globalmoto_duben_nolan





Téma: Pomoc při výběru moto
Zdravím všechny. A dovoluji si požádat o malou pomoc. Ve svých skoro 45 letech jsem tak nějak propadl 2 kolům. Takže jsem začal tím, že jsem si v březnu 2015 koupil 125 skútr Peugeot Satelis 2 s tím, že to bude prostě jen přibližovadlo kolem Prahy, Kladna a okolí. Ale "bohužel" se stalo to, že mi pohoda, klid a relaxace za řidítky tak nějak učarovala. Rozhodl jsem se tedy, že si dodělám "plné Ačko" - už se na tom pracuje - a následně si koupím něco většího, co mi nahradí můj skútr. Ale.... Moje výška 197 cm mě donutila i při výběru skútru koukat se hlavně na jeho velikost - přeci jen "vosa na bomboně" nevypadá hezky. Celkem se mi zamlouvalo automatické řazení, dávalo mi to prostor ke "kochání se"... Je ale na čase postoupit o level výš. Proto si dovoluji požádat o rady, kterou cestou se vydat. Je mi jasné, že se mi dostane nejrůznějších rad o počtu koní atp. nicméně rozhodně trvám na typu "pohodové motorky na cesty i do města" - tedy žádný supersport ani něco podobného. Něco, co má adekvítní rozměry pro mou výšku, solidní výkon na předjetí při 80-90 km/h, pohodlný posez, a (tady mě asi někdo ukamenuje nebo vyřadí z fora) možná i automatickou převodovku. Sám mám automat i v autě, a jsem s ním spokojen, dává mi prostor k pohodové jízdě. A možná je toto cesta i na motorku. Osobně se mi moc líbí Honda NC 750 X s DCT. S ohledem na prostor místo nádrže, kam se dá uložit nejnutnější - jen nevím, zda pro mou výšku nebude spíš "minibike". Také jsem se díval na Suzuki V-Strom. Zkrátka hledám něco, co mě "nesežere", něco, kde se jezdí vzpřímeně (záda už nejsou tak ohebná jako byla), něco přvětivé, pro držitele "teplého" řidičáku. Horní hranice je cca 180 000 - s tím, že bych raději novou motorku (tím pádem s prokázaným "nepoložením" ve 180 km/h.) Je mi jasné, že se mi dostane informací, že na řazení si zvyknu, atp - asi je to pravda, zatím mám prostě trochu obavy zejména z rozjíždění - od 2 výš je to celkem ok... Ale zvyk ze skútru, kdy mohu z křižovatky vystřelit bez obav se mi prostě tak nějak líbí...Zkoušel jsem i "naked", ale tam je posez pro mne až moc skloněný... Zkrátka cestovní "enduro" nebo něco podobného se mi moc líbí - zatím mám i na tom bzučáku zvaném skútr najeto za 3 měsíce skoro 5000 km a nájezdy stoupají... kdykoliv mohu, jedu prostě na dvou kolech. Propadl jsem tomu asi moc.. a tak prosím - poraďte mi co možná nejzodpovědněji. Budu vděčný.
P.S. hledám prostě něco, na čem se dá "utéct" od volantu, od počítače, od chaosu... a prostě si vyjet po českých - i zahraničních - luzích a hájích. V obcích rozhodně rychlost dodržuji, mimo obec jsem ochoten na 100 - 110, na dálnici se mi nechce a pokud je to nutnost, tak jen krátce... Díky moc za všechny rady a podněty.

2 reakcí na tento příspěvek Pomoc při výběru moto

26.7.2015 v 15:53 | Nahoru | #31
Jestli si chceš "osedět" litrovýho V Stroma tak se ozvi, jsem taky z Vokovic. Litr má údajně o 3 cm vyšší sedlo než 650. Půjčoval jsem sedačku známému co má dva metry a prý to bylo znát.

(reakce na) Pomoc při výběru moto

26.7.2015 v 16:20 | Nahoru | #32
milan67> rád využiju nabídku - jen bohužel nevím kdy - ale určitě se ozvu. Díky moc...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc při výběru moto

26.7.2015 v 18:44 | Nahoru | #33

milan67 píše: Jestli si chceš "osedět" litrovýho V Stroma tak se ozvi, jsem taky z Vokovic. Litr má údajně o 3 cm vyšší sedlo než 650. Půjčoval jsem sedačku známému co má dva metry a prý to bylo znát.

než litrovýho V-stroma, to už bych šel rovnou do toho Varadera

Pomoc při výběru moto

26.7.2015 v 19:19 | Nahoru | #34
To NC si zkus jak to bude velikostně, tipnul bych že to bude asi malý. Jinak toho Stroma, Varadero.

1 reakcí na tento příspěvek Pomoc při výběru moto

26.7.2015 v 20:00 | Nahoru | #35
Zdravím arte007, loni jsem řešil stejný problém jako ty:
1. nevyježděnej znovuzačátečník
2. finanční limit (nová nebo jetá)
3. stejný výběr, ale měl jsem tam je BMW F700GS (bohužel mimo finanční limit, jak pořizovací, tak servisní)
Prošel jsem Zuzanku (suzuki) i Kawu, mám od 10.10 NC 750X, už mám naježděno více než 5.000, jak pracovně ve městě tak i na na výlety (nejdelší zatím 470km).

Kličkovýní v kolonách, i rozjezdy na křižovatce vše v pohodě, vejdu se do menších mezer než GS1200, to je asi jasný ...

Lehký terén v pohodě, ale to není problém pro žádnou motorku. Píseček pod předmím kolem i defekt už mám za sebou. Co jsem ještě nevyzkoušel to je maximální rychlost, jel jsem nejvíce 160km.

Spotřeba byla pro mne důležitý parametr, jezdím za 3,4l.

Otevřeně, vím, že má nevýhody:
Při cestě po dálnici mne štve, že když za to vezmu zrychluje pomalu (140-150 km je v pohodě i na okrsce), ale o mnoho více se nedá čekat.
Gumy, originální Dunlopy vydržely pouze 4.500
Nekdy přemýšlím o výměně, ale potom si uvědomím, že stejně nevyužívám všechno co mi NC umožňuje, i když už mám lehce odřený "senzory" náklonu.

Závěrem:
1. jsem spokojený a je nás více, můžeš se podívat i na zahraniční fóra, je tam hodně lidí - není to "sračka", ale má své limity, to však každá mašina, a podle mne je málo motorkářů, kteří dokáží využít potenciál, který jim jejich mašina nabízí ...
2. zařazení. V autě mám automat, ale stejně někdy jezdím na manuál. Honda to duální spojku má vymyšlenou dobře, ale nešel bych do toho - je to jedno. Řazení je jednoduchý, na křižovatce tam dáš 1 a klidně dřž spojku, nic se jí nestane. Potom to tam postupně kopeš, podle toho co potřebuješ. Lze řadit i bez spojky (více v návodu). Rozhodně doporučuji manuál, je to lenvější a automat nepřináší takové výhody jako v autě (tam bych to neměnil).
3. Posez, jsem vysloveně spokojený a i můj zadek při dlouhých cestách neprotestuje. Avšak doporučuji nějakou motoškolu. Za ty prachy mnoho info, zkušeností a tréninku.
4. řidítka, ano také si je dám výš, i když nemám 200cm, určitě jdu do této úpravy.
5. vyhřívaný hefty - už se mi hodně vyplatily
6. v mém případě i padací rám
7. "blicí box" je naprosto super, úžasná, fantastická věc - doklady, zámek, a spray na dojezd. Není větší zážitek než píchnoiut v lese ... (vím o čem mluvím). A to NC váží pouze 216 kg, ale na píchlý gumě ... aspoň 2 tuny ...
8. poslední věc, dojezd pouze 350km je limitující

tak dobrý výběr snad jsem ti trochu pomohl
Marťošek

(reakce na) Pomoc při výběru moto

26.7.2015 v 20:05 | Nahoru | #36
seikos> ještě chvíli - a dostaneme se ke Goldwindovi.... na to že cca za měsíc bych měl mít komplet teplé papíry na An mi připadá, že varianty 650-750 ccm je tak akorát, stejně jako výkon do 50 kW... myslím, že na naučení se jezdit (alespoň trochu) by varianty NC 750, V-Strom 650, případně Versys 650 měly být naprosto dostačující.. takže se asi budu motat kolem těchto.. zkusím je projet, když to jen trochu půjde, a pak budu volit...

P.S. je zvláštní, jak se postupně dostávám výš a výš s objemem.. a výkonem... přitom, jak jsem napsal, by to mělo sloužit i k městské přepravě, pojíždění pro "zapomenuté rohlíky 5 km", ale i výlet 500 km.. myslím, že ty mnou uvedené modely by mohly splňovat potřebné, a až je budu mít alespoň osezené - přeci jen jízdní vlastnosti mohu srovnat max, tak se skútrem 125 a to asi není to pravé, takže to, jestli jede dobře nebo špatně zatím nepoznám. :)

(reakce na) Pomoc při výběru moto

26.7.2015 v 20:15 | Nahoru | #37
Marťošek> pane jo - díky moc za názor - jsi první (vlastně druhý), který mne od NCčka neodrazuje. Já sám jsem na něm seděl - a přišlo mi to pohodlné - v týdnu se jedu ještě pobavit jednou a uvidím... Jak říkáš, to BMW jsem vyřadil s ohledem na cenu a náklady dál. Zatím mi zůstal Strom a Versys - nicméně u NC se mi moc líbí ten "blicí box", protože na nutné věci nemusím hned nakupovat kufry... Ano - přemýšlím i o manuálu, i o automatu - ale tohle budu definitivně řešit až se budu moci svézt víc v klidu, bez "Drive asistentu v podobě baťůžku v autoškole"... se řazením nemám problém, technicky to umím, jen prostě na skútru hrábnu naplno za plyn a o víc se nestarám - na druhou stranu to by mohl být v budoucnu právě ten nedostatek, co by mě začal vadit - proto jsem zatím neřekl ano - ani ne.
Takže prostě motorka do 200 tisic na dva až tři roky - na vyježdění - mi připadá solidní cena. Až budu vědět, co vlastně od toho chci, tak můžu jít výš a klidně do ojeté, budu vědět na co koukat a co hlídat...
Díky moc..

Pomoc při výběru moto

26.7.2015 v 20:31 | Nahoru | #38
Ja by som ti poradil, ze do tej Hondy by si veru aj mohol ist(manual). Predsalen nekupujes motorku do konca zivota. Po jednej-dvoch sezonach uz budes vediet co chces a potom predas, doplatis a kupis ine. A ak by doslo na Versys vs V-Strom, aj ked mam Versys, priklonil by som sa k V-Stromu

Pomoc při výběru moto

26.7.2015 v 20:43 | Nahoru | #39
Doplněk:
- ve skutečnosti mám dojezd větší, ale ještě jsem to nezkusil. Jak začne blikat hladové oko - jedu krmit.
- ještě k tomu řazení, recenze píšou, že je to dobrý, ale možnot nakopat tam kvalty jeden za druhým - to asi nepůjde
- ovladatelnost, na CE výborná - jsem spokojen

Marťošek

1 reakcí na tento příspěvek Pomoc při výběru moto

26.7.2015 v 20:47 | Nahoru | #40
k NC se vyjadrovat nebudu, ale mas v seznamu Crossrunnera .. s tvym rozpoctem na novy model nemas (nic proti nemu) a ten stary si prosimte nekupuj, to je nejsrackovejsi zmrvene VFR co mohl soudruh v Honde vymyslet. co tomu motoru provedli, za to bych je zabil ...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc při výběru moto

26.7.2015 v 20:53 | Nahoru | #41
Veverčák> jak to? v čem je to tak problémové? Uznávám - je stejně mimo mou "výseč" - ať finanční, tak výkonostní..
Ale zajímalo by mne co je na tom tak špatně...

(reakce na) Pomoc při výběru moto

26.7.2015 v 20:56 | Nahoru | #42

art007 píše: Veverčák> jak to? v čem je to tak problémové? Uznávám - je stejně mimo mou "výseč" - ať finanční, tak výkonostní..
Ale zajímalo by mne co je na tom tak špatně...



reknu ti to tak ... vzali motor z VFR800 a z nejakeho prapodivneho duvodu ho zabili ... pak vzali ram, obalili to podivnymi plasty, strcili k tomu pristrojovku, na ktere je videt uplne hovno a zacali to vydavat za dalsi VFR ... jdu blejt, velebnosti ..

ale ja jsem asi jinej, ja bych si z tveho vyberu neporidil asi nic

2 reakcí na tento příspěvek Pomoc při výběru moto

26.7.2015 v 21:11 | Nahoru | #43
Arte007 omlouvám se za upřímnost, ale po 20 hodinách v autoškole s prudičem za zády to nepoznáš. Já jsem měl suprovýho instruktora, a jsem znovuzačátečník, a je to jako s vínem, když ho kafem, když ho máš rád a hledáš chutě, po čase poznáš Arabiku, Brazil, styl pražení, ... kyselost atd,...

