Líbí se mi kývačka i panelka, co byste mi doporučili?
Moto bych měl na kratší výlety, ale rád bych, aby to frčelo i těch 90km/h a neutavilo se to - neměl bych uvažovat radši o 350?
Budu rád za rady..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka
Kynklačka píše: fidlimydli> Mě se líbí, jak lidi často argumentují větou: "ser na jawu a kup si raději Japonce". A jako co? Krásného Japonce za 35 tisíc? Zvenku asi jo...
Já mám 634 jako cesťáka, leju do toho benzín s olejem a jinak nic. Teď jsem udělal výbrus a kliku, na origo válce měla nalítáno skoro 50 tis. km a ještě by něco daly, ale klika už hučela jako pračka. Navíc mám jistotu, že když se někdy něco posere, tak to opravím za tragicky směšnou cenu. A kdybych bydlel v paneláku, tak mi na GO motoru postačí třeba koupelna a základní nářadí. Když se něco posere u krásného Japonce za 35 tis, tak s nadsázkou dalších 35 tisíc mě bude stát oprava.
Starý japonský vrány jsou horší než staré jawy a to z jednoho jednoduchého důvodu. Mají toho za sebou víc než ty jawy a jejich oprava je neúměrně nákladná. Takže to většinou než GO motoru znamená shánění jiného "lepšího" motoru s nejasnou minulostí a ještě nejasnější budoucností.
Když krásného Japonce, tak od 40 tisíc výš a za to má dvě hranaté 350 se základní oživovací údržbou. Samozřejmě mám Japonce a jezdím s ním když se chci někam účelně a rychle dostat (to aby jsi si nemyslel, že jsem jen jawa-úchyl), ale cokoliv za 35 tis. napříč všemi kubaturami bude minimálně dvacet let starej sráč co žere oleje stejně jako benzínu.
A věci jako brzdové destičky, filtry, olej, posrané svíčky atd., zkrátka to co se prostě musí vyměnit při koupi každé ojeté motorky, vyjde u Japonce taky na nějaký peníz. Tak proč furt někomu cpát Japonce, když je prostě (zatím) cenově jinde než jawa?
Budu Ti oponovat - mám 28 let starej japonskej ,,sráč" Yamahu Fj 1200. Za měsíc od koupě najeto přez 1000 km a světe div se - oleje se neztratila ani kapka, cena svíčky je stejná pro JAWU stejně jak pro Yamahu. Olej obyč polosyntetyka, filtr je sice o tři stovky dražší než pro JAWU, ale to asi není taková položka.
Ale v čem je rozdíl ?, Že zatím co se on nebo ty budete hrabat v JAWĚ, já na japonským sráči budu vesele jezdit
Jo a mimochodem, koupil jsem ji za 27kKč
Nejsem o tom přesvědčen.......................mám nějakou zetku i jawku a vím, kolik to stojí udržet v chátrání. Prostě už jsou to staré stroje a i když toho už moc nenajezdí, tak ten materiál ze kterého byly sestaveny už má své odslouženo. Souhlasím pouze s tím, že GO uděláš klidně v koupelně
Za cenu cca 40 000Kč lze koupit motorku, kde tě už GO trápit nebude, protože ji neojezdíš.....................a motor bude lehce zajetý.
http://www.motorkari...gt-650-r-979691.html
http://www.motorkari...sv-650-n-978299.html
http://www.motorkari...gaso-650-970479.html
a dalo by se ještě asi dlouho pokračovat. Jawa se kupuje srdcem, nikoliv rozumem................................miluješ-li Jawu, tak si jí kup a samozřejmě takovou, která se ti líbí nejvíce. Chceš-li jezdit, lze si za peníze zgenerálkované Jawy koupit stroj, se kterým se v provozu nebudeš cítit jako lovná zvěř.
Kynklačka píše: fidlimydli> Mě se líbí, jak lidi často argumentují větou: "ser na jawu a kup si raději Japonce". A jako co? Krásného Japonce za 35 tisíc? Zvenku asi jo...
Já mám 634 jako cesťáka, leju do toho benzín s olejem a jinak nic. Teď jsem udělal výbrus a kliku, na origo válce měla nalítáno skoro 50 tis. km a ještě by něco daly, ale klika už hučela jako pračka. Navíc mám jistotu, že když se někdy něco posere, tak to opravím za tragicky směšnou cenu. A kdybych bydlel v paneláku, tak mi na GO motoru postačí třeba koupelna a základní nářadí. Když se něco posere u krásného Japonce za 35 tis, tak s nadsázkou dalších 35 tisíc mě bude stát oprava.
Starý japonský vrány jsou horší než staré jawy a to z jednoho jednoduchého důvodu. Mají toho za sebou víc než ty jawy a jejich oprava je neúměrně nákladná. Takže to většinou než GO motoru znamená shánění jiného "lepšího" motoru s nejasnou minulostí a ještě nejasnější budoucností.
Když krásného Japonce, tak od 40 tisíc výš a za to má dvě hranaté 350 se základní oživovací údržbou. Samozřejmě mám Japonce a jezdím s ním když se chci někam účelně a rychle dostat (to aby jsi si nemyslel, že jsem jen jawa-úchyl), ale cokoliv za 35 tis. napříč všemi kubaturami bude minimálně dvacet let starej sráč co žere oleje stejně jako benzínu.
A věci jako brzdové destičky, filtry, olej, posrané svíčky atd., zkrátka to co se prostě musí vyměnit při koupi každé ojeté motorky, vyjde u Japonce taky na nějaký peníz. Tak proč furt někomu cpát Japonce, když je prostě (zatím) cenově jinde než jawa?
Mě se zase líbí, jak jsou Jawisti naprosto zaslepeni a nejsou si ani v nejmenším ochotni přiznat, že cokoliv od Jawy po Panelce je ve srovnání se světem šrot. Ještě se chlubí, že dělali GO motoru teprve až skoro po 50tis. a vše lehce opraví. Zkrátka zapřisáhlí Jawisté se chovají přesně jako jejich továrna. Nejsou si ochotni připustit, že je něco špatně, což je základní krok ke zlepšení. Taky se považuji za příznivce Jawy, protože mám Kývačku, ale nejsem slepý.
Za 37 tis. Jsem koupil krásné Suzuki SV 650 r.v. 2001 s 30tis km, která vypadala jako by vyjela z linky a to jsem ani nijak nečíhal na inzerát. Olej jezdím od výměny k výměně bez dolévání. Mám najeto 60 tis. a kupodivu nemusím dělat v obýváku žádnou generálku a krom spotřebního materiálu a regulátoru jsem neřešil nic. I kdyby stál japonec 40 a výše jak píšeš, pořád lepší mít jednu pořádnou motorku, než dvě hranaté mrchy, které jsou čtyřicet let technologicky zastaralé.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka
Filip1987 píše: PetrL3> je na prodej za 12 jo ?
Jo. Zrovna nedávno se zmiňoval, že by ji pustil, aby zúžil vozovej park.Na motor nebylo šáhnuto co jí má. Takže nikdy nevíš, kdy bude potřeba něco řešit. Jako u všech těchto starejch motorek. Prostě není po GO.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka
Ale nepíšu to abych se tu s váma hádal, protože to stejně nemá cenu, ale proto že: Tazatel se ptá jestli kývačku nebo panelku a 250 nebo 350 a že má rozpočet +-20 litrů. Hned mu tu dva lidi začnou cpát rejži. Tak mi soudně řekni, co si o tom myslíš??
To je úplně stejný jako když se budu ptát jakou motorku si koupit a nějakej kokot mi bude cpát auto!
Každá motorka je o chování a údržbě a je jedno, jestli je to Japonec nebo jawa. Jasně, rejže je vývojově úplně jinde, ale je jí to hovno platný když má nalítáno hromadu kilometrů, prostřídáno několik majitelů a při tom nedodržované základní zásady údržby a jízdy. A nemusíte mě tu přesvědčovat jak se dá za málo peněz sehnat krásná motorka v dobrém technickém stavu - dá, a stejně tak se dá sehnat úplný sráč za stejné peníze. Člověk do toho nevidí.
A na konec: hrabat se v jawě není vůbec nutné. Je to zapříčiněno stářím motorky a jejím provozem v nesprávných rukou. A v neposlední řadě také tím, že jak je to jednoduché, tak se do toho sral kde jaký kokot, který se na tom patřičně podepsal. Však se stačí podívat na zdejší dotazy typu "proč to nejede", kdo a na co se ptá a hlavně se podívejte na ty fachmanské odpovědi pod tím, ze kterých by se každý kvalifikovaný mechanik poblil. To zkrátka vypovídá něco o tom, proč se lidi hrabou v jawě. Takže si udělejte GO celého stroje, jestli to nezvládnete tak to svěřte do rukou odborníkům (do rejže se asi taky nebude srát kde kdo co?) a spolehlivost bude srovnatelná s Japoncem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka
Kynklačka píše: fidlimydli> Myslíš, že jsem "Jawista"? Já myslím že ani ne. Jezdím na tom že to mám a jezdí to a né abych si na tom něco dokazoval. Mám ale i transalpa a GS. S GSem mě už nebaví jezdit, ta motorka nemá duši, na transalpu jezdím rád a beru ho když jedu třeba na druhý konec republiky.
Ale nepíšu to abych se tu s váma hádal, protože to stejně nemá cenu, ale proto že: Tazatel se ptá jestli kývačku nebo panelku a 250 nebo 350 a že má rozpočet +-20 litrů. Hned mu tu dva lidi začnou cpát rejži. Tak mi soudně řekni, co si o tom myslíš??
To je úplně stejný jako když se budu ptát jakou motorku si koupit a nějakej kokot mi bude cpát auto!
Každá motorka je o chování a údržbě a je jedno, jestli je to Japonec nebo jawa. Jasně, rejže je vývojově úplně jinde, ale je jí to hovno platný když má nalítáno hromadu kilometrů, prostřídáno několik majitelů a při tom nedodržované základní zásady údržby a jízdy. A nemusíte mě tu přesvědčovat jak se dá za málo peněz sehnat krásná motorka v dobrém technickém stavu - dá, a stejně tak se dá sehnat úplný sráč za stejné peníze. Člověk do toho nevidí.
A na konec: hrabat se v jawě není vůbec nutné. Je to zapříčiněno stářím motorky a jejím provozem v nesprávných rukou. A v neposlední řadě také tím, že jak je to jednoduché, tak se do toho sral kde jaký kokot, který se na tom patřičně podepsal. Však se stačí podívat na zdejší dotazy typu "proč to nejede", kdo a na co se ptá a hlavně se podívejte na ty fachmanské odpovědi pod tím, ze kterých by se každý kvalifikovaný mechanik poblil. To zkrátka vypovídá něco o tom, proč se lidi hrabou v jawě. Takže si udělejte GO celého stroje, jestli to nezvládnete tak to svěřte do rukou odborníkům (do rejže se asi taky nebude srát kde kdo co?) a spolehlivost bude srovnatelná s Japoncem.
Nenech se vysmát, JAWA nikdy nebude srovnatelná s japoncem, tos trochu přestřelil....
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka
Carcharot píše: Nenech se vysmát, JAWA nikdy nebude srovnatelná s japoncem, tos trochu přestřelil....
Ve spolehlivosti? Myslíš že až tolik? Pozor, nesrovnávám nového Japonce vs. starou jawu, srovnávám ojetého japonce starého 20 let (tak za těch 35 tisíc). Zatímco starou jawu si zgenerálkuješ za pár švestek, na kolik vyjdou ty samé kroky u stejně starého nebo mladšího japonce? Ano, spolehlivost nového Japonce a teoreticky nové staré jawy se nedá srovnávat. O tom ale nemluvím. Tak jsem to myslel. A spolehlivost jawy opět úzce souvisí s provozem motorky a tím, že ať u ní uděláš cokoliv, tak to vždycky nějak pojede, ale ten motor se prostě ničí (špatně nastavená směs, předstih, olej v benzínu a pod.). Pak se v tom pořád někdo vrtá a ten motor je po 25 tisících zralý na GO.
PS: Jeden člověk, který předloni objel s jawou 634 svět později řekl, že větší adrenalin by to byl na Japonci...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka
Kynklačka píše: fidlimydli> ..........Tazatel se ptá jestli kývačku nebo panelku a 250 nebo 350 a že má rozpočet +-20 litrů. Hned mu tu dva lidi začnou cpát rejži. Tak mi soudně řekni, co si o tom myslíš??
To je úplně stejný jako když se budu ptát jakou motorku si koupit a nějakej kokot mi bude cpát auto!
Ještě odpovím na to, co tu překrucuješ a končím.
1. Tazatel psal, že má 20 + peníze na renovaci, takže pokud to myslel vážně, minimálně těch 35 -40 musí mít.
2. Hned v mém prvním příspěvku jsem psal, že pokud chce Jawu na parádu a kochačku, je Kývačka a Panelka OK, ale pokud se chce svézt a nebrzdit provoz, což byl jeho požadavek, bude japonec lepší volba, než nějaká 63něco, kterou mu někdo navrhoval. Kdyby jste ji nenabízeli, japonce bych ani nevzpomenul. Uvedl jsem schválně obě varianty, protože požadavky jsou neslučitelné. Buď nesplyne s provozem na Kývačce, nebo splyne na lepší motorce, ale nebude to už taková paráda jako Kývačka.
