globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
 
22.1.2016 v 14:19
Caute jakou máte zkušenost s STK 2016 zajimají me předělané motocykly typu street, caferacer atd. Pry delaji problémy i kvuli laufum. Prosli jste. Ja delal v roce 2015, technik se podival jestli sviti, stav gum, a technicka byla hotova.http://auto.idnes.cz/prisnejsi-kontroly-stk-v-praxi-d33-/automoto.aspx?c=A160119_223823_automoto_hig

Naposledy editováno 22.01.2016 14:25:12

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

22.2.2016 v 08:12 | Nahoru | #1

Daart píše: tohle je presne pripad co jsem tu zminoval, jen jsem nemohl najit anonymizovane rozhodnuti soudu


A ten soud přece rozhodoval nikoliv o viníkovi nehody (tam je jiná guma z obliga), ale o právu pojišťovny požadovat po klientovi část škody z důvodu porušení smluvních podmínek (provoz vozidla nezpůsobilého k provozu).

Protože peníze jsou až na prvním místě, tak se stát bojí úplně zbytečně těch domnělých vraků na silnici. Co kdyby odchylky od sériového stavu posuzoval technik pojišťovny a nikoliv akreditovaná zkušebna? Prostě přijdu do pojišťovny uzavřít POV a nahlásím jim, že oproti sériovému stavu mám jinou zadní gumu a upravený zadní nosič? Technik by na to kouknul, zdokumentoval a měl tři možnosti: 1) schválil bez navýšení pojistky, 2) schválil s určitou přirážkou či spoluúčastí při určitých typech nehod nebo 3) neschválil = nepojistil? Pojišťovna hradí škody, ale zároveň potřebuje klienty. Tak si nejlépe ohlídá, aby nekryla nebezpečné úpravy, ale zároveň je ochotná připojistit zvýšené riziko. Nebude tak odmítat klienty pro formální nesmysly - například mám v TP uvedenou maximálku 165 km/h a zároveň rychlostní index gum H (210 km/h). Když tam namontuji T (190km/h), tak jsem logicky i fyzikálními zákony v pořádku (rychlejší gumy než motorka), ale po právní stránce nemám na silnici co dělat a pojišťovna by mě uvařila i za na vedlejší auto spadlou motorku na parkovišti

Naposledy editováno 22.02.2016 08:20:10

(reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

22.2.2016 v 08:15 | Nahoru | #2

vilemx píše: Protože peníze jsou až na prvním místě, tak se stát bojí úplně zbytečně těch domnělých vraků na silnici. Co kdyby odchylky od sériového stavu posuzoval technik pojišťovny a nikoliv akreditovaná zkušebna? Prostě přijdu do pojišťovny uzavřít POV a nahlásím jim, že oproti sériovému stavu mám jinou zadní gumu a upravený zadní nosič? Technik by na to kouknul, zdokumentoval a měl tři možnosti: 1) schválil bez navýšení pojistky, 2) schválil s určitou přirážkou nebo 3) neschválil = nepojistil? Pojišťovna hradí škody, ale zároveň potřebuje klienty. Tak si nejlépe ohlídá, aby nekryla nebezpečné úpravy, ale zároveň je ochotná připojistit zvýšené riziko. Nebude tak odmítat klienty pro formální nesmysly - například mám v TP uvedenou maximálku 165 km/h a zároveň rychlostní index gum H (210 km/h). Když tam namontuji T (190km/h), tak jsem logicky i fyzikálními zákony v pořádku (rychlejší gumy než motorka), ale po právní stránce nemám na silnici co dělat a pojišťovna by mě uvařila i za na vedlejší auto spadlou motorku na parkovišti


Fajn nápad Dokonce bych řekl že by mohl STK suplovat jako celek. Ať si každý zváží, co je ještě na autě bezpečné a co ne, čistě z hlediska kalkulu potencionálního rizika. Je tam zároveň boj o klienta, takže pokud bude fungovat tržní prostředí a ne kartel, tak by se do celého rozhodování o technickém stavu vrátil rozum a logika.

Naposledy editováno 22.02.2016 08:17:36

(reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti

22.2.2016 v 08:15 | Nahoru | #3

vilemx píše: Protože peníze jsou až na prvním místě, tak se stát bojí úplně zbytečně těch domnělých vraků na silnici. Co kdyby odchylky od sériového stavu posuzoval technik pojišťovny a nikoliv akreditovaná zkušebna? Prostě přijdu do pojišťovny uzavřít POV a nahlásím jim, že oproti sériovému stavu mám jinou zadní gumu a upravený zadní nosič? Technik by na to kouknul, zdokumentoval a měl tři možnosti: 1) schválil bez navýšení pojistky, 2) schválil s určitou přirážkou nebo 3) neschválil = nepojistil? Pojišťovna hradí škody, ale zároveň potřebuje klienty. Tak si nejlépe ohlídá, aby nekryla nebezpečné úpravy, ale zároveň je ochotná připojistit zvýšené riziko. Nebude tak odmítat klienty pro formální nesmysly - například mám v TP uvedenou maximálku 165 km/h a zároveň rychlostní index gum H (210 km/h). Když tam namontuji T (190km/h), tak jsem logicky i fyzikálními zákony v pořádku (rychlejší gumy než motorka), ale po právní stránce nemám na silnici co dělat a pojišťovna by mě uvařila i za na vedlejší auto spadlou motorku na parkovišti

hele to by asi pojistovny zacaly rychle krachovat kdyby potom automaticky plnily. netvrdim ze by to nebylo super, ale v nasem state kde se snazi kazdy urvat nejvetsi kus toho, co muze, by to nemelo sanci
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist