1 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?
a) Na začátku jsme se evidentně nepochopili, když t_freedom mluvil o akceleraci na daný rychlostní stupeň a já o akceleraci z dané rychlosti. Tímto se mu tedy omlouvám za možná zbytečně jízlivý tón svého prvního příspěvku. Také je pravda, že jsem se měl od začátku vyjadřovat přesněji a zmínit, že rozebírám dynamiku motocyklu, což jsem považoval za samozřejmé. I tak ovšem budu opět nesouhlasně reagovat na příspěvek 117.
b) „nejvyšší "akceleraci" (tedy produkovanou sílu od motoru)“ – akcelerace není síla od motoru! Akcelerace je síla od motoru mínus síla jízdních odporů. To je docela rozdíl. (pozn. na okraj – do hry ještě vstupuje hmotnost motocyklu a jezdece)
c) „lidi hodně zaměňovali sílu (točivý moment) - jedinou rozhodující veličinu pro akceleraci“ nebo „Jinak řečeno, to co pociťuje clověkj při akceleraci není výkon ale točivý moment“ nebo „Výkon de facto nepociťuješ...“ –tohle značí naprosté nepochopení problematiky. Ten motor nemá „výkonovou charakteristiku“ a „momentovou charakteristiku“, ale jen jednu „výstupní“ charakteristiku, kterou lze popsat buď křivkou výkonu nebo křivkou točivého momentu Pokud mám k dispozici jen jednu z těchto křivek, mohu si tu druhou jednoduše dopočítat. To svědčí o tom že, výkon a točivý moment jsou jen dvě strany stejné mince! Doposud jsme vše počítali přes síly na zadním kole a tedy přes momenty, ale mohli bychom to počítat i přes výkony (porovnávali bychom výkon motoru a výkon odporu vzduchu). Je to složitější, ale jde to.
d) Pokud bych vzal tvrzení t_freedoma vážně, že pro akceleraci potřebuju jen krouťák, výkon mě nezajímá, tak Harley z mého příkladu by měl zrychlovat lépe než 600 supersport, protože má větší moment. O tom, jak by souboj Sportstera s CBRkem dopadl v reálu asi není třeba pochybovat. (pozn. pro rýpavé - pokud by měly motory Sportstera a CBR600 stejné momenty setrvačnosti pohyblivých dílů, a zrychlovali by na stendu proti stejnému konstantnímu odporu, skutečně se vytočí rychleji H-D. Sami zavžte, zda takové srovnání je k něčemu dobré...)
e) Motorka má motor, primár, převodovku, sekundár a zadní kolo. Všechny tyhle komponenty jsou určující pro její dynamiku (ano, převodová čísla primáru, převodvého stupně a sekundáru je výhodné sloučit). Pokud jeden komponent vypustím, úlohu si nepřípustně zjednoduším a o dynamice motocyklu se nedozvím nic. t_freedom uvažuje pořád akceleraci motoru na zkušební stolici, ale ta sama o sobě nemá pro dynamiku motocyklu (o kterou nám předpokládám z praktického úhlu pohledu jde) dostatečnou vypovídací hodnotu. Přidáním převodovky z toho tedy nedělám bramboračku, ale úlohu se smysluplným výstupem.
f) Abychom se aspoň v něčem shodli, tak ta odkazovaná kniha od pana Mackerleho je vážně dobrá a rovněž ji doporučuji k přečtení.
Naposledy editováno 21.12.2015 15:53:04
JohnnyS08 píše: d) Pokud bych vzal tvrzení t_freedoma vážně, že pro akceleraci potřebuju jen krouťák, výkon mě nezajímá, tak Harley z mého příkladu by měl zrychlovat lépe než 600 supersport, protože má větší moment. O tom, jak by souboj Sportstera s CBRkem dopadl v reálu asi není třeba pochybovat. (pozn. pro rýpavé - pokud by měly motory Sportstera a CBR600 stejné momenty setrvačnosti pohyblivých dílů, a zrychlovali by na stendu proti stejnému konstantnímu odporu, skutečně se vytočí rychleji H-D. Sami zavžte, zda takové srovnání je k něčemu dobré...)
tak už se na to vykašlete.
pro pobavení
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
První jarní vyjížďka 2024 [1, 2] Honda VTR 1000F Firestorm Metzeler Metzeler Roadtec ... | AlbiVTR | 32 | 6.4.2024 v 08:26 Krovak |
VTR 1000F asi přeskočil rozvoďák [1, 2, 3] Honda VTR 1000F Firestorm | djbell | 75 | 9.1.2024 v 16:55 djbell |
montáž uni tachometru Honda VTR 1000F Firestorm | ujec76 | 8 | 25.9.2023 v 08:00 krokoš |
Pokec Honda VTR 1000 SP1, VTR 1000 ... [1 ... 7, 8] Honda VTR 1000 SP1, Honda VTR 1000 SP2 | rogyze | 223 | 23.8.2023 v 12:36 Ducati999s |
tacho Honda VTR Honda VTR 1000F Firestorm | ujec76 | 0 | 10.8.2023 v 09:20 ujec76 |