bmw_r1300gs_cartec





Téma: Nehoda Buchláky
 
12.9.2015 v 18:03


Tady jde vidět že na silnici musíme počítat vážně se vším... Doplňuji že druhý motorkář, který natáčel, se ho na místě po nehodě zeptal, jestli je v pořádku, u aut, které zastavili se zeptal, zda zavolají záchranku a až poté jel dohonit řidiče Felicie, který se vymlouval..

Naposledy editováno 12.09.2015 18:06:29
Anketa: Co byste udělali řidičovi Felicie?
Zkopat do kuličky
75%
47
Nechat ho ujet, zůstat s kamarádem
25%
16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda Buchláky

25.9.2015 v 10:19 | Nahoru | #1

tomasd. píše: Objektivní okolností je např. fakt, že v Čr až na vyjimky není za krajnici dostatek místa pro chodce, natož pro odstavení auta. Už proto jezdit u krajnice jinde, než na přehledný rovince, pro tuto důležitou okolnost spočívající v zájmu na prevenci nehod a tedy na ochraně života, zdraví a majetku, prostě nemusíš.
Řidiči felicie tohle muze být fuk, ten přejel dvojitou plnou při jízdě v levým pruhu, ten se na žádnou okolnost vymlouvat nemůže.



Už z tvého popisu je vidět, že se jedná o tvůj subjektivní pocit, že všude při pravém kraji na tebe čeká nebezpečí. Ale v případě nehody toto bude posuzovat správní orgán či soudy. A oni tvůj výklad zákona nesdílí. Protože by zavládla anarchie. A kdo má právo vykládat zákony...

Zde má motorkář obrovské štěstí, že je zde podélná čára souvislá, takže řidič felicie porušil i další ustanovení zákona.(přejel jí) Kdyby se ale taková nehoda stala na silnici, kde není podélná čára a nebo je tam přerušovaná, tak se budou oba řidiči posuzovat pouze dle § 11

(1) Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, a pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti, při pravém okraji vozovky, pokud není stanoveno jinak.



A tam by začal boj. Kdo tam měl více listí, ježků............ Hrálo by se o každý mm, jestli je to ještě vpravo a nebo je to už vlevo. atd
A pokud by zde nebylo prokázano, že motorkář byl nucen jet u středu komunikace, tak by nesl spoluvinu.

Naposledy editováno 25.09.2015 10:22:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda Buchláky

25.9.2015 v 16:43 | Nahoru | #2
AndělČK>
V České republice je minimum pozemních komunikací, kde je dostatek místa za krajnicí, odstup od svodidel, chodníků, plotů, příkopů nebo zástavby pro bezpečný pohyb chodců, zastavení vozidla atd. atp.
Dále, hustota provozu na pozemních komunikacích v současnost mnohonásobně přesahuje hustotu provozu v době vzniku právní normy.
Jedná se o můj subjektivní pocit nebo objektivní skutečnost? Podle mé zkušenosti a mého soudu (a tedy podle mého subjektivního pohledu ) je to objektivní skutečnost, kterou lze doložit exaktními postupy.
Proto si troufám tvrdit, že jízda podle toho ustanovení z hloubi minulého století je na většině komunikací u nás v podstatě vykloučená z důvodu obecné prevenční povinnosti - je totiž třeba předcházet možným kolizním situacím u krajnice (a tedy škodám na životě, zdraví a majetku) tak, že jízdu při pravém okraji vozovky (a tady je asi na místě zůraznit, že tím myslím při krajnici ), vyjma přehledných rovinek, nebudu praktikovat.

Zkus se nad tím zamyslet, ne jen opakovat své argumenty a dávat příklady, které nejsou úplně přesné.

Ano, pokud by nebyla čára a oba jeli "ne u pravého okraje", dokazovalo by se o každé p.čovině.

Kdybys měl zájem, můžu ti do zprávy poslat pár zajímavých rozhodnutí.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist