Dnes jsem se ptal maníka, co emise měří, jak je teda budou měřit od ledna a říkal mi, že sám neví...
Pokud to tady už je, tak hoďte link, hledal jsem, nenašel...
Diskuze samotných stanic ME http://www.fcd.eu/article.aspx?id=1686
Naposledy editováno 26.01.2016 06:56:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
Mr.Dan píše: No já to chápu tak, že u aut od 2002 se mimo standartních úkonů, který se dělali na ME doteď, taky dělá tenhle výpis závad čili Readiness kódů. Starší auta to nemají, a tak se žádnej výpis nekoná nebo aspoň není povinnej. Voni by to totiž ani u těch starších aut neuměli, že jo
readiness kody nejsou zavady - auta s eOBD prave maji navic readiness kody, starsi auta ktere maj OBD 1 maji jen kody zavad. readiness kod ukazuje, ze zavada byla smazana a jeste neprobehla cela testovaci smycka daneho obvodu.
u starsiho auta s OBD smazes zavadu, oni to napichnou a tvari se to ok.
u novejsiho auta smazes zavadu, ve vypisu zavad neni, ale readiness kod rika, ze byla zavada smazana a jeste neprobehl test obvodu ke kteremu se vazala (coz nekdy trva X km)
to jestli se auto bude diagnostikovat vychazi z toho jestli ma rizenej katalyzator - tzn podle toho jaky "EURO" mas v technicaku
BTW a lehce offtopicově: v těhlech letech byl katalyzátor velká novinka a pokrok, nicméně většinou se tyhle auta dělaly v obou variantách (s i bez) a pak záleželo na konkrétní zemi a její legislativě. Takže třeba v Itálii se běžně prodávaly i na začátku 90. let auta bez katu, zatímco můj Sob je původně ze Švýcarska a tam s tou "ekologií" byli přece jenom jinde už tehdy, takže se mu nápis KATALYZATOR skví hrdě i na zádi. Podobně je to vidět na některejch Volvech z těch let.