globalmoto_kveten





Téma: Jawa 350, aneb stará láska nerezaví...
 
20.9.2015 v 22:00
Mám takový zapeklitý problém, kterému piloti různých robotických strojů a zařízení pro jízdu hlavou moc dopředu, nebo moc dozadu, těžko porozumí.
Kdysi, strašně dávno, jsem se mohl povozit na třistapadesátce, na kterou moje učňovská kapsa nikdy nemohla vystačit. No, na stará klena jsem si řekl, že bych si mohl splnit sen. Jenže za ty roky přestalo platit, že na každé pumpě je stojan s mixem, nebo alespoň konev na smíchání benzínu s olejem. Alespoň si to myslím.
Jak to vlastně teď funguje, když člověk potřebuje mix? Auto mám, ale třicet let jsem do motorky brát nemusel...
A nevíte, jak je to s těmi "stavebnicemi" bez papírů, co teď Jawa prodává? Existuje možnost to dostat na značky, aniž by člověk musel podvádět za hranou zákona?
Na jaře bych se rád rozhoupal a mašinu si koupil. Ale pokud by to znamenalo, že kvůli potížím s braním mixu budu kroužit jen v okolí domova, tak bych to asi nějak přehodnotil.
Předem dík za odpovědi.
Předchozí
1 2
Následující

Jawa 350, aneb stará láska nerezaví...

20.9.2015 v 22:07 | Nahoru | #1
normálne čvrkneš do nádrže pred tankovaním trocha oleja, natankuješ a odchádzaš vysmiaty v mraku modrého dymu.
neviem či tie novšie jawy nemajú oilmastera, tak ten to rieši za teba. (alebo je to len príplatková výbava, alebo doplnok tretej strany, neviem)

Jawa 350, aneb stará láska nerezaví...

20.9.2015 v 22:08 | Nahoru | #2
Se stavebnicemi je tu prosté, už sem to tu vícekrát rozepisoval. Dostaneš ro ruky sestavený motocyl a na svoje vlastní papíry dostaneš povolení k výměně motoru a rámu, jelikož podle jistého paragrafu lze tento rám deklarovat jako náhradní díl. Taktéž potom na extra stk/firmě necháš nabouchat původní vin z původních papírů, odborně se to nazývá obnova vin náhradní technologií. Na tomto všem není nic na hraně zákona.

Jawa 350, aneb stará láska nerezaví...

20.9.2015 v 22:09 | Nahoru | #3
To je takovej problem vozit olej a pred tankovanim ho do nadrze nalejt?

Ty skladacky snad jedine na uz existujuci papiry. Ale zkus se preptat primo v Jawe.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350, aneb stará láska nerezaví...

20.9.2015 v 22:09 | Nahoru | #4
Co do Oilmasteru, tak to je příplatková výbava, obecně spolehlivé zařízení, do nádržky naleješ litr oleje a na něj ujedeš 1000km..

Jawa 350, aneb stará láska nerezaví...

20.9.2015 v 22:11 | Nahoru | #5
S těma stavebnicema bez papírů od jawy je to tak, že si k tomu koupíš papíry (vrak motorky etc.) a zapíše se změna čísla rámu/VIN. Pokud by sis to nechal dělat v jawě, domluv se s nima a oni ti tam dají oilmaster - pak budeš do jedné nádrže jednou za čas dolivat 2T olej, a do normálni nádrže tankovat čistej naturál.
P.S. už na to umijou dodat aji startér..

Jawa 350, aneb stará láska nerezaví...

20.9.2015 v 22:16 | Nahoru | #6
Ahojky
1) na velkych benzinkách se dá vždy koupit olej od malé lahvičky 100ml po litrovku,ovšem muže se stát,že maj jen M2T nebo jen litrovku a to pak je takové na nic litr oleje se na jednu nádrž neupotřebuje a u klasického M2T je to na delší rozbor,někdo ho používá a někomu nesmí do nádrže.Na menších benzinkách maj většinou jen litrovky,takže spíše koupit domu a vozit sebou množství třeba na 15litr.benzinu,já to řeším tak,že vozím olej na 10litru a použiju pokud u benzínky neseženu.

2)Jawa to prodává spolu s potvrzením o možnosti postavení na jakékoliv papíry Jawa od modelu 634, takže sehnat papíry a třeba firma mates moto už to prodává rovnou s papírama. http://matesmotoser...d=107&Itemid=124

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350, aneb stará láska nerezaví...

20.9.2015 v 22:23 | Nahoru | #7
Sakryš, to to jde rychle! Dík za odpovědi. No, za mých časů jsme se trošku kroutili nalít olej samostatně do nádrže s tím, že se to dostatečně nepromíchá. Ale, ten oilmaster mě taky napadnul a zkusím to v Jawě poptat. Spíš si tak říkám, jestli mi v tom Týnci vydrží ještě do příští sezóny. Prý se chtějí zaměřit na exkluzivní klientelu... Jen aby to nepřehnali.

Jawa 350, aneb stará láska nerezaví...

20.9.2015 v 22:29 | Nahoru | #8
640 je živí, pokud nebudou ty, tak nebude ani fabrika, útlum se týká malorážek tj 50 a 125

(reakce na) Jawa 350, aneb stará láska nerezaví...

21.9.2015 v 00:15 | Nahoru | #9
vilda_vrtule> exkluzivní klientelu?Jedna paní povidala...žijí jenom z dotací...

Jawa 350, aneb stará láska nerezaví...

21.9.2015 v 13:15 | Nahoru | #10
Po tom s tím olejem mě napadlo,že se může ptát jen Pražák a vzápětí se mě to potvrdilo a na to promíchání doporučuju


Naposledy editováno 21.09.2015 13:16:50

Jawa 350, aneb stará láska nerezaví...

21.9.2015 v 14:06 | Nahoru | #11
normalne si reknu kolk natankuju litru koupim olej mas tam nejaky pomery ja to delam na 1:33 presne na kolik sem natankoval litru sednu na ni a mam epileptickej zachvat cca minutu a pak v klidu jedu. Oilmajstra bych nedaval

(reakce na) Jawa 350, aneb stará láska nerezaví...

21.9.2015 v 14:16 | Nahoru | #12

hrnous píše: Co do Oilmasteru, tak to je příplatková výbava, obecně spolehlivé zařízení, do nádržky naleješ litr oleje a na něj ujedeš 1000km ..



Hustý, to je uplně jako s mým (čtyřkolovým) BMW

Jawa 350, aneb stará láska nerezaví...

21.9.2015 v 14:22 | Nahoru | #13
No rám třindy nerezaví, když je gumovej, ale některý kovový části, na který se nedostane olej z výfuků, ty rezavejí a dost

Jawa 350, aneb stará láska nerezaví...

21.9.2015 v 15:01 | Nahoru | #14
Kvrdlačku bych už měl, teď ještě poshánět ten zbytek. Dneska jsem potkal krásně zrekonstruovanou ČZ. V koloně jsem jí vlastně objevil právě kvůli tomu modrému oblaku dýmu, co píše kilix. Za mých časů se skutečně nedoporučovalo lít olej rovnou do nádrže a na to pak benzín z toho prostého důvodu, že nádrž byla rozdělená rámem na dvé vzájemně propojené poloviny a při nedostatečném prošplouchání "epileptickým záchvatem" by se směs pořádně nepromíchala. Oilmastery existovaly už tenkrát a tehdy (polovina osmdesátých let) neměly dobrou pověst. Alespoň mezi námi, chuligány.

Asi je to opravdu zbytečná starost.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350, aneb stará láska nerezaví...

21.9.2015 v 15:18 | Nahoru | #15
Nevím jestli tenhle názor chceš slyšet, ale v dnešní době uvažovat o stavebnici jawy 350 je i pro fajnšmekra holí nesmysl!!! Ta motorka byla zastaralá v době kdy vznikla a dneska nevěřím, že i když nová by ti přinesla požitek z jízdy...nevím kolik stojí stavebnice, ale představa, že koupím motorku za xy pak musím sehnat vrak další za xy kterou budu muset přihlísit a přestavět za xy a vznikne mě vlastně bast který v budoucím prodeji nemá žádnou cenu....Pokud netoužíš po kosmostroji ( což plně chápu) existuje dnes k prodeji spousta starších motorek které už "mají jízdní vlastnosti" 1000x překonané jak jawasaki 350....toď můj názor.

(reakce na) Jawa 350, aneb stará láska nerezaví...

21.9.2015 v 17:35 | Nahoru | #16

HornisGSX píše: Nevím jestli tenhle názor chceš slyšet, ale v dnešní době uvažovat o stavebnici jawy 350 je i pro fajnšmekra holí nesmysl!!! Ta motorka byla zastaralá v době kdy vznikla a dneska nevěřím, že i když nová by ti přinesla požitek z jízdy...nevím kolik stojí stavebnice, ale představa, že koupím motorku za xy pak musím sehnat vrak další za xy kterou budu muset přihlísit a přestavět za xy a vznikne mě vlastně bast který v budoucím prodeji nemá žádnou cenu....Pokud netoužíš po kosmostroji ( což plně chápu) existuje dnes k prodeji spousta starších motorek které už "mají jízdní vlastnosti" 1000x překonané jak jawasaki 350....toď můj názor.



Částečně použiju tvoje slova: holí nesmysl , je vymlouvat někomu předmět koupě, zvláště pak, když to evidentně není momentální nápad, ale dlouhodobý sen...

Pro někoho je zrovna třeba tvůj model nepoužitelnej a dá se předpokládat, že ty bys měl opačný názor... co bys mu řekl?

Jawa 350, aneb stará láska nerezaví...

21.9.2015 v 18:19 | Nahoru | #17
Mám několik motocyklu DUCATI ,přesto poslední měsíc jezdím jen na ČZ 250 egyptan -super zážitek,

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350, aneb stará láska nerezaví...

21.9.2015 v 19:01 | Nahoru | #18
Pro někoho by to byla naprostá chujovina vrazit prachy do Jawy, zvlášť takovej balík, kterej si za to v Týnci říkají. Ale koneckonců, někdo utrácí za Dacie, Fordy, Fiaty, francouzský auta, někdo zase za Hrndu v dieselu, a někdo chce úplně novýho technologicky šedesátiletýho oldtimera. Je to sen a je krásný a rozhodně smysluplný si sny plnit.

Jen mám trochu obavu, aby na Vildu_Vrtuli nepřišlo rozčarování, až zjistí, že ač se to kvůli nízko nasazené laťce skoro nezdálo ani možný, tak kvalita produktů z Týnce jde posledních 25 spíš dolů, náklady na provoz nejsou nijak malé a cenová politika Jawy je velká drzost.

(reakce na) Jawa 350, aneb stará láska nerezaví...

21.9.2015 v 20:31 | Nahoru | #19
Dráťa> s druhym odstavcem se plne ztotoznuju .... nechci do koupe majiteli kecat at si dela co chce ale at tu pristi rok nebeci ze se mu to rozpadlo nebo ze to stalo xy penez a nemuze to prodat ani za zlomek ceny....

Jawa 350, aneb stará láska nerezaví...

21.9.2015 v 21:09 | Nahoru | #20
No nevím, mám Jawu 350 a na běžné ježdění paráda, dám stím i Hořice (mám to přes 200km) 1x za rok a musím říct že na tom mám stejně dobrý pocit z jízdy jak na jiných moto, má to něco do sebe. A když na to ty peníze má a je ochotný je za to utratit...

Naposledy editováno 21.09.2015 21:10:16

Jawa 350, aneb stará láska nerezaví...

21.9.2015 v 21:24 | Nahoru | #21
Kup ale jedině zrestaurovaný originál,repliku od JAWY nekupuj.Olej mužeš vozit v láhvi pro kojence,je tam stupnice v ml.

Jawa 350, aneb stará láska nerezaví...

21.9.2015 v 21:43 | Nahoru | #22
Tak s mícháním v nádrži bych si hlavu nedělal,já mám malou nádrž takže naleju olej na 5litru natankuju do plna což mi ten olej rozmíchá a pak doleju zbytek oleje podle toho kolik jsem natankoval nad 5litru,zavřu nádrž to je duležité zmáčknu přední brzdu a párkrát properuju a benzín je zamíchán,sice mne to láká dát čerpadlo na druhou stranu zas nemusím kontrolovat zda mažu nebo ne,olej je v nádrži a zadřít nemužu pokud jsem dodržel poměr.

Jawa udává 53tis za sadu náhradních dílů plus papíry,asi bych šel cestou přes Matesmoto kde mi ji předaj aspoň zkontrolovanou,popřípadě přestavěnou na Califa nebo Trampa a o papíry se nemusím starat,napiš tady na mot. Lukáškoudelík ten ji letos na jaře v Jawě novou kupoval.
http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=98941

Jawa 350, aneb stará láska nerezaví...

21.9.2015 v 22:20 | Nahoru | #23
Co se týče ojeté motorky, koloval před pár lety po internetu takový spam...

Na prvních stránkách byly pěkný holky, prsatice s vyšpuleným zadečkem. Všechny údajně k mání. Pak následoval snímek s otázkou: Líbí se ti? Chtěl bys, aby některá byla tvoje? A na poslední fotce bylo pár chlapů, zadky namočený v termálních pramenech, doutníček, lahvinka píva, týden neoholený fousy...

A pod tím bylo napsáno: Tak si pamatuj, že zrovna teď někde sedí nějakej chlap, kterej zapíjí to, že se jí konečně zbavil!

No, svým způsobem to sedí i na motorku. Ale jinak jsem ten pomyslný myšlenkový oblouk už udělal. Kupovat stavebnici a k tomu vrak nechci. Kdyby se nachomýtla možnost koupit zachovalou starší - originální mašinu, tak bych asi neodolal. Zkusím poptat, jak by to dopadlo u Matesmoto, ale tam píšou, že cena pro rok 2015 bude přes 80 tis. A to už je 60% nové Hondy CB500F. Žádné šachy s papíry, zaručený servis se zárukou...

No, vidím, co mi napíšou z Matesmoto a do jara času dost, ledacos se ještě může vyvrbit.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350, aneb stará láska nerezaví...

22.9.2015 v 00:08 | Nahoru | #24
Když si pořídíš Jawu, budeš mít taky zaručený servis. Fakt, budeš se v tom vrtat každej tejden, zaručuju

Jawa 350, aneb stará láska nerezaví...

22.9.2015 v 11:58 | Nahoru | #25
Jenže ten motocykl má duši a navíc vytváří falešnou iluzi návratu mých hovězích let. Když se podívám na odkaz od Vlasťák1973, tak se ve mně všechno pohne.

A navíc hned dva moji sousedi odněkud vytáhli krásně zrekonstruované kývačky a kazí mi tu s tím po odpolednách pracovní morálku. Ale máš asi pravdu, co tu čtu, každý se v tom musí vrtat. Jenže možná mi jde i o to.

Jawa 350, aneb stará láska nerezaví...

22.9.2015 v 14:16 | Nahoru | #26
Pozri, pokiaľ je to sen, tak si ho splň a hotovo. V tomto prípade nejaké logické argumenty neplatia/nemajú váhu.
Pokiaľ nemáš vo vrecku prievan, na nejaký servis raz za čas pár korún ostane.
Ja som predal motorku r.v. 2007 a kúpil som si 1997.
Lebo to bola motorka, ktorú som mal na plagáte na stene, keď som mal 15r.

Jawa 350, aneb stará láska nerezaví...

22.9.2015 v 14:22 | Nahoru | #27
Ale keď tak čítam príspevok Vlasťák1973, tak neviem neviem. Na novej moto po sezóne porúch ako keby jazdil na veteráne
Novú moto si kupuje väčšinou človek preto, aby nemusel práve toto riešiť.

(reakce na) Jawa 350, aneb stará láska nerezaví...

22.9.2015 v 19:06 | Nahoru | #28
Dráťa> Záleží jaký je majitel,nynější nebo předchozí.Pokud je prase tak bude servisovat více každou motorku.Mám Jawu 640 rok 2004 a zatím bez jediného problému,jen leju benzín a olej.Vřele doporučuji a to i na delší cestování.Jinak mám taky Čz 477 s přimazáváním,ročne najede kolem 7500 km a to za každého počasí a taky bez větších problémů.Žádná motorka není blbuvzdorná.

Jawa 350, aneb stará láska nerezaví...

23.9.2015 v 16:44 | Nahoru | #29
No, události se daly do pohybu, je ve hře jak originální Jawa, tak i něco jiného, spolehlivějšího. Uvidím, co život přinese. Možná to obojí splaskne jak bublina a nechám to na to jaro.
V podstatě mi tu z toho vychází očekávatelné - někdo rád oprašuje a leští, jinej zase rád spolehlivě jezdí. A někdo chce lítat jak dělová kule.Vlastně mi šlo o jediné - jak to dnes chodí s dvoutakty. A dozvěděl jsem se, že v podstatě furt stejně...

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350, aneb stará láska nerezaví...

29.9.2015 v 18:56 | Nahoru | #30
Já si pořídil Jawu 250 590 Sport i s Pávem a jsem za ní děsně rád. Jezdím na ní víc než na Banditovi.
Nostalgie je mocná a jezdí se mi na ní stejně hrozně jak zamlada :D
Za měsíc jsem najel 1000km a stejně se pořád bojím do zatáček. Bojím se jestli dojedu :D
Ale zatím stačí otočit kohoutek, 3x nacupovat, protočit, zapnout bošák a chytne na drc.
A ten prvotní čoud a pam pam pam je pro mě k nezaplacení.
Když se oháknu do dobového žaluda, dobové bundy atd. Tak ty pohledy lidí jsou super.
Každou jízdu se najde někdo kdo dá palec hore

Nicméně je třeba stále něco dotahovat a kontrolovat. Mám všude podložky pérovky a stejně se šrouby povolují.
Lepidla a matičky s plastem nedávám. To není dobové.
Tento rok ještě doufám že vyjedu a přes zimu bych rád udělal renovaci. Patinovka nemá cenu, jelikož už Jawka prošla v minulosti štětkolakem.

Chápu proč takové motorky vidím stále častěji. Z úplně stejného důvodu jí mám konečně taky.
A rozhodně už si nepřipadám jak sociál, jako jsem si připadal dřív :D :D :D
Naopak jsem a budu stále pyšnější, pokud se mi jí podaří držet při životě.





Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist