globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Doporučte výklopnou helmu
 
1.6.2015 v 17:01
Zdarec, budu si pořizovat první motorku (FZ6), tak budu potřebovat i první helmu. Jsem po dvou ošklivých úrazech mozkovny, takže nechci helmu za 1500,- z Lidlu. Prosím doporučte mi něco, co mi vydrží, bude se v tom "pohodlně" cestovat a bude bezpečné. Nosím dioptr. brýle, ale s vypůjčenou vyklápěčkou nemám problém, možná protože je mi trošičku větší. V Motozemi by mým favoritem byla Scorpion EXO-910, ale ještě jsem ji na hlavě neměl. Díky ta tipy.
Předchozí
1 2 3
Následující

Doporučte výklopnou helmu

6.6.2015 v 07:29 | Nahoru | #61
Měl jsem 6 let odklapěčku nolan,byla dobra ale težši,ted koupena C3,lehči,polstr sedi perfektne,hlucnost zhruba stejna...

Doporučte výklopnou helmu

6.6.2015 v 09:54 | Nahoru | #62
Nic proti vkusu, ale výklopnou helmu maximálně na skůtra. Pořád je to jen výklopná helma a i při sebelepší značce a kvalitě nejde úplně odhlučnit.

Doporučte výklopnou helmu

6.6.2015 v 15:43 | Nahoru | #63
Ahoj. Já po dlouhém hledání a zkoušení vzal Shoei Multitec (je to už 5 let) Už jsem v ní najezdil cca 60000km a nikdy nelitoval. Jezdím taky v brýlích a fakt super! Nikde nic netlačí, je lehoučká. Teď ji nahradil Neotec, ta je shodná akorát má navíc sluneční clonu. Já mám samozatmavovací brýle, tak ta clona neschází - naopak. Po vlastních zkušenostech vím, že na helmě se šetřit nesmí a opravdu se musí vyzkoušet. Nech si ji na hlavě třeba hodinu a pak uvidíš. Přeji ti dobrý výběr

1 reakcí na tento příspěvek Doporučte výklopnou helmu

7.6.2015 v 12:15 | Nahoru | #64
tak jsem si to tady pročetl a musím se smát některým názorům: "tichá" helma na naháči za hluk za štítem může helma??? to si snad děláte kozy né?

1 reakcí na tento příspěvek Doporučte výklopnou helmu

7.6.2015 v 21:58 | Nahoru | #65
Ono to nemusi byt nazor. Moja skusenost je ze na nahacoch co som sa viezol, nc750s, mt09, duke690 (a mozno este by sa nieco naslo) pri rychlostiach prekracujucich dialnicny limit som hluk vetra nevnimal. Vnimal som rev motoru. Pri rychlostiach neprekracujucich mpr okresiek bolo pocut len slaby nie neprijemny svist vetru a bublanie alebo vrkotanie motoru.
Ale ked bol stit blbeho tvaru a/alebo vysky ako je origo na versys 1000, nc750x, mt09tracer, ... tak som vnimal predovsetkym hukot turbulencii od stitu a to snad pri vsetkych rychlostiach okrem uplne slimacich. Mozno to niekto zle napisal ale mozno to myslel tak, ze ked je prilba tzv. ticha na nahacovi a sadne v nej potom jazdec za blbe plexi tak si zacne uvedomovat hukot turbulencii za vyvodi si z toho ze za to moze prilba. Pritom keby mal nejaku tzv. hlucnu prilbu tak mu ten hukot od plexi uz nepride nijak vyraznejsi od bezneho hukotu, ktory robi samotna prilba aj na nahacovi.
Mam shubertku c3. Nie snad preto lebo je vraj najtichsia ale proste preto lebo bola jedna z dvoch ktore mi sadli (skusanych snad 20 typov) a ta druha bola n104. Ale ticha je celkom dost. Predovsetkym kvoli utesneniu okolo krku. S pridavnym golierom za chladneho pocasia je v nej este tichsie. Ale staci na nej mat nalepeny drziak gopro a uz je na nahacovi vyrazne hlucnejsia od turbulencii co ten drziak robi. Preto z nej isiel ten drziak radsej dolu.

(reakce na) Doporučte výklopnou helmu

8.6.2015 v 07:28 | Nahoru | #66
Je to tak, stitek proste koncentruje proud vzduchu do urcityho mista a pokud je to zrovna na hlavu tak jsou v prilbe turbulence vetsi nez bez stitku. Jsem vyssi a i s vyssim turistickym plexi to bylo o usi, se zatkama v usich jsem taky nejak jezdit nemohl, nakonec reseni plexi Madstad z usa. A po nejake delsi dobe jsem objevil jeste zajimavou vec, kdyz na odklapecce (shoei neotek) zvednu kryt uplne nahoru (jinak prilba zavrena) a jedu jen se slunecni clonou tak stichne uplne, velka uleva.. Zkuste, ta aerodynamika je asi slozita a roli hraji malickosti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Doporučte výklopnou helmu

9.6.2015 v 09:25 | Nahoru | #67
Tifone> Asi tak jak píše Peter3P a Martinz1975. Jde o to, že štítek koncentruje proud vzduchu na určitý místo a pokud to místo je nějakej blbej záhyb na helmě, je o radost postaraný. Já zjistil u Lazer Revolution, že kolem 160km/h se objeví obrovskej rachot a pískání, pokud má člověk vnitřní clonu nahoře. Když jí má dole, tak je ticho. Podle mě je to způsobený ovládacím čudlem, kterej má Lazer nahoře nad plexi a kterej se při stažení clony posune na čelo, kde ještě není v tom koncentrovaným proudu vzduchu.

(reakce na) Doporučte výklopnou helmu

9.6.2015 v 10:08 | Nahoru | #68
Ferda22> jo já to chápu ,ale nejde to přeci svádět na helmu! to je věcí blbýho štítku a né helmy tak jsem to myslel

Doporučte výklopnou helmu

9.6.2015 v 12:09 | Nahoru | #69
Bych s dovolením přidal pár poznatků k helmám HJC.
Loni sem pořídil SY-MAX III, ale nakonec se ukázalo, že není tak ideální, jak se zdálo a po delší době (3h+) mě dokázala potrápit přes uši a čelo.
Ale jinak si myslím, že to je dobrá helma. Teda až na malý (ale otravný) detaily: bradovej deflektor je zacvaklej na titěrný plastový pacičky a zůstával mi v ruce a občas se vycvakla páska přes čelo a zůstala mi na hlavě nalepená.
Koukal se i na RPHA-MAX ve výprodeji, ale byl sem odrazen, plexi nahoře netěsní (je tam docela velká škvíra) a prej tam umí zatejkat, foukat a lítat drobný breberky.
Novější RPHA-MAX Evo už to má vyřešený, ale cenově už je mimo mě.
Tak sem nakonec skončil s letošní novinkou IS-MAX II a sem max spokojenej. Proti symaxce mi přijdou lepší ovládací prvky a nic mi nezůstává v ruce, jinak je to prakticky to samý, myslím, že se liší hlavně materiálem polstrování. A bohužel se prodává bez pinlocku, to je další 490,- navrch. Jen se mi teda záhy podařilo ulomit ovládací čvonč na sluneční clonu, naštěstí to spravila kapka vteřiňáku.
Váhově jsou myslím nastejno (1800g pro velkou skořepinu), hlukově to bude taky podobný, lepší průměr. To moc nemůžu srovnat, jelikož sem zároveň přesedlal z polokapoty na naháče, kde to fouká úplně jinak a hlava je překvapivě mnohem víc v klidu, takže mi i helma připadá tišší.

Doporučte výklopnou helmu

31.7.2015 v 20:11 | Nahoru | #70
Nevím jestli jsem ten pravý na doporučení přilby, ani jestli moje rada bude k něčemu. Zatím jsem (bohudík!) nepotřeboval zjišťovat, zda moje přilba je dobrá ochrana, takže tento aspekt posoudit nemohu. Jezdím "jen" na skútru, ale z hlediska oblíbeného tématu - jedině "Šubrt" - a to ostatní je k ničemu:
C3 jsem si zkusil na hlavu - a nesedělo to nikde.
Sharka jsem měl také na hlavě - a škrtilo mne to na ohryzku.
Shoei, a spoustu ostatních jsem také měl na hlavě - a nic extra.
LS3 393 mi sedělo, tak jsem si ji koupil - a za jízdy to hvízdalo. Takžte šla do světa.
Nakonec mám na skútru otevřenou Jetku Scorpion EXO 220 - s tím, že jsem sundal plexi a dal na ní jen štítek. Krásně sedí, nehne se, netlačí. Za jízdy žádný kravál, kromě vzduchu kolem plexi - ale u jetky je to asi samozřejmost.
Takže jako první při výběru bych asi doporučil se neptat, ale ZKOUŠET, ZKOUŠET A ZKOUŠET.
Až bude vybráno jedna, dvě co budou sedět, tak to asi bude nutné koupit přes net nejlépe - a zkusit to za jízdy. Ono totiž na každé motorce a každé postavě to funguje jinak. Prostě rovnice "jezdec - motocykl - přilba" je složitá. Co ti bude fungovat na naháči, nebude na silnici, nebo na enduru. A naopak. Někdy stačí plexi zvednout, někdy sundat. Je toho strašně moc a bohužel na to asi fakt není univerzální rada... Osobně jediné, na co se dívám, je jestli mi sedí, jestli není moc těžká (odstředivá síla při otočení hlavy je potvora). Pevnost při testech je rozhodně fajn, ale někde se tu psalo - přímý náraz v 50 km na hlavu je vlastně konec. A je jedno jestli s helmou nebo bez - hlava to vydrží, ale krk ne. Takže pokud nevozíš HANS, tak to asi není moc potřeba řešit, kromě toho všechny homologované helmy mají ochranu v pořádku. Spíš bych řešil komfort - to jak sedí, jak netlačí, jak se v ní cítíš - když to bude ok, tak je to ta správná helma. Pak se nebudeš ošívat, rovnat ji, natáčet, usazovat atp.
Takže jestli mohu doporučit, najdi si ty, co se ti líbí, vyzkoušej si je a pak jdi dál - kup si tu co bude sedět, a když bude dělat "neplechu" za jízdy, máš 14 dní na vrácení. A pak pokračuj dál... já takhle zkusil fakt asi 50 přileb.... než jsem se dostal tam kde jsem - a nyní, kdy se chystím přejít ze skútru na moto, jsem opět před stejným problémem - ale už vím jak na to... Na hlavu - dolů - na hlavu - dolů - na hlavu - dolů a tak dále, než najdu co mi bude sedět.. Zkusím asi Scoriona EXO 3000 - není levná, ale její váha je zajímavá a současný Scorpion mi vyhovuje..
Prostě co hlava - to originál. A velikost M není vždy M... takže bez zkoušení to prostě nejde..
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist