Klidně se v tom budu hrabat, cpát do toho postupně prachy.. to mě nevadí
Jenom se těžko hledá něco s papírama.. 99% motorek, co by se mi líbily jsou právě bez nich

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

23.5.2016 v 15:01 | Nahoru | #183
Zrovna špekulujeme s kamarádem (pro něj) nad jednou MZ 250 za desítku. Má to předek předělanej na 251 (kotouč). Ale právě se trošku obáváme, jak s dílama, no.

Jawa 250 kývačka vs. panelka

23.5.2016 v 15:05 | Nahoru | #184
jo aha, mmt... ja si spletl MZ 250 s 251...
ty starý 250 s tou nevykun.... bandou nahoru jsou dobrý, ale ty novější 251 se mi nelíbí

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

23.5.2016 v 15:19 | Nahoru | #185
Filip: přesto kup věc jedině s dokladama, nebo se z toho zesereš, z toho se prostě slevit nedá.

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

23.5.2016 v 15:21 | Nahoru | #186
pech.> jj, ja vim.. bohuzel

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

23.5.2016 v 17:35 | Nahoru | #187

PetrL3 píše: Zrovna špekulujeme s kamarádem (pro něj) nad jednou MZ 250 za desítku. Má to předek předělanej na 251 (kotouč). Ale právě se trošku obáváme, jak s dílama, no.


A jakej to je rok?..jinak kotouč, pokud myslíš mz etz 250 může být už brán jako originál, se montoval souběžně s bubnem..

Naposledy editováno 23.05.2016 17:40:58

Jawa 250 kývačka vs. panelka

23.5.2016 v 18:02 | Nahoru | #188
Rok nevím. Není to přes inzerát. Viděl sem jen fotky. Nemá to původní lak, blinkry, zadní světlo, řídítka , zrcátka. Kotouč he teda otázka, ale to by nevadilo. Tak uvidíme.

Jawa 250 kývačka vs. panelka

23.5.2016 v 18:26 | Nahoru | #189
Já mám tu 250 a motor je téměř shodnej s 251 krom válce jinak jde dost věcí kombinovat.

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

24.5.2016 v 21:17 | Nahoru | #190

Carcharot píše: Budu Ti oponovat - mám 28 let starej japonskej ,,sráč" Yamahu Fj 1200. Za měsíc od koupě najeto přez 1000 km a světe div se - oleje se neztratila ani kapka, cena svíčky je stejná pro JAWU stejně jak pro Yamahu. Olej obyč polosyntetyka, filtr je sice o tři stovky dražší než pro JAWU, ale to asi není taková položka.
Ale v čem je rozdíl ?, Že zatím co se on nebo ty budete hrabat v JAWĚ, já na japonským sráči budu vesele jezdit
Jo a mimochodem, koupil jsem ji za 27kKč


No jo FJéčko, to je držák, doporučuju do každé rodiny

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

25.5.2016 v 07:55 | Nahoru | #191
promiň, ale 1200 ccm je strašná darda na naše silnice úplně zbytečná a pokud si ji koupil výhodně, tak je to o tom, že prostě o toto není zájem . . .
a nepíšeš o spotřebuje, ale není to nutné, je jasné, že bys uvedl 4-5l , nechci nikoho napadat. Kolik tě třeba stojí řetěz na takovou mašinu . . .

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

25.5.2016 v 10:39 | Nahoru | #192
mira592> A kolik ten řetěz stojí v přepočtu na 1 km? Opravdu deset haléřů na kilák rozhoduje? To je takový zcestný uvažování. Musíš vzít celkový náklady třeba na 100.000 km, komplet i s palivem a dílama, co se měnily, spočítat kolik stojí kilometr a pak se můžem bavit, jak velkej je rozdíl a jestli stojí svezení za to. Já bych teda raději i do 20km vzdáleneé vsi jel na FJ než na jawě. každýho věc.

Edit: A že je 1200 FJ na naše silnice moc, to fakt nechápu. Já teda nemám žádnej požitek z toho, že musím rvát jawu do kopce roztočenou na trojku, aby mě všichni nepředjížděli. Rozhodně krouťák navíc by snesla.

Naposledy editováno 25.05.2016 10:41:10

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

25.5.2016 v 11:18 | Nahoru | #193

mira592 píše: promiň, ale 1200 ccm je strašná darda na naše silnice úplně zbytečná a pokud si ji koupil výhodně, tak je to o tom, že prostě o toto není zájem . . .
a nepíšeš o spotřebuje, ale není to nutné, je jasné, že bys uvedl 4-5l , nechci nikoho napadat. Kolik tě třeba stojí řetěz na takovou mašinu . . .



Mno FJ je skutečně silnej kalibr, nicméně za tyhlety peníze lze koupit, jak už jsem psal, kvantum solidních +-400-500-600ccm strojů, co za těch +-5l jezdit budou, plánovaná sezonní údržba vyjde na 2-3 tisíce.... Řetěz se mění na všem co nemá kardan nebo řemen, tzn i na jawě. Mám stroje české i jeden cizí a když pominu malý čtyčřtakt čz jehož spotřeba je bezkonkurenční, tak dvoutaktní čízy neměly až tak malou spotřebu, 471 pije těch 5-6 litrů, pokud se chci svézt, úplně běžně, a 477 na tom byla o trochu líp, ale o celý litr níž to už se musel člověk dost krotit..... půllitr žere stejně jako 471... a 471 žere skoro stejně jako j350, což je nejtypičtější zástupce české motorky. A jak píše L3 ten výkon je příjemný a rychle se na něj zvyká, když většinu kopců kde nemusím zpomalit třeba kvůli zatáčkám, vyjíždím i s menším dvouválcem v pohodě na poslední kvalt a štipec plynu, to není k zahození.

Takže chceš-li českou motorku, je ti přáno, mám je taky rád, ale právě proto že už cca 15 let jich několik provozuju, tak vím dobře že když sečtu veškeré náklady an provoz, není to tak levné jak si spousta lidí myslí, naopak se to provozu něčeho rozumného z větších motorek, natolik přibližuje, že ten argument kulhá na obě nohy.

Naposledy editováno 25.05.2016 11:21:05

Jawa 250 kývačka vs. panelka

25.5.2016 v 18:34 | Nahoru | #194
Sme v debatě,kde žadnej objem nad 350 nemá místo. Cz je rychlá,ale panelka si zhltne svých 3,99 l brm brm brm. Pro mě to má význam jestli za sezonu vyjedu 40 nebo 60 litrů, pro někoho třeba vůbec,to se pochopit da. Při objemu 15l (592ka) nadrze se vlastně najede nějakých 300-320km, což je na veterána myslím si rozumný. Jezdil jsem na 350 za 7,5 a to bylo hrozný, oproti 250 jsem byl na místě o 5-10min. Driv s 2x větším virem v nadrzi, holt 2 válce.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

25.5.2016 v 22:23 | Nahoru | #195
Pohádky o tom, jak si motor z auta vezme 4 litry mě vždycky pobaví. Možná že jo, ale taky si vezme klidně hodně přes 10. Je to o stylu jízdy. S 634 mám změřenou průměrnou spotřebu 4,6 litru. Trasa Příbram-Železný Brod (po dálnici do Prahy, přes centrum Prahy a pak okreskama do Brodu). Jel jsem tak, že jsem to nedrtil naplno, ale ani tak, aby mě každý předjížděl, takže řekněme 100 km/h, po dálnici 120. S transalpem 650 jsem jel za týden tutéž trasu a stejným stylem jízdy, protože mě samotného zajímalo, kolik to žere. Vzal si 6 litrů. A podle zdejších pohádkářů bych čekal necelé 4 litry...a to je to netočivá momentová 650tka...
Jindy jsem s 634 jel stylem trojka na 110 km/h a pořád jsem někoho předjížděl a spotřeba byla přes 7 litrů. Takže co se na spotřebě u tohoto krumplu hodně projeví, je točení do bezvědomí při rychlostech 100-max.
Jasně, nikdo na tom nejezdí na spotřebu, motorka je pro zábavu. Ale v tom případě ať tu nikdo nepíše nesmyslně nízké spotřeby a z jawy nedělá násosku, protože není pravda ani jedno, ani druhé.