3. V dalším mém příspěvku jsem nereagoval na tazatele, ale na Tvé slepé blahořečení Jawy.
V mé odpovědi nevidím jedinou větu nesouvisící s tazatelovým zadáním.
Na Tvůj objektivní názor jak je Jawa skvělá mám jeden jediný protiargument. Podívej se kde je Jawa a kde ostatní výrobci. Celý svět se mýlí a kupuje špatné motorky, jen Ty jsi prozřel, že hranaté Jawy jsou lepší.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka
Malý příklad: měl jsem Hondu NTV 650 Deauville, kupoval jsem ji s +- 52 000 km (a bůhví koilk měla doopravdy, můj odhad je tak o 30 000 víc) a motor šel jak hodinky, nikdy do něj nebylo sáhnuto, krom výměny ulitých svíček, filtrů a oleje.... Dokáže tohle jawka?
Jestli jsi to nečetl, tak si můžeš přečíst můj první příspěvek, kde narážím a popisuji jízdní vlastnosti jawy kulaté vs. hranaté. Tam není jediné slovo nepravdivé. Dále jediné nepravdivé slovo z mé strany, nezaznělo na téma spolehlivost jawy.
A nevkládej mi do úst něco co jsem neřekl! Nikde netvrdím, že jawa je dobrá motorka, pouze, že je pořád levnější než japonec, za určitých okolností srovnatelně spolehlivá a její oprava nesrovnatelně levnější než u japonce. Já moc dobře vím jaké jsou jízdní vlastnosti jawy a jaké jsou u kterékoliv nové motorky a nikde netvrdím opak, tak kde jsi vzal že blahořečím jawu? Ale jo, desetkrát si přečti všechny moje příspěvky a určitě něco z kontextu vytrhneš...
Já si třeba koupil to GS s údajnými 35 000 km a po 5 tisících začaly v motoru klepat ventily. Majitel mě ujišťoval, že pravidelně měnil olej atd. a příčinou byla pravděpodobně ostrá jízda po studeném startu a právě dlouhé intervaly výměny oleje - kdo ví, jestli to vůbec měnil. Motorka z venku vypadala moc hezky, ale o motor se evidentně nikdo moc nestaral. Kolik měla ve skutečnosti najeto těžko říct. Podobné osudy potkaly i mé dva kamarády a určitě i spoustu zdejších lidí, takže to není tak růžové jak tu píšete a co celou dobu píšu já. A stejně tak bych ti mohl říct, že jsem si koupil TA s najetými 50 tisíci z roku 98, v lehce ošoupaném stavu a už má najeto skoro 70 a běží pořád skvěle bez zásahu, takže proč koupi ojetého Japonce nevěřit. Doufám, že jsem to uvedl na pravou míru a už si konečně rozumíme, jak to myslím.
Na tu jawku by se ti možná mohlo ovzat i několik zdejších uživatelů, co na tom najeli opravdu neuvěřitelné hodnoty bez GO, snad jen s několikerou výměnou pístních kroužků. A možná se ozvou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka
Ale počítej s tím že do dnešního provozu to není idální,jsou to stroje spíš na kochačku v nedělu .Ideální je mít k jawce japonce
Když chce Jawu,proč né,,,ale taky si musím uvědomit co s tím strojem chci dělat,co od něho můžu čekat...apod.
Sám jsem na Jawách vyrostl,když jsem se oženil musel 250 panelu prodat...a po cca15 letech jsem šel do........JAWY zase !!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka
Japonec,....jo nemám opět nic proti, nic tím nezkazíš,....nicmén tu v ČR to je motorka která nic nikomu neřekně ve smyslu hisorie,.....ano jede to lépe, ale...prostě tu je to takové nezažité. Nikdo to moc nezná....a teda cena dílů,. ať si říká co kdo chce je katastrofa!!! Mám osobní pocit, že to je s japoncema takové jakoby dost vlažné až fádní,...
Pokud bych Ti mohl doporučit, kup si historického frantíka! Tu to nikdo neznám, nikdo Ti nebude do toho kecat, i když budeš mít cokoliv jinak :DD A jsou to lacihé a krásné motorky!
Tento Terrot 350 rok 1928 je třeba za 3500Eur!
Našel jsem reportáž v hodonínském deníku.cz
Naposledy editováno 08.05.2016 22:01:25
pocitej ze 250kam je nejlip tak mezi 70-80kmh. Pres kilo se z ni da dostat, ale vesmes na rovince a idealne z kopce. Tech 70 udrzis a rozjedes vpohode i do mirnyho kopecka. 350 je vic tociva a pojede lip, ale nezaplatis ji. 354 nebo 360 s doklady pocitej tak 35 tisic v predrenovacnim stavu.
250ku kejvu nebo panelku kolem tech 20kkc s doklady sezenes, ale chce to vybirat a nebrat absolutni vrak. Plus pocitej ze minimalne 10 - 15 tisic do ni nasypes aby byla jakztakz pojizdna a spolehliva. Top renovace (lak, chromy, vsecho origo dily z burzy nebo cesky repliky, zadnej turek) te vyjde tak na 40 a vic, pokud si ji budes delat sam. Zvaz VAPE, pokud nedas penize za vape, urcite kup AEV regulator a vykasli se na mechanicky rele. Pokud bude KO prevodovka, vykasli se na ni a dej tam prevodovku z 634.
Nepises kolik vazis, kolik meris, a jestli chces jezdit ve dvou. Mozna by stalo za uvahu 175/450 nebo pokud sezenes tak 250/455. Cizy jsou preci jenom levnejsi nez jawy, a pokud mas 170cm a 70 kilo, pojedou s tebou moc hezky.
Co se volby toho co koupit tyce, panelka versus kejvacka pojedou dost podobne. Panelka je technicky o neco malo vyspela (lepsi unasec kol, karburator na valci, silnejsi ram, lepsi predni tlumice, dva koniky navic), pokud se ti libi obe stejne, zauvazuju spis nad panelkou. Pekna panelka se nicmene shani o neco hur. Hlavne predni maska se shani blbe, stejne tak origo zadni svetlo - repliky jsou shit a praskaji.
Pokud ti kochaci tempo 70-80 prijde malo, zauvazuj urcite nad necim hranatym. Nejsou to tak hezky motorky, ale jedou o dost lip, a kdyz sezenes dvouvalec CZ, taky s tim nadelas spoustu parady. Vesmes je jedno co z hranatych vezmes, pres kilo pojede vsechno. Na posledni kladensky burze byla na prodej 350/472 s doklady za 16 tisic - to jen tak pro uvahu.
Carcharot píše: Kynklačka> Zatímco jawka je po ujetí 50 tis. km zralá na kompletní go, japončík je teprve dobře zajetej, ukaž mi jawku která najede 100 000 km bez kompletní go všeho.. japonec to má dneska najetý každej, některej už i víckrát
Malý příklad: měl jsem Hondu NTV 650 Deauville, kupoval jsem ji s +- 52 000 km (a bůhví koilk měla doopravdy, můj odhad je tak o 30 000 víc) a motor šel jak hodinky, nikdy do něj nebylo sáhnuto, krom výměny ulitých svíček, filtrů a oleje.... Dokáže tohle jawka?
Nemyslím si, že možeš srovnávat maloobjemový dvoutakt se čtyřtaktem středního objemu... To je, jako by ses divil, proč trabant nenajede půl mega jako oktávka:)
Na dvoutak najede Jawa opravdu hodně, ale jen s odpovědným jezdcem/mechanikam!
Co jsem slyšel o výdrži zahraničních dvoutaktů, tak prý Mito zvládne až 40 000km bez GO, což je taky hodně slušné! Jinak 20-30t km a pápá.
Jinak mrkni do inzerátů na dnešní 4T 125 ccm (mají obdobný výkon co ty panelky) pro začátečníky, kolik jich je po GO a při kolika km... A to jsou ty motůrky stavěné na vysokou zátěž a mělo by stačit jen lít benzin a jednou ročně vyměnit olej.
A ještě k tématu, kámoš (asi 70kg) držel 90km/h na kývačce 250 vcelku trvale, ale už to byl její strop. Takže pokud nebude zrovna akce kryštof, tak tu dopravu trochu brzdit budeš....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3869, 3870] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 116076 | Včera v 22:10 kehaj |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka | pornopoet | 3 | 9.3.2024 v 08:28 cmiral |
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka | Lithwick | 12 | 25.2.2024 v 12:11 udinar |
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 57 | 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR |