2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyhřívané sedlo a další ...
Tech píše: Dráťa> Auta mají běžně altíky 1200W, motorky 300W ?? Mně to jako rozdíl přijde.
Taky na to nikdo nechce věšet osvětlení domu o Vánocích. Když to vezmu kolem a kolem, tak moje motorka má 2x H4 55/60W, kdy se dálkové přidávají k potkávačkám, zadní obrysovku 5W, brzdovou 21W, výstražný trojúhelník 4x21W, nějaký to podsvícení, klakson, dobíjení... Když vezmu teorii, že výrobce musí mít posychrovanou funkci všech spotřebičů naráz (asi by bylo hodně blbý, kdyby ti třeba v autě při rozmrazování oken v noci přestalo hrát rádio ), a zároveň těžko budeš vše používat najednou, tak můj altík musí dávat rozhodně přes 400W a v tom se nějaká blbá dečka s 30W rozhodně ztratí jak prd. Respektive, vyhřívaný gripy maj větší odběr, má je kdekdo a nikdy jsem neslyšel, že by z toho vznikl problém.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyhřívané sedlo a další ...
Jak jsem řekl, chce si pohlídat kolik to skutečně dobíjí. Rezervu na vyhřívané rukojeti má každá motorka, ale dalších 50W už může být "taktak".
Kdybych byl hnidopich, tak bych řekl, že v zadním světle máš minimálně 2x 5W a 2x 21W (dost možná dvouvláknové žárovky 5W/21W), u motorek bývají zadní žárovky zdvojený, pro případ. Ale hnidopich nejsem, takže mlčím.
Nemyslím si, a podotýkám, že jsem užil slova "nemyslím si", tudíž to nevím jistě a nebojím se to přiznat, že by alternátor měl nějakou ohromnou rezervu, proč by to taky výrobce dělal, že? V případě, kdyby byly zapnuté úplně všechny eletrospotřebiče, nedostatek výkonu alternátoru může kompenzován z akumulátoru. Což je u motrek trochu ošemetné, protože nemívají na panelu kontrolu dobíjení. Ale určitě v dnešních vozíkách nebude altík vyloženě poddimenzovanej, jako to bývalo za dřevních dob.
EDIT: Můj bajk má psáno u alternátoru 13,5 V 28 A, z čehož mi vychází 378 W ve 3000rpm
Naposledy editováno 01.12.2015 01:42:55