globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: úprava Suzuki DL650 V-Strom na offcestování
29.10.2015 v 15:25
Zdravím majitele Stromů.
Mám na Vás dotaz ohledně úpravy malého Stroma. Našel by se tu někdo se zkušeností výměny litých kol za drátěné přední 21, zadek 17. Co to vše obnáší, případně úskalí.....sem s postřehy, ale věcné. Dále s přesunutím olejového filtru.....někde jsem se dočetl o možnosti instalace kitu od Touratechu, který filtr přesune na jiné místo. A proč toto??....rád cestuji, chci se více zaměřit na off-cestování. Vybírám mezi Yamahou xt660z a Stromem. Nechci a ani nemohu si koupit KTM,BMW, či jiné.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úprava Suzuki DL650 V-Strom na offcestování

30.10.2015 v 13:46 | Nahoru | #31
fidlimydli> Jen tak pro zajímavost, viděl jsem na vlastní oči enduro postavený na základě SV650, jelo to tak před 5 -6 lety Erzberg, má (nebo měl) to chlapík odněkud od Vrchlabí. Byl jsem u něj s kámošem, řešili něco kolem BMW HP2, tu měl taky předělanou.
Ale je fakt že tam toho moc původního nezbylo.
Víc detailů už si nepamatuju, třeba půjde něco vygůůglit.
Čau, Tom
Edit - tak Erzberg jel v r. 2007 a byl 26 v Koenigsklasse

Naposledy editováno 30.10.2015 13:50:42

(reakce na) úprava Suzuki DL650 V-Strom na offcestování

30.10.2015 v 13:48 | Nahoru | #32

fidlimydli píše: Chápu to naprosto přesně. Mě nejde o výkon na kg. Mě jde o to, že na cestě mi bude při 35 kW ten výkon chybět a v terénu ty 200kg + překážet.


To, že neexistuje(a ani nikdy existovat nebude) super cesťák a zároveň super enduro není žádná novinka, jsou nicméně motorky, se kterýma se nenudíš ani na silnici ani v terénu.
Pokud jsi na 200kg cenduru v terénu nejel, tak jak můžeš vědět, že to překážet bude?

Krom toho natankovaná SV 650ka má 190kg ne?

(reakce na) úprava Suzuki DL650 V-Strom na offcestování

30.10.2015 v 14:01 | Nahoru | #33
gugo> Souhlasím s tím, že v první řadě s motorkou musíš umět zacházet a samotný stroj ještě neznamená, že projedeš více, nebo méně. Teď lítám na silnici, ale mám odlítáno roky na ostrém enduru a i díky tomu jsem na tom SV dal v pohodě mimo jiné kompletní okruh Théty na slikách bez problému a položení.

Motorky 200kg+ jsou v pohodě dokud se nedostanou do bláta, nebo do složitějšího terénu kde klesne rychlost jízdy.

Jinak celá tato diskuze je zbytečná, neboť to, co jsem napsal, že lehké a výkonné cenduro ještě nikdo nevyrobil je pravda. On k tomu totiž není důvod. 90% z nich nepozná víc než polňačku a v celkových km to je naprosto zanedbatelná položka.

(reakce na) úprava Suzuki DL650 V-Strom na offcestování

30.10.2015 v 14:13 | Nahoru | #34
TomElefant750> Tak to spíš jen obestavěli ten motor kroskou.

(reakce na) úprava Suzuki DL650 V-Strom na offcestování

30.10.2015 v 14:43 | Nahoru | #35
Bandit-Kralik> Tak na to by upravený Smrk mohl stačit. Ani přední 21" bych neviděl jako nutnost. GS ji taky nemá. Pár upravených Stromů jsem tady na motorkářich viděl a vypadali celkem použitelně. Jinak s tím rozpočtem bych šel do starší KTM/GS.

1 reakcí na tento příspěvek úprava Suzuki DL650 V-Strom na offcestování

30.10.2015 v 17:06 | Nahoru | #36
když už se tu tlachá tak se přídám - tento problém jsem na úkor své peneženky zkoumal docela podrobně

fidlimydli - tomu co říkáš se blíží něco co teď mám - ktm690 - 49kW/suchá původní 138 kg - jenže provozní hmotnost na cestování je s akrapem cca 160 (kryty, větší nádrže, světlo, kapotáž atd.), v terénu je nízká hmotnost znát, ale pozor to vůbec neznamená, že je to vždy výhra a to jak v terénu tak především na silnici

když to provnám s 950 tak 950 na cestování a v lehkém terénu v mnoha případech vede, problém nastane od přelomu těžšího terénu kde zvednou čtvrttuny nebo 150 kg je fakt rozdíl. Proč si vede lépe? setrvačnost, stabilita, méně unavující řízení (lehká pořád někam poskakuje, ve výjezdech je masotdont klidnější, nejde tolik na zadní, hlubší kaluž líp projede než lehká co se zastaví atd.)

Autorovi vlákna bych doporučil ať si oplechuje Stroma a jezdí a pak uvidí, pokud chce víc terénu a cestování tak třeba upravené TA nebo lépe 950/990 tak má asi nejlpší komrpomis velmi slušné silnice (jízdní vlasntoti i výkon) tak terénu velmi dobrý podvozek (stabilita, zdviky, světlá výška)

já přestože jsem si vyrobil zajímavý cestovatelský stroj z 690 tak stejně pokukuju po nějakém dvouválci, protože ten klid na silnici a v lehkém terénu je prostě návykový a nějaká přestavba z TA mi nedává spát

úprava Suzuki DL650 V-Strom na offcestování

30.10.2015 v 19:30 | Nahoru | #37
Přestavovat V-Stroma na enduro je marná snaha, ta motorka má do terénu špatně rozloženou váhu. Vše těžké a velké je nahoře a vepředu a to vše spočívá na levném podvozku, malé přední kolo je jen detail. Jezdil jsem s V-Smrkem opancéřovnaným TT plechem a přemístěným olej. chladičem, byl zvýšený na kostech, přední tlumení zmírněno 5w olejem.Dal jsem s ním od novoty asi 65tkm cestou i necestou Marokem,Rumunskem,Albánijí,Ukrajinou a u každé větší díry jsem se bál že si překousnu jazyk, plynem se totiž díry řešit nedají padá statečně na předek. Cestování bez větších adventure ambicí je v pohodě, malá spotřeba, vysoká spolehlivost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úprava Suzuki DL650 V-Strom na offcestování

30.10.2015 v 20:37 | Nahoru | #38
Honza-TA950> To říkám pořád, že i dvouválec s 200kg+ se nechá krásně povodit. Jen ne tam, kde se potřebuješ točit kolem nohy a v blátě, ale ani jedno nevyhledávám tím spíš ne v zahraničí. Jinak když se tak bojíš evropských značek, počkej si na novou Afru. Do té doby si kup třeba TA za 65 tis, který ti poslouží bez nějakých velkých úprav.

Naposledy editováno 30.10.2015 20:39:06

(reakce na) úprava Suzuki DL650 V-Strom na offcestování

30.10.2015 v 20:43 | Nahoru | #39
Tech> Toceni kolem nohy je krapet horsi....

úprava Suzuki DL650 V-Strom na offcestování

30.10.2015 v 21:29 | Nahoru | #40
Jak psali výš, napiš Tyfovi, na jeho Stromku sem seděl, je to brutální úprava, ten toho o té mašině ví dost. A rád ti poradí.

úprava Suzuki DL650 V-Strom na offcestování

30.10.2015 v 21:43 | Nahoru | #41
Já má Smrčka už nějaký pátek a že sme si spolu užili v dobrém i zlém.Pravdou je,že jezdím cesty tak do 3-4set kiláků po okolí když sa zadaří a nebo pak někam dál na dofču(5tis.km/14dní)jak sa naplánuje.Kámoši majů "Brambory" GS 1150 a 1200(vodnik)Fajne motorky,ale ikdyž vydrží,tak sa s nima moc do terénu nepouští(co vím,nejsou samy),jednak krz váhu(ikdyž by i něco dali) a pak také když už zalehne a něco "prdne" tak to pak stojí ranec.Je ale fakt,že sa nemusí starat o řetěz a ta motorka je prostě ještě konfortnější(duálky,abs a další kravinky).Naproti tomu,musím Smrka točit abych jel stejně jak ty jejich "disely" ale mě sa ten "silniční průběch SV motoru "Mám malé bočáky,takže ve městě je obratnost také lepší než "autobus" s 50litrama po stranách.Nevim jak moc změní chování podvozku výměna kostic + nadstavení vidlí,pak sa má modvozek zvýšit až o 5cm a to už je slušné .dělá marselus co vím + kryt motoru.Zkus se přeptat třeba na Stromáckém foru,možná to tam řešily.Jinak tyfoza jak už vzpomínali(byl aj na motosalonu )Pro mna je ta motka velice uneversální a ikdyž sem už několikrát pokukoval po větší(GS,Supertenere)stejně ju mám dál,je to prostě srdcofka.

úprava Suzuki DL650 V-Strom na offcestování

31.10.2015 v 20:20 | Nahoru | #42
Mala poznamka, ten TT kit presouva olejovy chladic, ne filtr! (u noveho stromku netreba, ma chlazeni oleje do vody). Jinak, jak tu pisou ostatni, poradny susplech a padaky a nemit moc vycitek, kdys s nim nebo stojanem brnkas o kameny (jako kdyz jsem v Albanii vezl stopare ). Ja "tezky" off nevyhledavam, co potrebuju, to stromkem projedu.

1 reakcí na tento příspěvek úprava Suzuki DL650 V-Strom na offcestování

1.11.2015 v 02:57 | Nahoru | #43
Smrk potřebuje ještě zvednout, co jsem četl a viděl naložený nepřejede ani retardér, což je k smíchu a v terénu nepoužitelné.

úprava Suzuki DL650 V-Strom na offcestování

1.11.2015 v 10:27 | Nahoru | #44
A co KLE 500? Stojí pětník, motor vydrží věčnost a projede toho dost.

(reakce na) úprava Suzuki DL650 V-Strom na offcestování

1.11.2015 v 11:07 | Nahoru | #45
Bandit-Kralik> kup si transalp 650,zvody idu bokom motora,ziadny olej.chladic v predu nieje,kolesa vypletane,v predu 21ka,spolahlivost bez obav.

1 reakcí na tento příspěvek úprava Suzuki DL650 V-Strom na offcestování

1.11.2015 v 12:46 | Nahoru | #46
Chlapci,on má 230 prutů.Proč by měl kupovat tyhle přestárlé lenochy?On má jediný problém,nedůvěru k Evropským výrobcům.Bohužel,Japonci už dávno nevyrábí cesťák použitelný v terénu...

(reakce na) úprava Suzuki DL650 V-Strom na offcestování

1.11.2015 v 16:19 | Nahoru | #47
Anti> Taktak Proto být ním počkám na Afriku. Jinak jestli nemusí být nová za 230 by se dala sehnat XTZ 1200 Super terén né.

úprava Suzuki DL650 V-Strom na offcestování

1.11.2015 v 19:31 | Nahoru | #48
Nejlepší by měl překousnout tu nedůvěru, pak má pár strojů na výběr. Z toho mě nej vychází KTM. Na Afru by musel ještě cca. 120 došetřit.

2 reakcí na tento příspěvek úprava Suzuki DL650 V-Strom na offcestování

1.11.2015 v 20:19 | Nahoru | #49
Mám to stejné, taky se někam chci dostat po dálnici a pak se kochat na polňačkách v přírodě. Jo, motorky jsou lepší a horší, některá váží 195 a některá 220 kg.
Ale stejně nejhorší je náklad, který znefunkční motorku tak o 50%. Všechny ty krámy spojené se stanováním a vařením, pitná voda na dva dny (+ pivo a slivovice), občas kanystr s benzínem, nářadí...
Vyjedeš někam a první den potřebuješ perfektní ochranu před deštěm a rainproof gumy, druhý den jedeš OFF u chceš odstrojenou lehkou motku se špuntama. Třetí den dojedeš na krásný serpentýny a chceš ve předu širokou "17" a hladký obutí... Prostě to je vždycky špatně

Mám Stroma, šusplech Touratech s přesazením olejového chladiče a zatím jsem se odevšud vrátil. Jezdím šilnici a šotoliny. Prakticky nechápu potřebu drátěných kol, origo liťáky vydrží fakt dost, ale nový Strom s tím chobotem alá DR může mít i dráťáky.

Zmíněný Tyfoza jezdí soutěže, to se s dálkovým cestováním nedá srovnávat

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úprava Suzuki DL650 V-Strom na offcestování

1.11.2015 v 20:26 | Nahoru | #50

tommasAHC píše: ...Mám Stroma, šusplech Touratech s přesazením olejového chladiče a zatím jsem se odevšud vrátil. Jezdím šilnici a šotoliny. Prakticky nechápu potřebu drátěných kol, origo liťáky vydrží fakt dost...


Tak šotolinu dáš i na R1 Drátové kola jsou jednak mnohem hezčí,ale funkčnost ocení především ti kteří jezdí opravdový terén.Liťák možná vydrží dost,ale jedna "dobře mířená rána" a je po něm.Ona ta šotolina je taky maximum pro tenhle stroj se soudným člověkem za řidítky...

(reakce na) úprava Suzuki DL650 V-Strom na offcestování

1.11.2015 v 23:54 | Nahoru | #51
Anti> Ehmehm, je šotolina a šotolina. Letos jsem jel v alpách na col de sommeiller a tam by to R1 určitě nedala. Alespoň ne bez následků. Jinak souhlas s tommasAHC.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úprava Suzuki DL650 V-Strom na offcestování

2.11.2015 v 10:59 | Nahoru | #52
Anti> souhlas, dráťáky mají kouzlo. Ale při povedené ráně nebo pořádném doskoku nemusí prasknout jenom ráfek. Jsou tam další věci - tlumič, kyvka, rám. Přetížené kufry urvou držáky nebo podsedlovku. Proto jak jsem psal včera, když motorku naložíš, všechno je špatně. Včera jsem taky zapomněl připsat na seznam věcí pro lehkou expedici třeba dvě náhradní gumy + duše. Sice nejsou těžké, ale jsou totálně neforemné a překáží.
Přesně jak píšeš, šotolinu dáš i na R1 - ale v nepohodlí - a celý den v nepohodlí nevydržíš. A od toho je cestovní enduro. Znám třeba kluka, který dal podle mě dokonalou Tenere 660 pryč. Na OFF je prý těžká a na silnici moc offroadová.

Asi každý kdo hledá informace o V-Stromu na tenhle článek narazil, ale co kdyby ne: http://www.motorkar...po-stovce-14509.html

úprava Suzuki DL650 V-Strom na offcestování

2.11.2015 v 11:20 | Nahoru | #53
Je to tak, prostě když člověk neví, tak koupí to, co by ho mohlo +/- bavit a zjišťuje, co dál-buď zůstane primárně u cestování s tím, že si do terénu odskočí sem tam nebo zjistí, že mimo cesty mu je nejlíp a jde cestou endura, ale jsou i tací, co zjistili, že se mimo cestu ani podívat nechtějí a přejdou na čisté cesťáky.

Jenže to je pořád dokola-na to si už dotyčný musí přijít sám.

(reakce na) úprava Suzuki DL650 V-Strom na offcestování

2.11.2015 v 15:34 | Nahoru | #54
tommasAHC> Ale jo,máš v podstatě pravdu.Především v tom,že nabalením mašiny na delší cestu uděláš mastodonta i z lehkého endura.Takže souhlas,na dálkové ježdění je lepši větší stroj který lépe snáší zatížení.

1 reakcí na tento příspěvek úprava Suzuki DL650 V-Strom na offcestování

3.11.2015 v 08:38 | Nahoru | #55
Mám TA a taky přemýšlím o výměně za silničního Stroma. Důvod je jednoduchý, 3000km se tahám s motorkou co nemá výkon, docela žere, na dálnici řve abych pak po jezdil 20 km v terénu, který by zvládl i upravený Smrk. Sice ne tak dobře a asi pomaleji, ale zvládl. Nejlepší by byla motorka co umí dobře obojí, ale ty mají taky své problémy, jednu z cena/spolehlivost/provozní náklady.

(reakce na) úprava Suzuki DL650 V-Strom na offcestování

3.11.2015 v 08:44 | Nahoru | #56
Tech> NJ jste adepti na KTM...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úprava Suzuki DL650 V-Strom na offcestování

3.11.2015 v 13:28 | Nahoru | #57
tommasAHC> jenze se stejnou motorkou bez uprav zpet na "civil" jezdi taky dovolenou s manzelkou v tandemu, s velkym najezdem po silnici. A krom toho s tim denne jezdi po meste. V sandalech tomu rika skutr uprava.

Naposledy editováno 03.11.2015 13:28:51

(reakce na) úprava Suzuki DL650 V-Strom na offcestování

3.11.2015 v 14:01 | Nahoru | #58
Behysek> jenže tyf je zcela očividně úplně "jinej gang"

úprava Suzuki DL650 V-Strom na offcestování

3.11.2015 v 20:27 | Nahoru | #59
Jako jeho dlouholetý kamarád to můžu potvrdit, že on se s ničím a s nikým nesere

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úprava Suzuki DL650 V-Strom na offcestování

4.11.2015 v 05:07 | Nahoru | #60

Tech píše: Smrk potřebuje ještě zvednout, co jsem četl a viděl naložený nepřejede ani retardér, což je k smíchu a v terénu nepoužitelné.


Pokud jsi to neviděl na vlastní oči, tak nechápu jak můžeš tohle tvrdit?
Mám smrka zvedlyho a světlá výška je srovnatelná s ktm adv. Než někdo napíše nějakou pitchovinu, tak na vysvětlenou-jezdim cestou necestou. Žádný těžký terén. Polňačky, lesní cesty, občas lom a v brodu jsem taky vždycky všechno dal.
Problémem je,ze smrk není na tohle stavenej. Ale to neznamená, že to nezvládne. Co se týká světlé výšky, tak po zvednutí jsem nikdy neměl nikde problém,natož tak na retarderu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom lukkyn29 3 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom Stromowner 23 16.2.2024 v 20:26 Edyk
Osadenie Air-boxu Dl-650 Vstrom 2014 Suzuki DL 650 V-Strom Bocik13 4 13.2.2024 v 16:49 Bocik13


TOPlist