bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pomoc při výběru moto
Zdravím všechny. A dovoluji si požádat o malou pomoc. Ve svých skoro 45 letech jsem tak nějak propadl 2 kolům. Takže jsem začal tím, že jsem si v březnu 2015 koupil 125 skútr Peugeot Satelis 2 s tím, že to bude prostě jen přibližovadlo kolem Prahy, Kladna a okolí. Ale "bohužel" se stalo to, že mi pohoda, klid a relaxace za řidítky tak nějak učarovala. Rozhodl jsem se tedy, že si dodělám "plné Ačko" - už se na tom pracuje - a následně si koupím něco většího, co mi nahradí můj skútr. Ale.... Moje výška 197 cm mě donutila i při výběru skútru koukat se hlavně na jeho velikost - přeci jen "vosa na bomboně" nevypadá hezky. Celkem se mi zamlouvalo automatické řazení, dávalo mi to prostor ke "kochání se"... Je ale na čase postoupit o level výš. Proto si dovoluji požádat o rady, kterou cestou se vydat. Je mi jasné, že se mi dostane nejrůznějších rad o počtu koní atp. nicméně rozhodně trvám na typu "pohodové motorky na cesty i do města" - tedy žádný supersport ani něco podobného. Něco, co má adekvítní rozměry pro mou výšku, solidní výkon na předjetí při 80-90 km/h, pohodlný posez, a (tady mě asi někdo ukamenuje nebo vyřadí z fora) možná i automatickou převodovku. Sám mám automat i v autě, a jsem s ním spokojen, dává mi prostor k pohodové jízdě. A možná je toto cesta i na motorku. Osobně se mi moc líbí Honda NC 750 X s DCT. S ohledem na prostor místo nádrže, kam se dá uložit nejnutnější - jen nevím, zda pro mou výšku nebude spíš "minibike". Také jsem se díval na Suzuki V-Strom. Zkrátka hledám něco, co mě "nesežere", něco, kde se jezdí vzpřímeně (záda už nejsou tak ohebná jako byla), něco přvětivé, pro držitele "teplého" řidičáku. Horní hranice je cca 180 000 - s tím, že bych raději novou motorku (tím pádem s prokázaným "nepoložením" ve 180 km/h.) Je mi jasné, že se mi dostane informací, že na řazení si zvyknu, atp - asi je to pravda, zatím mám prostě trochu obavy zejména z rozjíždění - od 2 výš je to celkem ok... Ale zvyk ze skútru, kdy mohu z křižovatky vystřelit bez obav se mi prostě tak nějak líbí...Zkoušel jsem i "naked", ale tam je posez pro mne až moc skloněný... Zkrátka cestovní "enduro" nebo něco podobného se mi moc líbí - zatím mám i na tom bzučáku zvaném skútr najeto za 3 měsíce skoro 5000 km a nájezdy stoupají... kdykoliv mohu, jedu prostě na dvou kolech. Propadl jsem tomu asi moc.. a tak prosím - poraďte mi co možná nejzodpovědněji. Budu vděčný.
P.S. hledám prostě něco, na čem se dá "utéct" od volantu, od počítače, od chaosu... a prostě si vyjet po českých - i zahraničních - luzích a hájích. V obcích rozhodně rychlost dodržuji, mimo obec jsem ochoten na 100 - 110, na dálnici se mi nechce a pokud je to nutnost, tak jen krátce... Díky moc za všechny rady a podněty.

1 reakcí na tento příspěvek Pomoc při výběru moto

26.7.2015 v 20:00 | Nahoru | #1
Zdravím arte007, loni jsem řešil stejný problém jako ty:
1. nevyježděnej znovuzačátečník
2. finanční limit (nová nebo jetá)
3. stejný výběr, ale měl jsem tam je BMW F700GS (bohužel mimo finanční limit, jak pořizovací, tak servisní)
Prošel jsem Zuzanku (suzuki) i Kawu, mám od 10.10 NC 750X, už mám naježděno více než 5.000, jak pracovně ve městě tak i na na výlety (nejdelší zatím 470km).

Kličkovýní v kolonách, i rozjezdy na křižovatce vše v pohodě, vejdu se do menších mezer než GS1200, to je asi jasný ...

Lehký terén v pohodě, ale to není problém pro žádnou motorku. Píseček pod předmím kolem i defekt už mám za sebou. Co jsem ještě nevyzkoušel to je maximální rychlost, jel jsem nejvíce 160km.

Spotřeba byla pro mne důležitý parametr, jezdím za 3,4l.

Otevřeně, vím, že má nevýhody:
Při cestě po dálnici mne štve, že když za to vezmu zrychluje pomalu (140-150 km je v pohodě i na okrsce), ale o mnoho více se nedá čekat.
Gumy, originální Dunlopy vydržely pouze 4.500
Nekdy přemýšlím o výměně, ale potom si uvědomím, že stejně nevyužívám všechno co mi NC umožňuje, i když už mám lehce odřený "senzory" náklonu.

Závěrem:
1. jsem spokojený a je nás více, můžeš se podívat i na zahraniční fóra, je tam hodně lidí - není to "sračka", ale má své limity, to však každá mašina, a podle mne je málo motorkářů, kteří dokáží využít potenciál, který jim jejich mašina nabízí ...
2. zařazení. V autě mám automat, ale stejně někdy jezdím na manuál. Honda to duální spojku má vymyšlenou dobře, ale nešel bych do toho - je to jedno. Řazení je jednoduchý, na křižovatce tam dáš 1 a klidně dřž spojku, nic se jí nestane. Potom to tam postupně kopeš, podle toho co potřebuješ. Lze řadit i bez spojky (více v návodu). Rozhodně doporučuji manuál, je to lenvější a automat nepřináší takové výhody jako v autě (tam bych to neměnil).
3. Posez, jsem vysloveně spokojený a i můj zadek při dlouhých cestách neprotestuje. Avšak doporučuji nějakou motoškolu. Za ty prachy mnoho info, zkušeností a tréninku.
4. řidítka, ano také si je dám výš, i když nemám 200cm, určitě jdu do této úpravy.
5. vyhřívaný hefty - už se mi hodně vyplatily
6. v mém případě i padací rám
7. "blicí box" je naprosto super, úžasná, fantastická věc - doklady, zámek, a spray na dojezd. Není větší zážitek než píchnoiut v lese ... (vím o čem mluvím). A to NC váží pouze 216 kg, ale na píchlý gumě ... aspoň 2 tuny ...
8. poslední věc, dojezd pouze 350km je limitující

tak dobrý výběr snad jsem ti trochu pomohl
Marťošek

(reakce na) Pomoc při výběru moto

26.7.2015 v 20:15 | Nahoru | #2
Marťošek> pane jo - díky moc za názor - jsi první (vlastně druhý), který mne od NCčka neodrazuje. Já sám jsem na něm seděl - a přišlo mi to pohodlné - v týdnu se jedu ještě pobavit jednou a uvidím... Jak říkáš, to BMW jsem vyřadil s ohledem na cenu a náklady dál. Zatím mi zůstal Strom a Versys - nicméně u NC se mi moc líbí ten "blicí box", protože na nutné věci nemusím hned nakupovat kufry... Ano - přemýšlím i o manuálu, i o automatu - ale tohle budu definitivně řešit až se budu moci svézt víc v klidu, bez "Drive asistentu v podobě baťůžku v autoškole"... se řazením nemám problém, technicky to umím, jen prostě na skútru hrábnu naplno za plyn a o víc se nestarám - na druhou stranu to by mohl být v budoucnu právě ten nedostatek, co by mě začal vadit - proto jsem zatím neřekl ano - ani ne.
Takže prostě motorka do 200 tisic na dva až tři roky - na vyježdění - mi připadá solidní cena. Až budu vědět, co vlastně od toho chci, tak můžu jít výš a klidně do ojeté, budu vědět na co koukat a co hlídat...
Díky moc..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom lukkyn29 1 Dnes v 15:31 DanielVaradero
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Potřebuji přezout své Nc 750x Honda NC 750X stafler 11 19.4.2024 v 20:44 stafler
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 33 16.3.2024 v 17:31 Obo67


TOPlist