Vzhledem ke zkušenostem musíš dát na pocit a na zkušenosti ostatních. Prodejci v Praze tě nechají svést, myslím, že chtějí kauci 30.000 a benzím a můžeš hodinu jezdit. Já jsem seděl na Stromu i Versysu, ale nepůjčil jsem si je. Nejsem ještě vyježděnej a nepozžnal bych to. Jako s kávou, čajem, vínem, ... jiným sportem. Šel jsem go toho instinktivně, a ještě dnes si pamatuji první cestu na parkoviště, abych si to ošahal než pojedu na silnici. Přecházíš ze skůtru, možná máš více zkušeností s provozem, přehledem atd, OK - já jsem to měl jinak ...

Souhlasím s Wakasaki, není to na celý život. Na jaře jsem byl na výstavě moto v Praze, měl jsem šanci si sednout na každou konkureční i větší motorku, a měl jsem pocit, že jsem udělal dobře s výběrem NC. Všechny větší motorky mi v ten čas přišly "neohrabané" do města, do zácpy. Vím, změní se to, ale až budu mít najeto více km ...
tak zatím čau
Marťošek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc při výběru moto

26.7.2015 v 21:16 | Nahoru | #44
art007> NC nevím, nejel jsem na tom a ani mě to nijak neláká, prostě jen další skútr...
DL 1000 je už kus mašiny, stejně jako velkej Varan, nevím jestli je to pro začátečníka dobrej nápad, spíš bych se být Tebou podíval po tom malým stromku, nebo transalpu, zkrátka něco lehčího, ovladatelnějšího. Za mě doporučím i NTV 650 nebo 700, ani s jednou neuděláš chybu.

(reakce na) Pomoc při výběru moto

26.7.2015 v 23:00 | Nahoru | #45
Marťošek> No to právě myslím - poznám posez, poznám trochu jak to jede... ale to je všechno. proto se tu ptám...Jezdil jsem na kamarádově 650 naháči Suzuki (ale policajtům ani slovo - nepamatuji si model - ale starší - a posez se mi moc nelíbil, výkon někde kolem 55 kW (a trochu mě to "tahalo za ruce". Prostě vím, že tenhle posez mi nevyhovuje - proto hledám spíš něco na způsob "cestovního endura" - vzpřímenější posez, širší řídítka... - a hlavně trochu tolerantní k chybám...To to NC je... a jak jsem i psal - je to i do Prahy - takže mezi auta a tak - a tam jsem prostě zvyklý se motat na skútru - takže pokud někdo říká, že NC je jen další "skútr" - tak je možné, že to bude to pravé... :) jsem prostě výletník - ne motorkář. Ale ze skútru mne trochu bolí záda - ta malá kolečka nejsou na díry tak nějak ideál... a moje záda dostávají sem tam pěknou pecku. A když chci jet trochu dál, tak prostě je to asi moc "na kochačku" - i když to umí i 110 kh/m, tak do kopce se tomu prostě zrychlovat nechce. JEzdit budu z 95 % sám, takže neřeším, jak to jede ve dvou, vozím s sebou zatím to nutné - což se vejde do "blicího boxu" a v nouzi mohu dokoupit i box. Ale vím, že jediné, na co mohu dát je posez. A podle toho to tak nějak musím řešit. A proto také chci něco nového - aby případné technické problémy byly kryty zárukou - umím spravit "kryty" - ale ne mechaniku. Takže pro mne zatím skutečně zůstává NC 750 X (Sko je také hezké, ale posez je v něm pro mne mnohem méně příjemý než na Xku) a V-Strom - tam jsem ještě neseděl - hodlám to udělat v týdnu. A když se budu chtít projet, raději zaplatím v půjčovně cca 2500,- a mám to na celý den. A to už maličko poznám, jestli mi to sedí do rukou a peru se sám se sebou, nebo jestli se peru s motorkou...

P.S. spolehnout se jen na rady tady, tak se zcvoknu... :) ale i tak to pomůže - někteří mají i mozek a chápou, že s teplýma papírama nemůžeš letět na Goldwingu... :)

Naposledy editováno 26.07.2015 23:04:01

(reakce na) Pomoc při výběru moto

26.7.2015 v 23:02 | Nahoru | #46
Carcharot> díky moc - rozumné - a já s tím souhlasím - a budu se snažit nejdřív se vyjezdit na něčem menším.. zatím mám za sebou jen skútr, což udělá hodně na vyježdní v provozu, ale nic na jízdě s motorkou. Takže budu začínat zase znova - a raději od malé - a pak... pak se uvidí.... :)
Díky za radu. Utvrdil si mne v mém názoru... prostě půjdu z 11 kW (skútr) na cca 40 kW (moto s klasickým řazením) a postupně případně někam ke stovce kilowat....

Naposledy editováno 26.07.2015 23:14:03

(reakce na) Pomoc při výběru moto

26.7.2015 v 23:11 | Nahoru | #47
Marťošek> ještě maičkost - snad ti mohu věřit, že jako Brňák (Komeťák?) radíš dobře, byť někomu, kdo má sice skútr koupený ve Vyškově (a tím pádem s B na značce) ale polepený HC Sparta Praha... Předpokládám, že sis toho ještě nevšiml v mém profilu, jinak bys mi možná napsal, že si mám koupit babetu a ukopnout pedály... :) ale jinak moc díky - tvoje rady znamenaly hodně... a ubezpečily mne, že cesta pomalého učení je správná. Nejsem 20ti letý střelec, co si k čerstvým papírům koupít litrovou silnici a pak to omotá v první delší zatáčce o strom...
Tak hodně šťastných km... a ještě jednou díky za rady.

1 reakcí na tento příspěvek Pomoc při výběru moto

26.7.2015 v 23:14 | Nahoru | #48
Jak tady čtu tvé požadavky a očekávání, tak skoč po tom NC-čku. Až to časem dostaneš do ruky, tak uvidíš, jestli ti stačí nebo zda půjdeš dál.

(reakce na) Pomoc při výběru moto

26.7.2015 v 23:20 | Nahoru | #49
vilemx> zatím jsem skoro rozhodnutý - čím více zapojuji mozek, tím víc jsem přesvědčený, že pokud bude pohodlná a s mou velikostí bude vyhovovat, tak do ní půjdu - a s klasickým řazením, abych se to prostě naučil - a pak mohu dál... výš... silněji :)
Myslím, že to NCčko bude ideální na naučení se... nebo alespoň na částečně naučení. 40 kW není tak málo, aby to neumělo jet.. a ať si odpůrci tohoto modelu říkají co chtějí, po autoškole by to mohla být ideální motorka na to, zvyknout si na styl jízdy na motorce.
Příští rok pak plánuji ještě motoškolu - asi u Pepy Sršně nebo u Lisýho. Stejně jako jsem absolvoval školu smyků s autem a nepřestávám tvrdit, že by to měla být povinnost do 3 měsíců od autoškoly. Prostě nějaký kurz, kde mne naučí jak jezdit, a ne jak udělat zkoušky s komisařem.. :)
Díky a měj se.

Naposledy editováno 26.07.2015 23:30:53

1 reakcí na tento příspěvek Pomoc při výběru moto

27.7.2015 v 00:20 | Nahoru | #50
Bez nějakého posměchu, NC-čko je motorka pro lidi, kteří buďto vůbec netuší nebo si naopak moc dobře uvědomují, proč jim (už nebo ještě) stačí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc při výběru moto

27.7.2015 v 00:24 | Nahoru | #51

vilemx píše: Bez nějakého posměchu, NC-čko je motorka pro lidi, kteří buďto vůbec netuší nebo si naopak moc dobře uvědomují, proč jim (už nebo ještě) stačí.



tak tohle se zatím pokouším pochopit - ta tvá věta je hodně freudovská... :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc při výběru moto

27.7.2015 v 03:04 | Nahoru | #52
art007> Tak mně napadá - u Hondy mají ještě jeden strojek, který by Ti teoreticky mohl na ten začátek (s Tvojí výškou) vyhovovat - CB 500 X. Má to tuším 35 kW, ale charakterem by to mohlo být zábavnější, než to NC (To ale nedokážu říct, seděl jsem na tom jenom v krámu, na posez to ale bylo příjemný). Nový to stojí 160 000,-

Já jsem si dělal papíry taky nedávno (to ježdění s metrákovým chlapem za zadkem, byla fakt pruda, i když mně teda naštěstí do toho řízení moc nehrabal), a bylo to vážně jenom o těch papírech. Že bych se tam naučil řídit motorku, tak to ani omylem. Ale od té doby na sobě pracuju co to dá, a můžu potvrdit, že to řazení (ze začátku jsem z toho měl taky obavy) je ve finále přesně kus toho zážitku, o kterej bych nechtěl být ochuzenej - když se začne dařit podřazovat bez cukání, atd...

Autoškolu jsem odjezdil na Suzuki SV 650 (to je nejspíš přesně to, co má ten Tvůj kamarád), ale jako svojí první jsem si pořídil Triumpha Street Triple. Osobně jsem z něho vyloženě nadšenej, ale Tobě ho doporučovat nebudu, bylo by to pro Tebe prťavý.
V-Stroma 650 má kamarádka, a má to určitě něco do sebe - když jsem si na to sedl, připadal jsem si jako na gauči doma v obýváku :) Novej Versys se mi taky moc líbí, kdybych bažil po cenduru, byl by to jeden z horkých kandidátů.

1 reakcí na tento příspěvek Pomoc při výběru moto

27.7.2015 v 06:45 | Nahoru | #53
NC nebo V-Strom? Tak já říkám nová Afrika nebo R 1200GS, i když nová Supertenere, ale i malá nová Tenerka není k zahození....
Pointa-pokud sis byl schopný koupit sám skůtra, tak si sám vyber a kup i velkou motorku a neřeš "chytré" názory ostatních, jelikož ti stejně každý doporučí "to svoje". V pětačtyřiceti bys už mohl nějaký rozum mít...a dokonce svůj, ne?

(reakce na) Pomoc při výběru moto

27.7.2015 v 06:53 | Nahoru | #54

fockewulf píše: NC nebo V-Strom? Tak já říkám nová Afrika nebo R 1200GS, i když nová Supertenere, ale i malá nová Tenerka není k zahození....
Pointa-pokud sis byl schopný koupit sám skůtra, tak si sám vyber a kup i velkou motorku a neřeš "chytré" názory ostatních, jelikož ti stejně každý doporučí "to svoje". V pětačtyřiceti bys už mohl nějaký rozum mít...a dokonce svůj, ne?


hezká nabídka - ale nemyslím, že s teplýma papírama na An je to to pravé - asi bych se raději pustil postupně.... :) ta nová Afrika se mi líbí, ale .... postupně - nejdřív vyjezdit a pak dál....
P.S. skútr jsem kupoval podle velikosti - co bylo největší - rozměrově - tak to jsem hledal... - abych na tom nebyl jako vosa na bomboně.. ale u motorky to nejde.. tam musím prostě po kouskách... :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc při výběru moto

27.7.2015 v 06:56 | Nahoru | #55

dejv78 píše: art007> Tak mně napadá - u Hondy mají ještě jeden strojek, který by Ti teoreticky mohl na ten začátek (s Tvojí výškou) vyhovovat - CB 500 X. Má to tuším 35 kW, ale charakterem by to mohlo být zábavnější, než to NC (To ale nedokážu říct, seděl jsem na tom jenom v krámu, na posez to ale bylo příjemný). Nový to stojí 160 000,-

Já jsem si dělal papíry taky nedávno (to ježdění s metrákovým chlapem za zadkem, byla fakt pruda, i když mně teda naštěstí do toho řízení moc nehrabal), a bylo to vážně jenom o těch papírech. Že bych se tam naučil řídit motorku, tak to ani omylem. Ale od té doby na sobě pracuju co to dá, a můžu potvrdit, že to řazení (ze začátku jsem z toho měl taky obavy) je ve finále přesně kus toho zážitku, o kterej bych nechtěl být ochuzenej - když se začne dařit podřazovat bez cukání, atd...

Autoškolu jsem odjezdil na Suzuki SV 650 (to je nejspíš přesně to, co má ten Tvůj kamarád), ale jako svojí první jsem si pořídil Triumpha Street Triple. Osobně jsem z něho vyloženě nadšenej, ale Tobě ho doporučovat nebudu, bylo by to pro Tebe prťavý.
V-Stroma 650 má kamarádka, a má to určitě něco do sebe - když jsem si na to sedl, připadal jsem si jako na gauči doma v obýváku :) Novej Versys se mi taky moc líbí, kdybych bažil po cenduru, byl by to jeden z horkých kandidátů.



Jojo - přesně to má kamarád - modrou SV 650.
no já se budu jen asi rozhodovat mezi NC750X a mezi V-Strom 650 - a uvidím. Cenově je to dostupné - po odečtení DPH jsem někde kolem 150 000,- a na dva až tři roky, než se naučím "kvedlat" nohou by to mělo stačit. A pak - kdo ví --.
Díky za radu - to CB 500 je rozměrově už asi malé... Ale sednu na něj... pro jistotu.. :)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc při výběru moto

27.7.2015 v 08:01 | Nahoru | #56
art007> já třeba nepochopím to podivné pozérství "abych nevypadal jako vosa na bonbóně". Mně je třeba úplně fuk jak na motorce vypadám, priorita pro mě je, jak se mi na ni sedí a tím pádem jestli je vhodná k dlouhodobé jízdě. Jak vypadá motorka, jak vypadám já, to je až někde na 10. místě, chápu, že co člověk to názor, ale stejně

(reakce na) Pomoc při výběru moto

27.7.2015 v 08:23 | Nahoru | #57

fockewulf píše: art007> já třeba nepochopím to podivné pozérství "abych nevypadal jako vosa na bonbóně". Mně je třeba úplně fuk jak na motorce vypadám, priorita pro mě je, jak se mi na ni sedí a tím pádem jestli je vhodná k dlouhodobé jízdě. Jak vypadá motorka, jak vypadám já, to je až někde na 10. místě, chápu, že co člověk to názor, ale stejně


no - minimálně sice se ti sedí pohodlně, ale fouká na tebe ze všech stran, přečuhuješ do všech stran - i když to sám vlastně nevnímáš,,, a kromě toho naprosto měníš těžiště, takže ten s 180 cm tvrdí, jak to jede hezky, a s 200 cm budu tvrdit, že to je divné a nesedí to v zatáčkách... a to je proto, že mám o 20 cm víc... Není to pozerství - je to prostě divný pocit...

(reakce na) Pomoc při výběru moto

27.7.2015 v 08:29 | Nahoru | #58
fockewulf>





Příklad - když jsem na tom PCXku jezdil po půl hodiny parkovišti, tak mi to připadalo pohodlné, zábavné, živé a sedělo se mi na tom celkem dobře - ale umíš si představit delší jízdu? A to v salonu nezjistíš... proto řeším i toto - pokud na tom vypadám jako debil už na prodejně, tak to asi moc fungovat nebude..

1 reakcí na tento příspěvek Pomoc při výběru moto

27.7.2015 v 08:48 | Nahoru | #59
Neumím si teda moc představit, jak s +20cm měníš těžiště motorky tak razantně, že by to mělo znatelný vliv na jízdní vlastnosti. Další věc - už vůbec nerozumím tomuto výroku "pokud na tom vypadám jako debil už na prodejně, tak to asi moc fungovat nebude".

To, jak na něčem vypadám nemá nic společného s ergonomií. Nicméně jsi asi první, koho znám, kdo se nechá před zkoušením na moto/skůtru vyfotit aby tedy nejen zhodnotil stav stroje, ale i proporce stroje vzhledem k řidiči

Jinými slovy-na tom NCčku budeš vypadat jako debil stoprocentně, to se vsaď, ale bude ti vyhovovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc při výběru moto

27.7.2015 v 08:54 | Nahoru | #60

fockewulf píše: Neumím si teda moc představit, jak s +20cm měníš těžiště motorky tak razantně, že by to mělo znatelný vliv na jízdní vlastnosti. Další věc - už vůbec nerozumím tomuto výroku "pokud na tom vypadám jako debil už na prodejně, tak to asi moc fungovat nebude".

To, jak na něčem vypadám nemá nic společného s ergonomií. Nicméně jsi asi první, koho znám, kdo se nechá před zkoušením na moto/skůtru vyfotit aby tedy nejen zhodnotil stav stroje, ale i proporce stroje vzhledem k řidiči

Jinými slovy-na tom NCčku budeš vypadat jako debil stoprocentně, to se vsaď, ale bude ti vyhovovat



alespoň v něčem jsem první
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 33 16.3.2024 v 17:31 Obo67
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
HondaNC 750X rv2019 model 2020 Honda NC 750X 0Storm1 7 12.3.2024 v 10:25 0Storm1
Padaci ram z iron-skill Ukrajina Honda NC 750X skulo 2 22.2.2024 v 13:39 Pavel_NC750XD

TOPlist