Dnes jsem se ptal maníka, co emise měří, jak je teda budou měřit od ledna a říkal mi, že sám neví...
Pokud to tady už je, tak hoďte link, hledal jsem, nenašel...
Diskuze samotných stanic ME http://www.fcd.eu/article.aspx?id=1686
Naposledy editováno 26.01.2016 06:56:17
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
assassin píše: No zasuvka nezasuvka - kazdy auto s rizenym systemem by melo mit u emisi vypis z diag...
Prokazatelne jedovaty spaliny jsou z benzinaku rekl bych.... Z ropaku ty saze budou spis rakovinotvorny...
Děkuju moc za strašení. Realita je ovšem takováto:
"Od Nového roku se totiž u automobilů vyrobených po roce 2002 (s protokolem EOBD) kontroluje také takzvaný „Readiness Code“ v řídicí jednotce."
Zdroj: http://auto.idnes.c..._223823_automoto_hig
Takže u káry z roku 88 opravdu nic napichovat nemusej a nebudou. Howgh!
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
Mr.Dan píše: Děkuju moc za strašení. Realita je ovšem takováto:
"Od Nového roku se totiž u automobilů vyrobených po roce 2002 (s protokolem EOBD) kontroluje také takzvaný „Readiness Code“ v řídicí jednotce."
Zdroj: http://auto.idnes.c..._223823_automoto_hig
Takže u káry z roku 88 opravdu nic napichovat nemusej a nebudou. Howgh!
chapes vyznam vety ".....kontroluje take tzv readiness code...." ?
znamena to totiz, ze se navic kontroluje tenhle kod, protoze u tech starsich to neni mozne, protoze tuhle ficuru nemaji....
Naposledy editováno 21.01.2016 09:53:56
assassin píše: chapes vyznam vety ".....kontroluje take tzv readiness code...." ?
znamena to totiz, ze se navic kontroluje tenhle kod, protoze u tech starsich to neni mozne, protoze tuhle ficuru nemaji....
A co když tuhle fíčuru mám, ale mám auto z 2001?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
assassin píše: chapes vyznam vety ".....kontroluje take tzv readiness code...." ?
znamena to totiz, ze se navic kontroluje tenhle kod, protoze u tech starsich to neni mozne, protoze tuhle ficuru nemaji....
No já to chápu tak, že u aut od 2002 se mimo standartních úkonů, který se dělali na ME doteď, taky dělá tenhle výpis závad čili Readiness kódů. Starší auta to nemají, a tak se žádnej výpis nekoná nebo aspoň není povinnej. Voni by to totiž ani u těch starších aut neuměli, že jo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
Mr.Dan píše: No já to chápu tak, že u aut od 2002 se mimo standartních úkonů, který se dělali na ME doteď, taky dělá tenhle výpis závad čili Readiness kódů. Starší auta to nemají, a tak se žádnej výpis nekoná nebo aspoň není povinnej. Voni by to totiž ani u těch starších aut neuměli, že jo
readiness kody nejsou zavady - auta s eOBD prave maji navic readiness kody, starsi auta ktere maj OBD 1 maji jen kody zavad. readiness kod ukazuje, ze zavada byla smazana a jeste neprobehla cela testovaci smycka daneho obvodu.
u starsiho auta s OBD smazes zavadu, oni to napichnou a tvari se to ok.
u novejsiho auta smazes zavadu, ve vypisu zavad neni, ale readiness kod rika, ze byla zavada smazana a jeste neprobehl test obvodu ke kteremu se vazala (coz nekdy trva X km)
to jestli se auto bude diagnostikovat vychazi z toho jestli ma rizenej katalyzator - tzn podle toho jaky "EURO" mas v technicaku
BTW a lehce offtopicově: v těhlech letech byl katalyzátor velká novinka a pokrok, nicméně většinou se tyhle auta dělaly v obou variantách (s i bez) a pak záleželo na konkrétní zemi a její legislativě. Takže třeba v Itálii se běžně prodávaly i na začátku 90. let auta bez katu, zatímco můj Sob je původně ze Švýcarska a tam s tou "ekologií" byli přece jenom jinde už tehdy, takže se mu nápis KATALYZATOR skví hrdě i na zádi. Podobně je to vidět na některejch Volvech z těch let.
