bmw_r1300gs_cartec





Téma: Pokec pro letecké nadšence
 
24.1.2016 v 23:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

4.9.2017 v 22:29 | Nahoru | #1891
gugo> tvl ja mam problem to oblict na zemi
se to tomu rusakovi nechtelo balit, se mu nedivim...strasnej opruz

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

4.9.2017 v 22:29 | Nahoru | #1892

gugo píše: btw: moc publika nemel, kdyz ho jeste nenasli


kdyz padal, to ho mel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

4.9.2017 v 22:30 | Nahoru | #1893
Jarrinn> no ale to mluvis o padaku pro pilota ne ? Normalni kridlo hodis na zada akorat ty ten spodek je trochu horsi no.

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

4.9.2017 v 22:31 | Nahoru | #1894

Jarrinn píše: kdyz padal, to ho mel



to by nekdo videl kam dopadnul ne ? Nebo ze vubec padal, ... neunesli ho nahodou mimozemstani ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

4.9.2017 v 22:31 | Nahoru | #1895
gugo> ten postroj je pro vsechny stejne, ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

4.9.2017 v 22:32 | Nahoru | #1896

Jarrinn píše: gugo> ten postroj je pro vsechny stejne, ne?



no ja popravde nevim, pilotni jsem na sobe nikdy nemel. Akorat vim ze se to divne bimba pod prdeli .

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

4.9.2017 v 22:34 | Nahoru | #1897

gugo píše: no ja popravde nevim, pilotni jsem na sobe nikdy nemel. Akorat vim ze se to divne bimba pod prdeli .


no nekktery tam maj takovej polstarek, kterej vlastne nahrazuje sedacku, neni to aktivni soucast padaku.

1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence

5.9.2017 v 15:23 | Nahoru | #1898

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

5.9.2017 v 19:11 | Nahoru | #1899
bandar57> ty kraaavo
termin polarni vir jsem neznal, jsem myslel, ze to novinari blbe pochopili/prelozili, ale ono fakt neco takovyho je. Jak vznikaj vlny vim, ale ten vir musim dostudovat. U nas ze na vlne dostavaj do nejakych 7-8 km (Krkonose, Orlicky hory, Jesenik).
Jinak me to ero zaujalo strasne malou vejskovkou, by me zajimalo, jestli by s tim utocil nejakej termickej stoupak .

1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence

5.9.2017 v 21:00 | Nahoru | #1900
Jarrin> polární vítr je pro mě taky nový termín, ale je fakt že se dneska o letectví zajímám už míň ta malá výškovka je zajímavá, kór v takové výšce s řidším vzduchem, ale není to jejich první éro, takže asi vědí jinak na vlnu se jezdilo od nás i na Ranou, jenže přišla Ruzyň a bylo po vejšce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

5.9.2017 v 21:05 | Nahoru | #1901
bandar57> na Ranou se jezdi svahovat, na vlnu je to kratky a nizky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

5.9.2017 v 21:40 | Nahoru | #1902
Jarrinn> dneska ano, ale v minulém století se tam také létala vlna, poptej se pamětníků, svojí zlatou vejšku tam udělal třeba jeden z těch co podletěl Luňákem most v Kralupech

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

5.9.2017 v 21:44 | Nahoru | #1903
bandar57> covece mas pravdu...a dokonce i v tomto stoleti
Rana-vlna

Pokec pro letecké nadšence

27.10.2017 v 01:34 | Nahoru | #1904
IFR pristani na letiste Queenstown na Novym Zelande.
..jako jo. Normalne se pristava jenom podle pristroju, bez vyhledu. Ale potopit to do mraku mezi skalama....
no nadhera

1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence

1.12.2017 v 23:24 | Nahoru | #1905
Co je to zase za chujovinu , vite o tom nekdo neco ?
Tvl budou soudit instruktora za to, ze se skace na kridlech zakladni vycvik.?

1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence

7.1.2018 v 21:33 | Nahoru | #1906
Pro ty kdo chtěli vidět muj motor v chodu, zde videjko.je to čerstvě narozený.blok motoru domácí výroba, válec Iljušin IL14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

8.1.2018 v 15:41 | Nahoru | #1907
lewisss> kde jsi nechal ten zbytek?
jsem si prvne rikal, od kdy meli Sturmoviky hvezdicovej motor a ona IL-14 je uz dopravak
Co jsem tak koukal, tak ten motor je modifikace toho co meli Lavocky 5
Pekna hracka

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

8.1.2018 v 15:53 | Nahoru | #1908

gugo píše: Co je to zase za chujovinu , vite o tom nekdo neco ?
Tvl budou soudit instruktora za to, ze se skace na kridlech zakladni vycvik.?



jsem si ani nevsimnul, ze to tady je
Jo, taky me to zarazilo, ale je tam dle mne strasne malo inforemaci.
Se zkusim poptat paraganu, jak to bylo....kdyz teda nezapomenu.

Naposledy editováno 08.01.2018 16:03:33

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

8.1.2018 v 20:30 | Nahoru | #1909
Jarrinn> žádnej zbytek sem nikdy neměl. sehnal sem jenom válec a píst. zbytek je domácí výroba

Pokec pro letecké nadšence

28.7.2018 v 11:32 | Nahoru | #1910
Když mám čas tak se jedu projet na moto, někteří jedinci mají lepší hračky.
Tohle mě lítá nad barákem.

2 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence

13.8.2021 v 18:24 | Nahoru | #1911
Zkusím vyhrabat mrtvolu.

Tak to vypadá že sem se rozhoupal k tomu začít konečně nějak létat. Už mám jasno že to bude bezmotorově jenom nevím na čem - rozhoduju se mezi závěsným kluzákem (rogalem) a klasickým kluzákem (větroňem). U každého vidím plusy i mínusy a zkouším vyhodnotit co bude lepší
Líbí se mi výkonnost klasických kluzáků ale děsí mě příběhy jak toho lidi museli nechat protože nemohli trávit celý víkendy na letišti aby na ně v aeroklubu vyšlo letadlo. Je to opravdu tak špatný? Je situace lepší v malým nebo velkým klubu (v úvahu připadají asi spíš menší Vyškov a velký Medlánky)?
A pokud by to byl problém tak jaké jsou provozní náklady staršího kluzáku? Podle googlu to vypadá že vlastnictví VSO-10 nebo možná i něčeho trochu lepšího by nemuselo být úplně nedosažitelný ale jak je to s provozem? Co všechno se pak musí opravovat, kontrolovat a platit? Není to jako u starších motorek "za pusu" které pak mají majitelé problém uživit?

Výhody rogala jsou jasný, mnohem nižší cena takže vlastnictví vlastního a s tím mnohem větší nezávislost. Možnost odjet na místo startu kdekoliv v republice atd.

1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence

13.8.2021 v 21:29 | Nahoru | #1912
Z hlediska bezpečnosti určitě kluzák. Vlastní letadlo, aby to dávalo smysl je někde kolem půl milionu. Cena se odvíjí od toho, kolik má nalétáno od "garančky", jak je na tom lak, jakej je k tomu transportér... Víkendy v aeroklubu budeš muset trávit hlavně při výcviku, pak už je to na tobě.
Provozní náklady, jsou ročně v nižších desítkách tisíc hlavně za pojištění. Pak samozřejmě taky něco stojí aerovleky a právě ty velké prohlídky, které jsou ve statísících. Lak je taky dost drahý, pokud už je potřeba udělat.
Dá se samozřejmě koupit něco staršího a pak to vychází o dost levněji.
Zajeď si o víkendu do Vyškova, nebo jinam na provoz a pokecej, to bude asi nejlepší.
Já osobně jsem se vykašlal na motorky a druhým rokem jsem v elementárce.

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

13.8.2021 v 22:38 | Nahoru | #1913
stráťa> ja bych si tedy rogalo neporizoval, pokud ne aerodynamicky rizeny ero tak radsi padak.

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

14.8.2021 v 19:45 | Nahoru | #1914
mvmoto> Takže provoz větroně jak sem zhruba čekal je celkem za ranec... Jednorázově několik set tisíc bych dohromady dal ale platit to pravidelně nehrozí.
Takže o to víc je důležitá odpověď na otázku "jak fungují kluby?" protože těch příběhů kdy někdo lítal v klubu a pak toho musel nechat je podezřele moc. A nerad bych po spoustě času investovanýho do učení se zjistil že lítat stejně nemůžu. S návštěvou klubu určitě počítám (nejen jednoho) ale řeknou pravdu nebo budou lákat "platícího brigádníka"? Proto zkouším sondovat třeba i tady.

Mimochodem druhým rokem v elementárce? Nemá to být hotový asi za rok?

gugo> Přemýšlel jsem nad tím ale s tím málem co zatím vím mi přijde že to rogalo bude asi mnohem líp lítat - vypadá to že rychlosti, klouzavost atd. jsou zhruba dvojnásobný proti padáku.

Pokec pro letecké nadšence

14.8.2021 v 20:28 | Nahoru | #1915
Nemyslím, že ti bude někdo v aeroklubu slibovat nesmysly, aby tě tam nalákal. Mě řekli narovinu, že je to časově náročné. Za rok většinou stihneš tak sola. Do pilotek většinou dva roky. Pokud tedy nemají provoz i v týdnu, nebo nejsi talent. Kvůli covidu a počasí se to natáhlo.
S těma penězma to není tak zlé. Sezóna jsou desítky tisíc.
U nás v aeroklubu piloti rozhodně nemají problém se do aeroklubového letadla dostat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

17.8.2021 v 09:05 | Nahoru | #1916
stráťa> Zkusim ti to shrnout. Venuju se tomu nejakych 13let (ted uz min, bo mam prcka)
Jestli chces litat za rozumny penize a bezpecne, tak rozhodne vetron.
Rogalo ma IMHO jenom jednu vyhodu a to tu, ze ke startu nepotrebujes partu lidi.

casova narocnost:
vycvik se da "docela v pohode" stihnout za rok.
Musi se tomu venovat cas. A rozhodne se vyplati tomu ten jeden rok venovat naplno, nez to delat dva roky.
Vetsina aeroklubu dela soustredeni, kdy se lita od vecera do rana. Tam se toho stihne hodne.
Pokud se jede navijakova osnova, tak tam to vychazi +- nejakych 140 startu do sola.

Ohledne vlastnictvi letadla:
No uvidis sam, jak moc te to bude bavit. Vlastni ero se vyplati pokud budes litat tak 100h rocne.
Jinak se to nakladove nevyplati. Jeste se to dela tak, ze se par lidi domluvi a koupi si ero spolecne.
Plati se prohlidky, radio, hangarovani...
VSO-10 neni zrovna idelani letadlo pro vlastnictvi z duvodu kratkych intervalu prohlidek a taky, ze se ne zrovna dobre sklada (pokud bys to chtel hangarovat slozeny).
V klubove tride bych se spis podival po malym Astiru, ASW 15 atd.

Bezmotorove litani je docela beh na dlouho trat. Kdyz dostanes papiry, tak umis v podstate jenom startovat, pristavat a resit pripadny trable behem letu.
Jestli chces litat prelety, nebo dokonce zavody tak urcite vybrat nejakej vetsi klub, kde je zazemi sportovcu.
Musi se tomu dost obetovat a dost se toho ucit. Docela hodne lidi to vzda jeste behem vycviku. K preletum se pak dostane jenom zlomek lidi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

17.8.2021 v 10:31 | Nahoru | #1917
Jarrinn> 140 navijakovejch startu do sola ? To jako vazne ? To je docela dost.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

17.8.2021 v 10:46 | Nahoru | #1918

gugo píše: Jarrinn> 140 navijakovejch startu do sola ? To jako vazne ? To je docela dost.


celkove i s aerovlekama
ale navijakovych bylo dost.
uloha 1, 2, 3 - (v podstate ukazky rovneho letu, zatacek, vyvrtky)
uloha 4 (start, okruh, pristani) - cca 40 startu
uloha 5 (oprava nepovedenych pristani) - cca 15
uloha 6 (reseni udalosti) - cca 30
uloha 7 (starty za aerovlekem, vyvrtky, pady, picoviny) - cca 20 startu (aerovleky)
uloha 8 (solo lety) - cca 15 (je to nejak presne dany)

nekomu stacilo 120, nekdo 140...nekdo 200
ale nad 100 startu to bylo vzdycky
ale je to 13 let...tak si to treba blbe pamatuju

Naposledy editováno 17.08.2021 10:48:02

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

17.8.2021 v 12:38 | Nahoru | #1919
Jarrinn>

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

17.8.2021 v 12:47 | Nahoru | #1920
Jarrinn> jo kolegove na stredni litali a bylo to tak nejak dost hodne, taky jsem byl tenkrat prekvapenej..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist