Když řidič prudce šlápne na brzdy nebo narazí, auto se zastaví, ale jeho tělo pokračuje dále stejnou rychlostí, dokud je nezastaví čelní sklo, palubní deska, sloup nebo chodník. Při prudkém zbrzdění z rychlosti 50 kilometrů v hodině se hmotnost jeho těla zvýší až šedesátkrát. Člověk o hmotnosti 90 kilogramů tak zvýší svoji hmotnost až na 5,4 tuny.
Když vynecháme rýpání do toho, že hmotnost se samozřejmě nemění, toto pochybení promineme a domyslíme si tíhu, dopočítáme se k zajímavým výsledkům.
Pokud Besip předpokládá při brzdění přetížení 60G, muselo by auto ze zmíněné padesátikilometrové rychlosti zastavit za cca 0.023 sekundy, tedy na vzdálenosti cca 16 cm.
A za tohle si ty darmožrouty platíme.
Naposledy editováno 22.09.2015 00:18:40
2 reakcí na tento příspěvek Besip a středoškolská fyzika
Cikus píše: Pokud Besip předpokládá při brzdění přetížení 60G, muselo by auto ze zmíněné padesátikilometrové rychlosti zastavit za cca 0.023 sekundy, tedy na vzdálenosti cca 16 cm.
Bezne nehody osobaku jsou prokazatelne do 50G, tezke z vyssich rychlosti do pevne prekazky az do 100G.
Nejsou moc mimo.
Dawe02 píše: Bezne nehody osobaku jsou prokazatelne do 50G, tezke z vyssich rychlosti do pevne prekazky az do 100G.
Nejsou moc mimo.
Nelži, místí chytrolíni jasně řekli, že je to hloupost, tak to musí být hloupost a basta. Všichni ostatní jsou tro(l/t)lové.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Besip a středoškolská fyzika
Dawe02 píše: Bezne nehody osobaku jsou prokazatelne do 50G, tezke z vyssich rychlosti do pevne prekazky az do 100G.
Nejsou moc mimo.
ale to už Ti, Ty kluku jeden, nepomůžou ani pásy, páč se Ti jednak utrhaj vnitřnosti a druhak se Ti trochu oddělí i hlava (ne uplně, ale páteř takový přetížení nevydrží ani omylem
nám učitel na střední říkal, že pokud jezdíme víc jak 150 po okreskách, tak ať se ani nepoutáme, že to nemá smysl, aspoň se pak nemusí vymejvat auto