globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Caponord 1000 nebo Varadero 1000
Zdravím všechny chtěl bych poradit s výběrem moto, rozhoduji se mezi Hondou Varadero 1000 a Aprilii Caponord 1000.R.v okolo roku 2001. Rád bych znal názory majitelů těchto strojů, rád bych ji na delší cesty ve dvou. Děkuji za příspěvky.

Caponord 1000 nebo Varadero 1000

19.1.2016 v 08:38 | Nahoru | #1
Varadero jsem neměl, jezdil jsem pár let na CAPU. Hodně pohodlná mašinka (i pro spolujezdkyni), která umí dost dobře uhánět i v zatáčkovitých úsecích a potrápíš i supersporty. Nebýt složité rodinné situace, měl bych ho do teď... Je dobré se mrknout po vysokém turist plexi, tím se komfort násobně zvýší...

Caponord 1000 nebo Varadero 1000

19.1.2016 v 08:45 | Nahoru | #2
Mě se zda, ze posledni dobou kazda motorka umi potrapit SS

Caponord 1000 nebo Varadero 1000

19.1.2016 v 09:57 | Nahoru | #3
To je otázečka . Tak toto dilema jsem přesně řešil před několika lety. Caponord mě táhl o hodně víc, ale nakonec mě přesvědčil můj kolega z Německa (dlouholetý majitel Caponorda, kupoval ji novou), že bude Varan lepší volbou. Tak byl Varan a nemohu proti němu říct jediné slovo, krom váhy . Opravdu to bylo jen jezdit a řešit pravidelný servis -olej, foltry, brzdová kap. destičky, řetěz, pneu.

1 reakcí na tento příspěvek Caponord 1000 nebo Varadero 1000

19.1.2016 v 09:58 | Nahoru | #4
Caponord má výbušnější motor!
Honda je...typicky uživatelsky přívětivá (hodná-nudná? )
Capu praskají plast. rychlospojky pod nádrží, Varanovi. napínák rozvod. řetězu. ..

Caponord 1000 nebo Varadero 1000

19.1.2016 v 10:12 | Nahoru | #5
Varan je opravdu pouze Honda, ale při prodeji měl přes 80 000 km, bez jakéhokoliv zásahu do motoru. Napínák praská pouze u strojů, co jsou používány na kratší tras, kdy nedochází k dostatečnému odpaření vody z oleje a tím zbytky vody kondenzují na pružinkách napínáku a následná koroze zapříčiní její prasknutí a následnou zkázu.
Chce to řádné prohřádtí motoru delší trasou a pravidelnou péči, ale to platí snad u všeho. Dokonce i palivové čerpadlo se kterým mě každý strašil, že se 50 000km nedožije, se ani jednou neozvalo. Pro tento případ jsem i na zkoušku dělal propojení pal. hadic mimo čerpadlo(kdyby podle předpovědí kleklo) a Varan jezdil i bez čerpadla. Co se týče spolehlivosti, nemám výhrad. Vzhledově je Varan v základu hnus, musí být trochu ošperkován, aby vypadal k světu.
Caponord - ten kolega mi ukazoval servisní listy, kde v záruce měl snad vyměněnou polovinu elektroinstalace i ty rychlospojky pal. vedení a nakonec po záruce dělali skoro celý kabelový svazek nový, pak veškeré problémy údajně skončili. Když jsem se rozhodoval, tak mi řekl, že pokud nejsi eletrikář, vem si Varana . Caponord je však skvost pro oko již v základu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Caponord 1000 nebo Varadero 1000

19.1.2016 v 10:17 | Nahoru | #6

fatman píše: Caponord má výbušnější motor!
Honda je...typicky uživatelsky přívětivá (hodná-nudná? )
Capu praskají plast. rychlospojky pod nádrží, Varanovi. napínák rozvod. řetězu. ..



myslis ty rychlospojky, ktere se v kovove nahrade daji koupit za sto korun?

