Odpojujete baterku při připojení na nabíječku?
Já jí vždy odpojoval, ale teď mám např. auto, kde se po odpojení systém vrátí asi do nějakýho servisního módu a zůstanou svítit nějaký kontrolky na přístrojovce(už si nepamatuju jaký),myslím to i rozesralo palubní PC, naposled jsem s tim musel do servisu napíchnout na počítač.
K motorkám se u chytrejch nabíječek jako příslušenství často dodává přípojná kabeláž k pernamentnímu připojení na baterku sloužící k následnému propojení přes konektor s nabíječkou, kdy není potřeba baterku při nabíjení odpojovat a demontovat.
Proto mě překvapilo, jak nejednotný názory na to v odborných kruzích panujou, kdy jedna strana radí radši preventivně za všech okolností odpojovat, druhá, že u použití inteligentní nabíječky(především u starší koncepce vozu) nic nehrozí-tedy neodpojovat.
Je mi jasný že to hodně záleží na tom jakou nabíječkou jakou baterii a u jakýho auta,taky by to šlo řešit tzv. přepólováním přes jinou baterii...
Zajímalo by mě jaký s tím máte zkušenosti a zda si neodpojenou baterií při nabíjení už někdo něco odk_rvil...
Ď.
1 reakcí na tento příspěvek odpojení baterie při nabíjení
Dobíjí se na 14,4 V, poté se sníží skokově proud na cca 100 mA a indikuje se "NABITO"
V této chvíly má aku pouze cca 80% kapacity!!! Musí se nechat min další 2-3 dny, nabíječka dává stále 100mA a čeká se opět na 14,4V.
Až poté cvakne relátko a proud klesne na nulu. Nabíječka poté čeká na pokles napětí pod 12,6V a opět přepne na 100mA dobíjení do 14,4V
Tento stav dobíjení, není bohužel indikován.... jde to poznat podle cvaknutí relátka, po odpojení šňůry 230V, pokud cvakne relé - nebylo nabito.
Pokud necvakne - už bylo proudem 100mA dosaženo 14,4V - bylo nabito.
Zajímavý je, že doma nabíjím baterku do mašiny nabíječkou Oxford Oximiser 900 a ta se chová zvláštně v tom, že po připojení proběhne analíza a po chvilce to začne dobíjet proudem cca 200mA/h a při cca 13.2V to přestane nabíjet úplně, takže nějakých 14,4 jak se to píše v manuálu to vůbec nedosáhne.Zajímalo by mě zda to může být samotnou baterkou, nebo proč nabíječka nabije na max 13,2 a dál nenabíjí...Baterka měla před nabíjením cca 12,4V
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dynojet Quickshifter - funkce? Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa | Smrči-GSX-F | 13 | 13.3.2024 v 15:48 Smrči-GSX-F |
Kapoty Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa | anonimis | 3 | 31.1.2024 v 12:14 PetrJ81 |
Hayabusa a B-King sraz, tentokrát s... [1 ... 137, 138] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Suzuki B-King | CobrettiCZ | 4114 | 15.1.2024 v 10:29 danhayabusa |
Není olej jako olej ? [1 ... 7, 8] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Honda XL 500, Honda VFR 400 | Orgovany | 229 | 24.12.2023 v 14:02 SuperSic58 |
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... | Apo-Rider | 32 | 23.9.2023 v 16:43 dettektorr |