globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rada s domácím lakováním - základ
 
11.1.2016 v 22:12
Zdar borci, sice jsem noob co dělá první motorku, ale už jsem dělal lecos a myslím že se snažim i oloprofesionálně. Študovánim internetu co a jak trávim víc času než studiem, když zrovna nemakám v dílně, takže tohle je poslední resort informací :) .

Na přiložené fotce jsou nějáké díly co už mám opravené. Začaly chytat lišku tak jsem je dal do základu - Epolex šedá epoxidová základovka.
Postup byl: tmelení vyklepaných ďolíků - první základ - lehké přebroušení a další tmelení a druhej základ. Už mám namíchané vrchní pololesklé epoxidy (namíchané odstíny čili ne s tužidlem), ale podle studia internetu jsem se dočetl, že bych měl všecko ještě pod vodou obrousit 800-1000kou. Chci se zeptat, zda-li je to pravda a opravdu nutné. Pravda je, že základovka je matná, ale dle mě by to měla vrchní pohodě zalejt a být ta polo až plnolesklá (plánuju 2-3 vrstvy vrchní, podle toho, jak to bude vypadat).
Neumím si představit, jak třeba budu šmirglpapírem šmrdlat každej růžek rámu, a taky si neumim představit, že ve fabrice každej lakovanej díl ručně brousili před vrchní barvou...












Ještě přikládám link na album, poprosím o zhodnocení - jak si noob vede. Berte v potaz, že ta motora byla silně z*urvená, když jsem jí přivez - přečtěte si info o albu.
Rajče - galerie renovace

Naposledy editováno 11.01.2016 22:15:41

Rada s domácím lakováním - základ

11.1.2016 v 22:39 | Nahoru | #1
pokud chceš aby to vypadalo k světu tak broušení pod vodou je nezbytné...pak by to mohlo vypadat takto,trochu toho mého lakování více mám v profilu





Naposledy editováno 11.01.2016 22:40:28

Rada s domácím lakováním - základ

11.1.2016 v 22:49 | Nahoru | #2
IvanBucker:

Lakování nerozumím, ale musím ti pochválit to kuchyňský náčiní

Zetka bude jako nová

Rada s domácím lakováním - základ

11.1.2016 v 22:59 | Nahoru | #3
Rám a díli co nejsou vyloženě pohledový nemusíš,je to na Tobě, ale co chceš mít supr tak opravdu se dělá plnič a pod vodou ať se daří

Rada s domácím lakováním - základ

11.1.2016 v 23:00 | Nahoru | #4
Vystačím si většinou se 320-400 s tím že si dávám záležet na velkých plochách a věci jako rám jen tak lehce přejedu-srovnám

1 reakcí na tento příspěvek Rada s domácím lakováním - základ

11.1.2016 v 23:20 | Nahoru | #5
Vemte ale na vědomí, že to mám stříknutý jenom základem a dvě vrstvy. Pohlazení 1000kou to asi snese ale nečim hrubšim bych se už probrousil na železo. Je nutný to stříkat ještě plničem?

Rada s domácím lakováním - základ

11.1.2016 v 23:39 | Nahoru | #6
Základ a tmel je dobrý plničem, je to přilnavostní a plnící složka. Pak znovu přebrousíš a jak hrubej povrch tam uděláš, takovej tam bude. 500 pod vodou je dobrý. Barvou teho už moc neuliješ. Na uni barvě ještě možná, ale metla a perleť jsou ještě náročnější.

Rada s domácím lakováním - základ

12.1.2016 v 07:15 | Nahoru | #7
Všechno stříkám antikoro plničem a potom brousím pod vodou...
Pokud se ti to zdá dost rovný, tak třeba rám bych jenom "líznul", ale nádrž a tak bych určitě brousil...Ale záleží na tobě-nutnost to není...
Proč proboha epoxid??
Je sice levnější, než akrylurethan, ale je dost tvrdej a křehkej Rádo to pak praská(otřesama) a loupe se ...
Hodně štěstí

Rada s domácím lakováním - základ

12.1.2016 v 08:03 | Nahoru | #8
Me by vcelku zajimalo jak dlouho myslis ze ti vydrzi ten lak na tech rafkach.

Rada s domácím lakováním - základ

12.1.2016 v 08:34 | Nahoru | #9
Já bych plnič dal, ona ta barva a zvláště pak metla, ti pak ukáže každou nerovnost. Třeba na nádrži a by pak byla vidět každá nerovnost.
Pamatuju si, když jsem si připravoval plasty a nádrž na nástřik já, chtěl jsem to mít co nejdřív hotový, abych jezdil. Pak přijel kámoš, co mi to měl stříkat, zkritizoval mi každej dolík a už jsem to brousil znovu a znovu, dokud mi to neschválil . Nakonec z toho byla motorka měsíc rozebraná. Přišlo mi to jako nekonečná práce .

Rada s domácím lakováním - základ

12.1.2016 v 08:49 | Nahoru | #10
...nezaznělo tady, že to podbroušení (právě "každej růžek rámu", jak píšeš je nutný i kvůli přilnavosti dalších vrstev, pokud to není metoda a vhodný materiály tzv. mokrý do mokrýho) ...a hlavně nemělo by být starší jednoho dne

1 reakcí na tento příspěvek Rada s domácím lakováním - základ

12.1.2016 v 11:44 | Nahoru | #11
gugo:
ty ráfky byly zevnitř zrezlý jako kráva a zvenku dost pobouchaný. Nechal jsem svlíknout z chromu a nalakoval. Koupil jsem levnější pozink výplet. Udělám jedny horší kola, a za rok/dva koupim nový ráfky a chromovanej výplet a udělám kola nový a ty horší prostě vyhodim.

fatman:
dával jsem epoxidovej základ, protože jsem nevěděl co pujde navrch. Původně jsem zvažoval i zlepení celý motorky do komaxitu, ale nakonec jsem sin řek vem to čert, je to první motorka a lakování snad mám trochu v ruce, mám na to základní vybavení tak to fouknu doma . Epoxidovu vrchní barvu proto, že různé zdroje říkají různé věci. Akrylurethan jsem taky zvažoval, ale epoxid byl prostě levnejší kompromis a kdybych to totálně spackal tak to bude "míň" vyhozenejch peněz.

Mámo doma ještě dost základovky takže teď to trochu pobrousim tak 500kou případně ještě někde potmelim, lehce poprášim další základ, pobrousim 1000 a dám 2-3 vrstvy vrchni barvy s následným broušením (až tak po měsíci, až to vyschne pořádně)2000kou pod vodou a tempem.
Myslim, že všechno je relativně vytmeleno a odďolíkováno. Ve fabrice to taky ničim netmelili a neplnili - na nádrži jsou vidět sváry a ve výrobě to stříkali jen prachobyčejnou červenou základovkou a na to vrchní lak. Nepotřebuju to mít zas vyblejskaný jak psí kulky. Ať to vypadá jako že to někdo dělal rukama, a ne stroj

1 reakcí na tento příspěvek Rada s domácím lakováním - základ

12.1.2016 v 11:57 | Nahoru | #12
Sice trošku mimo téma, lakovat napínáky řetězu mi přijde krajně nepraktické a po prvním dotažení to bude i krajně nehezké.
Osobně bych volil zinek s modrým chromátem nebo lépe pomědění a poniklování.

(reakce na) Rada s domácím lakováním - základ

12.1.2016 v 12:05 | Nahoru | #13
V_i_c_i>
Já vim, jeden měl vytrženej šroub, druhej byl vytahanej k rozthnutí. Sice jsem je zpravil, všechno zavařil, a stříknul, ale koupim nový pozinkovaný :P

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rada s domácím lakováním - základ

12.1.2016 v 12:18 | Nahoru | #14
IvanBucker> s těma vrstvama opatrně,valíš tam toho strašně moc,někde se pak kousek odklepne a bude tam kráter jak hovado......

Rada s domácím lakováním - základ

12.1.2016 v 12:21 | Nahoru | #15
Tak to jo...
Pokud to nechceš "dokonalý" tak v poho...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rada s domácím lakováním - základ

12.1.2016 v 12:41 | Nahoru | #16
Dolph-cz> Tak teda rovnou 1000kou a 2 vrstvy vrchní a finiš :D neni co řešit... Jinak první vrstvu základu jsem dost pobrousil, take snad taková vrstva nebude...

Rada s domácím lakováním - základ

12.1.2016 v 18:07 | Nahoru | #17
Dal bych pod vrchní plnič a prebrousit pod vodou, pak 2-3 vrstvy vrchní. Tu první přebrušuju taky.

(reakce na) Rada s domácím lakováním - základ

12.1.2016 v 18:17 | Nahoru | #18

IvanBucker píše: Dolph-cz> Tak teda rovnou 1000kou a 2 vrstvy vrchní a finiš :D neni co řešit... Jinak první vrstvu základu jsem dost pobrousil, take snad taková vrstva nebude...

ne,ten plnič bych tam dal,on ten podklad sjednotí,jinak ty probroušené místa budou dělat mapy.ale ty základní vrstvy klidně ještě zbrus.větší plochy přes podložku,šmirgl 240 a ještě to tím pěkně srovnáš.pak pod vodou přeletět šmirglem 600 a na to ten plnič.

plnič pak brousit pod vodou 1000 šmirgl minimálně,lépe 1200....ono se to nezdá,ale po čase se to propadne..........

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rada s domácím lakováním - základ

12.1.2016 v 19:09 | Nahoru | #19
IvanBucker> Proč lakuješ ráfky, proč si zavařil zámek v krku řízení? Silikonem máš ucpaný ovzdušnění převodové skříně. Nad přírubou karburátoru máš zalepenej otvor silikonem. V bloku motoru u příruby karburátoru máš otvor pro trysku mazacího oleje a víko máš bez čerpadla.

(reakce na) Rada s domácím lakováním - základ

12.1.2016 v 19:41 | Nahoru | #20
dave-lister> Kdybys četl tak se neptáš.

"gugo:
ty ráfky byly zevnitř zrezlý jako kráva a zvenku dost pobouchaný. Nechal jsem svlíknout z chromu a nalakoval. Koupil jsem levnější pozink výplet. Udělám jedny horší kola, a za rok/dva koupim nový ráfky a chromovanej výplet a udělám kola nový a ty horší prostě vyhodim. "

Zámek je zavařenej páč byl vylomenej, bylo to nejmenší zlo. Odvzdušnení nemám ucpaný, takovej vůl nejsem, ten silikon jsem otřel ještě před složenim. Motor je asi skládačka. Prej se ty čerpadla dost serou tak jsem nehledal jiný víko s čerpadlem a dirku zaslepil po pracném vyndavání zalomený ucpávky od původního majitele šroubkem s těsněním, kterej má taky nějáký kokotský stoupání a hledal jsem ho asi 2 hodiny po krabičkách všeho možnýho. Když budu mít náladu tak si to můžu přeměnit na oilmastera. Dokonce mám v zásobě místo kastlíku i nádržku na olej.

Naposledy editováno 12.01.2016 19:43:15

1 reakcí na tento příspěvek Rada s domácím lakováním - základ

12.1.2016 v 19:43 | Nahoru | #21
Dej si taky pozor na použité materiály. Stává se často, že zvolíš nevhodný plnič a pak se to se svrchní barvou popere a zkrabatí. Stalo se mi několikrát, že mi dovezli připravený kus a při lakování se to zvedlo. Pak je celá práce zbytečná

(reakce na) Rada s domácím lakováním - základ

12.1.2016 v 19:48 | Nahoru | #22
oldbajker>
Proto dělám všechno epoxidama - je to defakto všecko i od stejnýho výrobce takže se snad nemá co navzájem rozleptat... Nechci znít jako lenoch, ale asi se na ten plnič vykašlu... Jak jsem psal, nepotřebuju to mít nablejskaný jak psí kulky. Ušetřim , nebude to vypadatsnad až tak tragicky, bude to míň práce a nebudu riskovat nějáký míchání materiálů. Přeblejsknu ty dvě silnější vrstvy základu co tam jsou 1000ku pod vodou a stříknu...

Rada s domácím lakováním - základ

12.1.2016 v 21:55 | Nahoru | #23
plnič je menší dřina jak barva a základ epoxid, ale je to Tvoje volba

2 reakcí na tento příspěvek Rada s domácím lakováním - základ

13.1.2016 v 23:04 | Nahoru | #24
Já když jsem si lakoval celou motorku i s ráfky, tak jsem měl polovinu plastů jinou barvou a druhou půlku jinou barvou a některé plasty byly odřené docela.

Prostě se podívám na to co chci lakovat. Jsou tam díry? hluboké, které plnič nezaplní? tak kituju, přebrousím atd. Ten plnič, aspoň Já to tak pochopil, slouží k tomu aby sjednotil povrch do jedné barvy a taky je po dobrém nařezení dost hustý takže zalije všechny šrámy apod. Však si všimněte co se po hodince z plniče stane

Poté pod vodou brousit 1000. Barva adios. Po 30 minutách lak.

Hlavně si dát bacha na schnutí. Ředidlo někdy nezaschne hned a pokud chci třeba opravit barvu, tak to krabatí třeba.

Jako takhle. Je to alchymie, a nedivím se, že profi lakyrníci nechtějí skoro nic poradit. Protože záleží na tolika faktorech. Tlak v pistoli, kolik pustíš barvy do pistole. Dobře nařezená barva. A hlavně dobře připravený povrch...No když si vzpomenu jak jsem si nalakoval celou motorku, tak zkušenosti k nezaplacení :)

Naposledy editováno 13.01.2016 23:06:30

(reakce na) Rada s domácím lakováním - základ

14.1.2016 v 08:06 | Nahoru | #25
dareckov>
Většinou se postupuje se takto:
1) Kitování - někdy dvoustupňové - první sklelňák pak běžný kit.
2) Stříkací kit
3) Plnič
Mezi každým krokem je samozřejmě broušení. Nevděčná práce dělat lakýrníka.

(reakce na) Rada s domácím lakováním - základ

14.1.2016 v 08:54 | Nahoru | #26

dareckov píše: Já když jsem si lakoval celou motorku i s ráfky, tak jsem měl polovinu plastů jinou barvou a druhou půlku jinou barvou a některé plasty byly odřené docela.

Prostě se podívám na to co chci lakovat. Jsou tam díry? hluboké, které plnič nezaplní? tak kituju, přebrousím atd. Ten plnič, aspoň Já to tak pochopil, slouží k tomu aby sjednotil povrch do jedné barvy a taky je po dobrém nařezení dost hustý takže zalije všechny šrámy apod. Však si všimněte co se po hodince z plniče stane

Poté pod vodou brousit 1000. Barva adios. Po 30 minutách lak.

Hlavně si dát bacha na schnutí. Ředidlo někdy nezaschne hned a pokud chci třeba opravit barvu, tak to krabatí třeba.

Jako takhle. Je to alchymie, a nedivím se, že profi lakyrníci nechtějí skoro nic poradit. Protože záleží na tolika faktorech. Tlak v pistoli, kolik pustíš barvy do pistole. Dobře nařezená barva. A hlavně dobře připravený povrch...No když si vzpomenu jak jsem si nalakoval celou motorku, tak zkušenosti k nezaplacení :)



zase až taková alchymie to není,je jen potřeba dodržet pracovní postupy a nemít v hlavě nasráno.ale určitě se no nedá pochopit za 10 minut.
a to že nikdo nic nechce prozradit a dělá ze sebe mistra světa osobně nesnáším,ale to je místní kolorit.......
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist