bmw_r1300gs_cartec





Téma: Besip a středoškolská fyzika
 
22.9.2015 v 00:13
V úchvatném článku Poutejte se. Po prudkém brzdění se váha těla znásobí na několik tun se dočteme:

Když řidič prudce šlápne na brzdy nebo narazí, auto se zastaví, ale jeho tělo pokračuje dále stejnou rychlostí, dokud je nezastaví čelní sklo, palubní deska, sloup nebo chodník. Při prudkém zbrzdění z rychlosti 50 kilometrů v hodině se hmotnost jeho těla zvýší až šedesátkrát. Člověk o hmotnosti 90 kilogramů tak zvýší svoji hmotnost až na 5,4 tuny.



Když vynecháme rýpání do toho, že hmotnost se samozřejmě nemění, toto pochybení promineme a domyslíme si tíhu, dopočítáme se k zajímavým výsledkům.

Pokud Besip předpokládá při brzdění přetížení 60G, muselo by auto ze zmíněné padesátikilometrové rychlosti zastavit za cca 0.023 sekundy, tedy na vzdálenosti cca 16 cm.

A za tohle si ty darmožrouty platíme.

Naposledy editováno 22.09.2015 00:18:40
Předchozí
1 2 3 4
Následující

Besip a středoškolská fyzika

22.9.2015 v 00:18 | Nahoru | #1

1 reakcí na tento příspěvek Besip a středoškolská fyzika

22.9.2015 v 00:36 | Nahoru | #2
Když řidič prudce šlápne na brzdy nebo narazí, auto se zastaví, ale jeho tělo pokračuje dále stejnou rychlostí, dokud je nezastaví čelní sklo, palubní deska, sloup nebo chodník. Při prudkém zbrzdění z rychlosti 50 kilometrů v hodině se hmotnost jeho těla zvýší šedesátkrát. Člověk o hmotnosti 90 kilogramů tak zvýší svoji hmotnost na 5,4 tuny.

Prudky zbrzdeni snad muze nastat i pri tej bouracce ne? odpovidala by tomu i ta brzdna draha..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Besip a středoškolská fyzika

22.9.2015 v 00:41 | Nahoru | #3
_monty> Tak si ještě přečti ten nadpis

(reakce na) Besip a středoškolská fyzika

22.9.2015 v 00:54 | Nahoru | #4
Číkus> To, ze matlaci z idnesu nepopletou nadpis, se rovna zazraku..

Spis ho napisou spatne schvalne, aby si ten clanek otevrelo co nejvic lidi..

Naposledy editováno 22.09.2015 00:55:54

Besip a středoškolská fyzika

22.9.2015 v 08:41 | Nahoru | #5
a ja vul jel dneska zase nepripoutanej do rachoty. Ani radsi nemyslet, kolikrat za cestu ze me moch bejt pětitunovej bagoun na prednim skle.

Besip a středoškolská fyzika

22.9.2015 v 08:48 | Nahoru | #6
nj, kam se sere na brzdách formule F1 na Oktávii. F1 dá při plnejch brzdách asi 5G, rodinnej sedan 60G...

1 reakcí na tento příspěvek Besip a středoškolská fyzika

22.9.2015 v 09:07 | Nahoru | #7
Souhlasí, já prudce brzdím aspoň jednou denně a moje hmotnost den za dnem roste. Zatím jsem u metráku, až budu mít 5.4 tuny, koupím si čopra

Besip a středoškolská fyzika

22.9.2015 v 09:12 | Nahoru | #8
njn dneska ti už na kde jakou funkci stačí základní škola

Besip a středoškolská fyzika

22.9.2015 v 09:23 | Nahoru | #9
Instant handbrake...

4 reakcí na tento příspěvek Besip a středoškolská fyzika

22.9.2015 v 09:24 | Nahoru | #10
Když auto narazí v 50km/h třeba do zdi, mostu a pod, což článek nevylučuje, když se zmiňuje i o nárazu, tak třeba zastaví na místě. Fiškusi, možná by jsi neměl pracovat pouze s informacemi, které se ti hodí, ale se všemi. Pravdou je, že článek je napsán nešikovně a pár blbců se do něj může opřít, ale na druhou stranu, na blbce narazíš všude...

Besip a středoškolská fyzika

22.9.2015 v 09:27 | Nahoru | #11
Zatím neumím používat zadní brzdu, takže mě nic nehrozí a těch 35G zvládám levou zadní (pravou přední).

Naposledy editováno 22.09.2015 09:27:52

(reakce na) Besip a středoškolská fyzika

22.9.2015 v 09:40 | Nahoru | #12

Petr_Ajs píše: Když auto narazí v 50km/h třeba do zdi, mostu a pod, což článek nevylučuje, když se zmiňuje i o nárazu, tak třeba zastaví na místě. Fiškusi, možná by jsi neměl pracovat pouze s informacemi, které se ti hodí, ale se všemi. Pravdou je, že článek je napsán nešikovně a pár blbců se do něj může opřít, ale na druhou stranu, na blbce narazíš všude...



A jistý nejmenovaný poloopicajt je toho důkazem

Besip a středoškolská fyzika

22.9.2015 v 09:52 | Nahoru | #13
Nejednou sme na gymplu pocitali podobne priklady na fyzikalnim seminari.... TV Hovna je neustálým zdrojem podobných "problémů"
PS: Věděli ste že práci kterou vykonal Ivan v Mrazíkovi při vyhození jednoho kyje by stačila k dokonalému spálení 3,5 loupežníka? :D aneb škola hrou

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Besip a středoškolská fyzika

22.9.2015 v 09:58 | Nahoru | #14

Petr_Ajs píše: Když auto narazí v 50km/h třeba do zdi, mostu a pod, což článek nevylučuje, když se zmiňuje i o nárazu, tak třeba zastaví na místě. Fiškusi, možná by jsi neměl pracovat pouze s informacemi, které se ti hodí, ale se všemi. Pravdou je, že článek je napsán nešikovně a pár blbců se do něj může opřít, ale na druhou stranu, na blbce narazíš všude...



Blb je predevsim clovek, co ten clanek napsal. Druhej blb si ty, ze to este obhajujes.

(reakce na) Besip a středoškolská fyzika

22.9.2015 v 10:10 | Nahoru | #15

dejf. píše: Blb je predevsim clovek, co ten clanek napsal. Druhej blb si ty, ze to este obhajujes.



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Besip a středoškolská fyzika

22.9.2015 v 10:21 | Nahoru | #16

dejf. píše: Blb je predevsim clovek, co ten clanek napsal. Druhej blb si ty, ze to este obhajujes.


Napsat že další blbové jsou ti kteří se snaží diskutovat s tro(l/t)lem by bylo příliš silné kafe, ale za neuváženost bych to považoval .
Čau, Tom

(reakce na) Besip a středoškolská fyzika

22.9.2015 v 10:50 | Nahoru | #17

TomElefant750 píše: Napsat že další blbové jsou ti kteří se snaží diskutovat s tro(l/t)lem by bylo příliš silné kafe, ale za neuváženost bych to považoval .
Čau, Tom



Mas recht.

2 reakcí na tento příspěvek Besip a středoškolská fyzika

22.9.2015 v 10:51 | Nahoru | #18

Cikus píše: Pokud Besip předpokládá při brzdění přetížení 60G, muselo by auto ze zmíněné padesátikilometrové rychlosti zastavit za cca 0.023 sekundy, tedy na vzdálenosti cca 16 cm.



Bezne nehody osobaku jsou prokazatelne do 50G, tezke z vyssich rychlosti do pevne prekazky az do 100G.
Nejsou moc mimo.

(reakce na) Besip a středoškolská fyzika

22.9.2015 v 10:54 | Nahoru | #19

Dawe02 píše: Bezne nehody osobaku jsou prokazatelne do 50G, tezke z vyssich rychlosti do pevne prekazky az do 100G.
Nejsou moc mimo.



Nelži, místí chytrolíni jasně řekli, že je to hloupost, tak to musí být hloupost a basta. Všichni ostatní jsou tro(l/t)lové.

Besip a středoškolská fyzika

22.9.2015 v 11:05 | Nahoru | #20
Už Albert Einstein přišel s teorií, že hmotnost se zvyšuje narůstající rychlostí. Ta byla následně i vědecky ověřena.
Autor si jen popletl čísla a jednotky.
Já to při jízdě pozoruji, jak motorka při vysokých rychlostech více drží na silnici a okolní prostor zrychluje a sekunda se zdá nekonečná.Pak sebojím zrychlit, nevím co by se stalo.
Kdo to ještě nepocítil, tak má pomalou mrchu a nebo za to málo tahá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Besip a středoškolská fyzika

22.9.2015 v 11:21 | Nahoru | #21

FiZzeR píše: Souhlasí, já prudce brzdím aspoň jednou denně a moje hmotnost den za dnem roste. Zatím jsem u metráku, až budu mít 5.4 tuny, koupím si čopra


Pokud brzdíš u lednice, tak se nediv, že tvá hmotnost roste

(reakce na) Besip a středoškolská fyzika

22.9.2015 v 11:47 | Nahoru | #22

petra_krtek píše: Pokud brzdíš u lednice, tak se nediv, že tvá hmotnost roste








(reakce na) Besip a středoškolská fyzika

22.9.2015 v 12:03 | Nahoru | #23

Petr_Ajs píše: Když auto narazí v 50km/h třeba do zdi, mostu a pod, což článek nevylučuje, když se zmiňuje i o nárazu, tak třeba zastaví na místě. Fiškusi, možná by jsi neměl pracovat pouze s informacemi, které se ti hodí, ale se všemi. Pravdou je, že článek je napsán nešikovně a pár blbců se do něj může opřít, ale na druhou stranu, na blbce narazíš všude...

a to auto je železobetonový...proto se zastaví na těch 16 cm...mrdat deformační zóny

ty si fakt bengoro...zalez zase někam

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Besip a středoškolská fyzika

22.9.2015 v 12:06 | Nahoru | #24

Dawe02 píše: Bezne nehody osobaku jsou prokazatelne do 50G, tezke z vyssich rychlosti do pevne prekazky az do 100G.
Nejsou moc mimo.


ale to už Ti, Ty kluku jeden, nepomůžou ani pásy, páč se Ti jednak utrhaj vnitřnosti a druhak se Ti trochu oddělí i hlava (ne uplně, ale páteř takový přetížení nevydrží ani omylem

nám učitel na střední říkal, že pokud jezdíme víc jak 150 po okreskách, tak ať se ani nepoutáme, že to nemá smysl, aspoň se pak nemusí vymejvat auto

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Besip a středoškolská fyzika

22.9.2015 v 12:10 | Nahoru | #25

Číkus píše: Pokud Besip předpokládá při brzdění přetížení 60G, muselo by auto ze zmíněné padesátikilometrové rychlosti zastavit za cca 0.023 sekundy, tedy na vzdálenosti cca 16 cm.

A za tohle si ty darmožrouty platíme


No teoreticky...pokud auto jede, v 50ti nabourá, tak má nějakou deformační zonu. Ta je cca 0.5-1m podle toho, do čeho narazí. Ty máš mezi volantem tak 40cm. Takže pokud auto z 50ti zastaví na vzdálenosti rovné té deformační zoně, tak tvoje tělo pokračuje prakticky neměnnou rychlostí na volant. Ten se třeba deformuje o těch 10-16cm, co jsi spočítal.

Ale při normálním brždění je zpomalení pochopitelně úplně jinde a hmotnost / tíha...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Besip a středoškolská fyzika

22.9.2015 v 12:11 | Nahoru | #26
selkie> To neni pravda. 50G 6ms pulz jsem si zkousel na shakeru nekolikrat a neni to nic hrozneho. Do 50G jsou pasy uplne funkcni a mortalita je relativne nizka. Dokonce vsechny safety critical komponenty (mimo jine) musi prezit 10 opakovani 50G bez poruchy.

Naposledy editováno 22.09.2015 12:12:08

(reakce na) Besip a středoškolská fyzika

22.9.2015 v 12:14 | Nahoru | #27

selkie píše: ...nám učitel na střední říkal, že pokud jezdíme víc jak 150 po okreskách, tak ať se ani nepoutáme, že to nemá smysl, aspoň se pak nemusí vymejvat auto


Je fakt, že v menších rychlostech pásy pomáhají, ve vysokých škodí. Pokud se člověku podaří čistě vylítnout čelním sklem, nenarazit do další překážky a smýkat se nebo kutálet po silnici, šance na přežití je vyšší, než přikurtovaný pásem. Problém bývá naplit všechny ty uvedené podmínky.

1 reakcí na tento příspěvek Besip a středoškolská fyzika

22.9.2015 v 12:23 | Nahoru | #28
Předpokládám, že známým ikonám jde více o neustálé nadávání a urážení a plnit si tím svou denní normu ukájení sebe sama, ale pokud někdo z nich zvládne přečíst víc jak dva řádky nejen urážek, tak to není úplně nezáživné čtení...

i o těch géčkách se tu dočtete...třeba to fiškus a ostatní zdejší fyzikové taky rozbijou na teoretické bláboly...

(reakce na) Besip a středoškolská fyzika

22.9.2015 v 12:25 | Nahoru | #29

Petr_Ajs píše: Když auto narazí v 50km/h třeba do zdi, mostu a pod, což článek nevylučuje, když se zmiňuje i o nárazu, tak třeba zastaví na místě. Fiškusi, možná by jsi neměl pracovat pouze s informacemi, které se ti hodí, ale se všemi. Pravdou je, že článek je napsán nešikovně a pár blbců se do něj může opřít, ale na druhou stranu, na blbce narazíš všude...

kdyz auto naboura do mostu, neni to jako kdyz anglicak naboura do venkovni zdi uzavreneho oddeleni psychiatricke lecebny. Je to spis jako kdyz papirovy model auta naboura do polstrovane steny pokoje uzavreneho oddeleni psychiatricke lecebny. Namet pro samostudium: premena energie kineticke na ruzne jine druhy energie, deformacni zony, ...
Zamerne jsem volil priklady, ktere bys mohl pochopit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Besip a středoškolská fyzika

22.9.2015 v 12:27 | Nahoru | #30
Dawe02> při přetížení 20 G hrozí fraktura obratlů....takže jasný, 50 G je na shakeru v poho
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist