1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak najít díru v sání
1100Virago píše: Jak jinak chceš měřit podtlak? Na stojícím motoru těžko.
Redguy: Nemáš vysoký volnoběh? Pak jsou klapky víc pootevřené a podtlak samozřejmě klesne.
a k čemu budu měřit podtlak na jedoucím motoru?
-zaprvé když už ho chci vědět,tak kouknu přes diagnostiku na MAP senzor a vidím hodnotu v milibarech-jenže pokud nejsou praktické znalosti a neví jaké hodnoty jsou u daného motoru obvyklé,tak je to stejně k hovnu..... a jsem přesvědčený,že to neví,když to měří jak popisuje.
-a za druhé i když je v sání díra a motor má nahovno volnoběh,tak to zdaleka nemusí nějak výrazně ovlivnit podtlak v sání,ale třeba jen ovlivní směs v jednom válci,kterou tímto ochudí a dochází k výpadkům hoření.
jinak ještě pro redguyho:
ono to taky nemusí nutně být netěsným sání,volnoběh často taky rozhodí netěsný EGR ventil-motor pak přisává více spalin,než je zdrávo a navíc to zase nejvíce odsere válec,který saje nejblíže vyústění toho EGRu.
přes diagnostiku pak vidíš výpadky hoření na jednom válci a pak člověk hledá a hledá....
ono to prostě mnohdy nebývá tak jednoduché jak to na první pohled vypadá.
netěsnost sání nejjednodušeji otestuješ startovacím sprejem-a pokud chceš mít naprostou jistotu,tak prostě rozebrat a přetěsnit...
nějaké foukání kouře jsou celkem nesmysl-nezapomeň,že vždy bude některý ze sacích ventilů otevřený,takže to půjde i do válce ,taky odvzdušněním do motoru atd......