globalmoto_kveten





Téma: Besip a středoškolská fyzika
 
22.9.2015 v 00:13
V úchvatném článku Poutejte se. Po prudkém brzdění se váha těla znásobí na několik tun se dočteme:

Když řidič prudce šlápne na brzdy nebo narazí, auto se zastaví, ale jeho tělo pokračuje dále stejnou rychlostí, dokud je nezastaví čelní sklo, palubní deska, sloup nebo chodník. Při prudkém zbrzdění z rychlosti 50 kilometrů v hodině se hmotnost jeho těla zvýší až šedesátkrát. Člověk o hmotnosti 90 kilogramů tak zvýší svoji hmotnost až na 5,4 tuny.



Když vynecháme rýpání do toho, že hmotnost se samozřejmě nemění, toto pochybení promineme a domyslíme si tíhu, dopočítáme se k zajímavým výsledkům.

Pokud Besip předpokládá při brzdění přetížení 60G, muselo by auto ze zmíněné padesátikilometrové rychlosti zastavit za cca 0.023 sekundy, tedy na vzdálenosti cca 16 cm.

A za tohle si ty darmožrouty platíme.

Naposledy editováno 22.09.2015 00:18:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Besip a středoškolská fyzika

22.9.2015 v 19:08 | Nahoru | #1

Dawe02 píše: Tech 16cm (50/3.6)/(60*9.81)*(50/7.2) [m] je pochopitelne blbost. Takhle se to opravdu pocitat neda, zrychleni neni rozhodne 60G constantni. V zavislosti na charakteru prekazky se profil spickoveho zrychleni podoba bud pul sinusoide (podobne tomuto pripadu narazu do relativne pevne a hmotne prekazky), nebo pile ci trapezoidu v pripade jinych narazu. A trvani spicky je nekolikrat kratsi nez 23ms...



Některý kousky na těch 16cm nejspíš zastaví, což můžeme pro jednoduchost zaokrouhlit na celý auto...

(reakce na) Besip a středoškolská fyzika

22.9.2015 v 22:14 | Nahoru | #2
FousaCZ> Myslíš přední nárazník?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist