bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: spojka R1 r.v.2003
21.10.2015 v 14:20
Ahoj,
mám takovou prekérku. Motorka při zařazení kvaltu poposkočí,začne popojíždět a nejde vyřadit kvalt. Což mi je jasný, že spojka unáší. Už jsem s tím dělal vše možné.Vyměnil komplet spojkovou sadu(lamely,plechy,přítlačná pružina),dal nové lanko,jinou páčku a i 2x měnil olej(Motul5100 10W40), dokonce jsem měl sundaný koš a unašeč na kterých jsem zahladil vysekané žlábky a je to pořád stejný.

Když ani toto nepomohlo,zkusil jsem si půjčit jinou R1 a proházel jsem komplet koše(koš+unašeč na plechy+spojková sada) i s ložiskama - zkrátka komplet celý spojkový ústrojí. A ono nic-pořád stejný. Spojka ze začarovaný motorky fungovala v půjčené jak má a spojka z půjčené motorky namontována do začarované dělala to samý-unášela .

Tak a teď jsem zvědavej jestli někdo poradí.
Někdo se tu s něčím podobným setkal?
Díky za každý postřeh

spojka R1 r.v.2003

21.10.2015 v 15:24 | Nahoru | #1
ahoj ak si mal(a) dolu spojkovy kos skusal(a) si to ozubene kolecko co pohana olej.cerpadlo ci volne chodi na hriadeli ?ci neni pridrete?po dotiahnuti unasaca bez plechov a lamiel toci sa unasac volne bez odporu?

Naposledy editováno 21.10.2015 16:13:13

1 reakcí na tento příspěvek spojka R1 r.v.2003

21.10.2015 v 15:47 | Nahoru | #2
možno mas axialnu volu na hriadeli na ktorej je spojka.preto ti to zrejme pri vytlaceni spojky popotiahne celu hriadel a malo odtiahne pritlcak

1 reakcí na tento příspěvek spojka R1 r.v.2003

21.10.2015 v 16:22 | Nahoru | #3
Vsadím se, že je úplně jedno jak sešteluješ spojku a dělá to i kdyby měla zabírat od prvního milimetru otevřené páčky a otevřel jsi ji dokořán.
Mám podobnou záhadu na Suzuki SV. Koš i unašeč je hladký, lamely OK, plechy rovné, vše chodí volně a stejně pořád trochu tahá. Navíc to dělá podle nálady. Někdy téměř neznatelně, jindy to neudrží volnoběh na 1 se spojkou. Paradoxně jsem vypozoroval, že čím seřídím záběr blíž k řídítku, čili méně se otevírá, tím je to trošku lepší. Studená zná pouze polohu ON - OFF, tak se od garáže vždy rozjíždím přískokem jako začátečník. Taky jsem zkoušel rozebrat, přeházet lamely a plechy, zahladit drobné vymáčkliny v koši a pořád skoro stejné. Naštěstí to nedělá tak moc jako Tobě, tak už jsem s tím najel 30 000 a opravu vzdal.

(reakce na) spojka R1 r.v.2003

21.10.2015 v 17:04 | Nahoru | #4
pacik1> to jsem taky tak nějak zkoušel ale nezdá se. Porovnával jsem to i s tou půjčenou a zdá se mi to stejný

(reakce na) spojka R1 r.v.2003

21.10.2015 v 17:11 | Nahoru | #5
fidlimydli> přesně tak,dělá to v každý poloze.Není tam vůbec žádná rezerva. Navíc když jsem to tak nějak sešteloval,aby se na tom dalo jet a jel jsem to zkusit,tak aby toho nebylo málo od nějakýho třetího kvaltu začala spojka na 8000/ot klouzat.
Tiše závidím tvoji situaci

spojka R1 r.v.2003

21.10.2015 v 23:25 | Nahoru | #6
Setkal jsem se s tim u litrovyho fazera, tam to bylo spatne nasazenym vikem spojky. Kdyz ho nasadis, mas spravne pootocenou tu hridelku kterou ovladas lankem? Staci o zub spatne a spojka nebude poradne vypinat. Mela by na ni byt tecka a na viku spojky sipka, ktera ukazuje, kde ta tecka ma byt

1 reakcí na tento příspěvek spojka R1 r.v.2003

22.10.2015 v 09:56 | Nahoru | #7
Nové lanko mas originál, nebo náhradu??? Ty neorigo lanka dělají strašlivé věci !!! Nevěřil bych,kdybych to sám neřešil....

(reakce na) spojka R1 r.v.2003

22.10.2015 v 10:10 | Nahoru | #8
Back> samozřejmě repliku. Jdu zkusit origo z té půjčené motorky

1 reakcí na tento příspěvek spojka R1 r.v.2003

22.10.2015 v 11:48 | Nahoru | #9
Lanko může být max roztřepené, nebo zatuhlé a to se spíš projeví že jej pružina neutáhne zpět a nebude se vracet, což se projeví opačnými příznaky - bude klouzat. Naopak kdyby bylo delší a neotvíralo spojku, neucítíš v ruce odpor.

Nechybí někde pod spojkou nějaká vymezovací podložka která by oddalovala koš od unašeče? Zkontroluj to podle rozkresu na Partsdepot.

(reakce na) spojka R1 r.v.2003

22.10.2015 v 12:36 | Nahoru | #10
fidlimydli> s tím lankem máš pravdu,ale už se chytám každýho nápadu. Nicméně zkusil jsem to a samozřejmě špatný.

Na partsdepot rozkreslení jsem samozřejmě taky koukal a vše je jak má být,což znamená že nic nechybí. Už si fakt připadám jako hypochondr,kterej si vymýšlí nemoci.





poz.č.2 podložka mezi košem a unašečem tam je
poz.č.33 vymezovací kroužek tam je
poz.č.31 tam jsem to rozdělaný neměl jelikož to je za ozubeným kolem,na kterém je řetízek co pohání ol.čerpadlo

Nic víc tam není. Už jsem to měl X krát rozebraný dokonce současně i s tou půjčenou a na nic jsem nepřišel

1 reakcí na tento příspěvek spojka R1 r.v.2003

22.10.2015 v 13:54 | Nahoru | #11
Atypická první lamela je předpokládám taky na svém místě když to fungovalo v druhé moto.
Ještě napiš jak k závadě došlo. Pomalu se to zhoršovalo, nebo to začalo naráz?

(reakce na) spojka R1 r.v.2003

4.11.2015 v 13:16 | Nahoru | #12
fidlimydli> jo jo,vše poskládané jak má být.
Nedokážu říct na 100% ale myslím že se to zhoršovalo postupně.
Napadá tě něco ať v jednom případě kdyby se to pomalu zhoršovalo anebo ve druhém kdy by to začalo naráz?

Pořád s tím laboruju,tak budu rád pokud tě něco napadne

1 reakcí na tento příspěvek spojka R1 r.v.2003

28.2.2016 v 23:30 | Nahoru | #13
Skontroluj či to maš takto




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spojka R1 r.v.2003

18.3.2016 v 22:56 | Nahoru | #14
yozo444> jo jo,i na to jsem si dával pozor, abych měl tečku na značce. Je to fakt záhada.

Nakonec jsem motor vycuknul,rozpůlil a hledám chybu v převodovce. Kontrola uložení hřídelí,přeměření házivosti hřídelí, měření vůlí měřitelných dle manulu-vše se zdá ok. Jediný co je špatný tak jsou dvojkový kolečka což odpovídá tomu že 2.rychlostní stupeň v určitých otáčkách jako by pocukával. Ale to problém s unášením spojky nevyřeší. Ještě jsou v kelu řadící vidličky pozice 3 a 5. Napadlo mě nemohlo by to dělat ony????



1 reakcí na tento příspěvek spojka R1 r.v.2003

19.3.2016 v 06:27 | Nahoru | #15
R1 98 mi dělala něco podobného, bylo to podložkou č.2 - její povrch byl vydrbaný a při dotažení matice spojky to přenášelo moment z koše na vnitřní buben spojky, Podložku jsem nechal sjet na magnetce, matici při skládání spojky utáhnul jen trochu rukou (dal jsem ji na loctite a dal i nový zajistovaci plech

od te doby tu fungovalo...

Schválně si zkus v obou tech R1 protočit vnitřním bubnem spojky při dotažené matici...

(reakce na) spojka R1 r.v.2003

21.3.2016 v 15:03 | Nahoru | #16
havrajz> díííky ti za typ - prověřím to

(reakce na) spojka R1 r.v.2003

17.4.2016 v 18:26 | Nahoru | #17
vp1978> s ozubením to určite nesúvisí.ak ozubenie máš poškodené tak bude hlucnesia prevodovka (pitting )





alebo zrazené sú bočne ozubenia vtedy zas vyhadzuje prevody





ani vidličky s tým nemajú nič.
Ak si vymenila za nové lamely,plechy,prítlačné pružiny.tak mňa napáda len že je velka voľa páčky,alebo niečo s olej.Kamoš použival v r1 motul300v.Ale pre istotu si daj skontrolovať prítlačné pružiny či sú rovnako dlhé a plechy či niesu zvlnené.Inač to robí aj tie vysekané žliabky na koši a unášači a keď nabudúce budeš mat rozobrané tak by si mohla spraviť fotky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1175, 1176] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35275 Včera v 19:22 Kubik19
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 Richard65 3 13.4.2024 v 20:57 Richard65
Příliš vysoký tlak v pneu [1, 2] Yamaha YZF-R1 tomassek.32 45 19.3.2024 v 23:35 tomasNJ
Hlava motoru R1 Yamaha YZF-R1 Valdy25 22 1.3.2024 v 14:44 assassin


TOPlist