Caponord 1000 nebo Varadero 1000

19.1.2016 v 10:34 | Nahoru | #7
cap je hodně pohodlnej i ve dvou, ale strašně me sraly ty vibrace
varadero nevím

Caponord 1000 nebo Varadero 1000

19.1.2016 v 11:35 | Nahoru | #8
Starý 5-ti kvaltový Varadero s karburátory není rozhodně žádná výhra v loterii. Před ním fakt vede Caponord na plné čáře. V živosti, spotřebě, v designu. Ty drátová kola co má Capo jsou krásný.
Varan je takový nafouklý dostavník. Ale když Varana, tak bych volil jen 2003+ (šestikvalt, stříkačka).
Obě dvě motorky mají své typické závady. A obě je mají snadno odstranitelné (pokud již nejsou dávno odstraněny).

Varadero je veliký, pohodlný, nezáživný dostavník.
Za mě jednoznačně Caponord. Tam je to mnohem víc o zábavě a motorka musí především bavit

Caponord 1000 nebo Varadero 1000

19.1.2016 v 11:44 | Nahoru | #9
Já Capa měl, dokonce jsem po letech znovu zvažoval jeho opětovnou koupi, ale nějak se mi do toho už nechtělo když jsem si vzpomněl na málo doplňků, málo použitejch (a použitelnejch) ND, ceny nových ND, "ochotu" s jakou u tohoto stroje mechanici chtějí něco řešit atp. Motorka je to skvělá, podle mě oproti Varanu mnohem lepší (každá má nějaký neduhy, to je jasný), žel v těchto končinách je relativně exotická. Ceny ojetin jsou šílený, když vezmu, za co já Capouše prodal před 7 lety, dneska mají najeto míň a jsou snad dražší než tenkrát. Je to jen můj pohled na věc ...

Caponord 1000 nebo Varadero 1000

19.1.2016 v 13:39 | Nahoru | #10
Ahoj. před třemi roky jsem řešil identicky rozhodováni. vem si klady varana a klady Capa. Stojej plus minus stejně Caponord je trochu dražší o par tisic záleží na kusu.

Caponor............................................. Varan
+šestikvalt ......................................... -petikvalt
+střikačka........................................... -karbec
+dratova kola..................................... - Al kola
+vaha 215 kg (sucha)...................... -239kg (sucha)
+nadherny design............................ -Nafoukla tlusta kachna (věc názoru)

Capa mam už tři roky a jedina investice je spotřebak jo a rychlospojky mam puvodní už šedesát tisic a nic.Je to svižna motorka a pohodlnějši než varan. Varana ma kamarád takže i na něm jsem jezdil. ale na druhou stranu varan je traktor co bude sice nudně ale jezdit i bez oleje . pro mě to byla snadna volba a nelituji..

Caponord 1000 nebo Varadero 1000

19.1.2016 v 15:57 | Nahoru | #11
Děkuji Vám za reakce, budu se dále rozhodovat ale už ted vím že to nebude nic jednoduchého

Caponord 1000 nebo Varadero 1000

19.1.2016 v 16:02 | Nahoru | #12
ja bych sel do capouse

Caponord 1000 nebo Varadero 1000

19.1.2016 v 17:01 | Nahoru | #13
S Capoušem je Varan srovnatelnej až od 2003, viz Seikos nebo ty klady/zápory.
Starší Varan má tu výhodu, že k provozu nepotřebuje to zmiňovaný podávací pal. čerpadlo, když někde odejde. Prevence je jednoduchá - kontrolovat kontakty, kdyžtak trochu poladit pilníčkem, případně vyměnit a třeba vozit s sebou ( ty kontakty stojí cca. 700KČ), nebo rovnou tahat celou náhradní pumpu.

(reakce na) Caponord 1000 nebo Varadero 1000

19.1.2016 v 17:03 | Nahoru | #14
KubaLC8> Ano,přesně ty...
I napínáky na Varana lze vyměnit. ..
Průser je,když o těchto věcech nevíš a vysere se ti to v Albánii v horách !
Asi tak..

1 reakcí na tento příspěvek Caponord 1000 nebo Varadero 1000

Skvělá odpověď, děkuji! 20.1.2016 v 14:11 | Nahoru | #15
Varan jede, Capo jede, Varan jede, Capo stoji v servise, Varan porad jede. Capo je totiz Ital, zivej motor a na moto jako celek se hezky kouka, hezkej je to ano. Kola draty x hlinik ma byt co? Na off jsou stejne nevhodny obe. Varan karb je dravejsi nez novejsi strikacka.. Radsi bych cestoval na nudny osvedceny rejzi, jejiz motor se jen tak nezastavi, nez na zivejsim a pohlednejsim Italovi. Jen muj zbytecny nazor.

Caponord 1000 nebo Varadero 1000

21.1.2016 v 20:45 | Nahoru | #16
U mě taky před lety vyhrál Caponord - lepší ergonomie (187cm), lepší sedla, lepší ovladatelnost. Doporučuji faceliftovanou verzi od roku 2004, má několik drobných vylepšení (elektrika, blinkry+plexi, poloha řídítek). A názor předchůdce je skutečně hodně zbytečný, kromě pravidelné údržby nepotřebuje (po výměně spojek (stačí jen jedna-tlaková) a případně některé z cívek) nic. Spotřeba oleje nula, benzínu 5-6L.

Caponord 1000 nebo Varadero 1000

22.1.2016 v 10:25 | Nahoru | #17
Ahoj, prave se taky rozhoduju co za moto po Falcu poridit a Capo je jeden z favoritu. Nicmene jak uz tu zminuje mikap u Capononorda jsou nejaky vyraznejsi zmeny v modelech 2001 vs 2004? Tim myslim zmeny nejaky zasadnejsi za ktery se vyplati priplatit, protoze 2004 je na prodej dost malo a kdyz uz, tak za 100tis +.

Caponord 1000 nebo Varadero 1000

22.1.2016 v 13:16 | Nahoru | #18
ja ma capa cca rok.najel jsem na nem 15 tis km a momentalni stav je neco malo pres 80 tis a zadny problem.pouze spotrebni material.V 80 ti jsem delal ventily coz jsem jeste ani nemusel,aly kdyz uz jsem to mel rozebrany tak jsem je alespon srovnal aby na vsech ventilech byly stejne vule.jinak pohoda I plne nalozenej ve dvou lidech.Me se treba na varanovi nesedi uplne nejlepe 195 cm vysky.Co se ergonimie tyce tak capo je po prizvednuti riditek na moji postavu super a dobra ergonomie I ve stupackach.Kdyz si clovek trosku pohraje tak I vybrace se daji celkem utlumit(ladeny vyfuk otevreny filtr a chvilku na emisich si pohrat s mapama)Takze rozhodne nazory ze je to ital. a proto od prirody sracka je nesmysl.Je to pouze vymluva tech,kteri si s udrzbou a peci nechteji dat a nebo neumi dat dostatek pece.Viz pribeh znameho,ktery dal za servis na capa cca 15 tisic a moto stale nejezdilo.skoncilo to tak ze do servisu uz ho ani nechteli vzit a poslali ho rovnou do patricnych mist se slovy:kup si japko:Kdyz ke me dorazil tak me az prekvapilo ze v servise si nokdo nevsiml vybehleho tesneni v airboxu a ani popraskanejch prirub sani.a hrozne se divily tomu ze na dynojetu nemuzou dohna smes
To jsem dal jen pro info,protoze bohuzel servisak byl kluk ,kteryho jsem mel vzdy za dobreho a zkuseneho mechanika a jeste muj znamy

zaverem capo je vybornej stroj,ktery ma sve mouchy,jako kazda jina motorka o nic vic a o nic min

