2 reakcí na tento příspěvek Benzín
Pak mám ráno horší starty a výkon na benzín jde dolů. Tak jsem nucen po cca 10tis km zase natankovat za 200Kč benzínu.
V létě jsem sjížděl 40l benzínu, který byl z roku 2008. A jelo celkem dobře.
Problémy se starým benzínem byly už tenkrát, ne že ne.
Motorku jsem dal na zimu do garáže, fungovala jako z praku (..zrovna) a na jaře to nastartovat nešlo. Když se to stalo poprvé, kontroloval jsem všechno. Od dobytí baterky, jestli svíčka hází jiskru, benzín teče do motoru...
Navedl mě až soused, který tehdy jezdil denně do práce na motorce. V palivové hadičce byly bublinky a i když benzín tekl a chvilkama naskočil motor, bylo zjevné, že s benzínem není něco v pořádku. Vyndali jsme filtr z nádrže (košík přímo nad ventilem) a byl olepený drobnými hnědými granulemi. Něco jako jemný hnědý cukr. To samé jsme pak našli v karburátoru.
Vzal jsem jemný hadřík a zcedil přes něj obsah nádrže do velké láhve od okurek. Po pár hodinách se všechno usadilo, dole v lahvi byl vidět jakýsi "rosol", což nebyla jiná věc než voda nasbíraná do benzínu po dobu odstávky. Hadr byl potom zanesený oním hnědým bordelem.
Za komoušů bylo běžnou praxí, že se benzín vyráběl syntetickou cestou - tak, jak to dělali skopčáci za okupace, když už jim docházely zdroje ropy. Naučili se dělat benzín z uhlí prakticky ve stejné kvalitě, při okamžitém použití, jako by byl z původních surovin. Jelikož si komunisti nasrali kde koho, museli si po válce pomáhat podobnou cestou - neměli totiž devizové zdroje na nákupy v zahraničí. Tedy alespoň takto jsme to chápali.
Syntetický benzín ale není tak stabilní, jako ten originální a pokud dlouho zůstane v nádrži, začnou se v něm srážet ty částice, které pak ucpou filtry a karburátor. A absorpce vody je normální. Kdo byl na vojně, tak ví, že odkalování nádrží (...a kradení paliva při té příležitosti) bylo standardní částí údržby odstavených vozidel v autoparku.
Čelit se tomu dá tak, že nádrž musí být před uložením plná po hrdlo, aby byl nad hladinou paliva minimální objem vzduchu. Pak to tolik vody nevezme. Pokud je benzín nekvalitní, záleží, k jaké ZNAČCE pumpy jezdíme, tj. jestli mají v receptuře nejen přimíchání biosložek, ale jestli to také nemíchají se syntetikou. Podle toho, co se tu píše, je mi to strašně povědomé....
No a také to chce stálou teplotu v garáži, aby nedocházelo k opětovné kondenzaci vodních par. To je nakonec živná půda i pro korozi...
A nějak jsem se rozkecal, tak už mlčím. Ale rozhodně neplatí, že za komoušů nebo před 15 lety byl jen dobrý benzín, atd. Spíš se občas někde objeví ještě horší a je třeba s tím počítat při zazimování.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín
AndělČK píše: Jezdím na LPG(celkově cca 400tis km) a nikdy jsem neměl problém, že by benzín něco zanesl a nebo zničil . Jen prostě po pár měsících, co ho palivové čerpadlo honí sem tam, něco ztratí.
Pak mám ráno horší starty a výkon na benzín jde dolů. Tak jsem nucen po cca 10tis km zase natankovat za 200Kč benzínu.
V létě jsem sjížděl 40l benzínu, který byl z roku 2008. A jelo celkem dobře.
cože? Jak, že po deseti tisících natankuješ za dvě kila?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kotouče na FJR 1300 Yamaha FJR 1300 | FJRPEPA | 20 | 6.5.2024 v 21:29 Pedl |
Niečo so spojkou FJR 1300 - 2007 Yamaha FJR 1300 | Fitipaldi33 | 10 | 2.4.2024 v 20:58 Iceman111 |
Zaslepky usazení bočních kufru na F... Yamaha FJR 1300 | Wolf33 | 20 | 26.3.2024 v 18:02 Wolf33 |
Zapojení doplňkového ukazatele rych... [1, 2] Yamaha FJR 1300 | Wolf33 | 35 | 25.3.2024 v 13:30 assassin |
Ostrov Brač [1, 2] Yamaha FJR 1300 | tryk | 43 | 18.2.2024 v 10:27 Šroubovák |