globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: vyhřívané sedlo a další ...
25.11.2015 v 23:06
Zdravím. Chtěl bych si na své motorce pořídit vyhřívání sedadla. Prosím ty, kteří s tímto mají nějaké zkušenosti, aby poradili, jaký typ, jaké ovládání apod. Děkuji za všechny konstruktivní postřehy a rady. Díky.

(reakce na) vyhřívané sedlo a další ...

29.11.2015 v 14:54 | Nahoru | #91

PEPAFJR píše: A tímto v tomto tématu končím, neb nechci zbytečně zasírat jiného vlákno. Prostě jsem jen udělal vtip jestli není lepší než vyhřívat na enduru prdel si raději vyhřívat nohy ale suchar to nepochopil.


Já to nechci na enduro!! Už ti to píšu podruhé! Já pořád nechápu, o co ti do háje jde? Asi bude fakt lepší, když půjdeš do jiného vlákna. Doporučuji ti konverzaci s jedním expolofízlem, Intelektem jste na tom podobně. V tomto vlákně jste se oba projevili stejně,ač musím přiznat, že tady jsi ho dokonce trumfnul...

Naposledy editováno 29.11.2015 14:59:21

(reakce na) vyhřívané sedlo a další ...

29.11.2015 v 14:58 | Nahoru | #92

Tech píše: Dráťa> Jistě že auta mají větší spotřebu. Jen si to chce trochu pohlídat, zjistit si jaký výkon má altík a kolik spočítat si kolik watů je odběr. Když by někdo přidal navíc třeba: přídavná světla, vyhřívané gripy, sedlo, oblečení, nabíjení navigace, mobilu, nemusí už obzvlášť na volnoběh dobíjení stíhat, může odejít dříve baterka atd...

Nejlepší je voltmetr a mít to pořád na očích.

Snad to není úplně offtopic.


není to offtopic. Dík za radu,ale tohoto bych se nebál. Gripy mají na max. 45W, ten podsedák má 30W. Nemyslím, že by těch 75W, a to v případě plného výkonu obou vyhřívání byl takový problém. A při volnoběhu jede motorka minimáně. Krom 12V zásuvky na mobil/navigaci tam nic nemám a nic nechci, tak myslím, že to tenerko v pohodě utáhne. Takový přerušovač blinkru, nebo klakson bere taky dost, výrobce s tím počítá...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyhřívané sedlo a další ...

30.11.2015 v 20:02 | Nahoru | #93

Tech píše: Dráťa> Auta mají běžně altíky 1200W, motorky 300W ?? Mně to jako rozdíl přijde.


Taky na to nikdo nechce věšet osvětlení domu o Vánocích. Když to vezmu kolem a kolem, tak moje motorka má 2x H4 55/60W, kdy se dálkové přidávají k potkávačkám, zadní obrysovku 5W, brzdovou 21W, výstražný trojúhelník 4x21W, nějaký to podsvícení, klakson, dobíjení... Když vezmu teorii, že výrobce musí mít posychrovanou funkci všech spotřebičů naráz (asi by bylo hodně blbý, kdyby ti třeba v autě při rozmrazování oken v noci přestalo hrát rádio ), a zároveň těžko budeš vše používat najednou, tak můj altík musí dávat rozhodně přes 400W a v tom se nějaká blbá dečka s 30W rozhodně ztratí jak prd. Respektive, vyhřívaný gripy maj větší odběr, má je kdekdo a nikdy jsem neslyšel, že by z toho vznikl problém.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyhřívané sedlo a další ...

30.11.2015 v 20:45 | Nahoru | #94
Krovak> Zapomeň na 400W. Stál si mi za to si stáhnout servisní manuál k FZ1000. Altík má 365W@5000ot/min a samotný regulátor má 18A(moc se v eletrice nevyznám, nechápu jak může mít otolik menší výkon než altík, snad ztráty usměrněním ?) Nicméně to dělá využitelný výkon nějakých 250W.

Jak jsem řekl, chce si pohlídat kolik to skutečně dobíjí. Rezervu na vyhřívané rukojeti má každá motorka, ale dalších 50W už může být "taktak".

(reakce na) vyhřívané sedlo a další ...

1.12.2015 v 01:30 | Nahoru | #95
Krovak> Třeba u jednoho nejmenovanýho typu auta nejmenovaný automobilky vyráběnýho v Mladé Boleslavi od roku 1977 do roku 1990 ve verzi se slabším motorizací a také slabším alternátorem bylo v manuálu napsáno, že se nemá pouštět najednou vyhřívání zadního skla společně s mlhovkama (přesnou formulaci si nepamatuju, ale na přání to najdu, manuál narozdíl od auta pořád mám )

Kdybych byl hnidopich, tak bych řekl, že v zadním světle máš minimálně 2x 5W a 2x 21W (dost možná dvouvláknové žárovky 5W/21W), u motorek bývají zadní žárovky zdvojený, pro případ. Ale hnidopich nejsem, takže mlčím.

Nemyslím si, a podotýkám, že jsem užil slova "nemyslím si", tudíž to nevím jistě a nebojím se to přiznat, že by alternátor měl nějakou ohromnou rezervu, proč by to taky výrobce dělal, že? V případě, kdyby byly zapnuté úplně všechny eletrospotřebiče, nedostatek výkonu alternátoru může kompenzován z akumulátoru. Což je u motrek trochu ošemetné, protože nemívají na panelu kontrolu dobíjení. Ale určitě v dnešních vozíkách nebude altík vyloženě poddimenzovanej, jako to bývalo za dřevních dob.

EDIT: Můj bajk má psáno u alternátoru 13,5 V 28 A, z čehož mi vychází 378 W ve 3000rpm

Naposledy editováno 01.12.2015 01:42:55

1 reakcí na tento příspěvek vyhřívané sedlo a další ...

1.12.2015 v 07:10 | Nahoru | #96
Ještěpřipomínám,že u mé motorky je zadní osvětlení i brzdovky LED. A slibuji, že když si budu zahřívat prdel a pracky, nebudu troubit.

(reakce na) vyhřívané sedlo a další ...

1.12.2015 v 08:30 | Nahoru | #97
prackarr> kdyžtak místo blinkru mávneš, tam se dá taky nějaké W ušetřit
Já myslím že bezproblemů to utáhne. Horší by bylo s tím kadlat někde kolem volnoběhu, tam má kolikrát altik problém se stávající elektroinstalací.

(reakce na) vyhřívané sedlo a další ...

1.12.2015 v 11:36 | Nahoru | #98

Tech píše: Krovak> Zapomeň na 400W. Stál si mi za to si stáhnout servisní manuál k FZ1000. Altík má 365W@5000ot/min a samotný regulátor má 18A(moc se v eletrice nevyznám, nechápu jak může mít otolik menší výkon než altík, snad ztráty usměrněním ?) Nicméně to dělá využitelný výkon nějakých 250W.

Jak jsem řekl, chce si pohlídat kolik to skutečně dobíjí. Rezervu na vyhřívané rukojeti má každá motorka, ale dalších 50W už může být "taktak".


Zapomeň na 300W, furt jsem byl blíž Ztráty usměrněním 115W? Leda tak s odporovou regulací a tu na Fazeru fakt nehledej To by si mohl dát Pračka pod prdel rovnou regulátor a nevymýšlet cypoviny Ten výkon regulátoru může bejt uvedenej pro jednu fázi, těžko říct, datasheet jsem nedohledal, takže pořád máme výkon 365W. Mimochodem, FZ1000 neznám, buď FZ1, nebo FZS 1000, pokud se teda bavíme o Fazerech

to Dráťa - Jo, máš recht, vzadu jsou dvě dvouvláknovky, nějak jsem pozapomněl. Tak možná u šáde z roku 76 byl problém s nedostatkem ee, nicméně jak jsi správně podotkl, dnes už bych v tom problém nehledal.

Naposledy editováno 01.12.2015 11:38:59

2 reakcí na tento příspěvek vyhřívané sedlo a další ...

1.12.2015 v 11:51 | Nahoru | #99
Krásná debata hoši. Ten regler pod prdelí je dobrá myšlenka, ale asi by mě tlačilo žebrování. Nicméně vyhřívání už se řeší a jsem si jist, že to můj altík utáhne. Díky všem za rady a až budu zase něco potřebovat, s důvěrou se zase obrátím...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyhřívané sedlo a další ...

1.12.2015 v 14:22 | Nahoru | #100
prackarr> Se snažíme, jen kvůli tobě A kdybys nebyl blbej, tak by tě napadlo ten regulátor zašít do sedačky, pak tě nebude nic tlačit
Každopádně pak sem nahoď nějaké finální řešení, ideálně zfotodokumentované. Kurva, to je blbý slovo

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyhřívané sedlo a další ...

1.12.2015 v 14:38 | Nahoru | #101
prackarr> Pěkně napsáno...prej, že s důvěrou se zase obrátím... Nějak tomuhle foru přestávám rozumět. Asi jsem ve svém věku už blbej, možná suchar (ačkoliv to bych si dovolil rozporovat ), ale vždy bez vyjímky, se po položení konkrétního dotazu, strhne exhibice buziků, kteří mají potřebu za každou cenu tazateli dokázat, jaký je idiot, že si chce pořídit ať už vyhřívání prdele, nebo rádio na motorku, nebo malého skůtra, nebo choppera (nedejbože přímo Harleye, to už je potom v očích místních Ajnštajnů úplný kretén). Odpověď na dotaz, tak jak byl položen, člověk aby lupou pohledal. Ano přiznávám, že jsem byl nedávno taky off-topic a vznesl jsem jistou míru pochybností nad domácí stavbou jakési helikopotvory v jiném vlákně, ale tam to bylo spíše myšleno jako určitá lehká obava z možných následků na životě, způsobených tím, že by to snad někdy chtěl uvést do chodu Nicméně opravdu málokterý dotaz se tady rovnou dočká odpovědi k tématu, místo toho se tazatel musí nejdřív prokopat několika desítkami přiblblých komentů a někde v té záplavě možná najde nějaký příspěvek, který se snaží nějak pomoct. Vím, že tento můj myšlenkový pochod se s kladnou odezvou široké veřejnosti zajisté nesetká, ale i kdyby to jenom jednoho jediného Brouka Pytlíka donutilo se zamyslet, tak ten můj výblitek za to stál.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyhřívané sedlo a další ...

1.12.2015 v 15:47 | Nahoru | #102
Hughes.de.Payns> Nechci ti do toho kecat, ale tvůj příspěvek je nejvíc nejdelší offtopic z celého vlákna.

Naposledy editováno 01.12.2015 15:47:55

(reakce na) vyhřívané sedlo a další ...

1.12.2015 v 17:22 | Nahoru | #103

Tech píše: Hughes.de.Payns> Nechci ti do toho kecat, ale tvůj příspěvek je nejvíc nejdelší offtopic z celého vlákna.


Nemyslím si, napsal to pěkně. Ale nebráním se ani offtopicu. Proč taky jo? Co jsem chtěl, k tomu jsem se dostal a až to budu mít, napíšu sem, jak to fachá. třeba to pomůže někomu jinému.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyhřívané sedlo a další ...

1.12.2015 v 17:23 | Nahoru | #104

Krovak píše: prackarr> Se snažíme, jen kvůli tobě A kdybys nebyl blbej, tak by tě napadlo ten regulátor zašít do sedačky, pak tě nebude nic tlačit
Každopádně pak sem nahoď nějaké finální řešení, ideálně zfotodokumentované. Kurva, to je blbý slovo


tak aspon je sranda.

(reakce na) vyhřívané sedlo a další ...

1.12.2015 v 19:21 | Nahoru | #105
Hughes.de.Payns> Tak na tomto fóru (když započteme i staré) se motám víc jak 10 let a pokud vím, nebylo to nikdy lepší. Akorát dřív se tu snažili trollovat celkem inteligentně, viz Borrowsky, kdežto dneska je tu kupa trollujících trotlů.

edit: k tématu, toto mi přijde jako cenově rozumný řešení.

Naposledy editováno 01.12.2015 19:23:59

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyhřívané sedlo a další ...

1.12.2015 v 19:21 | Nahoru | #106
prackarr> Napiš potom kolika Wattovou dečku jsi použil, a nebo alespoň jaký proud tam poteče..............oni si to ti, co budou chtít tuto informaci použít už s Ohmovým zákonem nějak doladí.............jen pro informaci, jak velký výkon je potřebný k pocitu tepla.
Tipuji to okolo 30 W.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyhřívané sedlo a další ...

1.12.2015 v 19:57 | Nahoru | #107

Brůča. píše: prackarr> Napiš potom kolika Wattovou dečku jsi použil, a nebo alespoň jaký proud tam poteče..............oni si to ti, co budou chtít tuto informaci použít už s Ohmovým zákonem nějak doladí.............jen pro informaci, jak velký výkon je potřebný k pocitu tepla.
Tipuji to okolo 30 W.



no, asi tak
oxfordy na rukoväte majú 4A. A to pri plnom výkone sú schopné popáliť ruky aj cez rukavice (mám odskúšané, vtipná historka, reku je mi zima, vydržím že to riadne páli, šak mi je zima, nie? 100% výkon celou cestou domov. A prídem domov a vypálené červené pásy na dlaniach. Ako honič.)

Naposledy editováno 01.12.2015 19:58:14

(reakce na) vyhřívané sedlo a další ...

1.12.2015 v 20:44 | Nahoru | #108
kilix> Tohle jsem zjistil taky. Když je fakt zima a dáš oxfordy na max nebo i 70%, je ti sice relativně ok, ale ruce pak trpí a víc dní by ani nešlo takhle jet. Chce to silné rukavice, které velké horko odizolují a zabrání prochladnutí zvenku. Úplně nejlepší budou ty kapsy, do kterých se strčí ruce, ale to je tak na cestu za polární kruh.

Bacha aby to stím sedlem nebylo podobně, přehřívat si zadek dlouhodobě taky není úplně super.Myslím si, že bude stačit jen maličké přitopení cca20watt.

vyhřívané sedlo a další ...

1.12.2015 v 21:15 | Nahoru | #109
Jak jsem psal- nehodlám si grillovat koule. Chci to proto, abych "neseděl na studeném". Mám prostě rád pocit tepla a v autě to funguje na 100%.
Vyhřívané hefty mám už řadu let a nedám na ně taky dopustit.

(reakce na) vyhřívané sedlo a další ...

1.12.2015 v 21:24 | Nahoru | #110

Brůča. píše: prackarr> Napiš potom kolika Wattovou dečku jsi použil, a nebo alespoň jaký proud tam poteče..............oni si to ti, co budou chtít tuto informaci použít už s Ohmovým zákonem nějak doladí.............jen pro informaci, jak velký výkon je potřebný k pocitu tepla.
Tipuji to okolo 30 W.


jj, jak to budu mít, poreferuju tu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyhřívané sedlo a další ...

2.12.2015 v 20:16 | Nahoru | #111

Creck píše: Vyhrivane sedacky jsou vetsinou v dieslech, tam nez to zacne topit ......... no v zime snad ani nezacne

Benzin staci nechat pet minut bezet a uz jde teplo



Zajímalo by mě s jak starým dieselovým pekáčem porovnáváš. Modernější dieselová auta mají téměř všechna minimálně posledních 10 let přídavné elektrické topení a můžeš mi věřit, že to topí mnohem dřív než jakýkoli benzín = na teplotě motoru tam totiž vůbec nezáleží.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyhřívané sedlo a další ...

2.12.2015 v 20:25 | Nahoru | #112
vtr78> která modernější dieslová?jmenuj.
i staré křápy měly bufíka,ale to je prémiová výbava,rozhodně né standart a "téměř všechna"
o pár žhavičkách strčených v hadici k topení se bavit nebudu-to je fraška.
a elektrický topný článek s výkonem max 1000W taky není velký rozdíl.

každý benzín topí líp....

(reakce na) vyhřívané sedlo a další ...

2.12.2015 v 20:35 | Nahoru | #113
vtr78> Přibliž pojem moderní. 5ti léta oktáva netopí stejně jako netopí rotačka. Ty žhavaky fakt nestačí. Bufík nemají ani nové diesly.

1 reakcí na tento příspěvek vyhřívané sedlo a další ...

2.12.2015 v 21:08 | Nahoru | #114
Asi mysli to, že některý diesely topí přes odporovou spiralu, jako fén...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyhřívané sedlo a další ...

2.12.2015 v 21:37 | Nahoru | #115
MedWed> jo,ale to má jen 1KW,to je prd

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyhřívané sedlo a další ...

2.12.2015 v 22:12 | Nahoru | #116
Dolph-cz> no trosku ti budu oponovat...mam v dieselu tuzemske znacky jak zhavice v okruhu vody tak bufik...kdyz je cca kolem nuly tak bufik nezapinam pac nez nastartuju dojdu k brane vyjedu a zavru tak mi😃topi topeni.max 2-3min.jo kdyz je hodne pod nulou tak bufik zapinam hned.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyhřívané sedlo a další ...

3.12.2015 v 00:10 | Nahoru | #117
Dolph-cz> .... takže jako fén...

(reakce na) vyhřívané sedlo a další ...

3.12.2015 v 08:36 | Nahoru | #118
HornisGSX> když je kolem nuly,tak netopím vůbec

problém je pod nulu,to už se dízl zahřívá opravdu bídně........(vím ne,mám oct s motorem PD-a to dokonce i s příplatkovým elektrickým topným článkem)......občas provětrám 1,2 HTP od tchýně a než vyjedu z Příbora,tak má na budíku 80,já to mám až v Rychalticích

Naposledy editováno 03.12.2015 08:42:04

(reakce na) vyhřívané sedlo a další ...

3.12.2015 v 08:36 | Nahoru | #119
MedWed> jo,něco jako fén,ale na první "rychlost"

1 reakcí na tento příspěvek vyhřívané sedlo a další ...

3.12.2015 v 09:04 | Nahoru | #120
Účinnost moderních dieselů je taková, že i při dlouhé jízdě sotva vytopí menší auto typu Octavie. Co by jste za 4,5 litru nafty chtěli, když většina tepla odejde výfukem nebo se vychladi v intercooleru... Větší auta už musí mít nezávislé topení.

Btw. Na ohřátí má velký vliv EGR. Když se vypne, jde to poznat. Obzvlášť na volnoběh.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist