bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: odpojení baterie při nabíjení
16.3.2016 v 14:04
sorry jestli zakládám duplicitní téma,ale tuto konkrétní věc jsem tu nenašel...

Odpojujete baterku při připojení na nabíječku?
Já jí vždy odpojoval, ale teď mám např. auto, kde se po odpojení systém vrátí asi do nějakýho servisního módu a zůstanou svítit nějaký kontrolky na přístrojovce(už si nepamatuju jaký),myslím to i rozesralo palubní PC, naposled jsem s tim musel do servisu napíchnout na počítač.

K motorkám se u chytrejch nabíječek jako příslušenství často dodává přípojná kabeláž k pernamentnímu připojení na baterku sloužící k následnému propojení přes konektor s nabíječkou, kdy není potřeba baterku při nabíjení odpojovat a demontovat.
Proto mě překvapilo, jak nejednotný názory na to v odborných kruzích panujou, kdy jedna strana radí radši preventivně za všech okolností odpojovat, druhá, že u použití inteligentní nabíječky(především u starší koncepce vozu) nic nehrozí-tedy neodpojovat.

Je mi jasný že to hodně záleží na tom jakou nabíječkou jakou baterii a u jakýho auta,taky by to šlo řešit tzv. přepólováním přes jinou baterii...

Zajímalo by mě jaký s tím máte zkušenosti a zda si neodpojenou baterií při nabíjení už někdo něco odk_rvil...

Ď.

Anketa: při nabíjení akumulátor
neodpojovat
91%
42
odpojovat
9%
4

1 reakcí na tento příspěvek odpojení baterie při nabíjení

18.3.2016 v 16:37 | Nahoru | #1
Mari: to je OK
Dobíjí se na 14,4 V, poté se sníží skokově proud na cca 100 mA a indikuje se "NABITO"
V této chvíly má aku pouze cca 80% kapacity!!! Musí se nechat min další 2-3 dny, nabíječka dává stále 100mA a čeká se opět na 14,4V.

Až poté cvakne relátko a proud klesne na nulu. Nabíječka poté čeká na pokles napětí pod 12,6V a opět přepne na 100mA dobíjení do 14,4V
Tento stav dobíjení, není bohužel indikován.... jde to poznat podle cvaknutí relátka, po odpojení šňůry 230V, pokud cvakne relé - nebylo nabito.
Pokud necvakne - už bylo proudem 100mA dosaženo 14,4V - bylo nabito.

(reakce na) odpojení baterie při nabíjení

18.3.2016 v 18:17 | Nahoru | #2
Jurawood> no ta nabíječka má indikaci díky svítícím diodám ke kterým je přiřazeno co znamenají, je to vidět na fotce nabíječky, takže to zda je nabito či ne vidíš na těch diodách...

Zajímavý je, že doma nabíjím baterku do mašiny nabíječkou Oxford Oximiser 900 a ta se chová zvláštně v tom, že po připojení proběhne analíza a po chvilce to začne dobíjet proudem cca 200mA/h a při cca 13.2V to přestane nabíjet úplně, takže nějakých 14,4 jak se to píše v manuálu to vůbec nedosáhne.Zajímalo by mě zda to může být samotnou baterkou, nebo proč nabíječka nabije na max 13,2 a dál nenabíjí...Baterka měla před nabíjením cca 12,4V
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dynojet Quickshifter - funkce? Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Smrči-GSX-F 13 13.3.2024 v 15:48 Smrči-GSX-F
Kapoty Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa anonimis 3 31.1.2024 v 12:14 PetrJ81
Hayabusa a B-King sraz, tentokrát s... [1 ... 137, 138] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Suzuki B-King CobrettiCZ 4114 15.1.2024 v 10:29 danhayabusa
Není olej jako olej ? [1 ... 7, 8] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Honda XL 500, Honda VFR 400 Orgovany 229 24.12.2023 v 14:02 SuperSic58
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... Apo-Rider 32 23.9.2023 v 16:43 dettektorr


TOPlist