globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 250 kývačka vs. panelka
6.5.2016 v 22:58
Ahoj, uvažuji o koupi Jawy250, ale nemám prakticky žádné zkušenosti (pouze s fichtlem)
Líbí se mi kývačka i panelka, co byste mi doporučili?
Moto bych měl na kratší výlety, ale rád bych, aby to frčelo i těch 90km/h a neutavilo se to - neměl bych uvažovat radši o 350?
Budu rád za rady..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

16.5.2016 v 15:04 | Nahoru | #121

Filip1987 píše: ... ma vliv na jízdu (výkon) motor s tím olejovým čerpadlem? resp je tam rozdíl oproti "bez čerpadla"?



To je provokace? Líbí se ti jak se tu hádají?

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

16.5.2016 v 16:00 | Nahoru | #122
PetrL3> tak trošku jsem si rýpnul, důležitý je, že budu mít k dispozici oba motory, pže k 477 dostanu ještě nahradni motor prave s timto mazanim

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

16.5.2016 v 20:00 | Nahoru | #123
panela> Oo KM značku bych mooc chtěl, přes Lubnou docela často jezdím Jj koupil jsem u Mongolů :D a bohužel půjde 487 z domu, ale zůstane u nás v obci. Holt kulaté se mi líbí vic a do 487 jsem se prostě nazakoukal. Znáš to, je to jako s holkou, může být zajímavá, svérázná a dokonce i vibrující, ale když tam nepřeskočí jiskra (nemá VAPE), tak to prostě nešlape jak má...

Ale už zase laboruju a možná se doma za chvilku ocitne 470 Sportka! Kdy je ten sraz ve Žlutavě? Že bych se tam vecpal?

K tématu - pechu, někde jsem slyšel, že první 477 z roku 1969 jsou snad nejživější, prý je tam nějaký rozdíl v klice oproti pozdější produkci?? Je to pravda?

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

16.5.2016 v 20:13 | Nahoru | #124
Z veteránskýho hlediska proč ne, ale tyhle socialistický dvoutakty jsou zkrátka už jen stará veteš, řinčí to, třese se to, nezatáčí to, rám do štaflí a seš brzda provozu. Když vidí kopec, tk by se nejraděj otočila A rasovat vydechlou stařenku v terénu, to je barbarství...
Tak hodně štěstí a kolama dolu

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

16.5.2016 v 20:41 | Nahoru | #125
čzťák> Sraz ve Žlutavě 4.9.2016 začátek v 11.00 na fotbalovém hřišti, další pěkná akce je v červnu na Hostýně pouť historických vozidel, na netu najdeš minulé ročníky. Sportka 470 tobude úlovek!

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

16.5.2016 v 22:23 | Nahoru | #126
pech: tak moje 180/487, kterou jsem měl, byla jedna z posledních z 90. let, ale ještě taková ta klasická - kapotáž alá 639 a spol., a ta žádnou restrikci neměla. Jela stejně jako 477. Byla to motorka nová v rodině a není mi známo, že by s tím někdo někdy něco dělal. Ale hádat se nebudu, moto z 80. let jde mimo mě.

Filip1987: čerpadlo na výkon nemá vliv. Ale má vliv na spotřebu oleje a to dost podstatně. Ta je cca 1l/800-1000 km. A to hodně záleží na jízdním stylu, protože to čerpadlo dávkuje 1:20-1:100 podle toho, v jaké poloze je heft. To dávkování se dá přenastavit třeba. Obrovská výhoda je, že přijedeš k pumpě, natočíš do nádrže benzín a jdeš zaplatit. K radosti ti tak stačí jen doma doplnit předzásobený olej do nádržky.

Jawa 250 kývačka vs. panelka

16.5.2016 v 23:40 | Nahoru | #127
Restrikci měly všechny487.4, čili bakelitky už z výroby. sání je totálně zadušené sáním přes dlouhou štěrbinu pod sedačkou. Jako 477 nikdy nejela ani ve vlhkým snu, je to nejlínější čz ze všech hranáčů. Plechárna 487,3 s kulatým světlem tuhle debilitu neměla, byť měla stejný motor, byla na tom trochu líp, takže to nebylo až tak k nasrání a šlo s tím spokojeně žít, nicméně za 477 přesto zaostávala, byť už méně.

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

17.5.2016 v 08:20 | Nahoru | #128
Kynklačka> no, tak třeba tam to čerpadlo někdy namotuju (když už ho budu mít), jestli to teda jde... :)

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

17.5.2016 v 08:52 | Nahoru | #129
Ahoj, četl jsem si zde i některé názory, že bylo i dost zadřených motorů motorek díky nefunkčnímu olejovému čerpadlu, tak pozor na to. Sám s tím tyto zkušenosti nemám. Podle mě není problém mít v batůžku / kastlíku malou půlitrovku M2T (z PET) a podle potřeby natankovat kdekoliv a sám dolít olej do nádrže, je to takové neohrabané, ale jde to. Na benzínách mají oleje také, čerpadlo mění poměr množství oleje kdežto v nádrži je to, co tam sám dáš.

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

17.5.2016 v 09:28 | Nahoru | #130
mira592> něco na tom bude.. je to asi jistější

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

17.5.2016 v 10:52 | Nahoru | #131
Dobře, další výhody čerpadla...V karburátoru se nedělají olejové úsady na dně u hlavní trysky ani v plovákovce, protože olej teče přímo do sání. A se samotným dávkováním souvisí i karbonování spalováku a výfuků. Když máš olej v nádrži, tak máš nějaký konstantní poměr třeba 1:33 a tímhle poměrem mažeš ve všech pásmech otáček motoru. Takže na volnoběh a při malých otáčkách (jízda po městě) se ti to nacáká do výfuku a tam se z toho vlivem teploty postupně dělá karbon. Z toho plynou kratší intervaly čištění výfuků. Potom člověk vyjede za město, trošku to chytne za játra a lidi v autech za ním rozsvěcují mlhovky.
To čerpadlo je čistá mechanika, nemá se tam co posrat. Jediné na co si dávat pozor, je na ovládací lanka, protože ta dnešní stojí za hovno - vytahávají se, praskají jim koncovky atd. Za ně je lepší si připlatit a koupit nějaká kvalitnější. Čas od času se kouknout na jejich vůli, aby tam nebylo půl centimetru a víc...
Lidi na to nadávají protože tomu nerozumí (nepřečtou si návod, kde je to všechno popsané). Když klesne moc olej v nádržce, tak si to nacucne vzduch a přestane to mazat=zadře se to. Nejenom že v hadici jdou vidět bubliny, ale olejoznak v nádržce už dávno signalizoval že se má dolít olej. Vůle v lankách, na tu taky všichni srali a potom to mazalo méně než by mělo. A v neposlední řadě, olej co tu byl tehdy k dostání odpovídal dnes už té nejhorší normě - za nízkých teplot zásadně měnil viskozitu i mazivost. Já to čerpadlo v té 477 mám a jsem s ním spokojený. Ono se řekne, že není problém mít u sebe lahvičku oleje, ale čas od času zapomeneš, dojde, budeš muset na pumpě koupit, pak tam budeš špekulovat s poměrem atd.. Krom toho když se jezdí často, tak lahvička zmizí za chvíli.

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

17.5.2016 v 11:30 | Nahoru | #132
Kynklačka> V 80. letech jsem jezdil na Jawě 350 Californian. Měla čerpadlo. Byla to výhoda, pohodlné, nikdy jsem nezadřel. Nejlepší byl ten údiv u pump, kde jsem do dvoutaktu tankoval čistý speciál. Tehdy ještě tankovala obsluha, ne jako ted' a byly stojany Special-Mix. Hodně čerpadlářů si tehdy myslelo, že jsem magor, kterej to za chvíli zadře...
Ted' už od roku 1990 jezdím s běžnými dvoutakty a olej leju do nádrže. Výfuk u péráka jsem nečistil snad 15 let, spalovací prostor taky. Jezdím ale na Mogul TS a tím to je. Pokud se používá kvalitní minerální olej, žádné ucpání výfuku nehrozí.
Je tedy\ na každém, chce - li používat relativně spolehlivé čerpadlo, nebo lít olej přímo do nádrže. Pokud ale motorka čerpadlo má, používal bych ho.

Jawa 250 kývačka vs. panelka

17.5.2016 v 11:55 | Nahoru | #133
Taky leju jen kvalitní olej, co nedělá moc úsady, nekouří... Za cca 170 Kč nějakej švýcarskej Midland. Záleží kolik kdo najezdí, pro mě je ta flaška na celou sezonu..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

17.5.2016 v 17:21 | Nahoru | #134

SuperSic58 píše: Z veteránskýho hlediska proč ne, ale tyhle socialistický dvoutakty jsou zkrátka už jen stará veteš, řinčí to, třese se to, nezatáčí to, rám do štaflí a seš brzda provozu. Když vidí kopec, tk by se nejraděj otočila A rasovat vydechlou stařenku v terénu, to je barbarství...
Tak hodně štěstí a kolama dolu


Na mztě 250 mám pocit, že lidi brzděj mě než já je

Naposledy editováno 17.05.2016 17:22:07

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

17.5.2016 v 21:41 | Nahoru | #135
ZombiRider> Že jo? Jako lidi tu nadávají jak to vůbec nejede, ale s nejvýkonnějším bolševikem co mám, tedy 634 neustále někoho předjíždím
Většina řidičů pořád jezdí 80-90 a ti rychlejší se z pravidla táhnou při téhle rychlosti ve "vláčku" s ostatníma. Ideální příležitost s nimi na motorce vyjebat

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

18.5.2016 v 15:02 | Nahoru | #136

mira592 píše: Ahoj, četl jsem si zde i některé názory, že bylo i dost zadřených motorů motorek díky nefunkčnímu olejovému čerpadlu, tak pozor na to. Sám s tím tyto zkušenosti nemám. Podle mě není problém mít v batůžku / kastlíku malou půlitrovku M2T (z PET) a podle potřeby natankovat kdekoliv a sám dolít olej do nádrže, je to takové neohrabané, ale jde to. Na benzínách mají oleje také, čerpadlo mění poměr množství oleje kdežto v nádrži je to, co tam sám dáš.



Kecy, kecy, kecy: Aneb jak píše Kynklačka. Chce to jen pochopení pár zásad a fyzikálních pojmů: holt ruce nikomu nepůjčíš a komu není rady, tomu není pomoci, ale napíšu to asi po 27. zas. Tak za 1) MUSÍ TAM, BÝT DOST OLEJE 2) musí to být ŘÁDNĚ ODVZDUŠNĚNO!!, 3) HADICE MUSÍ BÝT CO NEJKRATŠÍ 4) MUSÍ TO BÝT SPRÁVNĚ SEŘÍZENO. Je dost lidí, co jsou zcela neschopní, dopřát zařízení těchto pár maličkostí, tak budou raději rohzhlašovat bludnou poplašnou zprávu, že je to nahovno, místo rálného stavu "jsem chromý pablb, co není schopen si nastudovat přílohu příručky, hrabu se v tom čemu nerozumím a proto blbě, proto to pak nefunguje". Nejklasičtější projev toho o čem se tak jadrně (protože už to ani jinak nejde) vyjadřuju je ten, že zmíněný člověk veje jak raněnej, že to nefunguje, PŘITOM NENÍ SCHOPNE SI ANI ZJISTIT, KTERÝ VÝVOD ČERPADLA JE VSTUP A KTERÝ JE VÝTLAK!! PŘIČEMŽ JE MÁ PROHOZENÉ A DIVÍ SE ŽE TO NEFUNGUJE! Nebo že neví, že odvzdušňovací šroub je i na čerpadle, že se musí odvzdušnit i výtlak a jak, všechno v té příručce je a je volně dostupná na čezetmanii, možná i zde.

I průměrně technicky zdatný a průměrně zručný člověk je schopen po nastudování příručky to základní nastavení udělat během krátké chvíle.

Vymyšleno je to lépe jak na jiných, lanka jsou sériově a ne paralelně, což řeší spoustu možných problémů.

Sám jsem najezdil na ČZ s posilube cca 100000km, během 15 let, než jsem to nedávno prodal a vyměnil za věc násobně výkonnější. Jako člověk, bez mastných rukou, bez mastné flašky, která ani není kam dát, bez zbytečného smradu a o olej jsem se staral jednou za 1000km, kdy jsem tam prostě vkydnul litr oleje k tomu půllitru zbývajícího a nazdar. Takže není sebemenší důvod jezdit jak neandrtálec, když už zhruba 50 let je možnost jezdit jako lidi, i na dvoutaktu, který má u těchle menších motorek svoje jasné výhody. Ohledně karbonu - výfuk jsem čistil jen jednou, a to proto, že tem můj byl natolik dobitý, že jsem přitáhnul jiný, zakarbonovaný, tak sjem ho debordelizoval a od té doby na něj mnoho let nesáhnul, až těsně před prodejem jsem se díval, vytáhnul jsem tlumič a byl absolutně suchý. To ovšem přikládám také dnešlím slušným olejům (ve starých dvoutaktech jezdím mogul TS)

Namíchat si benzín do nádrže do veterána jednou za čas, budiž, do motorové pily a jiných werglů co jsou třeba kolem baráku - to taky dělám, protože tímto nejsou vybaveny, ale do motorky, se kterou se jezdí často je to zcela zbytečný opruz, který už před těmi 50 lety velmi dobře vyřešili..

Jsem ochotem všem, kteří pochybují, všem kteří touží i všem ostatním, podat podrobné vysvětlení těch zásad pro uvedení čerpadla do provozu, zkušeností po všech těch letech a kilometrech mám myslím dostatek.

Celá ta věc má jen jednu systémovou chybu a to je to, že olejoznak je příliš nízko, což se vyřeší tím, že se do tý nádržky holt jednou za čas podívám.

Naposledy editováno 18.05.2016 15:04:19

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

18.5.2016 v 20:35 | Nahoru | #137
bratránek má 477 s oilmastrem, konkrétně tu s apriliáckým světlem a dalšíma italskýma dílama ( to zaoblené), a jak píše kolega na demnou je to jen o seřízení a odvzdušnění, po generálce to šlape už 10let bez jediné chybičky Říkávám to i zákazníkům..vše je jen o údržbě, dodržování servisních limitů či intervalů atd.....
Jinak pro autora tématu za mě z 250 - 559 jede líp než 353 u 350 jestli 360 nebo 354 tam je to asi jedno jedou stejně, ale číza 175/477 nebo 487 tak ty jednou téměř jak 350 a jízdní vlasti super díku rámu, v zatáčkách se to nekroutí jak kejva

Naposledy editováno 18.05.2016 21:54:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

18.5.2016 v 21:12 | Nahoru | #138
kawajawa> ale než která 350? :)

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

18.5.2016 v 21:54 | Nahoru | #139
Kynklačka> pardon... myšleno 350 kývačky a panelky

Naposledy editováno 18.05.2016 21:55:41

Jawa 250 kývačka vs. panelka

18.5.2016 v 23:01 | Nahoru | #140
Mno stejně... Má to zhruba stejný poměr výkonu a váhy, takže maximální výkony jsou zhruba stejné, ale chová se to každé úplně jinak jak motorem, tak podvozkem. Takže shrnout se to dá tak, že motorky tohoto výkonu nemají zásadní problém udržet krok s provozem alespoň mimo dálnice, slabší už je blbé.

Jawa 250 kývačka vs. panelka

19.5.2016 v 08:07 | Nahoru | #141
Kyvacku jsem měl zhruba před 20-25 lety z r.58,
Po seřízení předstihu jela moc pěkně,chytala na první a na4ku brala kde jaký stoupání,ale měl jsem asi 60 kilo,motor měl dost najeto, cca 40-50tis.bez vybrusu.podle mě má Supr tocivy moment,výkon Cz v 5500 ot je jen hodnota,té na jawe 250 ani nedosáhnete. Měly by se porovnávat výkony v podobných otáčkách nebo kroutaky.netvrdím ze ciza není pěkně živá,někdo mě to kdysi i říkal.mám prostě raději, když to dokáže jet s nizsima otackama.je fakt ze mz250 sem vždycky chtěl.

Jawa 250 kývačka vs. panelka

19.5.2016 v 08:41 | Nahoru | #142
Jo ona sice kulatice pobere všechno na 4, ale podstatně nižší rychlostí, takže to není žádná výhoda, ale pitomost, aby to trochu jelo stejně podřadíš, když tam tu 4ku necháš rychlost spadne na něhakých 70km/h a už překážíš provozu tím, že se plazíš, a pokud jsi líný podřadit, vezmi něco s automatem. Porovnávat krouťák ve stejných otáčkách je taky pitomost, protože krouťák opět řeší převody, kterými vytvoříš potřebnou hodnotu z výkonu a ten je zhruba stejný. Číza holt není stroj pro ospalého strejdu, objem je menší a tak se výkon honí otáčkami, které motor potřebuje a pak se odmění slušnou dynamikou a živým projevrm, který je k motorce přirozenější, než projev pivovarského valacha co sice utáhne i vlak, ale nenechá si moc kecat do toho jakou rychlostí.

Naposledy editováno 19.05.2016 08:54:42

Jawa 250 kývačka vs. panelka

19.5.2016 v 18:57 | Nahoru | #143
Co tou rychlosti cizy získá její majitel mě moc hlava nebere, když to vězmem kolem dojedu na panelce o minutu max dvě dyl Cz.tce. 592ka, má sníženou hlučnost a na ctveraka po dedine o mě skoro nikdo neví KDYZ TEDA CHCI , brát za plyn umí každý.....

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

19.5.2016 v 20:15 | Nahoru | #144
Protože to musí dobře jet, abys v provozu nedělal špunt a taky se trochu svézt, když už to držím v baráku... Proto jsou mi hranatice i jako YT sympatičtější, je to stará věc, lidem se to líbí, proti aktuálním strojům je to jiný svět, ale jede to tak aby se člověk pěkně svezl a pobavil a ne jen poprdal 70km/h.

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

19.5.2016 v 21:02 | Nahoru | #145
pech.> Ne každý chce ale závodit. Pro mě je 70 km / h. akorát. Jezdím tak hlavně autem, ale i na pérákovi. Jen na moderní motorce jedu o něco málo rychleji. Tot' můj názor.

Jawa 250 kývačka vs. panelka

19.5.2016 v 21:28 | Nahoru | #146
Pechu. V pohodě..., ale od kdy je motorka široka,ze ji nejde předjet v jednom pruhu...
holt jedu o něco pomaleji,kouknu i za sebe a auta nechám předjet.stejně se běžné po siln. Jezdí cca 100 i vic, takže nějaká 175tka jen tak nějaky auto nedá A taky bude predjizdena,
v obcí je brzdou provozu obvykle nemotora v osobaku.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

19.5.2016 v 21:29 | Nahoru | #147
70km/h a ostatní účastníci provozu jsou tím omezováni.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

20.5.2016 v 02:07 | Nahoru | #148
Ahoj, příspěvek do pranice..... co třeba říkate na ČZ 250/455... ano vím, stařešina, ale já nedám na ni dopustit. V rámci možností na přelom 50/60 let přece jen oživení kejvaček - viz pánové ing Pudil a třeba p B Staša.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

20.5.2016 v 08:40 | Nahoru | #149
Bica22> Já na ni říkám, že je krásná, určitě bych si ji nechal, kdybych ji měl.
Úplně stejně tak jako jakoukoliv jinou kejvačku/panelku.

Všechny tyto motorky jsou takový malý poklady. Třeba já mám schovanej i pavík40B, že si ho jednou taky zrenovuju. Ještě mám schovanej litr barvy co zbyl z renovace panelky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

20.5.2016 v 09:12 | Nahoru | #150
PetrL3> Opravdu jsou to malé poklady, nebo si to jenom myslíme? Není to spíš jen proto, že k nim máme vztah jako k ryze československým motorkám a ve světovém srovnání té doby by neobstály?

Jinak ČZ 250/455 je povedený a zajímavý stroj a rozhodně si zaslouží péči a rozmazlování
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3869, 3870] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116077 Dnes v 08:32 DesperateDan
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist