globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Benzín
16.11.2015 v 17:35
Ač jsem tomu nevěřil tak jsem teď z vlastní zkušenosti zjistil,že benzín může být po roce v nádrži bez provozu, opravdu zcela k ničemu. A zapalovací svíčka nemá šanci ho zapálit. Takže pokud má někdo po takovéto době problém. Doporučuju vypustit nádrž, vyčistit palivovej systém.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín

17.11.2015 v 17:59 | Nahoru | #31
Findy> tenhle problem je pomerne casty u lidi co jezdi Lpg...min benzinu v nadrzi!a ono si to cerpadlo parkrat sosne luftu a je vymalovano

Benzín

17.11.2015 v 18:02 | Nahoru | #32
v jaké avii s renaultáckým motorem byla elektromagnetická jehla? Do toho motoru vedou dva dráty- jeden na čidlo oleje a druhý na teplotu chladiva. Myslíš, že se uklepal drát od ohřevu v hlavě?

(reakce na) Benzín

17.11.2015 v 18:26 | Nahoru | #33
HornisGSX> Spíš jde o to jak vypadalo po půlroční koupeli v tom bordelu...

2 reakcí na tento příspěvek Benzín

17.11.2015 v 18:33 | Nahoru | #34
Taky mi Zetka po zimě s N95 nechytla, od té doby beru 100 OMV a všechno v pořádku. Leju to i do Bandita, těch pár korun navíc mě už nezrujnuje... Ale jestli i do 100vek mají začít přidávat biolíh, tak je to v háji! Není to náhodou zase nějaký fake?

2 reakcí na tento příspěvek Benzín

17.11.2015 v 18:36 | Nahoru | #35
No já při likvidaci pozustalosti dostal sud 15 let staryho benzinu a ekologicky ho zlikvidoval ve svém aute euro4 bez nejmenšího problemu:D

(reakce na) Benzín

17.11.2015 v 18:44 | Nahoru | #36

čzťák píše: Taky mi Zetka po zimě s N95 nechytla, od té doby beru 100 OMV a všechno v pořádku. Leju to i do Bandita, těch pár korun navíc mě už nezrujnuje... Ale jestli i do 100vek mají začít přidávat biolíh, tak je to v háji! Není to náhodou zase nějaký fake?

Já to někde slyšel a když jsem hledal bližší info, narazil jsem jen na toto:

Novela také zpřísňuje podmínky pro přimíchávání biosložek do běžných pohonných hmot. Nově budou muset být v určité míře v každém litru. Vláda původně výrazně omezila možnost, aby distributoři mohli část biosložky prodat zvlášť, a tím by povinnost přimíchávání také splnili. Poslanci ale schválili pozměňovací návrh rozpočtového výboru, který tuto možnost zcela vypouští.

Takže nevím a proto pátrám.

(reakce na) Benzín

17.11.2015 v 19:32 | Nahoru | #37

čzťák píše: Taky mi Zetka po zimě s N95 nechytla, od té doby beru 100 OMV a všechno v pořádku. Leju to i do Bandita, těch pár korun navíc mě už nezrujnuje... Ale jestli i do 100vek mají začít přidávat biolíh, tak je to v háji! Není to náhodou zase nějaký fake?


Klid, v těchto benzínech biosložka už dávno oficiálně je. Ale je ve formě ETBE, což je výrobek z ethanolu, který nemá jeho negativní vlastnosti. Používá se to i jako zvyšovač oktanového čísla.
A je tam už od té doby, co se přestaly přidávat tetraethyl a tetramethyl olova.
Takže klid, žádný převrat se v tomto směru neděje. Bioethanol je v 98 benzínu jen v Polsku. Ostatně jak jinak, žádné překvapení.

(reakce na) Benzín

18.11.2015 v 07:55 | Nahoru | #38

Milosek.m píše: No já při likvidaci pozustalosti dostal sud 15 let staryho benzinu a ekologicky ho zlikvidoval ve svém aute euro4 bez nejmenšího problemu:D



Tak tady alespoň vidíš ten rozdíl v benzínu před 15 lety a teďka.

1 reakcí na tento příspěvek Benzín

18.11.2015 v 08:03 | Nahoru | #39
Předevčírem jsem z nádrže motorky na které se deset měsíců nejezdilo vypustil trochu benzínu do plastového kbelíku. Asi tak tři centimetry ode dna toho kbelíku. Barva krásně světle zelená, žádnej bordel či voda. Nechal jsem to stát venku a dnes ráno koukám benzín odpařen ale na dně zůstalo tak 3 mm tmavě hnědý tekutiny, která se chovala jako olej a smrděla hrozně. Opravdu jsou to naprostý sračky dodávaný do benzínu.

1 reakcí na tento příspěvek Benzín

18.11.2015 v 08:04 | Nahoru | #40
Není to tak dlouho, co jsem zde nabízel výkup starého benzínu a byl jsem označen za podvodníka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín

18.11.2015 v 08:07 | Nahoru | #41

selkie píše: Není to tak dlouho, co jsem zde nabízel výkup starého benzínu a byl jsem označen za podvodníka



Otázka je ? co je pro někoho starý benzím, pro mě už ten půl roční.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín

18.11.2015 v 08:14 | Nahoru | #42

PEPAFJR píše: Otázka je ? co je pro někoho starý benzím, pro mě už ten půl roční.


my vykupovali po zimě

(reakce na) Benzín

18.11.2015 v 08:20 | Nahoru | #43

selkie píše: my vykupovali po zimě



Proti tomu nemohu nic namítat. Kšeft jako každej jinej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín

18.11.2015 v 08:47 | Nahoru | #44

PEPAFJR píše: ...ale na dně zůstalo tak 3 mm tmavě hnědý tekutiny, která se chovala jako olej a smrděla hrozně...


A po dalším stání se z oleje stává lepivý karamel, který zasírá trysky v karburátorech a vstřikovače. Biopřísady jsou koncentrované zlo!

(reakce na) Benzín

18.11.2015 v 09:19 | Nahoru | #45

1100Virago píše: A po dalším stání se z oleje stává lepivý karamel, který zasírá trysky v karburátorech a vstřikovače. Biopřísady jsou koncentrované zlo!



Ale kupříkladu v autě mě to vstřiky nezasralo, vyndal jsem celou lištu a vstřiky fungovaly perfektně, akorát to prostě po roce na tu sračku vůbec nechytlo. po výměně benzínu motor chytil na první otočení.

Jo a ještě je zajímavý,že se toto nestane s benzínem natankovaným v Rakousku.

Naposledy editováno 18.11.2015 09:21:11

1 reakcí na tento příspěvek Benzín

18.11.2015 v 19:11 | Nahoru | #46
Já půjdu asi trochu proti davu Když jsem zdědil starou Corollu, tak ta stála 5 let v garáži. Byl v ní ještě speciál, asi půlka nádrže a i po těch 5 letech to naskočilo a jelo to

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín

18.11.2015 v 20:32 | Nahoru | #47

LovoXXX píše: Já půjdu asi trochu proti davu Když jsem zdědil starou Corollu, tak ta stála 5 let v garáži. Byl v ní ještě speciál, asi půlka nádrže a i po těch 5 letech to naskočilo a jelo to



To nejdeš proti davu to jen záleží na tom kde a v jaké kvalitě byl ten benzín natankován.

(reakce na) Benzín

18.11.2015 v 21:00 | Nahoru | #48

PEPAFJR píše: To nejdeš proti davu to jen záleží na tom kde a v jaké kvalitě byl ten benzín natankován.

Tak kde to bylo tankováno už fakt netuším, ale mám za to, že v tom roce 2007, kdy se to auto odstavilo, se do toho benzínu prostě ještě nedávalo tolik ekos*aček jako dnes... A částečně taky na tom možná má podíl to, že je to ještě kus poctivého auta a je tak starý, že by klidně jelo na uhlí

Benzín

18.11.2015 v 21:03 | Nahoru | #49
V dnešní době a v čechách, kvalitní benzín je trochu sci-fi . Ale co se v čechách stáčí N95, tak obsahuje tak mezi 2% až 4% ethanol, a prý ethanol se tam přidává proto aby to co nazýváme benzín, aspoň trochu hořelo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín

18.11.2015 v 21:36 | Nahoru | #50

splasenytrubky píše: Kolik let zpět? Ten líh se tam do toho zas až tak dlouho nemíchá.


Benzín tankovenej 2010, vyjížděl jsem ho 2011.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín

18.11.2015 v 21:58 | Nahoru | #51

RussellCZ píše: Benzín tankovenej 2010, vyjížděl jsem ho 2011.


to se sice ethanol už přimíchával, ale myslím že jen cca 2-3%. To s benzínem nic moc neudělá. Ethanol jen váže vodu, a v téhle koncentraci moc ničemu nevadí. V benzínu je větší problém degradace olefinů na pryskyřice. To je ta lepkavá sračka, co zalepuje karburátory. A právě proti tomu, kromě jiného, pomáhají aditiva. Pokud to co jsi měl, byl jakýkoliv benzín od Benziny, tak tenkrát tam byl komplet aditivovaný všechen 95 natural. Aditivovaly i jiné firmy, ale Benzina nejvíc. Dneska se běžná 95tka neaditivuje skoro vůbec, všichni šetří.
A specielně v tvejch končinách kupuješ většinou benzín z Rakouska nebo ze Slovnaftu, takže rozhodně není českej. A rok starý benzín nic není, to běžně vydrží prakticky každý.

Naposledy editováno 18.11.2015 22:01:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín

19.11.2015 v 11:14 | Nahoru | #52

splasenytrubky píše: to se sice ethanol už přimíchával, ale myslím že jen cca 2-3%. To s benzínem nic moc neudělá. Ethanol jen váže vodu, a v téhle koncentraci moc ničemu nevadí. V benzínu je větší problém degradace olefinů na pryskyřice. To je ta lepkavá sračka, co zalepuje karburátory. A právě proti tomu, kromě jiného, pomáhají aditiva. Pokud to co jsi měl, byl jakýkoliv benzín od Benziny, tak tenkrát tam byl komplet aditivovaný všechen 95 natural. Aditivovaly i jiné firmy, ale Benzina nejvíc. Dneska se běžná 95tka neaditivuje skoro vůbec, všichni šetří.
A specielně v tvejch končinách kupuješ většinou benzín z Rakouska nebo ze Slovnaftu, takže rozhodně není českej. A rok starý benzín nic není, to běžně vydrží prakticky každý.



Musím Tě zklamat rok starý benzín mě rok teda nevydržel.

2 reakcí na tento příspěvek Benzín

19.11.2015 v 22:52 | Nahoru | #53
Jezdím na LPG(celkově cca 400tis km) a nikdy jsem neměl problém, že by benzín něco zanesl a nebo zničil . Jen prostě po pár měsících, co ho palivové čerpadlo honí sem tam, něco ztratí.
Pak mám ráno horší starty a výkon na benzín jde dolů. Tak jsem nucen po cca 10tis km zase natankovat za 200Kč benzínu.

V létě jsem sjížděl 40l benzínu, který byl z roku 2008. A jelo celkem dobře.

(reakce na) Benzín

20.11.2015 v 08:39 | Nahoru | #54
Já jsem už stará struktura, na motorce jsem začal jezdit někdy od roku 1987 do cca 1995, co jsem prodal (a dnes toho strašně lituju...) svojí čízu 175. Teď mlsně koukám po něčem novém.

Problémy se starým benzínem byly už tenkrát, ne že ne.

Motorku jsem dal na zimu do garáže, fungovala jako z praku (..zrovna) a na jaře to nastartovat nešlo. Když se to stalo poprvé, kontroloval jsem všechno. Od dobytí baterky, jestli svíčka hází jiskru, benzín teče do motoru...

Navedl mě až soused, který tehdy jezdil denně do práce na motorce. V palivové hadičce byly bublinky a i když benzín tekl a chvilkama naskočil motor, bylo zjevné, že s benzínem není něco v pořádku. Vyndali jsme filtr z nádrže (košík přímo nad ventilem) a byl olepený drobnými hnědými granulemi. Něco jako jemný hnědý cukr. To samé jsme pak našli v karburátoru.

Vzal jsem jemný hadřík a zcedil přes něj obsah nádrže do velké láhve od okurek. Po pár hodinách se všechno usadilo, dole v lahvi byl vidět jakýsi "rosol", což nebyla jiná věc než voda nasbíraná do benzínu po dobu odstávky. Hadr byl potom zanesený oním hnědým bordelem.

Za komoušů bylo běžnou praxí, že se benzín vyráběl syntetickou cestou - tak, jak to dělali skopčáci za okupace, když už jim docházely zdroje ropy. Naučili se dělat benzín z uhlí prakticky ve stejné kvalitě, při okamžitém použití, jako by byl z původních surovin. Jelikož si komunisti nasrali kde koho, museli si po válce pomáhat podobnou cestou - neměli totiž devizové zdroje na nákupy v zahraničí. Tedy alespoň takto jsme to chápali.

Syntetický benzín ale není tak stabilní, jako ten originální a pokud dlouho zůstane v nádrži, začnou se v něm srážet ty částice, které pak ucpou filtry a karburátor. A absorpce vody je normální. Kdo byl na vojně, tak ví, že odkalování nádrží (...a kradení paliva při té příležitosti) bylo standardní částí údržby odstavených vozidel v autoparku.

Čelit se tomu dá tak, že nádrž musí být před uložením plná po hrdlo, aby byl nad hladinou paliva minimální objem vzduchu. Pak to tolik vody nevezme. Pokud je benzín nekvalitní, záleží, k jaké ZNAČCE pumpy jezdíme, tj. jestli mají v receptuře nejen přimíchání biosložek, ale jestli to také nemíchají se syntetikou. Podle toho, co se tu píše, je mi to strašně povědomé....

No a také to chce stálou teplotu v garáži, aby nedocházelo k opětovné kondenzaci vodních par. To je nakonec živná půda i pro korozi...

A nějak jsem se rozkecal, tak už mlčím. Ale rozhodně neplatí, že za komoušů nebo před 15 lety byl jen dobrý benzín, atd. Spíš se občas někde objeví ještě horší a je třeba s tím počítat při zazimování.

(reakce na) Benzín

20.11.2015 v 08:44 | Nahoru | #55

Milosek.m píše: No já při likvidaci pozustalosti dostal sud 15 let staryho benzinu a ekologicky ho zlikvidoval ve svém aute euro4 bez nejmenšího problemu:D



nečetl jsem tady vše, tak sory jestli papouškuju, ale možná to bude těma zasranejma biosložkama....
Já sem v motorce vyjezdil 5 litrů N95, kterej předtim ztrávil skoro 5 let v nádrži vyřazenýho auta. Natankován do auta v prosinci 2007 a motorka ho sežvejkala v létě 2012

edit: aha, tak už jsem topřečetl celý, a tím to asi není. Tak nevím. Ale jelo to normálně. A startovalo taky.

Naposledy editováno 20.11.2015 08:49:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín

20.11.2015 v 12:58 | Nahoru | #56

AndělČK píše: Jezdím na LPG(celkově cca 400tis km) a nikdy jsem neměl problém, že by benzín něco zanesl a nebo zničil . Jen prostě po pár měsících, co ho palivové čerpadlo honí sem tam, něco ztratí.
Pak mám ráno horší starty a výkon na benzín jde dolů. Tak jsem nucen po cca 10tis km zase natankovat za 200Kč benzínu.

V létě jsem sjížděl 40l benzínu, který byl z roku 2008. A jelo celkem dobře.



cože? Jak, že po deseti tisících natankuješ za dvě kila?

Benzín

20.11.2015 v 19:21 | Nahoru | #57
já mám zkušenost s benzínem asi 30-40let starým kdy sem objevil v garáži v opravařskem kanálu pro auta u dědy sud. Zeptal sem se co tam je a řekl že benzín ještě z doby kdy stal asi 4kč . Byl to ještě Super. Tak sem ho s taťkou vyčepoval a byl uplně krásně červený, voněl krásně. Nalil sem ho do mašiny a tak chytala na první a jezdila krásně . Sud vydržel na ježdění na celé prázdniny

(reakce na) Benzín

20.11.2015 v 20:27 | Nahoru | #58

selkie píše: cože? Jak, že po deseti tisících natankuješ za dvě kila?



No normálně. Dojedu na benzínku, vezmu pistoli a natankuji za 200Kč benzín N95. Více nemá smysl, protože se mi stejně zkazí v nádrži, než ho stačím vyjezdit.
Na benzín jen startuji a pokuď je chladící směs teplejší než -10°C (což je prakticky skoro vždy), tak se mi to automaticky přepne na LPG.

Naposledy editováno 21.11.2015 00:09:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín

20.11.2015 v 21:32 | Nahoru | #59

PEPAFJR píše: Musím Tě zklamat rok starý benzín mě rok teda nevydržel.


nejsem zklamanej, mě benzín nevydrží kolikrát ani den. Strašně rychle mizí.

Benzín

21.11.2015 v 10:41 | Nahoru | #60
Ty potíže se starým benzínem jsou zajimavé
Minulý rok jsem zas řešil že mi benzín slepoval membránový karburátor a ten nechtěl přidat plyn u fungl nového motocyklu, po asi měsíčním nevyjetí, musel jsem do toho za jízdy s otevřenou plynovou rukojetí klepnout a až pak se to uvolnilo a přidalo plyn, ale potom jsem nasadil VIF do benzinu, nalil velfobin, potom vyjezdil několik nádrží N95 s Vif a už to od té doby neudělalo.

U staré motorky yuki 125 jsem tankoval speciál 91, protože nato jela nejlépe a potíže s benzínem jsem tam nikdy nepoznal, akorát že ten speciál už se sakra blbě sháněl v posledních letech, což byl důvod, proč jsem ji prodal po 10 letech, myslím že někde na Vysočině jezdí dotěď.

Je to ale hrozné s tou biosložkou, žádná úspora ropných zásob to není, protože její pěstování a výroba spotřebuje více paliva, než se tím získá a líh v benzínu váže vodu, způsobuje úsady a korozi v palivovém systému, čímž ničí motory, ale hlavně že je to dobrý kšeft pro jeho producenty a tunel v neprospěch nás spotřebitelů.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Niečo so spojkou FJR 1300 - 2007 Yamaha FJR 1300 Fitipaldi33 10 2.4.2024 v 20:58 Iceman111
Zaslepky usazení bočních kufru na F... Yamaha FJR 1300 Wolf33 20 26.3.2024 v 18:02 Wolf33
Zapojení doplňkového ukazatele rych... [1, 2] Yamaha FJR 1300 Wolf33 35 25.3.2024 v 13:30 assassin
Ostrov Brač [1, 2] Yamaha FJR 1300 tryk 43 18.2.2024 v 10:27 Šroubovák
vibrace řídítek FJR 1300 Yamaha FJR 1300 maty400 23 20.10.2023 v 20:29 Pidra


TOPlist