Jawa 250 kývačka vs. panelka

25.5.2016 v 23:02 | Nahoru | #196
Vy na těch mašinách musíte lítat jako šílenci.
S Jawou 639 Chopper (1997, oilmaster) jsem jezdil za průměrných 3,5 l, se Sportsterem 883 za pět, při klidné dálkové jízdě i za 4,5 l, s MG California taky za pět, ale pozor - jednou jsem se snažil při návratu z Lario del Mandello jet "na spotřebu" a podařilo se mi dostat těsně pod 4 l/100 km. Na objem 1064 ccm skoro neuvěřitelné.
Teď sedlám letitého jednobucha vzducháče Hondu 650 a jezdím za 4,5 l, když trochu víc zatáhnu tak za pět.
Takže ty vaše spotřeby musejí jít na vrub stylu jízdy nebo to máte blbě seštelované. Jinak je fakt nechápu.

Naposledy editováno 25.05.2016 23:03:41

4 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

26.5.2016 v 09:27 | Nahoru | #197
... máte někdo zkušenost s jízdou na čz 175/450 ?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

26.5.2016 v 10:01 | Nahoru | #198
Kynklačka> no když ty musíš mít vždycky pravdu, že. Určitě je v i jiných diskuzích, ale ty na to nepřistoupíš, že některé J350 prostě 7L braly . . . jde o určitý typ
Já ale nemám důvod lhát. Třeba byl špatně nastavený karbec, nevím.

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

26.5.2016 v 11:10 | Nahoru | #199
mira592> ...ono se taky v jiných "diskusích" píše třebas o tom, že Jawa typ 634 má rám na hovno, že ty origo barumácké praskačky - že se na nich nedá jet, že motorka s bubnama nebrzdí...to mě vždycky pobaví...
Aby třinda jela za sedm, tak to musela byt buď řádně domrvená, nebo se na ní jet furt plný a nebo k ní mět připojenou sajdu...
Na litinové třindě, přesně Jawa 350/634.7.02 jsem toho najezdil dost, nicméně radost z ní sem měl dvakrát - poprvé, když sem ju kůpil, ale eště větší, když sem ju prodal.
Z eMZet je lepší varianta 150ka než dvěpade.
Když už dvěpade, tak v "NDR" sehnat starší typ, ten,který měl držák motoru aj vpředu - tohle:





Ten držák tam byl u tohoto rámu k ničemu, ale tyto motory se používaly ve speciálních podvozcích na závodech enduro, motorky byly určeny pro klubové jezdce...

Naposledy editováno 26.05.2016 11:11:02

Jawa 250 kývačka vs. panelka

26.5.2016 v 11:16 | Nahoru | #200
Ale k tématu - myslím si, že na takové ježdění by mohla byt dobrá koupě nějaká třinda - za poměrně dobré peníze se dá koupit celkem nezprasená motorka.
Určitě by stála míň, než kývačka a nebo panelka...co sme s kamožem obhlídali a eště bez papírů...nakonec si kůpil Babettu, šrot a opravil si ju.

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

26.5.2016 v 11:19 | Nahoru | #201
mira592> Ano musím, protože většinu z těch motorek o kterých se tu bavíme buď mám nebo jsem měl, takže mě některé kecy dovedou roztočit jako vrtuli. Jako tohle fórum co se odbornosti týká je dost smutné. Radí tu kde jaký ňouma a tipl bych si, že kolikrát ani nikdy neviděl problém, ke kterému radí.
Jestli ti 350 žrala 7,5 litru, tak jsi měl buď vylítaný motor nebo byl špatně seřízený nebo na tom prostě neumíš jezdit. Není problém se dostat na podobné číslo i s 250 panelkou, vím to, protože to mám vyzkoušené, takže ani nemusíš tvrdit, že jsi se nikdy nedostal přes 5 litrů. Je to dvoutakt a záleží to prostě na jízdním stylu a průměrné max. rychlosti. Ty řeči že 350 žerou nejsou opodstatněné, spíše je to tím, že vybízejí ke svižnější jízdě než jednoválcové 250 traktory, a potom tedy opravdu žerou. Spotřeby udávané výrobcem hranatých 350 jsou při průměrných 80 km/h. Při 90 km/h už je to o půl litru víc a když s tím někdo jezdí na plno, tak se nemůže divit, že to žere 7,5 litru...

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

26.5.2016 v 12:51 | Nahoru | #202
Nebijte mě, ale jedno moje auto oprtavdu žere na trase praha - strakonice 4,3 l/100km při jízdě lehce nad legálníma rychlostma. Je to super, natankovat za litr nebo dváct stovek naftu a vědět, že to stačí minimálně na 1000 kiláků.
Ale jestli tomu někdo nechce věřit (protože zná, má nebo měl všechny auta a jemu žraly x l/100km), tak si tu tvrďte, že to jsou pohádky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

26.5.2016 v 15:08 | Nahoru | #203
PetrL3> ...no jo, Praha-Strakonice...to jedeš zvrchu důle...kdybys jel Strakonice-Praha, jedeš zespoda navrch, to by určitě žralo víc .
No a spotřeba 634ky - mám tady takový obrázek z testu:



1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

26.5.2016 v 15:46 | Nahoru | #204
Fakt se těmi argumenty proč je 350 super a nejekonomičtější motorka bavím. Ono je to fakt superekonomické, když to žere 5l při tom objemu, 18kw a 30Nm.
Když jedu na 15let staré Suzuce 650SV Jawím stylem, jedu za 4,3l. Aby to jelo za 5L, tak to už musím extra honit. Přitom mám k dispozici 50kw a 50Nm. Pořizovačka je pouhých 35 tis kč a měním jen spotřebák, který se od cen na Jawu v přepočtu na km výrazně neliší. Jedinou výjimkou jsou gumy.
Argument, že když se to posere , stojí to ranec je bezpředmětný, protože na rozdíl od Jawy se to nesere a nemusí se dělat po pár desetitisících km GO. A to nepočítám kdyby měl Jawař opravovat každou závadu v servisu a platit několik stovek až tisícovek za každou blbost, protože je mají jen domácí kutilové.

Jawa 250 kývačka vs. panelka

26.5.2016 v 16:04 | Nahoru | #205
Spotřeba se samozřejmě liší podle stylu jízdy logicky, nicméně když se na motorce chci svézt, aby to pěkně odsejpalo a v kopci taky, tak jezdím za bůra i s tím jednoválcem ČZ a ta 250 na tom není o moc líp.... s téměř libovolnou j350 se dá jezdit malinko pod pět stylem prd prd cililink tak, že se vezeš na objemu a prostě to netočíš - asi tak jak by tomu motoru slušelo, ale ne tak, aby jsi se svezl, protože necháš koně spát.. Když budeš jezti trochu dynamicky, aby jsi se svezl, je z toho 6l a styl totál drtikol těch 7 není nereálné a i ten jednoválec když jsem hooodně pospíchal tu šestku polknul.... Jenže jde o to, že ty větší motory podobné výkony (abys nepřišel o řidičák) nabídne ve režimu, kterej je pro ten motor lážo plážo a přesto se svezeš a zaplatíš to stejnou spotřebou, jako na té třipade při podobném rychlostním průměru.... Rozdíl je jen ten, že ty větší motory už moc pod toho bůra nejdou a kdybys je využíval naplno, sežerou víc, jenže to už bys jezdit trvale 150-200km/h, aby to vzalo desítku. Ono jde o to abych se na 175-250-350 musí honit, ty menší víc, ty větší míň, proto mi ta spotřeba vycházela vždycky celkem podbná v rámci maximálně litru rozdílu....

Však ono to platí stejně i u aut... Vezměte auto se slabým, motorem a jeďte třeba po té rychlostce, kdejsou výraznější stoupání, abyste udrželi trvale 130, znamená to v každém kopci podřadit a plnéééééj.... Stejně jako na slabé motorce, abyste ufdrželi do kopce těch 90-100 a s autem silnějším, pojedete v poklidu na poslední kvalt a spotřeba bude totožná....

Takže když už českou věc, tak spíš 350... Je jich dost, tak se snáz vybere něco slušného a spotřeba se tolik lišit nebude ři požadavku na dynamiku odpovídající dnešnímu provozu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

26.5.2016 v 17:06 | Nahoru | #206
fidlimydli> Mistr se ptal na Jáwu, né na neco inšího.
No a v plénu se (asi) došlo k závěru, že české 2T jednoválce už budů s cenů ouplně vedle, leč 350ka by se zatím dala sehnat za solidní peníze a v dobrém, nevotuzněném stavu. Já bych si už třindu nekůpil a z té ostatní aktuální produkce taky nic, ani kdybych na to měl peníze.
I když mě je to líto, kam to ti Tři chlapi v chalupě u Sázavy dopracovali, nic s tím neudělám a to jsem se, na rozdíl od mnohých diskutujících dokonce i snažil, buďme rádi, že si dnes každý za své peníze může vybrat ze světové produkce prakticky cokoliv, nové nebo oranděné.
A že na tom může jet volně po světě bez nebezpečí ohrožení života už při přejíždění naší hranice.

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

26.5.2016 v 17:44 | Nahoru | #207

Filip1987 píše: ... máte někdo zkušenost s jízdou na čz 175/450 ?

mám jí mnoho let a za žádnou jawu bych neměnil



je to 175-470

Naposledy editováno 26.05.2016 17:47:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

26.5.2016 v 18:11 | Nahoru | #208
Filip1987> Mám ji taky docela dlouho, černou 450 a jízda na ní? No jak bych ti to popsal, 16" kola - sedíš dost nízko, takřka 100 kilový chlap na tom vypadá komicky. Motor je držák jede od spodu, ale oproti Jawě je více točivý. Ideální cestovní rychlost cca 60 - 70 km/h, ale záleží na váze pilota :D Zlí jazykové tvrdí, že výkonově je to srovnatelné s 250 kývačkou a je to tak! Poměr výkonu a váhy je takřka totožný...

Je to takový nezmar, v porovnání s Jawou vzácnější, jednovýfuk - někomu se nemusí líbit nesouměrnost. Nikdy se ji nezbavím, ale jsem zaujatý...

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

26.5.2016 v 18:26 | Nahoru | #209
Zdenalbenal> Jasně, nereagoval jsem na tazatele, ale na výroky výše jak je třinda lepší než kdejaký Japonec. Mne totiž vždy dokáže nadzvednout jak Jawaři slepě brání ty svoje herky. Pokud mi někdo řekne, že jezdí jawu, protože je to jeho srdcovka, nemám proti tomu naprosto nic, sám mám Kývačku, která je má nejmilejší moto, ale jakmile někdo začne tvrdit, že je nějaká třinda skvělá motorka a začne ji porovnávat s Japonci, chytám záchvaty smíchu a občas se neubráním reakci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

26.5.2016 v 18:45 | Nahoru | #210

čzťák píše: Filip1987> Mám ji taky docela dlouho, černou 450 a jízda na ní? No jak bych ti to popsal, 16" kola - sedíš dost nízko, takřka 100 kilový chlap na tom vypadá komicky. Motor je držák jede od spodu, ale oproti Jawě je více točivý. Ideální cestovní rychlost cca 60 - 70 km/h, ale záleží na váze pilota :D Zlí jazykové tvrdí, že výkonově je to srovnatelné s 250 kývačkou a je to tak! Poměr výkonu a váhy je takřka totožný...

Je to takový nezmar, v porovnání s Jawou vzácnější, jednovýfuk - někomu se nemusí líbit nesouměrnost. Nikdy se ji nezbavím, ale jsem zaujatý...

mám ještě tu samou,ale 250. ta by možná byla vhodnější,jede kilo uplně v pohodě a s větrem v zádech a boží pomocí dá 130. tedy ručičkovejch
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3869, 3870] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116074 Dnes v 10:38 marauder
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist