globalmoto_duben_nolan





Téma: Jak najít díru v sání
 
4.9.2015 v 08:28
Máte někdo zkušenosti s hledáním úniku podtlaku v sání? Jde o auto, po připojení vakuometru to ukazuje stabilních (nekmitá) 14 dílků Hg sloupce (normální hodnota 17-22) vakua. Zkoušel jsem sprejovat kolem sání, ale nic, asi je ten únik na to malý nebo je to směrem dovnitř motoru (jedná se o V8). Takže mi jde o to, jestli někdo zkoušel detekovat únik pomocí kouře nebo stetoskopu, popřípadě další tipy, díky. Jo a hadice to nejsou, vsechny jsem odpojil přímo u sání a zaslepil.

1 reakcí na tento příspěvek Jak najít díru v sání

4.9.2015 v 08:42 | Nahoru | #1
a kam si ten měřák připojil?
když ti to ukazuje stabilní podtlak,tak je to OK?ne?
nebo to měříš u nastartovaného motoru?

nebo jinak.-jaký má motor vlastně problém?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak najít díru v sání

4.9.2015 v 08:46 | Nahoru | #2

Dolph-cz píše: ...nebo to měříš u nastartovaného motoru?


Jak jinak chceš měřit podtlak? Na stojícím motoru těžko.

Redguy: Nemáš vysoký volnoběh? Pak jsou klapky víc pootevřené a podtlak samozřejmě klesne.

Jak najít díru v sání

4.9.2015 v 08:57 | Nahoru | #3
Na problem jsem prisel tak, ze po pracich na motoru, ktery zahrnovaly mimojine sundani sani, to hur brzdilo, posilovac proste neposiluje jako driv. Merim to na volnobeh na vsech portech, co jdou ze sani (posilovac, rozdelovac, PCV, prevodovka) a vsude stejna hodnota. Volnobeh je nizky jak ma byt, ale houpe, coz pricitam prave tomu prisavani. Svicky jsou hodne svetle hnede, jde videt, ze to bezi chudy.

1 reakcí na tento příspěvek Jak najít díru v sání

4.9.2015 v 09:29 | Nahoru | #4
mě se nejlépe osvědčila hadička eventuelně ten fonendoskop a sundat ten konec a hadici prodloužit, sundat filtr aby se dalo dostat ke klapce a k hadici co jde k volnoběžnému ventilu, na klapku dlaň, ta to spolehlivě utěsní a palcem si přiškrcovat hadici do volnoběžnýho ventilu (nebo je lze ucpat a otáčky si na to naštelovat klapkou a tu pak přicpávat dlaní) a hadičkou jsem jel po spojích, řešil jsem takhle V6 kdy někdo někdy nasadil blbě těsnění vzadu na sání a nikdo to už neřešil.

(reakce na) Jak najít díru v sání

4.9.2015 v 10:19 | Nahoru | #5
Fugo> A to poslouchas syceni nebo jak to funguje? A jde slyset i dira mezi hlavou a sanim na opacne strane nez poslouchas?

Jinak o tomhle postupu jsem neco cetl a docela se mi libilo misto motoru, kterej dela kraval, delat ten podtlak vysavacem zavrenym nekde za dverma nebo jeste lip rucni vakuovou pumpickou. Ale moc si nejsem jisty, jak rozeznat fuceni vadneho tesneni od fuceni kolem pistnich krouzku (protoze na V8 se asi nedostanu do stavu, kde by vsechny saci ventily byly zavreny).

1 reakcí na tento příspěvek Jak najít díru v sání

4.9.2015 v 10:36 | Nahoru | #6
Tenhle chlápek je sice děsnej komediant, ale nápady má občas dobrý

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak najít díru v sání

4.9.2015 v 10:40 | Nahoru | #7
FiZzeR> No tak nechtel jsem ze sebe delat kokota, ale dobre - tohle jsem zkousel, jako nekurak jsem byl zelenej a hnusnou pachut na jazyku jsem mel jeste druhej den Podle me to chce vic koure a hlavne vetsi tlak. Docela se mi libily napady udelat krabicku, v ni nejak vytvorit kour a pak do ni z druhy strany fouknout kompresorem. Takhle si totiz akorat privodim raka, ale nespravim nic

(reakce na) Jak najít díru v sání

4.9.2015 v 10:47 | Nahoru | #8
Redguy> Jo, takhle jsem to udělal já... čínský smradlavý tyčky do petflašky, z petflašky jedna hadice do huby a druhá do kolena sání přes adaptér z latexový rukavice s ustřiženým prstem posichrovaným pawrtejpou
(a našel)

(reakce na) Jak najít díru v sání

4.9.2015 v 11:15 | Nahoru | #9
Redguy: Taky můžeš namatlat spoje mýdlovou vodou a koukat, kde při foukání poroste bublina.

Jak najít díru v sání

4.9.2015 v 11:23 | Nahoru | #10
Fizzeruv napad se mi libi Oni i ty cigara asi budou dobry, ale me za chvili kour sel i usima, takze to jsem vzdal

1100Virago> To sani je fakt velky a ne vsude je dobre videt, proto jsem zatim ani nezkousel ten fonendoskop.

1 reakcí na tento příspěvek Jak najít díru v sání

4.9.2015 v 13:54 | Nahoru | #11
Tak tady fakt hadicí neuslyšíš nic protože dolu se nedostaneš...jinak ano poslouchal jsem kde to syčí

(reakce na) Jak najít díru v sání

4.9.2015 v 14:00 | Nahoru | #12
Fugo> No to je prave problem i tech spreju, ze vlastne to muze byt podfoukly zevnitr toho V smerem dovnitr motoru a pak nepoznas nic. Zkusim ten kour, odsroubuju svicky a pokud se nebude kour valit z valce, ale z nalejvaciho otvoru oleje (pokud neni potopenej v oleji) jo, tak je asi jasno.

1 reakcí na tento příspěvek Jak najít díru v sání

4.9.2015 v 14:12 | Nahoru | #13
Hmm, a co ta hadice u posilovače stažená plastovou páskou? Dej tam kovovou sponu.

(reakce na) Jak najít díru v sání

4.9.2015 v 14:24 | Nahoru | #14

kodl77 píše: Hmm, a co ta hadice u posilovače stažená plastovou páskou? Dej tam kovovou sponu.



To neni paska, ale takovy pruzinovy kovovy ocko, neco jako todle

1 reakcí na tento příspěvek Jak najít díru v sání

4.9.2015 v 14:37 | Nahoru | #15
Ale stejně ten malý únik ti neovlivní ten posilovač, pro něj je i vypadlá malá hadice za klapkou nepodstatná, spíš bych se zaměřil na průchodnost hadice k posilovači, funkci zpětného ventilu na posilovači a nebo si prostě přiznat, že tohle nikdy prostě líp nebrzdilo a že se ti to jen zdá....

Jak najít díru v sání

4.9.2015 v 14:45 | Nahoru | #16
Nějaký nahrávač s příposlechem do sluchátek a hadice objíždět mikrofonem. Syčení bude slyšet hned.

A bylo to částečně vcucnutý těsnění na karbecu...

Naposledy editováno 04.09.2015 14:46:52

(reakce na) Jak najít díru v sání

4.9.2015 v 15:35 | Nahoru | #17
Fugo> Ten posilovac me na to navedl, ale vakuometr uz s tim nema nic spolecnyho a ukazuje proste malo. Nejde primarne o brzdeni, ale motor ma pak chudou smes a jede na hovno.

Jak najít díru v sání

4.9.2015 v 16:13 | Nahoru | #18
netěsnost v sání tak malá jako třeba vypadnutý těsnění dělá problém max na volnoběh jak se začne otvírat klapka tak už to nemá vliv, vzduch půjde cestou nejmenšího odporu, takže nějakou škvírkou po těsnění se nikam už cpát nebude,tudíž to ani směs v režimu už mírně otevřený klapky rozhazovat nebude, pokud to jede naprd hledej závadu jinde...

Jak najít díru v sání

4.9.2015 v 16:14 | Nahoru | #19
pokud jede to naprd je myšleno svezení s autem

Jak najít díru v sání

4.9.2015 v 16:56 | Nahoru | #20
Naprd je jen volnobeh, jinak to jede skvele. O vikend celej motor poradne prohulim a pak dam vedet, jak to dopadlo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak najít díru v sání

4.9.2015 v 18:24 | Nahoru | #21

1100Virago píše: Jak jinak chceš měřit podtlak? Na stojícím motoru těžko.

Redguy: Nemáš vysoký volnoběh? Pak jsou klapky víc pootevřené a podtlak samozřejmě klesne.



a k čemu budu měřit podtlak na jedoucím motoru?

-zaprvé když už ho chci vědět,tak kouknu přes diagnostiku na MAP senzor a vidím hodnotu v milibarech-jenže pokud nejsou praktické znalosti a neví jaké hodnoty jsou u daného motoru obvyklé,tak je to stejně k hovnu..... a jsem přesvědčený,že to neví,když to měří jak popisuje.

-a za druhé i když je v sání díra a motor má nahovno volnoběh,tak to zdaleka nemusí nějak výrazně ovlivnit podtlak v sání,ale třeba jen ovlivní směs v jednom válci,kterou tímto ochudí a dochází k výpadkům hoření.

jinak ještě pro redguyho:

ono to taky nemusí nutně být netěsným sání,volnoběh často taky rozhodí netěsný EGR ventil-motor pak přisává více spalin,než je zdrávo a navíc to zase nejvíce odsere válec,který saje nejblíže vyústění toho EGRu.
přes diagnostiku pak vidíš výpadky hoření na jednom válci a pak člověk hledá a hledá....

ono to prostě mnohdy nebývá tak jednoduché jak to na první pohled vypadá.

netěsnost sání nejjednodušeji otestuješ startovacím sprejem-a pokud chceš mít naprostou jistotu,tak prostě rozebrat a přetěsnit...

nějaké foukání kouře jsou celkem nesmysl-nezapomeň,že vždy bude některý ze sacích ventilů otevřený,takže to půjde i do válce ,taky odvzdušněním do motoru atd......

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak najít díru v sání

4.9.2015 v 18:29 | Nahoru | #22
Dolph-cz>
Kamo vsimnul sis toho obrazku motoru, ze? Vidis tam MAP sensor nebo EGR ventil? Bavime se o aute z roku 1965



Naposledy editováno 04.09.2015 18:32:00

(reakce na) Jak najít díru v sání

4.9.2015 v 19:44 | Nahoru | #23

Redguy píše: Dolph-cz>
Kamo vsimnul sis toho obrazku motoru, ze? Vidis tam MAP sensor nebo EGR ventil? Bavime se o aute z roku 1965



aha,to jsem nevěděl,podle fotky sání jsem to nějak nezkoumal,tím se to samozřejmě hodně mění....

1 reakcí na tento příspěvek Jak najít díru v sání

4.9.2015 v 19:45 | Nahoru | #24
...takže karburátor....,máš nějaké zkušenosti s přestavbou na LPG?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak najít díru v sání

4.9.2015 v 20:55 | Nahoru | #25
Dolph-cz> S tim, kolik toho rocne najezdim timhle autem, to nema sebemensi smysl.
LPG mam uz v druhym aute na denni jezdeni, ale to uz je moderna, tam se jenom tankuje a jezdi. To jenom s tema starejma mrdkama je furt takovyhle srani Takze zkusenosti mam, ale jen takovy, ze jsem si to nechal nainstalovat a pak jezdim.

Naposledy editováno 04.09.2015 20:57:11

(reakce na) Jak najít díru v sání

5.9.2015 v 09:46 | Nahoru | #26

Redguy píše: Dolph-cz> S tim, kolik toho rocne najezdim timhle autem, to nema sebemensi smysl.
LPG mam uz v druhym aute na denni jezdeni, ale to uz je moderna, tam se jenom tankuje a jezdi. To jenom s tema starejma mrdkama je furt takovyhle srani Takze zkusenosti mam, ale jen takovy, ze jsem si to nechal nainstalovat a pak jezdim.



ale já ti nechtěl doporučit přestavbu na LPG

řešil jsem kdyi taky podobný problém,bylo tam i podezření na problémy s jiskrou,taky rakburátor nebyl nic moc,volnoběh dělal dost problémy.......,tak jsem vyrobil jednoduchý směšovač,napíchl před vzduchový filtr,LPG jsem tam pustil přímo z 10kg flašky..... a po chvilce ladění jelo auto čistě na plyn a úplně nádherně.
ale je potřeba mít nějaké znalost jak to funguje....

takže nakonec byl problém v tom karburátoru.......

někdy prostě člověk musí jít nějakou vylučovací metodou,když už fakt neví kde je zakopaný pes.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist