globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Filtry KN - test Světa motorů
9.6.2015 v 06:40
Ahoj!
Po dlouhý době jsem doma sáhl po časopisu Svět motorů, kde ráčkující mechanik z pořadu Autosalon testuje vzduchové filtry.
Překvapilo mě, jak si v testu stojí filtry značky KN.
Nejvíce mě zaujala věta, že bavlněný filtr KN se třikrát dříve zanese a propustí 16x více nečistot, než papírový filtr. Podle mě, je tam ten filtr od toho, aby se zanesl a nějak mi nesouhlasí ty jeho počty.
Co si o tom a o filtrech KN myslíte vy?







1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

9.6.2015 v 13:33 | Nahoru | #31
assassin> u VTR se dokonce rozeznává různý chování KN a BMC, ale to už by mi Medved nevěřil vůbec

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

9.6.2015 v 13:44 | Nahoru | #32

Stev píše: assassin> u VTR se dokonce rozeznává různý chování KN a BMC, ale to už by mi Medved nevěřil vůbec

ale bez uz do prdele ... ja od zacatku veku pisu to, co mam vyzkouseno a overeno na vlastni usi, oci, ruce, ... netvrdim, ze neexistuji exoticke vehikly, ktere se chovaji jinak - akorat mne se proste do ruky dostaly jenom takove vehikly, ktere se chovaly podle predpokladu.

Az budes mit v ruce dukaz, ze s bavlnenym filtrem do airboxu, ktery bude primou nahradou pro dany stroj to pobezi hur nez s origo filtrem, rad se podivam. Zatim jsem nic takoveho nevidel.

Filtry KN - test Světa motorů

9.6.2015 v 13:48 | Nahoru | #33
velmi jednoduše. Když naolejuju flanelovou košili tak podle mne pochytá víc prachu než suchý papírový filtr, tuplem když se papírák zasviní. pak některý čistší místa táhnou víc než když je novej a mají větší tendenci prosát případnej bordel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

9.6.2015 v 13:50 | Nahoru | #34
Medved> čistě prakticky je to tvrzení proti tvrzení ale důkaz chceš ty, navíc mám svědka Chystám se na to, snad Murkin bude svolnej k jednomu běhu navíc.

A to že netvrdíš že neexistují exotické vehikly ..., to jsem právě od tebe ještě nečetl, jinak bych si toho vůbec nevšímal.

2 reakcí na tento příspěvek Filtry KN - test Světa motorů

9.6.2015 v 13:51 | Nahoru | #35
Jinak třeba na DNA filtru je v manuálu taková zvláštní věta " pro závodní použití oFFroad, poušť, písek je filtr před závoděním nejdříve 1 - 2 hodiny projet"
to mi hlava nebere, chápu to tak že pro nejlepší účinnost je filtr potřeba trochu zasrat?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

9.6.2015 v 13:54 | Nahoru | #36

novej píše: Jinak třeba na DNA filtru je v manuálu taková zvláštní věta " pro závodní použití oFFroad, poušť, písek je filtr před závoděním nejdříve 1 - 2 hodiny projet"
to mi hlava nebere, chápu to tak že pro nejlepší účinnost je filtr potřeba trochu zasrat?



to jsem jeste nevidel... ja mam u motorky v navodu, ze pri zavodeni v prasnem prostredi se ma na filtr jeste navlict naka sprcka...

(reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

9.6.2015 v 14:03 | Nahoru | #37
assassin> jo to mám u KN, ale tohle je DNA na Yamahu WR takže do sraček, kvůli týhle větě jsem ho tam ještě nenasadil, dost srazila moji důvěru.

(reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

9.6.2015 v 14:17 | Nahoru | #38

novej píše: Jinak třeba na DNA filtru je v manuálu taková zvláštní věta " pro závodní použití oFFroad, poušť, písek je filtr před závoděním nejdříve 1 - 2 hodiny projet"
to mi hlava nebere, chápu to tak že pro nejlepší účinnost je filtr potřeba trochu zasrat?



Nejni to třeba kvůli zavadnutí tý impregnace, když je na filtru čerstvě nastříkaná?

Filtry KN - test Světa motorů

9.6.2015 v 15:21 | Nahoru | #39
http://www.bobistheo...rfilter/airtest3.htm
Něco málo v angličtině.

Naposledy editováno 09.06.2015 15:23:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

9.6.2015 v 15:39 | Nahoru | #40

assassin píše: samozrejme, ze moudra kolem filtru neplati obecne, treba zrovna v te VTR jsem se hrabal docela dost kdyz jsem ladil tu stevovu (podle sirokopasmove lambdy - necucal jsem si cisla z prstu) a tam ma zamena origo filtru za propustnej obrovkskej vliv ikdyz je to v origo airboxu (do te doby jsem tvrdil ze jak je to v airboxu je to stejny)
treba u TL zas neni ve filtrech zadnej rozdil - pokud je airbox origo. je proste moc restriktivni - nejaky zmeny se daj poznat az kdyz se airbox rozreze....



Jako majitel exotickeho vehiklu VTR potvrzuji, ze po montáži propustného filtru do original airboxu se s tím bez dalších úprav prakticky nedalo jet. Motorka špatně držela volnoběh a objevila se díra v nízkých otáčkách.

Filtry KN - test Světa motorů

9.6.2015 v 19:58 | Nahoru | #41
Prosimtě, nafoť nám celej ten článek díky

Filtry KN - test Světa motorů

9.6.2015 v 20:18 | Nahoru | #42
Koupil jsem moto s KNkem a letos v 82000km jsem měl motor rozebranej s tím že mejch bylo 60000km . Kolik to najelo předtím ? No že by motor nějak strádal kvůli propustnýmu filtru mi nějak nepřišlo . Fotky jsou takový nicmoc . http://www.motorkar...etail&ddid=52757

Filtry KN - test Světa motorů

10.6.2015 v 00:07 | Nahoru | #43
No já teda nevím...na svým autě-veteránu jsem měl origo molitán.Mechanik mi radil,když si nejseš jistej jestli propouští,namazej lehce vazelínoutu část potrubí kterou jde už vyčistěný vzduch.Dělám to tak už léta.Za tímto molitán.filtrem byly vždy usazený nečistoty.Vazelína prostě byla trochu špinavá.Pak jsem dal do auta větší motor,a orig.filtr už se mi tam nevešel.Dal jsem bavlněný filtr.Sice německý,bezejmenný,velmi levný(1/3 cenyKN) .Nedělal jsem si iluze,říkal jsem si lepší než nic.Po roce filtr zasranej,podle očekávání,ale vazelína za ním čistá.Bylo to pro mě překvapení a od tý doby mám jasno.

2 reakcí na tento příspěvek Filtry KN - test Světa motorů

10.6.2015 v 06:56 | Nahoru | #44
Hornet 600 r.v.2004 karbík s KN od 8tis nešel vytočit. 954RR s KN díra ve výkonu, jako prase (potvrdil graf z brzdy), VTR SP1 s KN bez restriktorů, moto sice jela celkem v poho, ale svíce bílé, jak prdel zrzky . Exotickej verk je ten, co stím bez úprav pracuje, že to +/- jede. Spíš je to u většiny lidí tím, že maj jalový ruce a prd poznají. Sice motor trápí chudou směsí, ale pro dobrej pocit, proč ne

(reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

10.6.2015 v 08:52 | Nahoru | #45

Stev píše: Medved> čistě prakticky je to tvrzení proti tvrzení ale důkaz chceš ty, navíc mám svědka Chystám se na to, snad Murkin bude svolnej k jednomu běhu navíc.

A to že netvrdíš že neexistují exotické vehikly ..., to jsem právě od tebe ještě nečetl, jinak bych si toho vůbec nevšímal.

je to jak pises - kazdej ma svou pravdu.

(reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

10.6.2015 v 09:06 | Nahoru | #46

..Roko.. píše: Hornet 600 r.v.2004 karbík s KN od 8tis nešel vytočit. 954RR s KN díra ve výkonu, jako prase (potvrdil graf z brzdy), VTR SP1 s KN bez restriktorů, moto sice jela celkem v poho, ale svíce bílé, jak prdel zrzky . Exotickej verk je ten, co stím bez úprav pracuje, že to +/- jede. Spíš je to u většiny lidí tím, že maj jalový ruce a prd poznají. Sice motor trápí chudou směsí, ale pro dobrej pocit, proč ne


1) Na 2004 Hornet 600 K&N origo nahradu do airboxu nedodava, takze netusim, cos tam dal.
2)954RR - nepises jaky rok, ale nedodava se to ani pro jeden, kdy se to vozilo do USA
3)VTR SP-1 "bez restriktoru" myslis bez tech molitanovejch vlozek dovnitr filtru (se kteryma se to prodava a ktery tam maji byt)? Tim by se vysvetlilo, ze to bylo chude ...

Co tam mas dal?

1 reakcí na tento příspěvek Filtry KN - test Světa motorů

10.6.2015 v 09:26 | Nahoru | #47
Hornet 600 2004, HA-6098
954RR (je jedno jestli 02-03) HA-9502
U SP, přesně, jak píšeš

(reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

10.6.2015 v 09:38 | Nahoru | #48

..Roko.. píše: Hornet 600 2004, HA-6098
954RR (je jedno jestli 02-03) HA-9502
U SP, přesně, jak píšeš


ok - pro Horneta a pro 954RR jsou to univerzalni dily pro vic motorek. Verim, ze to nemusi byt idealni. Ale stejne si myslim, ze by si to K&N nedovolili prodavat v USA, pokud by to nemeli vyzkousene. Nemohly ty motorky
To SP1 me zajima - jak to je origo? Taky to ma vyndavaci restriktor v sani? A pri vyndani restriktoru se nemusi nic stelovat? Motor si to prebere sam?

1 reakcí na tento příspěvek Filtry KN - test Světa motorů

10.6.2015 v 10:06 | Nahoru | #49
U SP se s KN dalo pěkně hrát. Jsou tam dva kulatý filtry. Restriktor (taková plastová válcová drátěnka) byla asi o 1/2 nižší než výška filtru. Dakže i hloubka "zastrčení" měla svůj vliv. Nejlíp se mi osvědčilo z jednoho filtru restriktor vydělat a v druhým jej mít vložen co nejvýš (až po okraj vstupu do filtru). Podle svíček to bylo OK, jelo to dobře a rozumnej konsum paliva. Origo filtry jsou papíráky a z venku mají to jemný pletivo, myslím, že to takhle bývá celkem bežně (já už SP s KN koupil, ale podle mě, žádnej restriktor origa nemají). Řekl bych, že ty drátěnky u KN, měly ještě význam, jako zábrana pro větší předměty, přece jen je tam nápor. sání středem masky a v podstatě je airbox v ose s nosem sání. Takže minimálně mušek, ty fitry byly plný.

Naposledy editováno 10.06.2015 10:07:09

(reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

10.6.2015 v 11:07 | Nahoru | #50
..Roko..> Nezapoměls to vybalit z toho igelitu?

Filtry KN - test Světa motorů

10.6.2015 v 11:39 | Nahoru | #51
Tak mě se KN především nevyplatí. Jak všude propagují ekonomický provoz díky praní, mám ve srovnání s papírem návratnost na nulu po 80 000km. Když k tomu připočtu ještě to, že se rozhodí z výroby naladěný motor, je to úplně pasé a význam má jen pro ladiče, co se vyžívají ve šťourání v motoru.

Další věc je dimenzování papíru, který musí propustit vzduch i při 10 000 ot/min. , takže při mých obvyklých 5 000ot. , kterých jedu 95% vyjížďky musí stíhat s prstem v nose.

Filtry KN - test Světa motorů

10.6.2015 v 13:08 | Nahoru | #52
Raději častěji měním papíráky než dávat KN. Osobně si myslím, že do normálního motoru(rozumět ne závodního), je lepší dávat papíráky. Výkon to skoro nezmění a na starých karburátorech je to i kravina(musí se upravit poté celá soustava včetně trysek a výfuku). Také zálaží strašně na typu provozu kde člověk jezdí, vysoká prašnost dá zabrat všude každému motoru.

Filtry KN - test Světa motorů

10.6.2015 v 13:42 | Nahoru | #53
Osobni zkusenost - moje TDM, ktery melo totalne dojebany karburatory (viz fotogalerie), melo navic K&N filtr v airboxu, samozrejme pekne suchej. Motorka na nej nastesti najela asi 3 tisice km za pet let. Nicmene po vymene za papirak bez dalsich uprav se na motorce nedalo za tepla vubec jet. Bylo to bohaty jako prase, strilelo to do vyfuku a uchlastavaly se uplne novy svicky. Takze vyssi propustnost je tam urcite a projevi se pozitivne u motorek, ktery maji z vyroby prilis bohaty nastaveni (skoro vsechny karburatorovy motorky) a to se navic provozem jeste vic obohati (jehly i trysky se opotrebovavaji). U myho TDMka aby to chodilo jsem musel udelat generalku karburatoru + aspon na ucho to seridit.

2 reakcí na tento příspěvek Filtry KN - test Světa motorů

10.6.2015 v 17:44 | Nahoru | #54
Ty Američani jsou ale mazaný,žejo. 55 let nás podvádí a vono jim to prochází. Pořád se najde dost troubů (včetně mne),kteří jim věří a rádi vymění origo papírák za namaštěnou bavlnu. To bych blil,velebnosti.

(reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

10.6.2015 v 18:43 | Nahoru | #55

Kouř píše: Ty Američani jsou ale mazaný,žejo. 55 let nás podvádí a vono jim to prochází. Pořád se najde dost troubů (včetně mne),kteří jim věří a rádi vymění origo papírák za namaštěnou bavlnu. To bych blil,velebnosti.



to jo no... jsou to kurvy mazaný a proradný

stejně tak s 11. zářím 2001 - už 14 let krmí celý svět tou jejich pohádkou a teroristech

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

10.6.2015 v 19:27 | Nahoru | #56

Kouř píše: Ty Američani jsou ale mazaný,žejo. 55 let nás podvádí a vono jim to prochází. Pořád se najde dost troubů (včetně mne),kteří jim věří a rádi vymění origo papírák za namaštěnou bavlnu. To bych blil,velebnosti.



kdyz vidim co mas za stroj v profilu tak te nenapalili jen s tim filtrem

(reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

10.6.2015 v 19:31 | Nahoru | #57

assassin píše: kdyz vidim co mas za stroj v profilu tak te nenapalili jen s tim filtrem

(reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

10.6.2015 v 19:52 | Nahoru | #58

assassin píše: kdyz vidim co mas za stroj v profilu tak te nenapalili jen s tim filtrem



přitvrdils...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

10.6.2015 v 20:55 | Nahoru | #59
assassin> Zatim to jezdí tak vo co de. Mimochodem,ten držák,cos mi dělal na tlumič řízení,je perfektní.

Naposledy editováno 10.06.2015 20:56:17

(reakce na) Filtry KN - test Světa motorů

10.6.2015 v 23:57 | Nahoru | #60

Kouř píše: assassin> Zatim to jezdí tak vo co de. Mimochodem,ten držák,cos mi dělal na tlumič řízení,je perfektní.



a vzdyt ja jenom tak prudim :) tak trosku jsem doufal, ze to zkousnes kupodivu mam ted i nejaky znamosti v HD ... v sobotu v noci jsem zachranoval nejdouci elektru directora plzenskyho chapteru ci jak si ti magori rikaj :) a asi bych si dokazal predstavit buella v garazi
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
supersport - dvouválec Aprilia RSV 1000 R JR1981 17 14.6.2023 v 20:47 kokoška.
Ztráta klíče Aprilia rsv 1000 R Aprilia RSV 1000 R DeHi 3 20.5.2023 v 16:11 DeHi
Tuono 2009 nedobíjí Aprilia Tuono 1000R, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia Tuo... Michal.R6 19 27.3.2022 v 00:38 nazram
Tuono 2009 chcípá Aprilia Tuono 1000R, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV... Michal.R6 4 12.6.2021 v 13:05 Michal.R6


TOPlist