globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Poradí někdo po 1001?
26.11.2015 v 09:43
Ahoj,potřeboval bych poradit s výběrem endura,vím o tom kulový a tak bych byl vděčný za každou radu.Vím,že základ je prolézt fórum a recenze majitelů,to jsem udělal,ale pročítat všechny vlákna mě prostě nebaví.Z toho co jsem zatím zjistil mi vychází 3 kandidáti.Trochu se bojím,jestli níže zmíněné 450 nebudou na začátek až přiliš,ale časem bych chěl motardová kola a tam mi při tom silničním využití přijde cokoliv pod 400ccm zase slabý.
Navíc parta kluků se kterýma budu jezdit sedlá většinou 525exc,tak i to je jeden z důvodů,proč chci začít na silnějším enduru...
Zajímalo by mě samo,jak jsou na tom ty tři motorky s životností,jaký mam očekávat výdaje,na motorku se dostanu,tak jednou za 14 dní si myslim:).Najvíc se přikláním k Betě,pak Husar ale jsetli mi někdo vysvětlí,že je KTM do začátku jasná volba,bránit se nebudu!
Dík za pomoc!
1.Beta 450 RR
2,Husaberg 450 FE
3.KTM 450 EXC

Naposledy editováno 26.11.2015 09:47:41

1 reakcí na tento příspěvek Poradí někdo po 1001?

26.11.2015 v 10:03 | Nahoru | #1
A co WR450F? Ta je taková tupější což by silnice na 17' zvládla líp...
Stejně tě 450ka v terénu utahá a ty jí na silnici kór začátečníka

Poradí někdo po 1001?

26.11.2015 v 11:19 | Nahoru | #2
V terenu bude 450 pro začatečníka moc. Na endurko ještě možná, na trati mam rychlejší časy na 250 4t. Na motardech bude 450 zas malo, na to minimalně tu 525exc. Navíc přehodit jen kola a myslet si že tim získám dvě motorky je nesmysl. Motard bude chtít větší brzdu a hlavně uplně jinak nastavit podvozek. Řěšit nějaké kompromisy je podle mě nesmysl a pak se nesvezeš ani tam ani tam.
S vyběrem tebou navrhovanych modelů radit nebudu, sem japoncofil

1 reakcí na tento příspěvek Poradí někdo po 1001?

26.11.2015 v 11:25 | Nahoru | #3
Chce to pár zásadních info:
-o jak drahé (=staré) moto máš představu?
-počítáš, u případné ojetiny, s nemalou investicí, před tím, než se kloudně svezeš?
-jsi schopen si sám provést případnou větší údržbu/repasi na moto, nebo budeš platit v servisu?

2 reakcí na tento příspěvek Poradí někdo po 1001?

26.11.2015 v 11:49 | Nahoru | #4
Everts: hele to ze pak malokoho bavi prehazovat kola je fakt, ale to ze z krosky prehozenim kol nevznikne motard a ze je nutne predelat podvozek atd se mi moc nezda. Par mejch kamaradu ted jezdi mitas cup v ramci mcr a ciste jen prehodi pneumatiky (mitas slicky na velky kola) a davaj teda jiny predni brzdy a velkej kotouc - motorka pak na trati funguje uplne normalne a je konkurenceschopna i primo mezi motardama. Treba Pavel Kajgr svyho casu jezdil na yz450 jak mitas tak open a oboje na bednu a to jezdil i seriovy brzdy, jen plovouci kotouc(mozna vetsi, to si ted nejsem jistej)

Duricko: 450 je asi na zacatek moc, stejne jako ta 2t 300 co jsem mel ja :) ja vim ze bych na slabsim ctyrtaktu jezdil lip, a sel vic dopredu... Ale nejak by mi vadilo kdyby tam nebyl vykon na blbnuti pri prejezdech - wheelie a tak....

Takze az budu kupovat znova tak asi zase 300 2t.... Jeste budu malicko uvazovat i o tom jestli nevezmu nakou z tech novejch 350 4t....

Jinak jsem si kupoval dost domlacenou, ze se budu ucit a padat - jenze ve finale uz mam strach jit do veci kde by se tolik potloukla motorka nebo ja a stvalo me mit dobitou motorku :)

Takze ja uz enduro asi jen novy... Bez DPH kdyz sezenu nakou trosku lepsi cenu tak jsem skoro na castce za kterou se prodavaj 1-2roky stary ojetiny. A asi bych enduro nekupoval starsi nez treba 3-4roky

No a kdybys chtel krosku tak bych vedel o par kouskach 450 2015 husqvaren a asi i 2013 sxf450 :)

Naposledy editováno 26.11.2015 11:56:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poradí někdo po 1001?

26.11.2015 v 12:11 | Nahoru | #5
assassin> Jenže on chce enduro, tam si myslím že bude podvozek fakt moc měký. S tou 450 kroskou na závodech to bude jiné, tam stou konkurenceschopností souhlasím. Na silnici by mi byla 450 ale asi málo.

Proto bych si koupil WR450 a na motardy bych se vysral Ono jezdit po cestě s uplně jiným rozměrem kol než je v tp bych si taky nelajznul.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poradí někdo po 1001?

26.11.2015 v 12:24 | Nahoru | #6
assassin> velmi vzácně, ale tady s Tebou celkem nesouhlasím, když máš zánovní, tuhou MX moto a ještě nízkou váhu pilota, tak na motárdech jakš-takš (i když zrovna Kajgr měl podvozek ekcelentně přeladěný) ale přehazovat SM-kola na měkký enduro podvozek považuju za nesmysl a v mém okolí kdo to zkoušel, se na to záhy vy...
ke kolům to chce brzdu... když máš brzdu - zjistíš že to chce hodně tvrdý/tuhý předek abys moh pořádně zabrzdit... přitlačíš na pilu a zjistíš že i ten zadek by chtělo tužší...
A pak je to tolik investic a přešroubovávání že tě to nebaví a za ty prachy můžeš (skoro) mít dvě motorky...

(reakce na) Poradí někdo po 1001?

26.11.2015 v 12:28 | Nahoru | #7

Everts72 píše: assassin> Jenže on chce enduro, tam si myslím že bude podvozek fakt moc měký. S tou 450 kroskou na závodech to bude jiné, tam stou konkurenceschopností souhlasím. Na silnici by mi byla 450 ale asi málo.

Proto bych si koupil WR450 a na motardy bych se vysral Ono jezdit po cestě s uplně jiným rozměrem kol než je v tp bych si taky nelajznul.



Ja na jinym rozmeru jezdim :) supermoto musi bejt trosku punk :)

Me ty novy endura neprijdou tak tragicky mekky proti krosce - jasne na trati v rolete jde enduro do dorazu, na skocich taky - ale na silnici jsem nejak nezaznamenal problem - jasne kroska nebo i motard je tvrdsi, ale neznam moc lidi co dostane na limit i to enduro na slikach :)

(reakce na) Poradí někdo po 1001?

26.11.2015 v 12:31 | Nahoru | #8

PETARDAK píše: assassin> velmi vzácně, ale tady s Tebou celkem nesouhlasím, když máš zánovní, tuhou MX moto a ještě nízkou váhu pilota, tak na motárdech jakš-takš (i když zrovna Kajgr měl podvozek ekcelentně přeladěný) ale přehazovat SM-kola na měkký enduro podvozek považuju za nesmysl a v mém okolí kdo to zkoušel, se na to záhy vy...
ke kolům to chce brzdu... když máš brzdu - zjistíš že to chce hodně tvrdý/tuhý předek abys moh pořádně zabrzdit... přitlačíš na pilu a zjistíš že i ten zadek by chtělo tužší...
A pak je to tolik investic a přešroubovávání že tě to nebaví a za ty prachy můžeš (skoro) mít dvě motorky...



Kdyz ty uz to vidis moc "profesionalne" - ze uz by to nekdo vozil na trati... V provozu kam by stejne Jirka (duricko) smeroval mu nebude vadit ani ten mekkej podvozek ani to ze to tak razantne nebrzdi ....spis ho bude stvat to prehazovani, ja to orehazuju jednou do roka ... Mam teda maly kola na stary 410ce a s ostrym motardem se to srovnavat neda, ale po meste me to bavi...

Jinak si myslim ze jak cuchne k enduru tak ho nebude lakat davat tam SM kola, ja je na husara nakonec taky nedal....
Chce to mit dve motorky no :)

Naposledy editováno 26.11.2015 12:33:22

(reakce na) Poradí někdo po 1001?

26.11.2015 v 12:36 | Nahoru | #9

PETARDAK píše: assassin> velmi vzácně, ale tady s Tebou celkem nesouhlasím, když máš zánovní, tuhou MX moto a ještě nízkou váhu pilota, tak na motárdech jakš-takš (i když zrovna Kajgr měl podvozek ekcelentně přeladěný) ale přehazovat SM-kola na měkký enduro podvozek považuju za nesmysl a v mém okolí kdo to zkoušel, se na to záhy vy...
ke kolům to chce brzdu... když máš brzdu - zjistíš že to chce hodně tvrdý/tuhý předek abys moh pořádně zabrzdit... přitlačíš na pilu a zjistíš že i ten zadek by chtělo tužší...
A pak je to tolik investic a přešroubovávání že tě to nebaví a za ty prachy můžeš (skoro) mít dvě motorky...


ja souhlasim

3 reakcí na tento příspěvek Poradí někdo po 1001?

26.11.2015 v 16:34 | Nahoru | #10
cigy210 by vam to vysvetlil !

(reakce na) Poradí někdo po 1001?

26.11.2015 v 18:44 | Nahoru | #11

dejf. píše: cigy210 by vam to vysvetlil !



Přesně tak

(reakce na) Poradí někdo po 1001?

26.11.2015 v 19:58 | Nahoru | #12

PETARDAK píše: Chce to pár zásadních info:
-o jak drahé (=staré) moto máš představu?
-počítáš, u případné ojetiny, s nemalou investicí, před tím, než se kloudně svezeš?
-jsi schopen si sám provést případnou větší údržbu/repasi na moto, nebo budeš platit v servisu?



Ahoj,máš pravdu to důležité jsem nenapsal...
-počítám že do toho pustím tak 85000,- ,takže něco kolem roku 08´
-nemalou investicí se rozumí co? 30000,- do motoru po koupi se mi teda celkem příčí...?!
-živím se jako elektrotechnik,motorky mě baví,tak něco zvládnu,v nejhorším mam kámoše co se motorkama živí už 20 let,tak mě z případnýho "nevim" kdyžtak vyseká:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poradí někdo po 1001?

26.11.2015 v 20:00 | Nahoru | #13
COMATIK> Na utahání motorkou se neumírá ne? Stejně budu lítat kolem komína v nejhorším si mě někde sebere přítelkyně...

1 reakcí na tento příspěvek Poradí někdo po 1001?

26.11.2015 v 20:10 | Nahoru | #14
Jinak díky za reakce,
kluci k těm motardovejm kolům bych diskusi úplně neupínal,priorita je lítat po lesích a kolem komína.Kola budu řešit až v případě volnejch financí a neutěšenýho nutkání.
nejvíc se děsim toho,že to bude kasička a furt nějakej problém.Je mi jasný,že ta technika dostává pokouřit a kalkuluju se servisem asi 2-3x častějším než na silnici...je tak?

(reakce na) Poradí někdo po 1001?

26.11.2015 v 20:11 | Nahoru | #15

dejf. píše: cigy210 by vam to vysvetlil !



Tak ať dorazí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poradí někdo po 1001?

26.11.2015 v 20:15 | Nahoru | #16
Ďuričko> S tímto rozpočtem bych hledal pěknou 450(ale klidně i 525) KTM 2004-7 nebo BETU s KTM motorem tuším do r.2008-9 a ušetřené peníze bych investoval do údržby . Tyhle motory jsou držáky a hlavně je to poslední, celkem snadno repasovatelný motor
U KTM byl u EXC velký přelom v naladění/kultuře chodu a použitelnosti mezi 2003 a 2004... poznáš to snadno: ta 04 má jeden svod výfuku a z.blatník vcelku s boč.tabulkama a od 2005 má boční rámovou nad stupačkou oválnou.... a fakt se neboj ani té 525 výkon je +/- stejný jako 450, ale má (pro hobíka potřebně) vespod víc krouťáku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poradí někdo po 1001?

27.11.2015 v 00:52 | Nahoru | #17

dejf. píše: cigy210 by vam to vysvetlil !


sory za off, ale Dejve videls to video s tema startama v ty Sosne? sem se pochcal malem

(reakce na) Poradí někdo po 1001?

27.11.2015 v 06:11 | Nahoru | #18
Ďuričko> co si představuješ pod pojmem 2-3* častější servis vůči silnici? Na olej to je tak 20* častěji vzducháč čistíš prakticky každou vyjíždku když se jede bordelem a v tlupě, na řetěz rozhodně nenajedeš 20tkm ,spíš tak 2tkm,blbě zvolený špunt a delší přesuny po silnici a životnost gumy v řádu motohodin...

Naposledy editováno 27.11.2015 06:13:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poradí někdo po 1001?

27.11.2015 v 10:09 | Nahoru | #19

PETARDAK píše: Ďuričko> S tímto rozpočtem bych hledal pěknou 450(ale klidně i 525) KTM 2004-7 nebo BETU s KTM motorem tuším do r.2008-9 a ušetřené peníze bych investoval do údržby . Tyhle motory jsou držáky a hlavně je to poslední, celkem snadno repasovatelný motor
U KTM byl u EXC velký přelom v naladění/kultuře chodu a použitelnosti mezi 2003 a 2004... poznáš to snadno: ta 04 má jeden svod výfuku a z.blatník vcelku s boč.tabulkama a od 2005 má boční rámovou nad stupačkou oválnou.... a fakt se neboj ani té 525 výkon je +/- stejný jako 450, ale má (pro hobíka potřebně) vespod víc krouťáku



Fajn ...to co píšeš v prvním odstavci je jeden z důvodů proč bych si přál tu Betu,mimo to ji má jeden můj zákazník, je s tím moc spokojený a pravil,že to má oproti KTM o moc přátelštější podvozek,což je vlastnost,kterou bych jako beginner určitě ocenil.Jen se bojim dostupnosti náhradních dílů > nemáš zkušenost jak to je?

Ptal jsi se jestli po koupi počítám s nějakou investicí,to se bavíme v řádu 1000ů nebo desítek 1000?

(reakce na) Poradí někdo po 1001?

27.11.2015 v 10:10 | Nahoru | #20
K660S> jasny. Zeru stojednicku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poradí někdo po 1001?

27.11.2015 v 12:16 | Nahoru | #21
Ďuričko> Je řeč o skoro 10let starém "šráku" tak prvně neřeš zda KTM/BETA zda 450/525, ale stav, navíc těch motorek je v nabídce málo a když něco vyskočí tak bleskem zmizí...
Podvozek neřeš, to je nastavitelné-naladitelné jakkoliv dle tvých představ a požadavků
Heslovitě:

KTM :
-je domyšlenější, domakanější, jednodušší na údržbu
-díly o fous levnější, rychle a snadno dostupné... a hlavně skoro vše je v druhovýrobě za pár peněz...
-má PDS o kus údržby míň, ale zadek bude vždy o fous míň citlivý...
-je znatelně lehčí
-drží cenu a je skvěle prodejná...
-praskaj náboje z.kola

BETA
-je levnější a je o ně menší zájem = + při koupi, ale - při prodeji...
-má přepákování = je citlivější ale zranitelné a kus práce a peněz při údržbě navíc...
-díly o fous dražší a hůře dostupné, dovozce je MotoPalič nemá vlastní e-shop, ale skladem má vše a na telefon, asi pošle...
-nic není v druhovýrobě a zrovna třeba spotřební plasty, stojí 2x až 3x víc než náhrady na Kaťu...

Za mě: Nachystej drobné do šuplíku a když v inzerci vyskočí rozumná KTM, tak blesková akce

(reakce na) Poradí někdo po 1001?

27.11.2015 v 12:27 | Nahoru | #22
PETARDAK> Ok,to je vyčerpávající a jako přes kopírák to co mi pravili v servisu,tak teda KTM

1 reakcí na tento příspěvek Poradí někdo po 1001?

27.11.2015 v 21:15 | Nahoru | #23
Jestli to tak půjde dál,tak to tady bude za chvilku samej pomeranč

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poradí někdo po 1001?

27.11.2015 v 23:32 | Nahoru | #24

Anti píše: Jestli to tak půjde dál,tak to tady bude za chvilku samej pomeranč


Proto si dalsi pomeranc koupim opet modrej :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poradí někdo po 1001?

28.11.2015 v 08:45 | Nahoru | #25

assassin píše: Proto si dalsi pomeranc koupim opet modrej :)



Důvod?Má Husaberg něco co by mi na KTM časem chybělo?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poradí někdo po 1001?

28.11.2015 v 09:00 | Nahoru | #26

Ďuričko píše: Důvod?Má Husaberg něco co by mi na KTM časem chybělo?



Neni to ktm :) je tam par detailu jinak, ale asi se neda rict ze lip. Jinak husqvarna/husaberg je vybavou stejna jako sixdays - tzn zakladni exc ma o neco horsi komponenty...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poradí někdo po 1001?

28.11.2015 v 09:23 | Nahoru | #27
assassin> Jo ale ty srovnáváš modely,jak jsi psal,3-4 roky starý ne...? To není moje cílovka

(reakce na) Poradí někdo po 1001?

28.11.2015 v 13:14 | Nahoru | #28

Ďuričko píše: assassin> Jo ale ty srovnáváš modely,jak jsi psal,3-4 roky starý ne...? To není moje cílovka



Jo srovnavam uz oranzovou a modrou ktm ....

Z tech predchozich tam bude vic rozdilu - berg s kezatym valcem je jeste berg a je to proti ktm dost jiny...
Kdybych volil v tech starsich rozumem tak reknu taky ta KTM :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Regulátor dobíjení na rr390, 18 Beta RR Enduro 450, Beta RR Enduro 400, Beta RR Endu... Olihňos 4 18.10.2023 v 10:34 yasty
Pozor na nepravdivou inzerci Beta 4... Beta RR Enduro 450 ZlomenyUcho 4 25.4.2020 v 14:10 Gahan37
Řetězová sada [1, 2] Beta RR Enduro 450 Jarousek22 31 13.3.2020 v 20:16 assassin
Vodná pumpa Beta RR Enduro 450 Oxymoron 13 18.10.2019 v 13:58 grooll
Krivé riadenie Beta RR Enduro 450 Oxymoron 7 4.8.2019 v 23:13 Zdenalbenal


TOPlist