Naposledy editováno 22.01.2016 14:25:12
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
Macomen0 píše: 2stroke> Bohužel vy máte moto na výstavu do obýváku ....ale i stavby a přestavby mají svoje pravidla plus návštěva zkušebny v Praze a nemalé peníze. Ale dá se to a pak máš opravdu klenot.
Nikdo se na to nepodíval ještě ze stránky třetí a to pojišťoven příklad : klučina sestřelil na moto nějakou dražší káru, ohobloval tomu celý bok, škoda asi za dvěstě litrů no nic pojištovna to cvakne ale průser vzadu obutá jiná pneu rozměr takže soud, pojištovna a i přes to že soudní znalec uznal že pneu nemohla mít vliv na průběh nehody prohrál a vše platí z vlastní kapsy. Neměl vozidlo tak jak bylo homologováno čili neměl být v provozu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
Daart píše: tohle je presne pripad co jsem tu zminoval, jen jsem nemohl najit anonymizovane rozhodnuti soudu
Ovšem tohle považuju spíš za úlet v rozhodování, než pravidlo. Formalismus dotažený ad absurdum. To ti taky můžou dát plnou náhradu škody za to, že ti v okamžiku nehody nesvítily brzdová světla=nebezpečná závada (tj. nesmíš na silnici), jedno že nehoda vznikla tím, žes mu na křižovatce nedal přednost...
Naposledy editováno 22.02.2016 07:53:10
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
Daart píše: tohle je presne pripad co jsem tu zminoval, jen jsem nemohl najit anonymizovane rozhodnuti soudu
A ten soud přece rozhodoval nikoliv o viníkovi nehody (tam je jiná guma z obliga), ale o právu pojišťovny požadovat po klientovi část škody z důvodu porušení smluvních podmínek (provoz vozidla nezpůsobilého k provozu).
Protože peníze jsou až na prvním místě, tak se stát bojí úplně zbytečně těch domnělých vraků na silnici. Co kdyby odchylky od sériového stavu posuzoval technik pojišťovny a nikoliv akreditovaná zkušebna? Prostě přijdu do pojišťovny uzavřít POV a nahlásím jim, že oproti sériovému stavu mám jinou zadní gumu a upravený zadní nosič? Technik by na to kouknul, zdokumentoval a měl tři možnosti: 1) schválil bez navýšení pojistky, 2) schválil s určitou přirážkou či spoluúčastí při určitých typech nehod nebo 3) neschválil = nepojistil? Pojišťovna hradí škody, ale zároveň potřebuje klienty. Tak si nejlépe ohlídá, aby nekryla nebezpečné úpravy, ale zároveň je ochotná připojistit zvýšené riziko. Nebude tak odmítat klienty pro formální nesmysly - například mám v TP uvedenou maximálku 165 km/h a zároveň rychlostní index gum H (210 km/h). Když tam namontuji T (190km/h), tak jsem logicky i fyzikálními zákony v pořádku (rychlejší gumy než motorka), ale po právní stránce nemám na silnici co dělat a pojišťovna by mě uvařila i za na vedlejší auto spadlou motorku na parkovišti
Naposledy editováno 22.02.2016 08:20:10