1 reakcí na tento příspěvek STK-měření emisí od 1.1.2016
ja si myslim ze to u tehle starejch aut na STK nejak sesvindlujou... ale presne podle predpisu by to byl problem...
1 reakcí na tento příspěvek STK-měření emisí od 1.1.2016
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
PetrXX píše: Koukam, ze s mymi vymlacenymi katy budu muset poptat lambdu, ktera bude spokojene hlasit "alles gute"
to ti ale nezajistí projití emisema, bez katu nesplníš hodnoty CO...
nebo?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
assassin píše: Mr.Dan: ja mam bawo 1995 - mam to podobne jako ty, kdyz jsem ho prihlasoval tak jsem dosel na urade za technikama - ti koukli do kolonky kde jsou uvedene hodnoty emisi - to tam mas urcite taky - a podle tabulky tomu pridelili EURO - tusim ze EURO 2 platil jsem 3tis ekovypalne. diag zasuvku mam kulatou co vypada jako pacman, ale OBD standard umi, tzn staci redukce na na OBD zasuvku a minimalne z motoru tyhle kody vyctes. Myslim ze saab to bude mit dost podobne... pokud to neumi ani ty zakladni OBD kody, je mozny ze budes mit problem projit legalne...
ja si myslim ze to u tehle starejch aut na STK nejak sesvindlujou... ale presne podle predpisu by to byl problem...
A je to opravdu tak žhavé? Když přijede na stanici emisí a technik nenajde zásuvku, navíc vzhledem k věku auta to asi ani nebude předpokládat, tak co? 120ky taky ještě pořád jezdí a žádnou zásuvku nemají, taky je přece z měření nevyhodí....prostě jim jen "změří emise" jako vždy a pojedou na TK.
Naposledy editováno 22.01.2016 13:54:44
1 reakcí na tento příspěvek STK-měření emisí od 1.1.2016
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
PetrXX> jj a rovnou si už zační šetřit na ty katy, do BMW to bude ranec...
1 reakcí na tento příspěvek STK-měření emisí od 1.1.2016
havrajz píše: hrnous> díky za info, tohle ochcat by bylo už asi moc složitý, že je jednodušší ten systém zprovoznit aby fungoval jak má....
PetrXX> jj a rovnou si už zační šetřit na ty katy, do BMW to bude ranec...
Nemyslim, akorat kdo se ma tema protokolama probirat. Ale napsat program pro USB ev. com port kterej bude odpovidat co si druha strana bude prat by nemelo byt tak slozite.
Slávek-TDM píše: Jinak doufam, ze kazdej kdo volil ANO => ministra Toka, ze si pri kazdy STK a mereni emisi da poradnou facku, aby vedel, ze zlo ma byt potrestano
facku z každé strany a pořádnou ránu do hlavy s rozběhem o zeď by si měl dát každý, kdo volil jakoukoli stranu ve vládě, socany obzvláště.
..že já prodával svoje Punto MKI z 94 mohl jsem se všem smát...
1 reakcí na tento příspěvek STK-měření emisí od 1.1.2016
A jak to teda probíhá? Už někdo se škopkem byl nebo zas jen kupa hospodskejch blábolů ala kámoš mýho kámoše řikal...?
fockewulf píše: A je to opravdu tak žhavé? Když přijede na stanici emisí a technik nenajde zásuvku, navíc vzhledem k věku auta to asi ani nebude předpokládat, tak co? 120ky taky ještě pořád jezdí a žádnou zásuvku nemají, taky je přece z měření nevyhodí....prostě jim jen "změří emise" jako vždy a pojedou na TK.
u me to asi resit budou - tohle bawo je pomerne bezne a zasuvka je v motorovem prostoru neprehlednutelna. u toho mr.Danova saaba to asi resit nebudou, krom toho ze bude mit jen euro1 a je to dost stary a atyp, nejspis si vystaci jen s merenim...
ale jak rikam, myslim, ze si s tim poradi STKacka...
taty spolecnik byl po novem roce na STK se 106 co ma na jezdeni par km do prace, prosel v pohode, le z dalsich asi 4aut co udajne vypadaly jako novy (tzn cca 4 roky stary) prej kvuli diag 2 neprosly.... tzn spis si myslim ze s timhle budou mit problem novejsi auta s readiness kody a hlavne s tim ze jejich motorove jednotky diagnostikuji kde co a pak tam vyskoci jako chyba kazda blbost...
21.1.2016 13:10:35 Libor Fleischhans
DŮLEŽITÉ!!! ZMĚNY !!
V metodice platilo:
3. Ve třetím kroku se kontrolují Readiness kódy (mód 01 dle ISO15031-5/SAE J1979 resp. DM5 dle SAE J1939). Vozidlo má zapnuté zapalování, výsledek se zjišťuje on-line přenosem. Skutečný stav kódů se uvede do protokolu. Nevyhodnocuje se stav kódu týkajícího se klimatizace. Na stavu Readiness kódů závisí průběh některých dalších měření (popsáno v příslušných sekcích). Readiness kódy, indikující kontinuální monitorování (Comprehensive component, Fuel system, Misfire monitoring) musí udávat proběhnuté testy, v opačném případě se vozidlo hodnotí jako nevyhovující. V případě, že Readiness neindikují proběhlé testy u nespojitě monitorovaných zařízení, provedou se doplňková měření, viz příslušné sekce.
ALE TOTO UŽ NEBUDE PLATIT, JAKMILE VYJDE VĚSTNÍK DOPRAVY!
Dnem vydání Věstníku dopravy zase bude platit toto:
"3. Ve třetím kroku se kontrolují Readiness kódy (mód 01 dle ISO15031-5/SAEJ1979 resp. DM5 dle SAE J1939). Vozidlo má zapnuté zapalování, výsledek se zjišťuje on-line přenosem. Skutečný stav kódů se uvede do protokolu. Nevyhodnocuje se stav kódu týkajícího se klimatizace. Na stavu Readiness kódů závisí průběh některých dalších měření (popsáno v příslušných sekcích). V případě, že Readiness neindikují proběhlé testy NA LIBOVOLNÉ POZICI, provedou se doplňková měření, viz příslušné sekce."
Takže stav je zcela absurdní, neřku-li "původní" a emisním vrakům je dána tímto definitivně zelená!!! Klidně mažte závady těsně před vraty emisních stanic, projde skutečně téměř všechno!
=> prostě kocourkov
1 reakcí na tento příspěvek STK-měření emisí od 1.1.2016
ale jenom do 30.6.2016 http://www.mdcr.cz/...D7B/0/160122_VD1.pdf
Naposledy editováno 26.01.2016 07:08:19
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
SuperSic58 píše: Já si svého golfa rok 92(4bodovej vstřik, lambda a kat - podle kreténů na dopravce euro 0) hýčkám Už mu i roste cena, před 8 lety jsem koupil za 10, dnes mi nabízej 30 Kámoši s pasátama, ochcávkama a bávkama jsou na mrtvici, furt tam něco řeší a z emisí maj od letoška doslova noční můry...
A jak to teda probíhá? Už někdo se škopkem byl nebo zas jen kupa hospodskejch blábolů ala kámoš mýho kámoše řikal...?
si ho hyckej, sice se snim zachvili nepodivas do centra zadnyho mesta, ale jinak muzes jezdit na mazut
fockewulf píše: joooooo, tak s tím nakonec vyjebalo samo MD
ale jenom do 30.6.2016 http://www.mdcr.cz/...0122_VD1.pdf [/quote]
By me zajimalo co je ktomu zase vede delat zmeny. BUd se lekli nebo jimto na vsech technickekch vomlatili vo hlavu , takze se lekli taky [lol]
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
gugo píše: si ho hyckej, sice se snim zachvili nepodivas do centra zadnyho mesta, ale jinak muzes jezdit na mazut
U benzinu to nebude tak zly...