globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výběr endura - kompromis
Zdar,

mám trošku specifický požadavky a možná na konci řeknete, že z toho nic nevypadne. Nemám s tím absolutně žádnou zkušenost, tak mě berte s rezervou jako laika. Takže... chtěl bych něco:

- na čem si trochu prodloužím sezonu. Už je trošku zima na to, abych si s Triplem fakt užil a je tak na něm najíždět kilometry a neužívat si, to je zbytečnost. Ale bez motky to asi nevydržím. Začal jsem pozdě, tak doháním
- co zvládne lehkej terén typu polňačka, lesní cesta, ideálně i v zimě, když bude trochu sněhu na poli, apod.
- na čem můžu dát přes rok nějaké kratší (víkend s přítelkyní) i možná delší (třeba Rumunsko apod., v jednom) dovolené.

Jinak přítelkyně má v hajzlu záda, třeba na Hornetu už jen jak si sedla, tak jí záda bolej. Dát si dovču ve dvou je jakoby jedna z podmínek, takže jsem tak nějak vyřadil jednoválce. Kdyby to tak nebylo, volil bych rovnou něco víc do terénu. Potřebuju něco hodně univerzálního.
Snad si rozumíme :)

Včera jsme se svezli na TransAlpu 600, pro přítelkyni pro záda dobrý, sedí se krásně a rovně. Pro mě překvapivě ovladatelný a lehký i když v rámci kategorie to tak asi není? Dal jsem si kilometr po louce a taky asi ok. Ale nemám to s čím porovnat. Mám obavu, aby nechyběl výkon. Koukal jsem, že s tím ale lidi jezdí expedice, tak snad ok.

Vzhledem k účelu do toho nechci moc dát, tak do 50tis, jsem vystřílenej po Triplovi. Koukal jsem teda na TransAlpa 600, SuperTénéré, jen tak zběžně na Afriku a ke konci se mi docela zalíbil Triumph Tiger 900 (ty starý s karbecem), tam bych navíc asi měl podporu od vyhlášeného Charlie Moto , ale asi na něj nebudu mít

3 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis

15.10.2015 v 13:34 | Nahoru | #1
Jo, taky myslím. Zajedu na obě. Abych byl upřímnej, vzhledově je modrej víc TA Plus jsou držáky kufru a kufry, ale kdybych chtěl nějakej jihovýchodní výlet, tak bych řešil hliník. Červenej je novější, dva kotouče, vyřešené CDU, ale když připočtu třeba ten držák kufrů a kufry, tak už to není cenovkou tak zajímavý .... každopádně to tu nevyřešíme a musím se na ně jet podívat.

Hele fakt mi nemrdlo, není zbytečný teď kupovat motku? Najezdím ještě vubec něco? Kouknu ven a moc se mi to nezdá

(reakce na) Výběr endura - kompromis

15.10.2015 v 13:46 | Nahoru | #2
Animals21> Jak ti tu psal, v zimě je limitem vyjet jen stupeň tvého nadšení. Jinak bych bral dvoukotouč. Musím říct že moje 650 brzdí skvěle, když jsem jel na Tigroj 1050tce, zas takový rozdíl alespoň v brzdách nebyl (za běžného provozu). Jo a zadek brzdí u TA odost lépe

Naposledy editováno 15.10.2015 13:46:23

(reakce na) Výběr endura - kompromis

15.10.2015 v 13:48 | Nahoru | #3

Animals21 píše: Jo, taky myslím. Zajedu na obě. Abych byl upřímnej, vzhledově je modrej víc TA Plus jsou držáky kufru a kufry, ale kdybych chtěl nějakej jihovýchodní výlet, tak bych řešil hliník. Červenej je novější, dva kotouče, vyřešené CDU, ale když připočtu třeba ten držák kufrů a kufry, tak už to není cenovkou tak zajímavý .... každopádně to tu nevyřešíme a musím se na ně jet podívat.

Hele fakt mi nemrdlo, není zbytečný teď kupovat motku? Najezdím ještě vubec něco? Kouknu ven a moc se mi to nezdá



Sezona na TA může trvat celej rok, stačí když není nasoleno (nebo máš možnost to i v zimě umejt) - sůl tomu nedělá vůbec dobře. Ale jinak jsme třeba loni jezdili naposled na štědrej den a letos poprve asi desátýho ledna.
Na cestování mimo asfalt bych ti doporučil spíš než hliníkový kufry nějakej nepromokavej vak nebo podkovu, dá se z toho nadimenzovat tak 100 litrů prostoru a při jízdě v terénu je to lepší. Když budeš chtít můžu doporučit i konkrétní produkty (českej výrobce a slušný ceny).
A pokud bys TA tunil pro jízdu mimo asfalt tak doporučuju pořádnej kryt motoru, padáky a udělat něco s předkem - buď progresivní pružiny nebo vyměnit za něco lepšího, sám mám předek z Husara 650, hodně se používá předek z LC4...
A nebo koupitt už přestavěnýho, teď jsem známýmu dohodil koupi moc pěkný stavby asi ze 70 tisíc, o další už ale momentálně nevím.
Čau, Tom

(reakce na) Výběr endura - kompromis

15.10.2015 v 15:08 | Nahoru | #4
Animals21> jo abych nezapomněl - kauza hliníkový kufry. Taky jsem si myslel, že je "nutně potřebuju". Big Husky, atd.. Navíc se mi líbila myšlenka - rám = zároveň ochrana při pádu.
Hovňajs.
Když jsem si uvědomil, kolik do toho nasypu a jak často v roce to využiju, tak . POtom jsem si řekl, že až zas hodim tlamu (prázdnej), budu akorát rovnat rámy, takže další
U mojí kozy je to tak, že všechno berou řidítka a zadní horní trubkovej nosič. Nevim co by se muselo stát, abych to dorval z boku.
Takže do Alp jsem sbalil 2 x nepromokavý lodní vak a tradá. Samozřejmě, kufry jsou praktická věc, ale třeba rolka s horním plněním , stojí zlomek, opravdu nepromokne a při pádu se jí taky nic nestane. Pravda, těžiště je výš.
To je podle vkusu každého soudruha
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere Peter26 12 22.4.2024 v 22:29 Peter26
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere Peter26 0 20.4.2024 v 18:28 Peter26
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp sekáčmagor 11 22.3.2024 v 19:52 Destroyer
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp Miro1769 49 18.3.2024 v 18:09 callowsick
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 2 20.2.2024 v 09:08 Kongošt


TOPlist