Caponord 1000 nebo Varadero 1000

24.1.2016 v 10:17 | Nahoru | #19
Jako vždy, chce to se projet Já znám jen Varana (mám ho ale krátce), Caponorda jsem zblízka potkal jen jednou, a to v Rumunsku, zrovna s prasklou podsedlovkou. Dle všeho je ten Caponord pocitově výbušnější, temperamentnější, podle jednoho testu (na netu bys ho našel) je prý slabší v nižších otáčkách než Varan, jehož síla je ve středu. Svezení bude asi fajn. Co se týče nudnosti Hondy: Je to asi subjektivní, ale Varan je opravdu ve své podstatě kliďas, ten gen v sobě prostě má, i když já s ním jezdím hodně svižně a nenudím se. Tvrdím, že nudnej je hlavně řidič Varan je hodně pohodlnej, kdo tvrdí že není, tak na něm buď nejel, nebo má "nestandardní" postavu. I když umí bejt Varan klidnej, umí bejt i celkem rychlej (motor původem z VTR), takže naprosto neschopná motorka to není a nemám strach, že by mi Caponordu jen tak někdo ujel. Takže dle mého, je to na řidičovi, jak s tou mašinou pojede, od toho je to řidič, že? Tedy aspoň na tom nudným japonci to tak funguje

Jinak všimni si, že japonské mašiny maj spoustu spokojenejch majitelů a jezdí jich tu dost. Lidi se asi rádi nudí. Nudnost japonek zmiňují důsledně při každé příležitosti zejména majitelé italek (a třeba na tom i něco je, nemám potřebu brát někomu názor). Často se rovnou důrazně (někdy až hystericky) vymezují vůči jakýmkoliv zmínkám o nižší spolehlivosti. Mám pocit, že výpady ze strany majitelů japonek nejsou tak časté a razantní, jakoby neměli takovou potřebu okolí a sami sebe přesvědčovat o správnosti své volby. Zajímavé.

Ona ta jedna jediná objektivní a absolutní pravda je nedohledatelná, pokud vůbec nějaká taková je. Někteří to ne a ne pochopit, ale podle tónu jejich příspěvku je poznáš. Takže přeji šťastnou volbu

P.S. Více o varanovi je v mém profilu.

Naposledy editováno 24.01.2016 10:55:27

1 reakcí na tento příspěvek Caponord 1000 nebo Varadero 1000

3.2.2016 v 16:51 | Nahoru | #20
TO ElFidel: Vidím, že si zbehlý, sice o tom nič netušíš, ale ako subjektívny názor beriem.

CapNord je hodne slušne spracovaný, vydží veľa, záleží na údržbe. Rozhodne nestoji v servise. Čo sa týka rafkov... je to značne veľký rozdiel. V Alboške kolega na Varane narazil rafik a uhol ho. Capo prešiel všetko bez akejkoľvek ujmy a ten môj sa terénu (priemrane k použiteľnosti mašiny) rozhodne nevyhýba.
Tkaže asi toľko. Je to vec názoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Caponord 1000 nebo Varadero 1000

3.2.2016 v 18:07 | Nahoru | #21

ludom píše: TO ElFidel: Vidím, že si zbehlý, sice o tom nič netušíš, ale ako subjektívny názor beriem.

CapNord je hodne slušne spracovaný, vydží veľa, záleží na údržbe. Rozhodne nestoji v servise. Čo sa týka rafkov... je to značne veľký rozdiel. V Alboške kolega na Varane narazil rafik a uhol ho. Capo prešiel všetko bez akejkoľvek ujmy a ten môj sa terénu (priemrane k použiteľnosti mašiny) rozhodne nevyhýba.
Tkaže asi toľko. Je to vec názoru.



Ono stěma ráfkama to není až tak pravda mám opačnou zkušenost . kolega ho narazil a já bez úhony jeli jsme za sebou a vymetli stejnou díru .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Caponord 1000 nebo Varadero 1000

4.2.2016 v 09:29 | Nahoru | #22
MILOS61> zase je to jen o udrzbe.Pokud se obcas jakekoliv drataky nedotahujou tak jsou proste nachylne k ohnuti

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Caponord 1000 nebo Varadero 1000

4.2.2016 v 13:07 | Nahoru | #23

pepekarita píše: MILOS61> zase je to jen o udrzbe.Pokud se obcas jakekoliv drataky nedotahujou tak jsou proste nachylne k ohnuti



Trošku nechápu rána de proti drátu tak to utažení nemá asi moc vliv kor u capa to by mělo být ještě horší.

(reakce na) Caponord 1000 nebo Varadero 1000

4.2.2016 v 13:23 | Nahoru | #24
ElFidel> Je to tvoje vlastní zkušenost? Capo jsem měl 8 let. Najel jsem na něm asi 50 000km. Rychlospojky jsem vyměnil hned po koupi, záležitost pár set korun a asi hodina práce. Asi od 2004 už se měnit nemusí. Pak jsem ještě měnil regulátor, 2800,- Kč. Toť vše a jen jsem jezdil. Máme v partě ještě jednoho a tam se měnil jen regulátor. Jinak nic. Velmi pohodlná a zábavná motorka. Motor Rotax skvělý. Nikdy nás nenechala ve štychu, ani při mnoha krizovkách. A je moc krásná. Na předni plexi spíš doporučuji deflektor, než výměnu za turistické. Kdybych díky lepší finanční situaci nekoupil GTR 1400, mám ho pořád.

Caponord 1000 nebo Varadero 1000

4.2.2016 v 22:07 | Nahoru | #25
Varan s abs je fakt proti kapousovi tezky. Zkousel jsem s tim popojizdet u znameho. Capous znameho se mi taky libi, ale na rozdil od nej nejsem eletrikar, tak ho nechci. Uz ani nevim co vsechno si musel predelavat a to neni nic pro me.

(reakce na) Caponord 1000 nebo Varadero 1000

9.2.2016 v 08:46 | Nahoru | #26
MILOS61> samozrejme ze ma,protoze kdyz jde proti dratu a nejsou vsechny utazeny tak samozrejme zakonite musi smerem do neutazenych dratu dojit k nejakemu pohybu mimo osu otaceni

1 reakcí na tento příspěvek Caponord 1000 nebo Varadero 1000

16.2.2016 v 00:02 | Nahoru | #27
Měl jsem možnost vyzkoušet obě mašiny a jsem rád že jsem skončil u kapouše. Má srdce, jen tak se nevidí, narozdíl od varana, kterých potkám 5 každou vyjížďku. Jede zle bez problémů se supersporty... Poruchovost Italů je totální mýtus a blbá výmluva rýžožroutů (japonců)

(reakce na) Caponord 1000 nebo Varadero 1000

22.2.2016 v 14:07 | Nahoru | #28

hartys píše: Měl jsem možnost vyzkoušet obě mašiny a jsem rád že jsem skončil u kapouše. Má srdce, jen tak se nevidí, narozdíl od varana, kterých potkám 5 každou vyjížďku. Jede zle bez problémů se supersporty... Poruchovost Italů je totální mýtus a blbá výmluva rýžožroutů (japonců)



tak to má být, já jsem o něm také uvažoval, jen dobrá nabídka ke koupi Varana mě odradila od Caponorda, ale nebýt téhle nabídky kdo ví na čem bych jezdil

Caponord 1000 nebo Varadero 1000

25.2.2016 v 15:16 | Nahoru | #29
Pekný deň všetkým...chcem sa spýtať, či niekto nevie kto by mi na Slovenku urobil diagnostiku na Caponorda a nastavil podtlaky a pod. Chcem sa ešte spýtať...menil som cely airbox, teda aj s čidlom na vzduch (motorček) a po naštartovaní mám otáčky asi 2000, o keď sa moto zohreje, tak otáčky vybehnú až na 3500 a nejdu dole. Ako keby sa motorcek vzduchu nepohyboval a ostal otvoreny a stale ide vela vzduchu alebo co. Neviem co s tym. Da sa to urobitg nejakym pripadnym resetom cez diagnostiku..moc dakujem za info.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Je 50000 tkm pro varadero moc? [1, 2] Honda XL 1000V Varadero, Honda FJS 600 Silver Wing Rocco10000 38 24.3.2024 v 18:29 karlos-transalp
Seřízení klapek sání Honda XL 1000V Varadero mkl33 6 15.3.2024 v 23:48 Fiko
Nefunkční tachometr Honda XL 1000V Varadero kanar1970 8 7.3.2024 v 06:04 vilemx
LED Žárovky H4 Honda XL 1000V Varadero JadaH 13 2.3.2024 v 07:15 mibor
Honda Varadero XL 1000 V rv2003 v n... Honda XL 1000V Varadero mkl33 15 11.2.2024 v 21:32 Zdeník204


TOPlist