1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč
Dawe02 píše: 2LEKO> Nevim co ti na to napsat. Sdilim moje zkusenosti z reality, zadnou teorii. A nepisu jen o CR. To ze ty nevis o takto porouchanych turbech neznamena ze nejsou. Proste nevis vse - nemas dostatecny rozhled. Zminena porucha je druha nejcastejsi na diesel VNT a jedna se o stovky kusu rocne.
K tomu dochlazovani, psal jsem 20 sekund dochladit po sjezdu. Nikoliv 5 minut.
Recnick otazka. Jak vis ze se turbo v polovine rpm vylozene netoci? Krom toho ze to neni pravda, tak vztah otacek a teploty neni jednoduchy, spise se jedna o relaci nez funkci.
Edit: k tem 200km/h. Nepamatuju si cestu do zapadnich Nemec ( delal jsem jich driv kolem 20 rocne do Lippstadtu, Neckarsulmu, Wolfsburgu, Mnichova, Stuttgartu a mnoho do Francie) kdy bych nejel vyznamnou cast cesty pres 200km/h GPS. Typicky Norimberk a nebo na severu Kassel. Je pravda ze jezdim rychle kdyz specham, ale nejsem evidentne sam. No a ty 20-30 sekundove sjezdy na odpocivadla nebo pumpy je realita, meril jsem to v ramci vysetrovani tech poruch. Oddelal jsem takto sam dve auta abych to potvrdil.
Nemají s tímto zacházením problémy i osmiválcové zážehové motory s turbodmychadly meni válcemi? Tam musí být velké množství tepla a start-stop a nebo dlouhá jízda po dálnici musí velmi silně ohřát celý prostor mezi válci. BMW s tím má údajně velké problémy, otázka co ostatní.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč
Teplota mezi valci je i 200 degC
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč
1 reakcí na tento příspěvek Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč
assassin píše: Poggy: Kamarad si ted poridil x5 s timhle osmivalcem, jezdi docela svizne (zatim prumer 18/100) ... Tak uvidime co to vydrzi :)
To už jsi někam tuším psal. To je ten s s tou 911. No co jsem "slyšel" tak výdrž tohohle motoru 40-60 tkm, ale nevím co v něm "zakuká". Předpokládám rozvody nebo něco mezi válcema kvůli turbům - měly by se jim zapékat kabelové svazky, ale to fakt nevím. Všechno řeči jedna bába povídala. Zajímalo by mě jestli s tím má potíž i AUDI nebo MB. Stejná koncepce motoru, ale třeba to mají lépe konstrukčně zvládnuté.
edit: I když v týhle kategorii bych spíš pořídil Range sport 5,0, ale spotřebu by to mělo asi stejnou.
Naposledy editováno 11.10.2015 09:09:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč
Neznam zadny motor stejne konstrukce ( vse uvnitr V8 ) od jineho OEM, ale nepatral jsem po tom. Ktere od MB a koncernu myslis?
1 reakcí na tento příspěvek Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč
Mám na mysly spíš obecně. AUDI má u 4.0 TFSI také turba uprostřed a MB u motorů 4,6 V8 též. Předpokládám, že vzhledem ke stejné koncepci se musejí všichni potýkat právě s tou vysokou teplotou a podobonými problémy. Chápu výhody tohoto řešení, hlavně asi zástavbové rozměry motoru, ale 200 stupňů mi přijde opravdu hodně. Hlavně když izolace el. vodičů má dle typu trvalou teplotní odolnost cca 80 stupňů. Tedy vycházím ze silnoproudé elektrotechniky, materiál izolace u aut může být odolnější.
assassin>
Tak to musíte ty auta konstruovat lépe.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč
Naposledy editováno 23.10.2015 00:47:53
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč
Resit heat soak dodatecnym komponentem ( treba klapkou jako tbv ) je neekonomicke.
Poggy píše: Hlavně když izolace el. vodičů má dle typu trvalou teplotní odolnost cca 80 stupňů. Tedy vycházím ze silnoproudé elektrotechniky, materiál izolace u aut může být odolnější.
Opravdu, v automotivu je to jine. S 80degC by ses daleko nedostal, to je tak tesne pod kapotou u moderniho benzinu :)
Standard je PVC a PE 105degC, 125degC, 140degC a 150degC. V krizi, vyjimecne, FEP do 200degC a nebo silikonove do 200degC Ale s temi zase bojujes s mechanickou odolnosti, lehce se proriznou, musis pro vodice mit zvlastni chranicky, uvazy atd..
Nicmene nad 150degC mas problem najit konektor aby splnoval vsechny ostatni naroky. To je asi nejslabsi misto.
Naposledy editováno 12.10.2015 10:08:02
assassin píše: Poggy: jo je to daily driver k te 911... Vybiral mezi RR a X5 a vyhrala X5, problem s motorem je znamej, oni ty RR al taky vic stoji v servisu nez jezdi :)
Jo to jsem si myslel jeste nedavno taky, mezi tim uz mam 4 kolegy co je maj (RRS) 2-3 roky v provozu a vsichni spokojeny a skoro nic se nesere.....asi uz to ti Indove vychytali ;)
A s tom 5.0 V8 S/C by byl kamos "asi" spokojenej :) Az mu skonci operak, at se s tim urco sveze.
Dawe02 píše: CAG>
Opravdu, v automotivu je to jine. S 80degC by ses daleko nedostal, to je tak tesne pod kapotou u moderniho benzinu :)
Standard je PVC a PE 105degC, 125degC, 140degC a 150degC. V krizi, vyjimecne, FEP do 200degC a nebo silikonove do 200degC Ale s temi zase bojujes s mechanickou odolnosti, lehce se proriznou, musis pro vodice mit zvlastni chranicky, uvazy atd..
Nicmene nad 150degC mas problem najit konektor aby splnoval vsechny ostatni naroky. To je asi nejslabsi misto.
Jasný, já vycházel z vodičů co se běžně použivá u nás, ale to je vše silnoproud a prakticky vždy větraný. Tušil jsem, že automotive bude mít asi jinou izolaci.
Naposledy editováno 12.10.2015 19:27:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč
Naposledy editováno 23.10.2015 00:47:14
1 reakcí na tento příspěvek Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč
Naposledy editováno 13.10.2015 10:18:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč
RobiXRV píše: Nechci zasahovat do konverzace, ale pomalu řeším taky problém s rodinným autem. Mám Octávku I 1.6 z 99 roku a už má natočeno 300tis.km. Takže se musím pomalu rozhlížet po druhém. V hledáčku mám C-max, nebo Focus combi. První jsem pokukoval po Astře v combíku,ale ten interiér... Jinak nájezd do 10tis. za rok, cena tak 150-175t. kč. Máte nějaké tipy? dík. a jasně, že i Octávku II bych bral,ale je dost v ceně. A Rapid je ještě hodně mimo.
pokud ti stačí jezdit "obyčejnou" oktávkou,tak jezdi i dál,takové auto už mít nebudeš.
ty motory vydrží hodně,pokud žere olej,tak stačí udělat repas hlavy a překroužkovat....,karoserie pokud nebyla bouraná,tak nehnije a podvozek je běžný spotřebák za pár korun.
zlaté auto
1 reakcí na tento příspěvek Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč
A jinak bych si ji taky nechal,najede jeste jednou tolik.
Tchanovi jsem vytah z firmy 81kW s 327tkm,ted ma pres 400 a jen si nechal letos vycistit turbo.Jezdi kratky trasy a furt drzi,ta ho prezije.Soused vozi sifaky,ma na ni pres 700.
CAG píše: Dawe02>...Je nějak spec.řešená tepelná dilatace toho katu pokud ho ohřeješ takto bodově?
Tohle nevim. Ale ty katalyzatory nevypadaji nijak modifikovane. Vzhledem k tomu ze jde o keramiku s minimalni tep. roztaznosti tak nemyslim ze je dilatacni vule potreba.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč
No co,jezdila by s nim stejne jako s oktavkou Mam ho pet let,resil jsem jen loni altik,spotrebak je v norme,i kdyz drazsi nez na skudku.Ale je fakt,ze kdyz mi ho letos prisel "zlikvidovat" pojistovak,tak moc radost nemel.Zaclo to naraznikem za 12.5 bez dane
dvojkovy oktavky kolem 300tis.... to je ulet....
1 reakcí na tento příspěvek Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč
1 reakcí na tento příspěvek Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ojeté rodinné auto cca do 180 tis. Kč
RobiXRV píše: assassin> tak to vím, u nás mají v práci mazdy a hnije to. Udivilo mě jak ohnila Mazda6. Lem blatniku až na díry.
tohle není běžné.
myslím si,že to bylo nabourané,klepané,svařované.....,poškodí se origo anikorozní ochrana a pozink....,no pak už ta rez žere jako na staré felicii......
RobiXRV píše: Je pravda že koncern je u nás předražený. A málokdy nabídne něco víc jako levnější konkurence. A s tím kradením, to je taky recht, v Hodoníně co vím se to krade jak měděné rýny na samotě. Pořád ale toho Accorda vidím,pro mé potřeby,jako drahé vozidlo. KDybych měl větší financ možnosti tak bych o něm vážně uvžoval. Možná to nabídnu kamošovi, ten teď taky hledá vozítko, teď se zaměřil na Volvo S40 , V50.
Jak pise Assassin(snad tam mam dost "s",nechce se mi na mobilu rolovat )..spotrebak je sice o neco drazsi,ale je ho asi potreba min.Treba odpadaj rozvody,ma retez,predpokladana zivotnost 0,5mio a za to mas treba neco do podvozku.Nerezne mi ani 15let stara prelude,krom mist,ktery byly tukly a prelakovany.Original lemy jsou bez puchyrku.
Jediny,na co u obou dbam je olej a filtry.Menim 7-10tkm,zas takova polozka to neni,ale nemusel jsem se jeste ani jednoho motoru dotknout(270 a 380tkm).
Ted jsem objevil jednu vonavou 2.4 s 60tkm,tak asi bude obmena,ten by moh prezit dite i stavbu a novej uz stejne v Eu asi nikdy nebude..