globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 250 kývačka vs. panelka
6.5.2016 v 22:58
Ahoj, uvažuji o koupi Jawy250, ale nemám prakticky žádné zkušenosti (pouze s fichtlem)
Líbí se mi kývačka i panelka, co byste mi doporučili?
Moto bych měl na kratší výlety, ale rád bych, aby to frčelo i těch 90km/h a neutavilo se to - neměl bych uvažovat radši o 350?
Budu rád za rady..

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

17.5.2016 v 10:52 | Nahoru | #1
Dobře, další výhody čerpadla...V karburátoru se nedělají olejové úsady na dně u hlavní trysky ani v plovákovce, protože olej teče přímo do sání. A se samotným dávkováním souvisí i karbonování spalováku a výfuků. Když máš olej v nádrži, tak máš nějaký konstantní poměr třeba 1:33 a tímhle poměrem mažeš ve všech pásmech otáček motoru. Takže na volnoběh a při malých otáčkách (jízda po městě) se ti to nacáká do výfuku a tam se z toho vlivem teploty postupně dělá karbon. Z toho plynou kratší intervaly čištění výfuků. Potom člověk vyjede za město, trošku to chytne za játra a lidi v autech za ním rozsvěcují mlhovky.
To čerpadlo je čistá mechanika, nemá se tam co posrat. Jediné na co si dávat pozor, je na ovládací lanka, protože ta dnešní stojí za hovno - vytahávají se, praskají jim koncovky atd. Za ně je lepší si připlatit a koupit nějaká kvalitnější. Čas od času se kouknout na jejich vůli, aby tam nebylo půl centimetru a víc...
Lidi na to nadávají protože tomu nerozumí (nepřečtou si návod, kde je to všechno popsané). Když klesne moc olej v nádržce, tak si to nacucne vzduch a přestane to mazat=zadře se to. Nejenom že v hadici jdou vidět bubliny, ale olejoznak v nádržce už dávno signalizoval že se má dolít olej. Vůle v lankách, na tu taky všichni srali a potom to mazalo méně než by mělo. A v neposlední řadě, olej co tu byl tehdy k dostání odpovídal dnes už té nejhorší normě - za nízkých teplot zásadně měnil viskozitu i mazivost. Já to čerpadlo v té 477 mám a jsem s ním spokojený. Ono se řekne, že není problém mít u sebe lahvičku oleje, ale čas od času zapomeneš, dojde, budeš muset na pumpě koupit, pak tam budeš špekulovat s poměrem atd.. Krom toho když se jezdí často, tak lahvička zmizí za chvíli.

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

17.5.2016 v 11:30 | Nahoru | #2
Kynklačka> V 80. letech jsem jezdil na Jawě 350 Californian. Měla čerpadlo. Byla to výhoda, pohodlné, nikdy jsem nezadřel. Nejlepší byl ten údiv u pump, kde jsem do dvoutaktu tankoval čistý speciál. Tehdy ještě tankovala obsluha, ne jako ted' a byly stojany Special-Mix. Hodně čerpadlářů si tehdy myslelo, že jsem magor, kterej to za chvíli zadře...
Ted' už od roku 1990 jezdím s běžnými dvoutakty a olej leju do nádrže. Výfuk u péráka jsem nečistil snad 15 let, spalovací prostor taky. Jezdím ale na Mogul TS a tím to je. Pokud se používá kvalitní minerální olej, žádné ucpání výfuku nehrozí.
Je tedy\ na každém, chce - li používat relativně spolehlivé čerpadlo, nebo lít olej přímo do nádrže. Pokud ale motorka čerpadlo má, používal bych ho.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3876, 3877] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116284 Dnes v 07:47 Jirka4137
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist