1 reakcí na tento příspěvek vyhřívané sedlo a další ...
Btw. Na ohřátí má velký vliv EGR. Když se vypne, jde to poznat. Obzvlášť na volnoběh.
Tech píše: Účinnost moderních dieselů je taková, že i při dlouhé jízdě sotva vytopí menší auto typu Octavie. Co by jste za 4,5 litru nafty chtěli, když většina tepla odejde výfukem nebo se vychladi v intercooleru... Větší auta už musí mít nezávislé topení.
Btw. Na ohřátí má velký vliv EGR. Když se vypne, jde to poznat. Obzvlášť na volnoběh.
Sotva vytopí? Ehm, ehm, a od čeho myslíš, že tam jsou ty termoplunžry? Navíc ty jedou pouze v počáteční fázi jízdy, pak už většinou ne. Tyhle motory maj problém akorát při delším stání ve velkém mrazu (je vidět, jak padá rafička teploty) , ale i tak za to většinou můžou nedovírající termostaty. A co se týká intercooleru, tak toto zařízení slouží k ochlazení stlačeného vzduchu, který jde z dmychadlové části turbodmychadla do sání, takže tam je studený vzduch rozhodně žádoucí.
A co se týká EGRu, tak ten je nejvíce otevřen v nízkých otáčkách a zatížení (typicky volnoběh, jízda bez plynu atd.) hlavně z důvodu eliminace NOx, takže ano, logicky to musí být poznat nejvíce