spůloval jsem motor (asi 4x :D a ložiska na levé půli jsem narazil dost natvrdo. No jelikož jsem je zalepil lepidle tak jsem to nechal. Ložisko je utopené o cca 1-2 mm, tudíž mezi setrvákem a ložiskem je na jedné straně ta vůle.
Otázka do pranice: udrží ložiska kliku na místě za všech okolností, nebo mi bude putovat sem a tam (kárterů se nedotkne) ?? Boční tlaky tam snad nevznikají a klika je v ložiskách na fest..
Díky za názory. Mám vše nové a toto prostě jsem nevychytal ale půlit už to rozhodně nebudu, i kdyby se měl motor rozstřelit.
Pak také mám vymezenou pomocnou hřídel převodovky tak na 0,1mm a mělo by být 0,3. Ale to si snad sedne v těch mozazných pouzdrech ne, když se točí pěkně-.
Velké Ď :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klikovka jw250, vůle mezi ložisky axiálka
Ale milimetr už ne.
Proč - na pístu vznikne klopný moment a vlivem setrvačných sil dochází k jeho přítlaku střídavě na stěnu válce.
Důsledkem kromě nepříznivého namáhání je i zvýšení pasivního odporu...
Že se věci majů dělat pořádně - kamoš měl na brzdě dvoulitr motor a ten měl okolo 5.000ot/min propad asi 14 kW...a to enom proto, že tam "někdo" vyměnil setrvák a klika s ním nebyla vyvážená .
Ale normálně to vrčelo, že, dyť to na to nemože mět vliv... .
Křivák se mě v kapci otvírá!
Roks - papírové těsnění - je mimo jiné i jeden dost zajímavý důvod, proč ho používat.
Příklad - mezi dvěma kovovými součástkami je součinitel tření třeba 0,1.
Když mezi ně dáš papír, je to číslo 0,3 až 0,5.
Takže spoj je ve smyku třikrát až pětkrát pevnější.
To třeba znamená, že je dobré pod poloosu (některého) auťáku ten papír dát, páč ten spoj přenese několikanásobně větší krouticí moment, než kdyby tam nebyl. A nebo tam byl silikon.
U teho se výrobci předhánějí s tím, jak vysoký modul pružnosti tmel má...a to je přece výhoda .
Blok motoru s papírem je tedy po smontování daleko tužší, než se silikonem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klikovka jw250, vůle mezi ložisky axiálka
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3902, 3903] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 117075 | Dnes v 12:40 pech. |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka | pornopoet | 3 | 9.3.2024 v 08:28 cmiral |
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka | Lithwick | 12 | 25.2.2024 v 12:11 udinar |
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 57 | 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR |