přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
assassin píše: tam jsou skoky akorat na pevnaka jestli ho chces rozlozit na atomy
Tak jsme dali Hočimina a skok tam byl jen jeden, a to asi 30 cm kmen s nasypaným nájezdem. Nejvíc se mi líbil ten poslední dojezd dolu k parkovišti na Zbraslavské a pak ta panorámata nad ním Druhou rundu by děti už nedaly, takže příště zkusíme některý další trail.
2 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Ja bych teda taky nic jinyho nez jednoplacku nechtel, i s 30-11 jsem jeste nemel potrebu tezsiho prevodu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Londoner píše: K tem jedno/dvou/tri plackam, ono zalezi asi na pouziti. Vidim spoustu lidi na MTB ktery jezdej na silnici a teren je pro ne lesni pesina. No a pokud tady kolega na to planuje uzky (relativne) plaste a hlavne na silnici tak proc ne ze . Taky asi ty 1x11/12 budou o dost drazsi a stavi to levne.
Ja bych teda taky nic jinyho nez jednoplacku nechtel, i s 30-11 jsem jeste nemel potrebu tezsiho prevodu.
Zas takoví lide muzou ten rozsah te 1x12 posunout do rychla nakou velkou plackou vpredu...
Tuten me zaujal
Chci za to dat co nejmene, finance jsou treba jinde...:)
Klido bych vzal i neco noveho ala decathlon...
E: az ted cumim singlspeed...no musel bych se na tom projet...ale spis ne-e...:D
Naposledy editováno 05.07.2020 14:47:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Sám jsi řekl, že u převážně silničního použití má 2x/3x smysl.
Tak čekám na smysl otázky ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Imo spíš přesně naopak, když budeš jezdit na silnici nebo nezpevněné cesty jako maximum, tak budeš chtít jemnější přechody, abys udržel rychlost/tempo bez velkých skoků kadence.
Našel jsem Dura Ace páky 2x11 za velmi pěknou cenu, tak jsem si přidal jeden pastorek. S tím vyměnil i rozsah kazety na 14-28 s tím, že 14-21 je po zubu. Z kopce chybí 12z a 13z, ale to jsem obětoval. Ve zvlněném terénu jsou převody po 1z k nezaplacení.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Krejza píše: Londoner> Proč by to mělo být fuk?
Imo spíš přesně naopak, když budeš jezdit na silnici nebo nezpevněné cesty jako maximum, tak budeš chtít jemnější přechody, abys udržel rychlost/tempo bez velkých skoků kadence.
Našel jsem Dura Ace páky 2x11 za velmi pěknou cenu, tak jsem si přidal jeden pastorek. S tím vyměnil i rozsah kazety na 14-28 s tím, že 14-21 je po zubu. Z kopce chybí 12z a 13z, ale to jsem obětoval. Ve zvlněném terénu jsou převody po 1z k nezaplacení.
Tak znova...podle me kdyz si nekdo koupi HORSKE kolo pro jezdeni na SILNICI, tak mu asi budou maly detaily fuk ponevadz si klidne koupi nevhodne kolo pro svoje potreby. O tom celou dobu mluvim. Ty sis takhle predelal HT a jezdis s tim po silnici?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Londoner píše: Tak znova...podle me kdyz si nekdo koupi HORSKE kolo pro jezdeni na SILNICI, tak mu asi budou maly detaily fuk ponevadz si klidne koupi nevhodne kolo pro svoje potreby. O tom celou dobu mluvim. Ty sis takhle predelal HT a jezdis s tim po silnici?
jestli tam daval duraace paky tak ma na tom MTB i berany
chapu, ze je tu dost lidi co ma nejake obyc mtb kolo jako univerzal a neni potreba jim nutit posledni trendy z trailoveho jezdeni. Ale na druhou stranu, takovym cyklistum asi bude jedno, ze diky ne uplne idealnim prevodum, neudrzi idealni kadenci/prumernou rychlost atd...
assassin píše: jestli tam daval duraace paky tak ma na tom MTB i berany
chapu, ze je tu dost lidi co ma nejake obyc mtb kolo jako univerzal a neni potreba jim nutit posledni trendy z trailoveho jezdeni. Ale na druhou stranu, takovym cyklistum asi bude jedno, ze diky ne uplne idealnim prevodum, neudrzi idealni kadenci/prumernou rychlost atd...
Ano, presne takhke jsem to myslel.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Horské kolo přeci není jen o ježdění z kopce dolů v bikeparku, ne? Taky se s ním dá jezdit po lesních a polních cestách a do kopce.
Výrobci pneu dokonce dělají/dělali hladké gumy pro jízdu speciálně po silnici.
Co třeba velmi moderní gravel? V určitých případech je rozdíl mezi ním a horským kolem jen v obloucích.
Ne, já jezdím na silnici s Endurance geometrií, a to i po prašných cestách, když je občas potkám.
Nicméně, kolik lidí si koupí věci podle skutečné potřeby a použití? Nejde jen o kola, ale třeba i o motorky, když jsme na m.cz.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Krejza píše: Londoner> důvodů může být dost, od zdravotních problémů po prosté pohodlí.
Horské kolo přeci není jen o ježdění z kopce dolů v bikeparku, ne? Taky se s ním dá jezdit po lesních a polních cestách a do kopce.
Výrobci pneu dokonce dělají/dělali hladké gumy pro jízdu speciálně po silnici.
Co třeba velmi moderní gravel? V určitých případech je rozdíl mezi ním a horským kolem jen v obloucích.
Ne, já jezdím na silnici s Endurance geometrií, a to i po prašných cestách, když je občas potkám.
Nicméně, kolik lidí si koupí věci podle skutečné potřeby a použití? Nejde jen o kola, ale třeba i o motorky, když jsme na m.cz.
Nevim jestli nechces pochopit, nebo jen obhajujes svuj postoj…...pokud si nekdo koupi horske kolo na jezdeni po silnici, myslis ze mu vadej vetsi skoky v radeni a nemoznost drzeni frekvence slapani? Na tom ze si to takhle nekdo koupi nic spatnyho nevidim, proste to lidi tak nezerou a maj nejakej univerzal, ale takovy lidi fakt neresej tyhle "maly" rozdily. Ale mozna se pletu no a je bezny ze si tam davaj ouzky hladky plaste, kozu a jezdej na sportester.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Pamatuji si z mládí boom horských kol u nás v republice. Pro většinu úplně zbytečné kolo, ale každý ho musel mít. Potom hry s velikostí kol. Teď je zase moderní trailové kolo a gravel.
Obráceně u silnice letí aero rámy, které mají přínos pro toho, kdo jede fakt rychle, řekněme přes 40 km/h.
Nebo ještě jinak. Proč se tak moc prodávají super sporty a superbiky, když takové motorky na silnici využije jeden ze sta?
1x je z mého pohledu akorát další vývojový stupeň, který má smysl v určité části sportu/ježdění, ale ne plošně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
s tim vyuzitim se ta diskuse stoci nekam kde neni co diskutovat - silnicni motorka je motorka stavena na silnici, ze nevyuzijes jeji potencial je mozny, ale porad ji nepouzivas zcela v rozporu s logikou - to by znamenalo napriklad, ze si lidi koupi kapotovanou motorku a jezdi s ni v terenu.
Naposledy editováno 06.07.2020 14:29:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Co takové SM pro jízdu po silnici? Vždyť je to vlastně kros/enduro s malými koly.
Co když si člověk na cesťáku se špunty zajede na asfaltový okruh?
V tomto kontextu je 29" full 1x12 na cyklostezce v rozporu s logikou, ale pořád mnohem menší nebezpečí než 99% lidí na kapotách na silnici.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Krejza píše: assassin> hm, takže závodní homologovaná motorka (SS/SBK) je naprosto v pořádku na silnici. Nebo s ní cestovat.
Co takové SM pro jízdu po silnici? Vždyť je to vlastně kros/enduro s malými koly.
Co když si člověk na cesťáku se špunty zajede na asfaltový okruh?
V tomto kontextu je 29" full 1x12 na cyklostezce v rozporu s logikou, ale pořád mnohem menší nebezpečí než 99% lidí na kapotách na silnici.
asi nevim, co se na tom prvnim odstavci snazis ukazat.
ja se jen neztotoznuji s tvrzenim, ze jednoplacka je marketingovy trik a hodi se jen malemu procentu uzivatelu horskych kol. S tim, ze naopak spousta lidi lidi by vyuzila jemnejsi odstupnovani systemu se spoustou prevodu..
Ano koupit si 29full a jezdit jen cyklostezky je podle me nesmysl. Ale jeste monohem vetsi nesmysl je si koupit na cyklostezky 29full a sundat z nej jednoplacku a dat tam tri...
Naposledy editováno 06.07.2020 15:01:37
Celou dobu tvrdím, že je třeba nejdříve si ujasnit, co a kde jezdím a teprve podle toho si vybrat. Pokud takovou zkušenost nemám, tak ji získat a zkusit. A když chci radit, tak se na takové otázky zeptat.
Sorry, tady jsi úplně mimo. Když už tedy budeš jezdit po cyklostezkách, tak se zbytečně obereš o jasné kvality více jemných převodů?
Jen pro info - 2x dává smysl jak v tomto tvém případě, tak jako univerzální převody.
Vs jemnější odstupnovani prevodu - ale s nutnosti ovládat dve řazení - zvlast kdyz ani na 1x11 nepouzivam vsechny...
Pro me je to docela jasny.
Ja nikomu nevnucuju, ze nema jezdit tri placky. Ja se jen braním tvrzení, ze je to marketingový trik a ze to ma jen úzké použití.
Ale na presun z bodu a do bodu b, by to mohlo byt cajk...
E: jinak souhlas s assassinem vyse...:D
E2: no, jeste to promyslim...jsem hroznej v tomhle...
Naposledy editováno 06.07.2020 19:53:58
Pamatuji si, jak jsem v deseti letech jel na Esce z Říčan na Slapy, abych si tam vyzvednul dvojtác. Jak za pět let jsem byl na větvi z tolika převodů, když jsem si u roidičů vymodlil prvního horáka 3*7. Abych za dalších 30 let dobrovolně přešel na 1*8, protože pro můj způsob ježdění to tak nějak stačí. Teď holt budu muset asi přejít na 1*10, protože 8 ani 9 sp. přehazky nemají brzdu a na trailu tak jednou denně nasazuji řetěz.
Fakt je v tom hlavně marketing. Stačí porovnat vývoj pneu. Jaký že je rozměr "falcových" pneumatik, co se dávaly na kola od První republiky po sedmdesátá léta, kdy přišly do módy "galusky"? Včera dávali v TV Jak dostat tatínka do polepšovny z roku 1978. Všimli jste si, na čem tam jezdili? Přitom tou dobou se už proháněla vozítka po Měsíci, takže vymyslet ideální kolo asi nebyl problém.
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Naposledy editováno 06.07.2020 23:08:35