Téma: Horské kolo
3.1.2016 v 09:55
Zdravim bando,
přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info

2 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

31.7.2020 v 10:06 | Nahoru | #3601
Jestli to na ty moje louky a lesy ve vyletnim tempu nebude zbytecne luxus

31.7.2020 v 10:16 | Nahoru | #3602
Animals21> převážná hromada lidí tady řešila kola kolem 20tis., nakonec vždy koupeno kolem 40 a víc :D nebudeš první ani poslední :D jinak vem fulla než HT, určitě pohodlnější svezení, a když an to přijde, tak si s tím zablbneš :)

31.7.2020 v 10:19 | Nahoru | #3603
Presne tohle jsem nechtel slyset

Jsem u prodejny, jdu ho omrknout

31.7.2020 v 10:26 | Nahoru | #3604

Londoner píše: kerut> Nechame toho, ty si myslis ze CX kolo dava vetsi razy do retezu pri prejezdu 2cm , nez celopero pri 50cm dropu.....si to nekdy puc a vyzkousej hele. Sterk tak nejak vim co je

davam nerovnosti tak do tech 5cm v plne, 7-8cm zpomaluju protoze to je o galusky, 10 uz je hodne to jedu samozrejme krokem (na druhou stranu nevidel jsem nikoho valit treba od chaty u zeleneho plesa tricitkou nebo vic, jezdej to na fulech a taky jedou ze s nima uplne v klidu bezim)

Assassin> no nevim jestli bych to tam narouboval, ale jo, jasne ze zejmena N/W placka stavena na single prevodnikovy kolo udela hodne, taky mas mozna tu pilu mensi (dnesni bike maji mensi placku nez kazety, nevybavim si ted co tam vozis, cumel jsem na dvoucestnej tlumic kdyz jsi mi to kolo ukazoval ..) takze mensi polomer retezu na ni, a nejvic udela asi napinak pokud mas,... jinak mechanika je tam celkem jasna, rana od zadku to taha nahoru (kus retezu zusnate na zubech a to se da vratit rukou skoro vzdy), rana od predku zas dopredu v ostrejsim uhlu, a kdyz se to dohromady blbe sejde jde to cele (to se moc nahodit neda, nedosahnu tak hluboko, a tocit si s tim je vo prsty..).. a to ze to nebyva na jedno cvaknuti ale na serii mam vyzkouseny, tudz argumentace scitanim amplitudy je zcela opravnena..

31.7.2020 v 10:32 | Nahoru | #3605
Animals21> poslední dva roky jezdím na fullu - teď jsem na víkend půjčila fulla kámošovi (své kolo rozsedl, že Elefante) a jel jsem na HT - byl to fakt velký nezvyk a ten rozdíl v pohodlí je fakt znatelný i na blbých polnačkách a sjezdech po lesních cestách, tam kde jsem si na fullu mohl dovolit na chvilku sednout a odpočinout tak na HT jsem jel celý sjezd v pedálech

31.7.2020 v 10:57 | Nahoru | #3606
kdyby se chtěl někdo projet, tak kousek od nás otevřeli trail park

31.7.2020 v 10:57 | Nahoru | #3607

kerut píše: aha tak jsme doma.. 2cm nerovnosti prejedes i na silnicce, takze nevis co je sterk, nekdy pujdem zajezdit.. a vezmi si radsi elektrokolo

sam si psal, ze razy u CX budou VZDY vetsi nez u fulla…
No konecne zacinas uznavat, ze ten optimalizovanej komplet pohon tam ma proste vliv (a velkej) - jsem rad ze si velkej kluk a nestojis si porad za blbosti

Ze ty se furt chces porovnavat a soutezit hele....ale klidne, v srpnu budu na lipne tak muzes dojet do toho jejich bikeparku. Lanovkou nahoru a cervenou dolu - jsem lama, me ujedes I tam neboj

Naposledy editováno 31.07.2020 10:57:59

31.7.2020 v 11:01 | Nahoru | #3608

Honza-TA950 píše: Animals21> poslední dva roky jezdím na fullu - teď jsem na víkend půjčila fulla kámošovi (své kolo rozsedl , že Elefante) a jel jsem na HT - byl to fakt velký nezvyk a ten rozdíl v pohodlí je fakt znatelný i na blbých polnačkách a sjezdech po lesních cestách, tam kde jsem si na fullu mohl dovolit na chvilku sednout a odpočinout tak na HT jsem jel celý sjezd v pedálech

Neni video?

31.7.2020 v 11:40 | Nahoru | #3609
Londoner> není nebo ho zapřel ...dle servisu jde o prasklou zadní pevnou osu a tím související poškození - jsme zvědav co všechno to bude

31.7.2020 v 12:09 | Nahoru | #3610
Animals21> hardtail je fajn a dobre se na nem uci, ale jako jediny kolo urcite celopero, je to lepsi uplne vsude krome hladky silnice.

2 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

31.7.2020 v 12:47 | Nahoru | #3611
Trance report

Ozkousel jsem Trance 2 29”, vel L. Mam 178cm, prodejce taky, jezdil na tom a pry by do M nesel (taky M nemaji ). Nohu mam 83cm. Sedacka byla vys jak riditka, takze asi mi to uplne velke neni. Riditka mi prisla mega siroka. Pritom dlouhy mi to rozhodne neni!

Jizdne v pohode, zkousel jsem louku, jako super, zehlicka. Potreboval jsem vyhodit predni kolo na vysoky obrubnik a to teda oproti HT skoro smrt ve vocich. Cena by byla 61tis., prodejce prijemnej, pohoda. Kolo hezky, ale stavba s horizontalnim tlumicem je libivejsi.

Nedalo mi to, vedle jsem si projel HT a FULLa od Meridy, oba v cene 45tis Kc. O poznani rozbitejsi cesticky. Full to vyhladi, urcite jsem rychlejsi a je to vetsi pohoda. Ale na HT jsem vic soucasti, uz rozjezd je takovej vic “vocpoda” klepe to, musim stat misto slapat, ale nejak je to takovy vic lepci nebo co.

Takze jsem se nikam neposunul a muzu se na to akorat vys*rat oidi jezdi na kolech za 15tis, tak co ja tu resim, tvl.

31.7.2020 v 12:57 | Nahoru | #3612
Animals21> riditka si zkratis, to je to nejmensi a dela to velkej rozdil v ovladani. Ja mam 180 a nasel sem si sirku 750, jeste bych kousnul 760. Mel si tam pravdepodobne 780 nebo 800. To co ti ted na pevnaku prijde jednodussi a celopero tezsi na ovladani, za chvilku zmizi a nevyhody pevnaku zustanou.

31.7.2020 v 13:22 | Nahoru | #3613
Animals21> ad Ginat a velikost - mám 175 cm a mám Mko a je mi malé, ale protože jsem to kupoval z druhé ruky a neměl jsem ještě moc zkušeností tak jsem to M vzal, že je na 160-180cm a teď už vím, že je mi malé

31.7.2020 v 13:32 | Nahoru | #3614
JardelT> Byl jsem minulej týden a řikali, že budou otvírat až koncem srpna, ale trať už vypadala, že moc nechybí do otevření :) takže můžu jet znovu :) je to tam už trochu dálnice, ale i tak to tam docela lítá :) pak jsem jel na rychleby a to byl jinej level :) prostě ta přírodní trať kde vidíš lítat poláky různě do stromů a kamení má svoje kouzlo :D

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

31.7.2020 v 13:34 | Nahoru | #3615

Londoner píše: sam si psal, ze razy u CX budou VZDY vetsi nez u fulla…

stejne tak budou ty razy jeste radove vetsi na silnicce nabuseny na 10Atm nez na CX 30kach nafouklejch na dve... ja fakt nechapu jestli mate v UK jiny fyz. zakony nez tady na pevnine jestli narazis do 5cm prekazky nebo spadnes ze dvou metru rozdil na jedne konkretni konstrukci kola bude, ale rozdil mezi odpruzenou a neodpruzenou konstrukci bude zasadni - viz prispevky vejs, az kdyz se dostanes za hranici odpruzeni (cvaknes na doraz) pak to bude srovnatelny, dokud akumulujes razovou silu do pruziny bude tlumenej raz radove slabsi..

BTW dolu nezavodim, to je vo hovne.. a lanovkou nejezdim

31.7.2020 v 14:10 | Nahoru | #3616
kerut> napadlo tě někdy, že nemusíš mít vždycky poslední slovo?

31.7.2020 v 14:15 | Nahoru | #3617
_zdenda_> diskuse je od slova diskutovat, mas neco podnetneho k tematu ?

31.7.2020 v 14:16 | Nahoru | #3618
Honza, Stev> jako reach mi prijde v pohode, asi to delaji ta siroka riditka. Plus jsem mel pocit, ze sedim docela vysoko, ale asi jen pocit. Pokud je Ti Mko male, tak me by bylo asi taky.

Zbyl ve me takovej dojem, jestli ja toho fulla fakt potrebuju.

A taky bude lepsi, az me ti za mesic prejde, ze se v koute prasi na kolo za 40 a ne za 60

31.7.2020 v 14:22 | Nahoru | #3619
kerut> No mě nepřipadá, že bys diskutoval. Když jsem si přečetl pár posledních příspěvků, tak jedeš jako kolovrátek své teorie.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

31.7.2020 v 14:28 | Nahoru | #3620

31.7.2020 v 14:50 | Nahoru | #3621
kerut> tak to byla opravdu podnětná informace do "diskuze", že stokilový kurburt co se vozí z kopce nemůže mít pravdu

31.7.2020 v 14:59 | Nahoru | #3622

krom toho je ro vse ryze irelevantni protoze eulerova rce plati a platit bude, takze kde je tlumeni, nemuze bejt velky x se dvema.. normalni clovek k tomu dojde i selskym rozumem, ale nekteri se budou do krve hadat presto ze spor v jadru asi neni o te fyzice samotne ale o egu nekterych drsnych "bajkeru"..

31.7.2020 v 15:02 | Nahoru | #3623

kerut píše: _zdenda_> deinuj cemu rikas "me teorie" ? miluju kdyz me o necem co mam vyzkouseny poucuje stokilovej kurburt co se vozi z kopce

Tím jsi asi celou svojí diskuzi zabil a potvrdil to co jsem napsal…

31.7.2020 v 15:12 | Nahoru | #3624

31.7.2020 v 15:16 | Nahoru | #3625

Horské kolo

31.7.2020 v 15:27 | Nahoru | #3626
proc tak daleko...von by bohate stacil strejda Prokysek, ve svy stolety vosoupany kosili, prosty to sluha vedy bez akademickejch titulu..
kladky jsou fain jenze zere to wattiky, holt vecny dilema neco za neco

31.7.2020 v 15:44 | Nahoru | #3627

kerut píše: ja nejak nechapu co z toho proboha vyvraci ze netlumenej raz je proste z principu vetsi nez tlumenej (predpokladam ze k takovemu poznani neni treba ani stredni skola, to napadne i moji babicku.. uz jsi slysel ze by nejakej horolezec lezl na statice treba ? ) jasne ze kdyz mas nejaky fyzikalni podminky tak se je snazis kompenzovat, treba prave prevodnikem co ma "šraňk" aby lip podrzel retez ale to prece neznamena ze tam ty razy nebudou, to znamena ze ty co tam budu lepe eliminujes.. razy na celopevnem nijak neodpruzenem kole budou vzdy vetsi nez razy na kole nejak odpruzenem (at uz treba jenom spec. roubaix, nebo predek, full, nebo DH se >160m zdvihama..)

BTW dolu nezavodim, to je vo hovne.. a lanovkou nejezdim

Celo dobu mluvim o srovnavani 5cm (2cm,1cm - je to jedno v tvejch ocich to plati vzdy)skoku CX a 50cm (1m, 2m - je to fuk u tebe je to tak vzdy) skoku dh kola a ty tvrdis ze tam u CX bude vetsi rana do retezu….holt se neshodnem.

vo hovne to je - pro tebe

31.7.2020 v 15:46 | Nahoru | #3628

kerut píše: Honza-TA950> pravdu mit muze ale dost pochybuju ze jel nekdy nejakou rozumejsi rychlosti na neodpruzenem kole v terenu... fakt miluju argumenty "kdyz vidim co jezdej na fulech" jel jsem na tom (pokud se to tak da nazvat protoze jet na takovy veci je jako bezet v lyzakach) dokonce jsem na tom i neco malo seskocil (metr teda ne, to je pravda) a je to bez debat nesrovnatelny s jizdou na pevnem kole.. jak rychlostne a akceraci (celopero nema nejmensi sanci konkurovat) tak pohodlim (cyklokros nema nejmensi sanci konkurovat)..

krom toho je ro vse ryze irelevantni protoze eulerova rce plati a platit bude, takze kde je tlumeni, nemuze bejt velky x se dvema.. normalni clovek k tomu dojde i selskym rozumem, ale nekteri se budou do krve hadat presto ze spor v jadru asi neni o te fyzice samotne ale o egu nekterych drsnych "CXkrosaru"..

sem ti to opravil, myslim ze takhle je to spravne

31.7.2020 v 16:20 | Nahoru | #3629

kerut píše: _zdenda_> aneb hura retardovani kreteni vyhrali vid bohuzel nevyhrali, vase elementarni neznalosti prirodnich zakonu hrajou proti vam, nikoliv proti me

Na tvém místě bych fakt nehodnotil kdo co zná nebo nezná a bylo by prima kdybys přestal lidem nadávat. Je to naprosto zbytečné.

31.7.2020 v 17:07 | Nahoru | #3630

vilemx píše: Jasno by v tom asi udelali lide ze Shimana nebo Sramu, pro ktere to bude denni chleba. Kdyz uz jsme u tech retezu, kladek a napinaku, tak docela jsem koukal na DH/EN celopero, ktere kvuli kyvce melo kladku tak 15 cm nad prevodnikem na sedlove trubce. Takze retez na prevodnik nabihal shora az na cca 2. hodine. Tudiz namisto cca 1/2 obvodu lezel jen na 1/3.

Jo forbidden to myslim ma, takova spis technicka zajimavost. Nejak se to nerozsirilo.